Forum www.crvklub.fora.pl Strona Główna
Pomaranczowa kontrolka oleju sie wlaczyla - ZROBIONE
Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.crvklub.fora.pl Strona Główna -> Eksploatacja / III Gen (2007-2011)
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rostek




Dołączył: 15 Maj 2012
Posty: 207
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Warszawa
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 12:07, 04 Cze 2012    Temat postu: Pomaranczowa kontrolka oleju sie wlaczyla - ZROBIONE

Witam,

dzisiaj sie wlaczyla u mnie kontrolka oleju - taka jak ta:
[link widoczny dla zalogowanych]

- oczywiscie na pomaranczowo i nie chciala zgasnac.

Wylaczylem na chwile silnik i wlaczylem jeszcze raz i zgasla - ale martwi mnie to.

Jak bylem na przegaldzie podczas kupna - w Sopocie - powiedzieli mi, ze uszczelka miski olejowej sie poci, ale powiedzieli, ze mozna z tym jezdzic do nastepnego przegladu.

Dzisiaj poczytalem cos takiego:
[link widoczny dla zalogowanych]

No nie chce mi sie wierzyc, ze silnik olej tak zuzywa.

Jeszcze nie sprawdzalem poziomu oleju - zaraz sprawdze - ale co Wy o tym myslicie?

Auto ma 66.000 km przebiegu - olej byl wymieniany przy przebiegu chyba 54.000 km

Moze od razu wymienie na Mobil1 5W50?

pzdr


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez rostek dnia Pon 15:07, 04 Cze 2012, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
rostek




Dołączył: 15 Maj 2012
Posty: 207
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Warszawa
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 12:35, 04 Cze 2012    Temat postu:

Wlasnie dzwonilem do ASO - Auto-WEST.

Gosc zupelnie spokojnie powiedzial, ze to normalne, ze olej ubywa i ze wystarczy go dolac.

Sprawdzilem na zimnym silniku poziom - bagnetem - i normalnie plaża jest - sucho:

[link widoczny dla zalogowanych]

Dla mnei to jest nowosc - ale co zrobic - zaraz kupie olej i go jutro wymienie.

Mam nadzieje, ze korek spustowy nie zapiekl sie i nie bedzie problemu z odkreceniem.

Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez rostek dnia Pon 12:35, 04 Cze 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
rostek




Dołączył: 15 Maj 2012
Posty: 207
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Warszawa
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 15:10, 04 Cze 2012    Temat postu:

Nie ma jak samemu napisac post i samemu na niego odpowiedziec.

Poziom oleju byl niski - ale nei zdziwilo to zupelnie nikogo w ASO.

Kupilem olej za 50 zlotych - wlali i kazali jezdzic Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
albert.knz




Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 126
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łódź
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 20:39, 04 Cze 2012    Temat postu:

Nie od dzisiaj wiadomo że HONDY z silnikiem VTEC lubią łyknąć troche oleju, szczególnie gdy często z tego dobrodziejstwa korzystamy(powyżej 5500obr/min). Dziwne że nie odczułeś spadku mocy bo gdy jest za mało oleju VTEC nie powinien się włączyć.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
jm90
Moderator



Dołączył: 14 Lis 2009
Posty: 279
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bełchatów
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 6:01, 05 Cze 2012    Temat postu:

albert.knz napisał:
Nie od dzisiaj wiadomo że HONDY z silnikiem VTEC lubią łyknąć troche oleju, szczególnie gdy często z tego dobrodziejstwa korzystamy(powyżej 5500obr/min). Dziwne że nie odczułeś spadku mocy bo gdy jest za mało oleju VTEC nie powinien się włączyć.


Marcinowi zapaliła się kontrolka żółta która oznacza dolej olej bo stan jest poniżej normy, co wcale nie przeszkadza w uruchamianiu VTECu.
Gdyby to była czerwona lampeczka to już kaplica Crying or Very sad
Nie przejmuj się w Dieslu też nie mogę dociągnąć do książkowej wymiany oleju bez jego dolania.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
artus4




Dołączył: 28 Gru 2009
Posty: 190
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 10:23, 05 Cze 2012    Temat postu:

Mnie też ubywa oleju. Dolewam tak około 0,6 litra na 10.000 km
Parę razy w trasie dopadła mnie ta pomarańczowa kontrolka i od tego czasu zawsze mam ze sobą olej w zapasie. Dodatkowo sprawdzam co jakiś czas na bagnecie jaki jest stan. ( w renault miałem kontrolkę stanu oleju i tu też by się taka przydała )
Raz po takim zapaleniu się kontrolki dodatkowo zaświecił się check engine i okazało się ,że "zawiesił" sie czujnik poziomu oleju.
W ASO powiedzieli ,że należy kontrolować ilość oleju ( szczególnie w dieslach ) bo mogą być przykre konsekwencje.
Z drugiej strony lepiej jak ubywa niż jak przybywa a i o takich przypadkach słyszałem.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
matsil




Dołączył: 09 Lut 2012
Posty: 112
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: W-wa
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 10:52, 06 Cze 2012    Temat postu:

Żółta kontrolka to nic innego jak po prostu rezerwa. Nie należy się tym zbytnie przejmować, po prostu na następnym przystanku dolać oleju. Stosuje to coraz więcej producentów. Należy jednak uważać, ponieważ różnie jest skonfigurowane działanie tego sygnału. Nie wiem jak działa to w hondzie, ale w pasacie po zapaleniu sie takiej kontrolki, dodatkowo pojawiał się komunikat "check oil level". Po zgaszeniu silnika i otwarciu maski, kontrolka automatycznie gasła - system widząc otwartą maskę z góry zakładał, że olej został dolany. Ponownie zapalała się po kilkudziesięciu kilometrach jazdy - otwarcie maski znów ją dezaktywowało. Oczywiśnie nie muszę wspominać, że taka jazda w nieskończoność może się źle skończyć, bo w końcu zapali się czerwona kontrolka i piękny napis "stop engine, visit workshop" Wink.
albert.knz napisał:
Dziwne że nie odczułeś spadku mocy bo gdy jest za mało oleju VTEC nie powinien się włączyć.

W tym silniku załączenie VTECa nie jest tak wyczuwalne jak w innych, dodatkowo trzeba wysoko kręcić obroty, co przy normalne jeździe nie jest normalne, więc trudno zauważyć braki mocy tym spowodowane.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez matsil dnia Śro 10:58, 06 Cze 2012, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
czay




Dołączył: 14 Mar 2011
Posty: 124
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 12:49, 06 Cze 2012    Temat postu:

A to zdjęcie bagnetu to robiłeś po dolaniu czy przed? Bo albo jest on taki ubrudzony, albo poziom jest na połowie skali. Chyba że połowa skali to już niski poziom wg czujnika poziomu oleju?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
rostek




Dołączył: 15 Maj 2012
Posty: 207
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Warszawa
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 12:56, 06 Cze 2012    Temat postu:

Zdjecie jest do niczego.

Poziom oleju byl tak na prawde na poziomie minimum.

To co jest w polowie skali to raczej zabrudzilo sie jak wyciagalem bagnet.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
rostek




Dołączył: 15 Maj 2012
Posty: 207
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Warszawa
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 8:36, 19 Lip 2012    Temat postu:

Witam - temat wraca i zaczyna mnie martwic.

Wczoraj (18.07.2012) i przedwczoraj znow kilka razy zapalila sie zolta kontrolka oleju.

Aktualnie auto ma przebieg 67.000 km - czyli od ostatniego uzupelnienia oleju minelo 1000 km.

Jeszcze nie sprawdzalem poziomu oleju, ale nie chcecie mi chyba powiedziec, ze co 1000 km mam dolewac olej.

Autem bardzo nie szalalem, ale jak jechalem na "zlot" (23.06.2012) fakt, ze praktycznie non stop lecialem 170-190 km/h po autostradzie - w sumie jakies 200-300 km.

Poza tym w sumie spokojna jazda. Jade dzisiaj do ASO zeby mi ten plastik przyczepili to zaptam o co chodzi z tym olejem.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Pean




Dołączył: 20 Cze 2012
Posty: 300
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 23:08, 19 Lip 2012    Temat postu:

No i co mechaniory ASO-we w temacie brania oleju rzekły?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
jm90
Moderator



Dołączył: 14 Lis 2009
Posty: 279
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bełchatów
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 5:52, 20 Lip 2012    Temat postu:

Widzę Marcin czytając Twoje posty że masz jakiś trefny egzemplarz.
Czy czasem twoja CRV to nie jest jeden z egzemplarzy które spadły gościowi z lawety gdy przewoził do urzędu celnego.Kilka lat temu czytałem o takim przypadku że poleciało do rowu 8 CRV w Pomorskim.
Koło mnie też jest urząd celny głównie Renault i teraz dodatkowo Dacia, mam kilku kumpli którzy tam pracują i opowiadają jakie podpicowane samochody do salonów trafiają, lub przewożone są dalej za wschodnią granicę.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
rostek




Dołączył: 15 Maj 2012
Posty: 207
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Warszawa
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 7:35, 20 Lip 2012    Temat postu:

Mnie sie wydaje, ze ja razem z ta CRV spadlem z lawety na leb Smile

A co w ASO powiedzieli - ze to normalne jest i ze jak przejechalem 300 km z maksymalna predkoscia to zebym sie nie dziwil, ze olej bierze, bo teraz samochody biora olej.

No pieprza - ale juz sam nie wiem.

Dolalem litr oleju i jest ok.

Powiedzieli, zebym kupil sobie druga banke litrowa i wozil ze soba i zebym nie dopuszczal, zeby bagnet oleju byl suchy.

Jak zapytalem - to co mam kontrolowac poziom oleju co 1000 km?
- byli zdziwieni, ze pytam.

To sie wszystko kupy nie trzyma - nawet starucha, ktora orlem motoryzacyjnym nigdy nie byla - jest zdziwiona, ze co to za samochod, w ktorym co chwila trzeba oleju dolewac.


P.S
W jakims innym watku byl temat odnosnie stukania, terkotania przy zmianie biegow. Zwrocilem na to uwage mechanikowi - mowi, ze to tak ma byc - w ogole dla niego to nei byl zaden problem - no tak mnie wkur....

Wiec mowie, ze rozmawialem z ludzmi z forum, ktorzy maja takie same auta i maja podobne problemy. Wiec on mi mowi, ze czego mam sie spodziewac po 5 letnim aucie. Zatem mowie, ze koledzy maja prawie nowe auta i jest to samo. Nie wiedzial co powiedziec, wiec powiedzial, ze on sie z czyms takim nei spotkal. No kur... traktuja klientow jak imbecyli.

Powiedzial, ze plyn w ukladzie sprzegla to jest plyn hamulcowy i ze wymiana nic nie da.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez rostek dnia Pią 7:47, 20 Lip 2012, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
rostek




Dołączył: 15 Maj 2012
Posty: 207
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Warszawa
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 7:53, 20 Lip 2012    Temat postu:

Fakt, ze dosc czesto, zwlaszcza na dwojce krece obroty az do odciecia doplywu paliwa i wtedy przerzucam na trojke.

Ale na trasie raczej nie szaleje - no chyba, ze bez staruchy jade to wtedy V max Smile

Ale to rzadko raczej.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Pean




Dołączył: 20 Cze 2012
Posty: 300
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 9:26, 20 Lip 2012    Temat postu:

rostek napisał:
Fakt, ze dosc czesto, zwlaszcza na dwojce krece obroty az do odciecia doplywu paliwa i wtedy przerzucam na trojke.


Shocked Musisz mieć niezłe spalanie... benzyny a i przez to oleju też,
Powstaje też pytanie: jak ten samochód był docierany, jezeli w ten sam sposób, to tym bardziej łykanie oleju nie dziwi. W książce obsługi norma to 1l/1000 km., więc ASO nic z tym nie zrobi.
Mi natomiast nie bierze nic oleju, ale mam dopiero 20kkm i biegi staram się przełaczać zgodnie ze wskaźnikami: UP/DOWN. O dziwo ten silnik jest dośc elastyczny i można jechać spokojnie w okolicach 2 tyś obrotów. Rajdy po mieście sa bez sensu, skoro śmigaczy rzucającymi wozami po pasach: prawy - lewy spotykam i tak na światłach. W zamian mam też spalanie po mieście nie przekraczające 10l/100 km.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.crvklub.fora.pl Strona Główna -> Eksploatacja / III Gen (2007-2011) Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5  Następny
Strona 1 z 5

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
cbx v1.2 // Theme created by Sopel & Programy