Forum www.crvklub.fora.pl Strona Główna
LPG do Hondy Crv
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.crvklub.fora.pl Strona Główna -> Eksploatacja
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
slapas




Dołączył: 05 Lis 2013
Posty: 860
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 47 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Europejczyk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 10:51, 06 Lip 2017    Temat postu:

Pierwszy lepszy cytat z LPG-forum:
[link widoczny dla zalogowanych]

"Dzisiaj stwierdziłem u mojego znajomego, któremu montowałem gaz w zafirce A, że padła barracuda po 50tyś km na pierwszym cylindrze. Co ciekawe padła elektrycznie tj. spaliła się cewka - brak przejścia. Ogólnie na wiele założonych prze ze mnie barracud, to mój pierwszy przypadek, że barracuda padła i to elektrycznie."

"Mi baracudy padły po 2 latach i to rok na filtrze perfect blue ok 20 tys km zrobiłem. Najpierw padła 1 a potem kolejne 2. Potem zamontowałem lpg tech silver solo i pare dni temu 1 wtrysk padł po paru miesiącach wszystkie węże nowe i filtry tez odstojnikowe 2 szt."

Zatem premium czy nie, zdarzaja sie wadliwe egzemplarze i kto Ci zagwarantuje, ze to akurat nie trafi na Ciebie? Rolling Eyes


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
tekedar




Dołączył: 19 Cze 2017
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wawa
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 11:45, 06 Lip 2017    Temat postu:

ice0708 napisał:
tekedar już Ci piszę na moim przykładzie. Oczywiście żeby nie było, że zaraz ktoś mi tu wyskoczy, że się chwale. Do rzeczy najpierw przykład z innej beczki moje "UFO" 1.8 140 KM w LPG na zestawie:
-Optima Nano
-Shark 1500
- listwa wtryskowa Barracuda
Przejechane 20K bez awarii tylko wymiana filtrów LPG. Koszt montażu 2200 zł
CRV zestaw:

- Optima Nano
- Shark 1500
- listwa wtryskowa Barracuda

Przejechane 40K bez żadnych problemów wymiana filtrów i nic po za tym. Koszt 2300 zł
Oba zestawy jednego producenta Alex Białystok.

Reasumując BRC vs OPTIMA
za pierwszy przepłacasz i nie masz nic lepszego, jest tylko różnica BRC możesz się pochwalić wśród kumpli, znajomych itp że zapłaciłeś za naklejkę BRC i jesteś gość Wink
Optima tańsza ok 1000 zł nic nie odbiegająca od BRC oprócz nazwy.


Może masz trochę racji, jednak renoma BRC też nie wzięła się z nikąd. A co ze Stagiem? Poza tym aż tak dużej różnicy chyba nie ma. Jak dzwoniłęm do EGP, to CRV wyszła wychodzi jakieś 2900 zł - 600 złotych różnicy. Niby dużo i nie dużo.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
ice0708




Dołączył: 04 Lip 2017
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wlkp
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 13:56, 06 Lip 2017    Temat postu:

tekedar powiem Ci skąd się wzięła renoma BRC. Między innymi od tego, że w BRC'u mają ludzi, którzy siedza i klepia no forach od godziny x do godziny y i dostaja za to kase. Druga strona medalu jest taka, że ktoś założył pojeździł x kilometrów i polecił kolejnemy znajomemu, rodzinie i tak się wszystko zapętla.
Gwarantuje Ci to jakbyś założył Optime zrobik kilometry był bys zadowolony i polecił być instalacje dalej.
Alex nie ma takich ludzi, którzy siedzą na necie i klepią.
Co do Stag'a nie mowie, że jest zł bo jest dobry, tylko np. przy Go Fast nie ma dodatkowych rzeczy jak w Optimie czyli np. dwa rodzje dotrysków procentowo lub przy określonych wytycznych. Teraz dopiero się on rozbudował i zrobili w Go Fast dotryski a wcześniej tego nie mieli i zwykły użytkownik musiał wtedy kupić i przepłacić za Qbox lub Qmax.
Nie czepiając sie Ciebie tekedar dla mnie to jest dużo hajsu ok 600 zł gdzie instalacje masz tej samej półki i przepłacasz tylko za naklejkę Confused
Czy warto??
Nie mnie to oceniać, każdy ma swoje zdanie i sam musi dokonać wyboru. Wink
Po za tym za te załóżmy 600 zł przepłacone zobacz ile masz litrów LPG lub jakiś fajny wyjazd np w góry nasz polskie Wink
Pozdrawiam


Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
czay




Dołączył: 14 Mar 2011
Posty: 124
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 21:34, 06 Lip 2017    Temat postu:

Rozróżnijmy dwie rzeczy - cena a jakość i niezawodność. Nie wiem jakie są ceny Barracudy, ale chyba do jakości/trwałości są adekwatne. Pytanie, ile wtryskiwacze do BRC wytrzymują, ale jaka jest cena wymiany i czy wymienić można pojedynczo czy całą listwę? Ja przykładowo w dwóch innych samochodach (golfie i octavii) zakładałem Landi Renzo Omegas i tam faktycznie wtryskiwacze należa raczej do tych droższych, ale w golfie zrobiłem na nich ponad 100 tys. km, sprzedałem znajomemu i nadal jeździ. W octavii (żona teraz jeździ) ma na LPG ok. 70 tys. km przejeżdżone i wszystko bez problemu.
Oczywiście pozostaje pytanie, czy wolimy wydać więcej od razu i mieć większe prawdopodobieństwa na spokój przez dłuższy czas, czy wiemy, że płaci mniej, ale co 20, 30 czy 50 tys. km trzeba np wymienić wtryskiwacze (ale za 25% czy 50% ceny pewniejszych).
A co do BRC to pewnie jest to dobra instalacja (chyba w hyundaiu na gwarancji ją montują) ale podobno mało elastyczna i też słyszałem, że na forach ją popierają osoby związane z BRC. Na lpg-forum jest np kilku takich user'ów którzy w większości tematów wstawiają posty o zaletach BRC, le tam to ich raczej wszyscy ignorują, bo tam jak widać akurat STAG rządzi.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
ice0708




Dołączył: 04 Lip 2017
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wlkp
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 22:02, 06 Lip 2017    Temat postu:

czay wtryskiwacz Barracuda pojedyńcza kosztuje 65 zł a listwa wtryskowa Barracudy 4 cyl 300 zł.
Można w jednym jak i w drugim przypadku wymieniać pojedyńczy wtryskiwacz z tym, że trzeba wtedy na nowo skalibrować auto lub poprawić czasy wtrysków aby nie różniły się od siebie czasami.
Powiedzmy sobie szczerze, że obojętnie jaką instalacje by warsztat nie założył jak jest dobrze dobrana do mocy auta, skalibrowana i dobrze polutowana to nie ma bata, żeby to nie jeździło.
Chociaż powiem Wam wszystkim, że w mojej okolicy jest dużo warsztatów LPG a tylko trzem zostawiłbym swoje auto i nie martwiłbym sie Smile
A jeszcze inna strona medalu to trzeba by zauważyć czy takie warsztaty ściągają kolektor do nawiercania dysz ?? W 99% nie ściągają a ma to wpływ na pracę silnika.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
czay




Dołączył: 14 Mar 2011
Posty: 124
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 22:49, 09 Lip 2017    Temat postu:

No to właśnie wychodzi taniej, a jak dobrze się dostroi to będzie chodzić dobrze. Listwa MED-ów do Landi Renzo kosztuje coś ok. 800 zł. Pojedynczy wtryskiwacz BRC ponad 200 zł i pytanie o ile dłużej wytrzymują.
Ściąganie kolektora to chyba odwieczny problem, bo jest ryzyko że zostaną opiłki jakieś gdy się nie ściąga, a druga sprawa - pewnie po ściągnięciu jest łatwiej precyzyjnie i we właściwym miejscu zrobić nawierty (a nie tam, gdzie akurat podejdzie wiertarka gdy kolektor nie został ściągnięty)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
ice0708




Dołączył: 04 Lip 2017
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wlkp
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 7:14, 10 Lip 2017    Temat postu:

Nie ściągają kolektora bo im się nie chce i nie chcą tracić czasu bo mogą jeszcze coś więcej zrobić. A gdy takie opiłki się dostaną do silnika to zrobia rysy i auto zaczyna brać olej lub więcej oleju w zależności od marki pojazdu.
Na własne oczy widziałem jak jedne robi odwiert w kolektorze do dysz a drugi mu trzyma przy wiertle rure od odkurzacza aby wg. niego wciągnąc opiłki, żeby nie dostały się do silnika. Troche to dziwnie wyglądało, być może że to jest jakiś patent.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mustafa3




Dołączył: 12 Lip 2017
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 21:48, 12 Lip 2017    Temat postu:

Witam rozważam również w swojej CRV montaż instalacji gazowej. Mam propozycję montażu Zavoli. CO o niej możecie powiedzieć ? Nie ma za dużo informacji na jej temat.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
ice0708




Dołączył: 04 Lip 2017
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wlkp
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 9:05, 13 Lip 2017    Temat postu:

Polecam Tobie OPTIMA, STAG'a lub BRC

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
slapas




Dołączył: 05 Lis 2013
Posty: 860
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 47 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Europejczyk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 10:30, 13 Lip 2017    Temat postu:

Powtorze to, co juz zostalo setki razy napisane na roznych forach tematycznych: aby samochod z zamontowana instalacja lpg jezdzil dlugo i niezawodnie, jest konieczny wlasciwy montaz oraz regulacja tejze a to zapewni tylko doswiadczony i rzetelny montarzysta i serwisant. Tak wiec, jesli uwazasz, ze montujac instalacje "X" bedziesz mial zapewnione powyzsze warunki (fachowy montaz, strojenie i obsluge serwisowa rowniez po gwarancji), to w zasadzie nie ma tutaj ograniczen co do marki. Natomiast najczestszymi problemami z jakimi spotykaja sie uzytkownicy nietypowych instalek lub takich, ktore moga byc obslugiwane jedynie przez autoryzowany serwis, jest "przywiazanie" klienta czestokroc do niefachowego albo bardzo drogiego serwisu.
Zasadniczo to uwazam, ze najlepiej uczyc sie na bledach i to najlepiej nie swoich, dlatego polecam goraco poszperac, poczytac (wkleilem juz w tym watku kilka przydatnych linkow tylko widze, ze ludziom sie nie chce czytac i najczesciej oczekuja porady w jednym zdaniu) i wyciagnac wnioski co byloby najlepsze w konkretnym przypadku.
Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez slapas dnia Wto 7:00, 25 Lip 2017, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mustafa3




Dołączył: 12 Lip 2017
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 22:45, 24 Lip 2017    Temat postu:

Wydawało mi się jednak że marka również ma znaczenie, instalacje nie są identycznie wykonywane, tak samo tyczy się to innych produktów. Zawsze jakaś maraka ma podwyższone standardy wyrobu i są po prostu lepsze. Stąd moje wyobrażenie również o lpg, że niektóre podzespoły po prostu są wytrzymalsze. Co do mojego pytania o Zavoli pytam o nią ponieważ taką polecił mi gazownik.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
slapas




Dołączył: 05 Lis 2013
Posty: 860
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 47 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Europejczyk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 8:07, 25 Lip 2017    Temat postu:

Niestety, to juz nie te czasy, kiedy marka gwarantowala jakosc. Sad
Obwcnie spotykamy bardzo czesto sytuacje, ze marka to tylko jakas znana nazwa i logo, za ktora ktos zaplacil duze pieniadze aby wyjsc ze swym towarem na rynek. Znane sa przeciez przyklady przejmowania znanych europejskich czy swiatowych brandow (Philips, Grundig, Lenowo itd przez firmy chinskie... albo udzielanie przez koncerny olejowe (Castrol, Elf, mobil...) praw do mieszania i sprzedazy pod ich szyldem olejow przez lokalne blendownie. Swiat sie zmienia... i my rowniez powinnismy za tymi zmianami nadazac, bo inaczej pozostaniemy "w lesie" i niczego nieswiadomi bedziemy lykac bzduzrna reklamowa papke.
Ale przepraszam za ten przydlugi offtop i prosze nie brac tych powyzszych uwag do siebie. Chodzilo mi tylko zasugerowac aby bardziej zracjonalizowac swoje wybory, szczegolnie jesli dotycza one rzeczy nietanich. Wiecej, dotycza towarow bardzo drogich, bo przeciez oprocz ceny samej instalki LPG musimy wziac pod uwage, ze wplywamy na trwalosc silnika naszego samochodu, za ktory zaplacilismy niezadko duza czesc a niektorzy nawet wiekszosc albo i wszystkie oszczednosci.
Co wiec powinno byc kluczowym kryterium wyboru instalacji LPG? Ano to aby oprocz planowanych oszczednosci na paliwie, montaz protezy, ktora niewatpliwie jest taka instalacja, nie przyspozyla nam dodatkowych kosztow na skutek niewlasciwego doboru i montazu co z kolei czesto prowadzi do przyspieszonego zuzycie silnika.
Silnik Hondy, szczegolnie te serii R, z uwagi m.in. na zastosowanie specyficznego sterowania wznisem zaworow (i-VTEC) oraz przechodzenie silnika w tryb pracy wedlug "obiegu Atkinsona", musza miec zapewnieone mozliwie jak najlepsze odwzorowanie procesu wtrysku przez instalacje LPG przez co stawiaja wysokie wymagania co do precyzji wtryskiwaczy i szczegolnie co do umiejetnosci gazownika, ktory to ma zapewnic odpowiednie odwzorowanie "mapy wtrysku" w sterowniku LPG.
Osobiscie uwazam, ze najlepszym rozwiazaniem w takiej sytuacji, jest zastosowanie sterownika, ktory nie bedzie potrzebowal tworzenia map dla wtrysku gazu ale taki, ktory bedzie bazowal na sygnalach komputera benzynowego. I dlatego ja mam Prinsa z wtryskami Keihin a silnik przejechal juz na LPG 300 tys km bez zadnych problemow.
Pozdrawiam.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mustafa3




Dołączył: 12 Lip 2017
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 21:15, 25 Lip 2017    Temat postu:

Dzięki za szczegółową odpowiedź i zaangażowanie w moje pytanie. Nie pozostaje mi nic innego jak udać się po raz kolejny do gazownika i jeszcze z nim omówić dokładniej kwestie całego montażu lpg i żeby mi podał więcej szczegółów a nie tylko rzucił marke i cene. pozdrawiam

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.crvklub.fora.pl Strona Główna -> Eksploatacja Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
Strona 7 z 7

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
cbx v1.2 // Theme created by Sopel & Programy