Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
lukasz
Dołączył: 09 Mar 2017 Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 18:04, 12 Mar 2017 Temat postu: Honda CR-V IV FL 1.6 i-DTEC AT 160KM Lifestyle (4WD) Black |
|
|
Witam wszystkich,
Jestem użytkownikiem CR-V IV FL 1.6 i-DTEC AT 160KM Lifestyle (4WD) Crystal Black Pearl (wcześniej Accord 2013 2.0 MT lifestyle, civic ufo 1.8, civic 1.5 vtec, seat ibiza 2 1.4 , daewoo tico, fiat 126P ).
Przed zakupem (zawsze chciałem mieć suva ) przeglądam Internet, opinie użytkowników itd. Bardzo cenię sobie przede wszystkim opinie osób, które użytkują konkretne modele i dzielą się swoimi opiniami, a nie bazują na samej teorii, albo na auto świat czy motor Dlatego uznałem, że dam feedback na temat mojego auta bazując już na poruszanych wątkach. Słowo pisane nie jest moją mocną stroną, ale postaram sie to jakoś ogarnąć
Przed zakupem testowałem (wszystkie auta w najbogatszej lub prawie najbogatszej wersji).
BMW X1 diesel 18d 140km (2013)
BMW X3 diesel 20d 184km (2013)
RAV4 hybrid (nowe)
Mazda 6 2.0 benzyna kombi (nowe)
Mazda CX5 benzyna (nowe)
pozostałe mnie nie interesowały/nie zainteresowały
Spalanie (50/50 miasto-Warszawa/trasa-najczęściej odcinki do 180 kilometrów w jedną stronę). Obecnie mam przejechane 700 kilometrów...
1. Wawa (dojazd do pracy ok 7km. trasa bez poważniejszych korków). Auto parkowane "pod chmurką" czyli zimne na starcie: spalanie 9l przy ekonomicznej jeździe.
2. Trasa (na razie tylko raz po zakupie: Leszno-wawa) ok 400 kilometrów (autostrada + kilka lokalnych). Prędkość max 150, średnia ok 110. Spalanie mierzone na stacji 6.8 (niższe niż wskazywał komputer 7.2).
3. Z testowanych aut najbardziej zawiodła mnie Toyota rav4 hybrid. Podczas testów miałem spalanie 10l. Wykonałem ten sam test na ich dieslu i wyszło 9.8. Jazda w trybie mieszanym, ale bardziej płynna i bez większych korków. Super elastyczność, ale to wycie silnika przy "depnięciu" skutecznie zabija przyjemność, no i to spalanie...
Reszta aut podobnie spalała podczas moich testów. Warunki testowe podobne (wawa/grudzień).
Komfort
1. Silnik na zimnym "klekocze", ale jest bardzo kulturalny szczególnie jak jest dogrzany do czego dochodzi stosunkowo szybko (ok 50% czasu później niż mój poprzedni accord)
2. Zawieszenie bardzo dobrze tłumi nierówności (lepiej niż accord, bmw x1, od mazdy-minimalnie lepiej. Trochę gorzej od x3 i podobnie jak RAV)
3. Wyciszenie przy niskich prędkościach BARDZO dobre, ale accord miał lepsze z racji silnika benzynowego. RAV z racji hybrydy daje odczucia jeszcze lepsze, ale już podczas "depnięcia" czar pryska... Mazda "wyje" po odpaleniu jak jest zimno. Później jest lepiej, ale szumy/silnik są bardziej słyszalne od pozostałych aut - zdecydowanie najgorzej wyciszone auta (Mazdy) z wszystkich testowanych. BMW X1 bardzo mnie zawiodło pod kątem komfortu (twarde zawieszenie) i wyciszenia.
4. Wyciszenie przy wyższych prędkościach 140/160kmh podobne jak w RAV. Lepsze od Mazdy, X1 i Accorda (minimalnie), gorzej od X3, ale nie o tyle co cena zakupu nowego
Silnik i skrzynia
1. Automat 9 biegów. Pierwsze wrażenie podczas testów bardzo pozytywne, ale bez szału. Dosyć wolno reaguje, ale tragedii nie ma. Ilość przełożeń zdecydowanie wpływa na komfort i wyciszenie. Nie ma problemu z dynamiką, szybkim ruszaniem itd. Nie znam się na automatach, ale im dłużej go użytkuję tym jest lepiej. Nigdy więcej manuala
2. Silnik 160KM. Specyficznie startuje na zimnym i w automacie (trochę muowato ). Może to wynika z mojej ostrożności z racji nowego auta. Elastyczność świetna. Naprawdę kulturalnie przyspiesza, a w trybie sport nawet fajnie "mruczy".
Doznania z jady lepsze miałem z Accorda bo uwielbiam vteca , ale komfort użytkowania w warunkach trasa/miasto jest już na korzyść CRV i to zdecydowana.
Inne odczucia
1. Fotele chyba najgorsze z wszystkich porównywanych aut (krótkie siedziska i trzymanie boczne), ale to chyba dlatego, że accord miał po prostu genialne fotele... w CRV nie jest źle, ale naprawdę mogli je wziąć z accorda, które wg mnie były najlepsze z wszystkich testowanych aut
2. W wersji lifestyle alcantara jest chyba najlepszą opcją pod kątem wyglądu i praktyczności,. Taki kompromis jak na polskie warunki pogodowe.
itd.
3. Jakość wykonania lepsza od Mazdy, rav i X1. Gorzej od X3 (wiadomo). Mazda najbardziej mnie zawiodła bo w środku sprawa wrażenie auta premium, ale jak już się "pomaca" to już widać oszczędności. Mój poprzedni accord wypadał lepiej pod tym względem.
Pytania
1. Czy ktoś testował skuteczność tryby Eco ?
2. Podczas jazdy ponad 60kmh słyszę delikatny szum. Pytanie czy to po prostu SUV czy wspominane piasty ? nie wiem jak to rozróżnić. Jestem mega detalistą więc łatwo mnie rozdrażnić
Na razie tyle. Generalnie pytajcie bo zdecydowanie łatwiej jest odpowiadać
PS. Dzięki @Tomasz za aktywny udział w tym wątku. Twoje wypowiedzi i jeszcze kilku innych aktywnych uczestników zmobilizowały mnie do podzielenia się swoją opinią dla potencjalnych/aktualnych użytkowników CRV
Post został pochwalony 1 raz
Ostatnio zmieniony przez lukasz dnia Nie 18:15, 12 Mar 2017, w całości zmieniany 5 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
maciejg
Dołączył: 15 Mar 2017 Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 8:15, 15 Mar 2017 Temat postu: |
|
|
Witam, to mój pierwszy post poza powitaniem. Właśnie jestem przed zakupem nowego auta. Chciałbym pojeździć nim ok 10 lat więc chciałbym świadomie podjąć decyzję dlatego pozwoliłem sobie tutaj napisać. Byłbym bardzo wdzięczny za informację, jak sprawują się wasze CR-V po 2013 roku. Widziałem już kilka postów i pewnych problemach, ale chciałbym zachęcić więcej użytkowników do tego. Generalnie chodzi o wady fabryczne, kwestia skrzypienia plastików, czy występuje "świerszczenie" przy włączonym nawiewie (problem w poprzedniej CR-V) oraz generalne zadowolenie bądź nie. Liczę, że Honda nadal jest lepsza pod względem bezawaryjności od innych marek. Będę bardzo wdzięczny za wszelką opinię na temat auta. Osobiście biorę pod uwagę 2.0 benzyna, manual, lifestyle lub elegance plus.
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
Medyk
Dołączył: 20 Kwi 2015 Posty: 128
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 15:17, 15 Mar 2017 Temat postu: |
|
|
dziś zaświeciła mi rezerwa, i komputer wskazywał zasięg na 40 km... To wg komputera byłoby ok 5 l
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
CityMatic
Dołączył: 30 Sty 2016 Posty: 166
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 17 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Lubelskie Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 15:42, 15 Mar 2017 Temat postu: |
|
|
Medyk napisał: | dziś zaświeciła mi rezerwa, i komputer wskazywał zasięg na 40 km... To wg komputera byłoby ok 5 l |
Musi mieć zapas....ja jeździłem wg tego do -20km i poległem(za słabe nerwy)
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
lukasz
Dołączył: 09 Mar 2017 Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 15:07, 16 Mar 2017 Temat postu: |
|
|
U mnie przy ikonie żółwia było jeszcze 7l zapasu.
Co do spalania to 400km w wawie na odcinkach ok 8km z przerwami na szkoły/przedszkola i w miarę ekonomicznej jeździe wyszło 11l
Pierwszy raz w życiu mam diesla więc nie wiem czy to od stylu jazdy, docierania auta czy po prostu tak już będzie...
maciejg z tym silnikiem, który chcesz kupić i w dodatku hondę to chyba bardziej pewnego wyboru nie ma... koniecznie musisz odbyć kilka jazd próbnych. To kluczowe przy podjęciu decyzji. Ja zanim odbyłem 4 jazdy RAV4 hybrid już ją w głowie kupowałem...
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
CityMatic
Dołączył: 30 Sty 2016 Posty: 166
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 17 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Lubelskie Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 17:12, 16 Mar 2017 Temat postu: |
|
|
lukasz napisał: | U mnie przy ikonie żółwia było jeszcze 7l zapasu.
Co do spalania to 400km w wawie na odcinkach ok 8km z przerwami na szkoły/przedszkola i w miarę ekonomicznej jeździe wyszło 11l
Pierwszy raz w życiu mam diesla więc nie wiem czy to od stylu jazdy, docierania auta czy po prostu tak już będzie... |
Trzeba aby elementy się poukładały , bo on raczej jest dotarty....u mnie tak się "docierał z 3- 4 tyś i zużycie spadło do 8-8,5l a palił początkowo 11 być może coś w centralce?tak jak w VW tylko w odwrotnej kolejności?
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
pibu
Dołączył: 20 Paź 2016 Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 22:23, 16 Mar 2017 Temat postu: |
|
|
Olo999 napisał: | Witam. Panowie, czy któryś z was spotkał się z dziwnymi odgłosami, coś jakby "cykanie". Nie są to trzeszczące plastiki. Coś jakby zapinanie suwaka pukało o suwak. Jest to odgłos cholernie irytujące. Występuję z dużą częstotliwości, nie zawsze, nie zależy od nawierzchni. Wg mnie dochodzi gdzieś z okolicy deski pasażera. Pozdrawiam |
Silniczek nawiewu? Wyłącz go i sprawdź czy słychać różnicę - u mnie właśnie ten element działa tak głośno, strasznie irytujące. Wg serwisu to normalna praca, sprawdziłem dla porównania w modelu do jazd próbnych - to samo...
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
lukasz
Dołączył: 09 Mar 2017 Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 23:29, 16 Mar 2017 Temat postu: |
|
|
CityMatic napisał: | lukasz napisał: | U mnie przy ikonie żółwia było jeszcze 7l zapasu.
Co do spalania to 400km w wawie na odcinkach ok 8km z przerwami na szkoły/przedszkola i w miarę ekonomicznej jeździe wyszło 11l
Pierwszy raz w życiu mam diesla więc nie wiem czy to od stylu jazdy, docierania auta czy po prostu tak już będzie... |
Trzeba aby elementy się poukładały , bo on raczej jest dotarty....u mnie tak się "docierał z 3- 4 tyś i zużycie spadło do 8-8,5l a palił początkowo 11 być może coś w centralce?tak jak w VW tylko w odwrotnej kolejności? |
W centralce tzn?
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
CityMatic
Dołączył: 30 Sty 2016 Posty: 166
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 17 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Lubelskie Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 0:05, 17 Mar 2017 Temat postu: |
|
|
lukasz napisał: | W centralce tzn? |
Oj, w sterowniku silnika
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
Medyk
Dołączył: 20 Kwi 2015 Posty: 128
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 10:10, 22 Mar 2017 Temat postu: |
|
|
Wczoraj nie mogłem uruchomić nawigacji. Po ponownym uruchomieniu systemu słyszałem tylko przeliczam i zacinka... Nawet po ponownym uruchomieniu silnika nie udało się jej włączyć. Był moment, że nawet nie reagowała na dotyk. Po godzinie ponownie sprawdziłem już było ok.
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
CityMatic
Dołączył: 30 Sty 2016 Posty: 166
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 17 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Lubelskie Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 18:31, 24 Mar 2017 Temat postu: |
|
|
Medyk napisał: | Po godzinie ponownie sprawdziłem już było ok. |
Sprawdź dokręcenie klem na akumulatorze.
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
art
Dołączył: 17 Mar 2016 Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Północ Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 18:21, 26 Mar 2017 Temat postu: |
|
|
Witam Panowie
Pytanie mam.Mam problem z rozłoźeniem lusterka od strony pasażera.Kilka tygodni temu zostawilem auto na podziemnym parkingu w centrum handlowym.Kiedy wrociłem do auta(dodam nie złożyłem lusterek ) lusterko od strony pasazera bylo lekko ,,wywrócone,, w stronę maski przedniej,czyli ktos pieprznął w lusterko przechodząc miedzy autami.Od tego momentu lusterko sie składa ,ale nie rozkłada sie.Lusterko od kierowcy chodzi jak ta lala.I jeszcze jedno co zauważylem źe kiedy lusterko jest rozlożone to po odpaleniu auta całe lusterko z obudową lekko zmienia pozycję,a pozniej po wrzuceniu jedynki samo lusterko (szkło) lekko idzie w górę.Wiec pytanie czy ktos miał taki problem?
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
Medyk
Dołączył: 20 Kwi 2015 Posty: 128
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 12:13, 30 Mar 2017 Temat postu: |
|
|
CityMatic napisał: | Medyk napisał: | Po godzinie ponownie sprawdziłem już było ok. |
Sprawdź dokręcenie klem na akumulatorze. |
Prąd jest cały czas. Radio grało itd ale navi się zawiesiła i nie szło jej uruchomić. Musiałem w trakcie jazdy posłużyć się navi z telefonu
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
spowiednik
Dołączył: 14 Lis 2016 Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 15:27, 30 Mar 2017 Temat postu: |
|
|
Spróbuj tego
wejść w ustawienia androida -> aplikacje -> garmin i kliknąć wyczyść wszystkie dane
powinno pomóc
pozdrawiam
Post został pochwalony 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
djzurek
Dołączył: 20 Lut 2017 Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rzeszów Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 5:57, 01 Kwi 2017 Temat postu: |
|
|
Witam
Koledzy mam następujący problem, posiadam crv z connect+ i po zmianie czasu nie nastąpiła jego automatyczna zmiana a nie widzę opcji ręczne zmiany czasu. Ma ktoś może podpbny problem?
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group cbx v1.2 //
Theme created by Sopel &
Programy
|
|