Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Koronator
Dołączył: 21 Mar 2015 Posty: 148
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gdańsk Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 18:12, 27 Mar 2016 Temat postu: |
|
|
8,5 w trasie to trzeba w kapeluszu jechać
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
mleni
Dołączył: 06 Sie 2014 Posty: 292
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 19:32, 27 Mar 2016 Temat postu: |
|
|
wd4 napisał: |
Kolego za długo jeżdżę autami żebyś mi ściemniał ze starej generacji silnik benzynowy 2,0 l przy 1,5 tony masy spali ci w trasie 6 l. spali ci na pewno około 7,5 do 8,5 i nie ma innej możliwości wiec prosta matematyka 7,5 x 4 zł=30 zł, 12,5 x 1,6 =20 zł (gdzie mój 2,0 w trasie pali max 11,5) czy widzisz oszczędność czy jeszcze coś? z dieslem można polemizować o oszczędności ale nie z benzyna. i nie podawaj kolego mylnych danych o spalaniu bo 6 l fizycznie nie możliwe. Kolejny bajkotworyciel o spalaniu jego superoszczędnego silnika takim panom podziękujemy. |
A czy nie zapomniałeś o kosztach dodatkowych? Przegląd trzeba dopłacić, regulacja zaworów też, również filtr paliwa lpg, wtryski padają często po 20-40 tys.km, parownik i co ci wyjdzie z kalkulatora? Nie przychodzi ci to z głowy? Przy LPG na drodze bym się pocił czy dojadę do mety. Bajkotworyciel? Nie wiem jak to się stało że mam szczęśliwy egzemplarz, akurat celnie udało mi się upolować Może zasługa oleju którą akceptował silnik. Nie robię to na złość, ale to już jest zastanawiające czy sens założyć instalację LPG. Po prostu marketing, ludzie mają pracę i gospodarka rozwija się.
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
traks
Dołączył: 13 Cze 2012 Posty: 530
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kraków Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 20:14, 27 Mar 2016 Temat postu: |
|
|
Ciekawe że na temat kosztów eksploatacji na lpg, najwjęcej do powiedzenia mają Ci, którzy.... nigdy na nim nie jeździli:)))
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
traks
Dołączył: 13 Cze 2012 Posty: 530
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kraków Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 20:42, 27 Mar 2016 Temat postu: |
|
|
mleni napisał: |
Przy LPG na drodze bym się pocił czy dojadę do mety. |
To mnie zaciekawiło, możesz rozwinąć myśl?
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
Koronator
Dołączył: 21 Mar 2015 Posty: 148
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gdańsk Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 21:25, 27 Mar 2016 Temat postu: |
|
|
Ja jeżdziłem. Z powodu lpg mam teraz crv bo avensis T27 z gazem sprawiała za dużo kłopotów.Sprzedałem gada...
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
wd4
Dołączył: 24 Wrz 2015 Posty: 52
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 6:50, 28 Mar 2016 Temat postu: |
|
|
Po 20 tys napisałem rzetelnie w ramach informacji jak to u mnie wygląda po kolejnych 10 tys lub jakiejś awarii tez opisze sytuacje. pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
mleni
Dołączył: 06 Sie 2014 Posty: 292
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 17:20, 28 Mar 2016 Temat postu: |
|
|
traks napisał: | mleni napisał: |
Przy LPG na drodze bym się pocił czy dojadę do mety. |
To mnie zaciekawiło, możesz rozwinąć myśl? |
Chodzi o "Check Engine" i dyskotekę świateł żebym nie stanął.
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
traks
Dołączył: 13 Cze 2012 Posty: 530
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kraków Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 20:14, 28 Mar 2016 Temat postu: |
|
|
sorry co za pie....ły. Problem z lpg, chociaż mi się nie zdarzyło przez siedem lat i ponad 120 tys na gazie, to przełączasz na benzynę i jedziesz dalej...... ja nie widzę problemu.
a teraz prosta matematyka - przebieg roczny około 15 tys. km. koszt Pb około - 6600 zł. Przy tym samym przebiegu koszt lpg - 2812 zł. Do tego koszt zużytego paliwa około 240 zł, przegląd instalacji - 40 zł, koszt filtrów 35 zł, przegląd rejestracyjny - 60 zł, regulacja zaworów we własnym zakresie, ale niech będzie że mechanik bierze 50 zł. Pozostaje - 3363 zł. Powiedzmy że z 10% trzeba liczyć na jakieś naprawy, wymiany podzespołów, to i tak pozostaje 3 tys w skali roku:)
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
czay
Dołączył: 14 Mar 2011 Posty: 124
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 20:20, 28 Mar 2016 Temat postu: |
|
|
mleni napisał: | traks napisał: | mleni napisał: |
Przy LPG na drodze bym się pocił czy dojadę do mety. |
To mnie zaciekawiło, możesz rozwinąć myśl? |
Chodzi o "Check Engine" i dyskotekę świateł żebym nie stanął. |
Check i inne problemy to zwykle kwestia złego doboru podzespołów albo złego wystrojenia.
Dodatkowe koszty oczywiście trzeba brać pod uwagę, ale:
regulacja zaworów co 20 tys. km to koszt 150 - 300 zł (w ASO płaciłem 300, w warsztacie niezależnym 150),
przegląd co 10-15 tys. km z ewentualną wymianą filtra to dodatkowo ok. 50-100 zł,
wtryskiwacze czy reduktor - to zazwyczaj zależy od jakości instalacji, jak są kiepskie to faktycznie po 30 czy 40 tys. km mogą paść, ale wtedy zazwyczaj koszt nowych i wymiany nie jest zbyt wysoki, a jak są dobre to spokojnie przelatają więcej (przykładowo, w golfie którym jeździ aktualnie moja żona mam landi renzo omegas i na lpg przejeżdżone 110 tys. km i cały czas te same wtryskiwacze gazu i ten sam reduktor i oznak zużycia nie widać).
Jeśli chodzi o spalanie to faktycznie 6,0 l/100 km na benzynie nie udało mi się osiągnąć - wg komputera pokładowego przy bardzo spokojnej jeździe (bez częstego wyprzedzania i tak do 90-100 km/h, bez klimatyzacji) udawało mi się zejść do 6,8-7,0 l/100 km. Ale przy normalnej jeździe drogami krajowymi wg komputera benzyny spalałby 7,5-8,0 l/100 km.
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
batagur
Dołączył: 15 Paź 2012 Posty: 68
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bielsko-Biała Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 16:07, 26 Maj 2016 Temat postu: |
|
|
Panowie jaka jest zalecana regulacja lubryfikatora tzn ile kropel na minutę?
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
slapas
Dołączył: 05 Lis 2013 Posty: 860
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 47 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Europejczyk Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 19:40, 26 Maj 2016 Temat postu: |
|
|
Na wolnych obrotach 1 kropla na 10-15 sekund. Ale jesli calkiem zakrecisz, to tez nie bedzie zle.
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
batagur
Dołączył: 15 Paź 2012 Posty: 68
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bielsko-Biała Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 20:44, 30 Maj 2016 Temat postu: |
|
|
ok dzięki, jak już jest to niech będzie ustawiony tak jak trzeba
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
koma
Dołączył: 12 Lip 2016 Posty: 26
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 23:12, 09 Paź 2016 Temat postu: |
|
|
czy ten lubryfikator lepiej jak jest czy lepiej jak go nie ma, bo są różne wersje. Obecnie dzwonie po firma, które zakładają instalacje i jedni to zakładają bo powinno być (lepsze smarowanie) inni że w tym silniku nie potrzebne.
Silnik 2.0 155km ten po 2015r.
Czy ktoś ma jakaś firmę, która dobrze założy instalacje (najlepiej woj ślaskie, łodzkie lub małopolskie).
Czy jest ktoś taka, kto założył i ma problemy z jazdą na gazie i teraz żałuje tego wyboru?
Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
slapas
Dołączył: 05 Lis 2013 Posty: 860
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 47 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Europejczyk Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 14:47, 10 Paź 2016 Temat postu: |
|
|
Lubryfikator to takie cos co ma zapewnic spokoj sumienia kierowcy i doplyw gotowki gazownikowi. I jezeli ktos tlumaczy, ze lubryfikacja poprawia smarowanie, to albo sam sie wogole na tym nie zna albo za idiote ma klienta. Nawet sami specjalisci z dziedziny instalacji gazowych spieraja sie co do zasady dzialania tego wynalazku: jedni twierdza, ze dodatkowo rozpylony w mieszance paliwowej koncentrat, mialby obnizac temperature spalania, przy czym powstaje pytanie na ile skutecznie skoro jego dawkowanie jest bardzo niedokladne a ilosc minimalna; natomiast inni sugeruja, ze substancja czynna zawarta w lplynie lubryfikatora mialaby sie osadzac na zaworach i ich gniazdach i je "utwardzac", tyle ze chodzi tu przede wszystkim o zawory wydechowe i zanim ten plyn tam dotrze to juz dawno zostanie odparowany i spalony w procesie spalania mieszanki.
Jednym slowem PLACEBO i to wcale nie takie co nie szkodzi, bo po pewnym czasie pozostalosci plynu bardzo ladnie zaklejaja kolektor i wszystko co tam sie znajduje.
Rozwiazaniem problem jest dobry warsztat i doswiadczony instalator.
Polecam skorzystac:
[link widoczny dla zalogowanych]
Pozdrawiam.
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
czay
Dołączył: 14 Mar 2011 Posty: 124
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 22:25, 11 Paź 2016 Temat postu: |
|
|
koma napisał: |
Czy ktoś ma jakaś firmę, która dobrze założy instalacje (najlepiej woj ślaskie, łodzkie lub małopolskie).
|
Ja zakładałem w Łodzi w Nagazie (nie są najtańsi) liquidSi, ale jeden z techników ma taką crv jak moja (III gen) i założonego STAGa (chyba) ale nie wiem na jakich wtryskiwaczach. Natomiast w ASO Honda Park w Łodzi montują LPG-Tech (podobno mechanicy z ASO szkolili się w tym zakresie w Nagazie właśnie).
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
|