Forum www.crvklub.fora.pl Strona Główna
LPG do Hondy Crv
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.crvklub.fora.pl Strona Główna -> Eksploatacja
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Koronator




Dołączył: 21 Mar 2015
Posty: 148
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdańsk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 18:12, 27 Mar 2016    Temat postu:

8,5 w trasie to trzeba w kapeluszu jechać

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mleni




Dołączył: 06 Sie 2014
Posty: 292
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 19:32, 27 Mar 2016    Temat postu:

wd4 napisał:

Kolego za długo jeżdżę autami żebyś mi ściemniał ze starej generacji silnik benzynowy 2,0 l przy 1,5 tony masy spali ci w trasie 6 l. spali ci na pewno około 7,5 do 8,5 i nie ma innej możliwości wiec prosta matematyka 7,5 x 4 zł=30 zł, 12,5 x 1,6 =20 zł (gdzie mój 2,0 w trasie pali max 11,5) czy widzisz oszczędność czy jeszcze coś? z dieslem można polemizować o oszczędności ale nie z benzyna. i nie podawaj kolego mylnych danych o spalaniu bo 6 l fizycznie nie możliwe. Kolejny bajkotworyciel o spalaniu jego superoszczędnego silnika takim panom podziękujemy. Wink


A czy nie zapomniałeś o kosztach dodatkowych? Przegląd trzeba dopłacić, regulacja zaworów też, również filtr paliwa lpg, wtryski padają często po 20-40 tys.km, parownik i co ci wyjdzie z kalkulatora? Nie przychodzi ci to z głowy? Przy LPG na drodze bym się pocił czy dojadę do mety. Bajkotworyciel? Nie wiem jak to się stało że mam szczęśliwy egzemplarz, akurat celnie udało mi się upolować Smile Może zasługa oleju którą akceptował silnik. Nie robię to na złość, ale to już jest zastanawiające czy sens założyć instalację LPG. Po prostu marketing, ludzie mają pracę i gospodarka rozwija się.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
traks




Dołączył: 13 Cze 2012
Posty: 530
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 20:14, 27 Mar 2016    Temat postu:

Ciekawe że na temat kosztów eksploatacji na lpg, najwjęcej do powiedzenia mają Ci, którzy.... nigdy na nim nie jeździli:)))

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
traks




Dołączył: 13 Cze 2012
Posty: 530
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 20:42, 27 Mar 2016    Temat postu:

mleni napisał:

Przy LPG na drodze bym się pocił czy dojadę do mety.

To mnie zaciekawiło, możesz rozwinąć myśl?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Koronator




Dołączył: 21 Mar 2015
Posty: 148
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdańsk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 21:25, 27 Mar 2016    Temat postu:

Ja jeżdziłem. Z powodu lpg mam teraz crv bo avensis T27 z gazem sprawiała za dużo kłopotów.Sprzedałem gada...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
wd4




Dołączył: 24 Wrz 2015
Posty: 52
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 6:50, 28 Mar 2016    Temat postu:

Po 20 tys napisałem rzetelnie w ramach informacji jak to u mnie wygląda po kolejnych 10 tys lub jakiejś awarii tez opisze sytuacje. pozdrawiam

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mleni




Dołączył: 06 Sie 2014
Posty: 292
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 17:20, 28 Mar 2016    Temat postu:

traks napisał:
mleni napisał:

Przy LPG na drodze bym się pocił czy dojadę do mety.

To mnie zaciekawiło, możesz rozwinąć myśl?


Chodzi o "Check Engine" i dyskotekę świateł żebym nie stanął.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
traks




Dołączył: 13 Cze 2012
Posty: 530
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 20:14, 28 Mar 2016    Temat postu:

sorry co za pie....ły. Problem z lpg, chociaż mi się nie zdarzyło przez siedem lat i ponad 120 tys na gazie, to przełączasz na benzynę i jedziesz dalej...... ja nie widzę problemu.

a teraz prosta matematyka - przebieg roczny około 15 tys. km. koszt Pb około - 6600 zł. Przy tym samym przebiegu koszt lpg - 2812 zł. Do tego koszt zużytego paliwa około 240 zł, przegląd instalacji - 40 zł, koszt filtrów 35 zł, przegląd rejestracyjny - 60 zł, regulacja zaworów we własnym zakresie, ale niech będzie że mechanik bierze 50 zł. Pozostaje - 3363 zł. Powiedzmy że z 10% trzeba liczyć na jakieś naprawy, wymiany podzespołów, to i tak pozostaje 3 tys w skali roku:)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
czay




Dołączył: 14 Mar 2011
Posty: 124
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 20:20, 28 Mar 2016    Temat postu:

mleni napisał:
traks napisał:
mleni napisał:

Przy LPG na drodze bym się pocił czy dojadę do mety.

To mnie zaciekawiło, możesz rozwinąć myśl?


Chodzi o "Check Engine" i dyskotekę świateł żebym nie stanął.


Check i inne problemy to zwykle kwestia złego doboru podzespołów albo złego wystrojenia.
Dodatkowe koszty oczywiście trzeba brać pod uwagę, ale:
regulacja zaworów co 20 tys. km to koszt 150 - 300 zł (w ASO płaciłem 300, w warsztacie niezależnym 150),
przegląd co 10-15 tys. km z ewentualną wymianą filtra to dodatkowo ok. 50-100 zł,
wtryskiwacze czy reduktor - to zazwyczaj zależy od jakości instalacji, jak są kiepskie to faktycznie po 30 czy 40 tys. km mogą paść, ale wtedy zazwyczaj koszt nowych i wymiany nie jest zbyt wysoki, a jak są dobre to spokojnie przelatają więcej (przykładowo, w golfie którym jeździ aktualnie moja żona mam landi renzo omegas i na lpg przejeżdżone 110 tys. km i cały czas te same wtryskiwacze gazu i ten sam reduktor i oznak zużycia nie widać).
Jeśli chodzi o spalanie to faktycznie 6,0 l/100 km na benzynie nie udało mi się osiągnąć - wg komputera pokładowego przy bardzo spokojnej jeździe (bez częstego wyprzedzania i tak do 90-100 km/h, bez klimatyzacji) udawało mi się zejść do 6,8-7,0 l/100 km. Ale przy normalnej jeździe drogami krajowymi wg komputera benzyny spalałby 7,5-8,0 l/100 km.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
batagur




Dołączył: 15 Paź 2012
Posty: 68
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bielsko-Biała
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 16:07, 26 Maj 2016    Temat postu:

Panowie jaka jest zalecana regulacja lubryfikatora tzn ile kropel na minutę?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
slapas




Dołączył: 05 Lis 2013
Posty: 860
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 47 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Europejczyk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 19:40, 26 Maj 2016    Temat postu:

Na wolnych obrotach 1 kropla na 10-15 sekund. Ale jesli calkiem zakrecisz, to tez nie bedzie zle.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
batagur




Dołączył: 15 Paź 2012
Posty: 68
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bielsko-Biała
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 20:44, 30 Maj 2016    Temat postu:

ok dzięki, jak już jest to niech będzie ustawiony tak jak trzeba Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
koma




Dołączył: 12 Lip 2016
Posty: 26
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 23:12, 09 Paź 2016    Temat postu:

czy ten lubryfikator lepiej jak jest czy lepiej jak go nie ma, bo są różne wersje. Obecnie dzwonie po firma, które zakładają instalacje i jedni to zakładają bo powinno być (lepsze smarowanie) inni że w tym silniku nie potrzebne.

Silnik 2.0 155km ten po 2015r.

Czy ktoś ma jakaś firmę, która dobrze założy instalacje (najlepiej woj ślaskie, łodzkie lub małopolskie).

Czy jest ktoś taka, kto założył i ma problemy z jazdą na gazie i teraz żałuje tego wyboru?

Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
slapas




Dołączył: 05 Lis 2013
Posty: 860
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 47 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Europejczyk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 14:47, 10 Paź 2016    Temat postu:

Lubryfikator to takie cos co ma zapewnic spokoj sumienia kierowcy i doplyw gotowki gazownikowi. I jezeli ktos tlumaczy, ze lubryfikacja poprawia smarowanie, to albo sam sie wogole na tym nie zna albo za idiote ma klienta. Nawet sami specjalisci z dziedziny instalacji gazowych spieraja sie co do zasady dzialania tego wynalazku: jedni twierdza, ze dodatkowo rozpylony w mieszance paliwowej koncentrat, mialby obnizac temperature spalania, przy czym powstaje pytanie na ile skutecznie skoro jego dawkowanie jest bardzo niedokladne a ilosc minimalna; natomiast inni sugeruja, ze substancja czynna zawarta w lplynie lubryfikatora mialaby sie osadzac na zaworach i ich gniazdach i je "utwardzac", tyle ze chodzi tu przede wszystkim o zawory wydechowe i zanim ten plyn tam dotrze to juz dawno zostanie odparowany i spalony w procesie spalania mieszanki.
Jednym slowem PLACEBO i to wcale nie takie co nie szkodzi, bo po pewnym czasie pozostalosci plynu bardzo ladnie zaklejaja kolektor i wszystko co tam sie znajduje.
Rozwiazaniem problem jest dobry warsztat i doswiadczony instalator.
Polecam skorzystac:
[link widoczny dla zalogowanych]

Pozdrawiam.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
czay




Dołączył: 14 Mar 2011
Posty: 124
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 22:25, 11 Paź 2016    Temat postu:

koma napisał:


Czy ktoś ma jakaś firmę, która dobrze założy instalacje (najlepiej woj ślaskie, łodzkie lub małopolskie).




Ja zakładałem w Łodzi w Nagazie (nie są najtańsi) liquidSi, ale jeden z techników ma taką crv jak moja (III gen) i założonego STAGa (chyba) ale nie wiem na jakich wtryskiwaczach. Natomiast w ASO Honda Park w Łodzi montują LPG-Tech (podobno mechanicy z ASO szkolili się w tym zakresie w Nagazie właśnie).


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.crvklub.fora.pl Strona Główna -> Eksploatacja Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następny
Strona 3 z 7

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
cbx v1.2 // Theme created by Sopel & Programy