Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mleni
Dołączył: 06 Sie 2014 Posty: 292
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 17:20, 24 Mar 2016 Temat postu: |
|
|
Jeśli utrzymasz przebieg roczny 40 tys.km to opłaci się. Najlepiej jak sprzedasz dopiero po 10 latach. Nigdy nie dowiemy się jakie będą ceny paliw w przyszłości i tu jest zagadką.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez mleni dnia Czw 17:22, 24 Mar 2016, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
relom
Dołączył: 17 Mar 2016 Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 21:06, 24 Mar 2016 Temat postu: |
|
|
wd4 napisał: | Witam. Jestem użytkownikiem crv(2015 ) z instalacja lpg. Przejechałem ponad 20000 km od września. Moje obserwacje. spalanie- trasa-od 10,50 do 11,5 miasto od 13 do 13,5 lpg. spalanie na bp to: trasa od 7,8 do 8,5. miasto - od 9,5 do 11 l benzyny. Z moich wyliczeń oszczędzam około 17 zł na 100 km czyli na 20 tys zaoszczędziłem około 3400 zł. Do tego dochodzą jeszcze koszty przeglądu dwa przeglądy jeden 150 zł drugi 500 zł (z regulacja zaworów. jest to autoryzowany serwis hondy dlatego tak drogo). Czyli 3400 minus 650 zł = 2750. do tego dochodzi koszt benzyny do rozruchu i do jazdy (trzeba około 5 % tras zrobić na benzynie) czyli około 400 zł . 2750 - 400=2350 zł. Podsumowując oszczędności na 20 tys są 2350 zł tak to wygląda u mnie . pozdrawiam i służę moja wiedza odnośnie użytkowania auta |
Ty tym samochodem do kosciola tylko jezdzisz? Jak mozna do auta wazacego 1,5 tony z cieniutkim 155KM jeszcze gaz zamontowac, ktory dodatkowo go oslabia, to sie w ogole nie zbiera. Ja mam 2,4 185 KM cr-v i juz mocy brakuje, a co dopiero u ciebie
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
Koronator
Dołączył: 21 Mar 2015 Posty: 148
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gdańsk Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 21:10, 24 Mar 2016 Temat postu: |
|
|
Do wyścigów kupuje się inne samochody. Skoro masz 2,4 w automacie to mocy faktycznie brakuje. 2.0 w manualu całkiem normalnie zapierdziela.......
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
relom
Dołączył: 17 Mar 2016 Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 7:53, 25 Mar 2016 Temat postu: |
|
|
Mam jeszcze subaru forester 2,5x 173KM z 2006 w automacie i zbiera się jak mała formułka też aut i też z gazem. To poprostu przełożenia tych hond robią, że tak się źle zbierają.
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
wd4
Dołączył: 24 Wrz 2015 Posty: 52
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 19:53, 25 Mar 2016 Temat postu: |
|
|
Fakt honda jest trochę słaba z tym silnikiem ale kolego miedzy gazem a lpg dużej różnicy nie czuje. nie wiem jaka masz instalacje . pyzatym na manuału można ładnie kręcić ten silniczek i po 20 tys już umiem jadzic tym autem żeby się nie ślimaczyło. słabość tego silnika najbardziej jest odczuwalna w górach ale uwierz radzi sobie. na pewno w automacie mogloby byc tragicznie w manualu jest ok. poza tym ja nie potrzebuje auta do ścigania tylko do normalnej jazdy mi pasuje, chociaz na początku musiałem się przyzwyczaić bo przesiadłem się z diesla a to jednak inna bajka.
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
relom
Dołączył: 17 Mar 2016 Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 19:59, 25 Mar 2016 Temat postu: |
|
|
Mam honde z brc seqent 24 z lubryfikacja. Spalanie minimum 12,5 Lpg a max 18 L przy 160-180 na autostradzie
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
Koronator
Dołączył: 21 Mar 2015 Posty: 148
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gdańsk Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 7:20, 26 Mar 2016 Temat postu: |
|
|
Do 12 benzyny to dobiłem na obecnym baku w mieście
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
mleni
Dołączył: 06 Sie 2014 Posty: 292
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 7:42, 26 Mar 2016 Temat postu: |
|
|
relom napisał: | Mam honde z brc seqent 24 z lubryfikacja. Spalanie minimum 12,5 Lpg a max 18 L przy 160-180 na autostradzie |
Minimum 12,5 lpg?! ja pierd.... gdzie tu widzisz oszczędności?
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
traks
Dołączył: 13 Cze 2012 Posty: 530
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kraków Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 9:37, 26 Mar 2016 Temat postu: |
|
|
mleni napisał: |
Minimum 12,5 lpg?! ja pierd.... gdzie tu widzisz oszczędności? |
....ciągle taniej niż na benzynie, tym bardziej że teraz gaz to coś około 40% benzyny.
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
wd4
Dołączył: 24 Wrz 2015 Posty: 52
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 13:28, 26 Mar 2016 Temat postu: |
|
|
mleni napisał: | relom napisał: | Mam honde z brc seqent 24 z lubryfikacja. Spalanie minimum 12,5 Lpg a max 18 L przy 160-180 na autostradzie |
Minimum 12,5 lpg?! ja pierd.... gdzie tu widzisz oszczędności? |
jak kolego nie widzisz oszczędności to idź do szkoły po nauki z matematyki.
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
mleni
Dołączył: 06 Sie 2014 Posty: 292
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 18:19, 26 Mar 2016 Temat postu: |
|
|
wd4 napisał: |
jak kolego nie widzisz oszczędności to idź do szkoły po nauki z matematyki. |
Tu nic nie daje tobie do zrozumienia skoro moja paliła minimum 6,0l no niech będzie porządna dynamiczna jazda na 7,5l. wobec 12,5l lpg? i sam policz jakie są koszta. Warunek jeden, kto jedzie ponad 40 tys.km rocznie na trasie (nie po mieście) to lpg wygrywa, czyli lepiej mieć służbowego albo kto jeździ na delegację to już są korzyści. Natomiast po mieście po krótkich odcinkach i poniżej 40 tys.km rocznie to się nie opłaca w ogóle i niestety ja jestem w takich warunkach.
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
traks
Dołączył: 13 Cze 2012 Posty: 530
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kraków Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 18:26, 26 Mar 2016 Temat postu: |
|
|
Gratuluję , to osiągi mniejsze niż podaje producent, a osiągnięte na hamowni:)
Relom ma 2,4 i pewnie w automacie, to to spokojnie spali grubo ponad 15l w mieście (dla manualnej honda podaje 14,8l)
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez traks dnia Sob 18:32, 26 Mar 2016, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
traks
Dołączył: 13 Cze 2012 Posty: 530
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kraków Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 18:40, 26 Mar 2016 Temat postu: |
|
|
mleni napisał: | moja paliła minimum 6,0l no niech będzie porządna dynamiczna jazda na 7,5l...... |
A teraz pomyśl że paliłaby 7 do 9 l gazu, i przelicz czy nie ma oszczędności? Nawet doliczając koszty obsługi, serwisowania instalacji, czy nawet jakieś zużycie paliwa to i tak jest oszczędniej niż na benzynie.
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
czay
Dołączył: 14 Mar 2011 Posty: 124
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 23:50, 26 Mar 2016 Temat postu: |
|
|
W zasadzie im więcej pali tym większe oszczędności. Skoro
relom napisał: | Mam honde z brc seqent 24 z lubryfikacja. Spalanie minimum 12,5 Lpg a max 18 L przy 160-180 na autostradzie |
to oznacza, że benzyny pali minimum 10 l/100 km.
Fakt faktem że spalanie bardzo wysokie (zwłaszcza to minimalne, bo z butem w podłodze to jeszcze ujdzie zrozumieć)
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez czay dnia Sob 23:50, 26 Mar 2016, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
wd4
Dołączył: 24 Wrz 2015 Posty: 52
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 6:35, 27 Mar 2016 Temat postu: |
|
|
mleni napisał: | wd4 napisał: |
jak kolego nie widzisz oszczędności to idź do szkoły po nauki z matematyki. |
Tu nic nie daje tobie do zrozumienia skoro moja paliła minimum 6,0l no niech będzie porządna dynamiczna jazda na 7,5l. wobec 12,5l lpg? i sam policz jakie są koszta. Warunek jeden, kto jedzie ponad 40 tys.km rocznie na trasie (nie po mieście) to lpg wygrywa, czyli lepiej mieć służbowego albo kto jeździ na delegację to już są korzyści. Natomiast po mieście po krótkich odcinkach i poniżej 40 tys.km rocznie to się nie opłaca w ogóle i niestety ja jestem w takich warunkach. |
Kolego za długo jeżdżę autami żebyś mi ściemniał ze starej generacji silnik benzynowy 2,0 l przy 1,5 tony masy spali ci w trasie 6 l. spali ci na pewno około 7,5 do 8,5 i nie ma innej możliwości wiec prosta matematyka 7,5 x 4 zł=30 zł, 12,5 x 1,6 =20 zł (gdzie mój 2,0 w trasie pali max 11,5) czy widzisz oszczędność czy jeszcze coś? z dieslem można polemizować o oszczędności ale nie z benzyna. i nie podawaj kolego mylnych danych o spalaniu bo 6 l fizycznie nie możliwe. Kolejny bajkotworyciel o spalaniu jego superoszczędnego silnika takim panom podziękujemy.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez wd4 dnia Nie 6:38, 27 Mar 2016, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
|