Forum www.crvklub.fora.pl Strona Główna
IV Generacja - obserwacje, problemy
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, ... 55, 56, 57  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.crvklub.fora.pl Strona Główna -> Eksploatacja
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lanos1781




Dołączył: 21 Kwi 2013
Posty: 200
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Włocławek

PostWysłany: Wto 21:10, 11 Lis 2014    Temat postu:

Podaj kolego linka do tego tematu na civic info,chętnie poczytam.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
gx2




Dołączył: 07 Lis 2014
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa Bemowo
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 11:02, 17 Lis 2014    Temat postu:

andrzejek napisał:
Witam wszystkich.Ostatnio przeglądając forum związane z CRV natknąłem sie na problem zwiazany z napędem 4x4 (civinfo)W skrocie: pokazano test obecnego CRV , w ktorym przednie kola ślizgaly sie na rolkach, a tylne oparte na podlożu nie potrafily pchnąć auta do przodu.Test zostal wykonany przez szwedzki magazyn.Testowana crv byla z silnikiem Diesla.Czy ktoś , kto posiada najnowszego crv może powiedzieć , jak zimą, na śliskim zachowuje sie napęd, szczegolnie przy podjeżdzie pod gorkę, gdy przednie kola tracą przyczepnosc...jak sie zxachowuja tylne kola?Czy jest różnica miedzy wersją z silnikiem Diesla a benzynową?Warto wejsc na stronę "civinfo" , problem tam jest znacznie szerzej opisany, są linki do testow.Pozdrawiam.


Nie zauważyłem problemów z napędem 4x4 w zimie. Ale moja opinia nie jest dużo warta, bo nie posiadałem kilku różnych samochodów z takim napędem. Mogę tylko powiedzieć, że prowadzi się znacznie lepiej niż przednionapędówki Hondy.

Co do porównania benzyna/diesel to chyba trzeba być pracownikiem serwisu. No bo jak zwykły użytkownik może to stwierdzić? Rozbijając diesla i kupując benzynę?

Podrzuć ten link


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
czerela




Dołączył: 01 Paź 2012
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Kobieta

PostWysłany: Sob 16:06, 29 Lis 2014    Temat postu: Re: koszmarne spalanie

gx2 napisał:
Mam wersję 2.0 Automat 4x4 Elegance. I mam 2 problemy: słaba skrzynia biegów oraz koszmarne spalanie.

Skrzynia biegów działa ociężale, późno się zbiera, zasypia na 4 biegu gdy np. dawno można wrzucić 5. Trzeba ją korygować manetkami. Dobrze że Honda za chwilę się jej pozbędzie i wprowadzi nowy automat.

Spalanie koszmar. Po mieście 14.5 do 15. Tankowanie co 350km. W trasie trochę lepiej ale przy jeździe w stylu 'emeryt' czasem udało mi się zejść do 9,4l/100km. Na autostradzie przy takim stylu jazdy, prędkościach zgodnych z przepisami, spalanie na poziomie 10,4l/100km.


Jezdze drugi rok, spala mi 8 w miescie i 7 w trasie w automacie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
rozek260




Dołączył: 28 Kwi 2014
Posty: 303
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: wielka brytania/bydgoszcz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 16:37, 29 Lis 2014    Temat postu:

No 8 w miescie i 7 w trasie automat.
Po co kupowac diesla wiec skoro benzyna pali mniej.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Pean




Dołączył: 20 Cze 2012
Posty: 300
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 20:34, 29 Lis 2014    Temat postu: Re: koszmarne spalanie

czerela napisał:
gx2 napisał:
Mam wersję 2.0 Automat 4x4 Elegance. I mam 2 problemy: słaba skrzynia biegów oraz koszmarne spalanie.

Skrzynia biegów działa ociężale, późno się zbiera, zasypia na 4 biegu gdy np. dawno można wrzucić 5. Trzeba ją korygować manetkami. Dobrze że Honda za chwilę się jej pozbędzie i wprowadzi nowy automat.

Spalanie koszmar. Po mieście 14.5 do 15. Tankowanie co 350km. W trasie trochę lepiej ale przy jeździe w stylu 'emeryt' czasem udało mi się zejść do 9,4l/100km. Na autostradzie przy takim stylu jazdy, prędkościach zgodnych z przepisami, spalanie na poziomie 10,4l/100km.


Jezdze drugi rok, spala mi 8 w miescie i 7 w trasie w automacie.

Tia... a producent podaje spalanie w mieście dla tego modelu w automacie 10,1 l/100 km.
Sorry nie piszcie tu już bajek z 1000 i jednej nocy na temat spalania, bo to robi się nudne Mad


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
gx2




Dołączył: 07 Lis 2014
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa Bemowo
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 15:58, 05 Gru 2014    Temat postu:

nie no w spalanie na poziomie 8 i 7 galonów spokojnie uwierzę

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez gx2 dnia Śro 13:10, 10 Gru 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
eset




Dołączył: 24 Gru 2014
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: warszawa

PostWysłany: Pią 17:02, 26 Gru 2014    Temat postu:

Z tym napędem to tragedia, już 5 lat temu hyundai santa fe i inne marki miała to rozwiązanie co CR-V IV .Teraz to już poszli dużo dalej . Ten test był robiony chyba 4lata temu też przez jakiś magazyn motoryzacyjny, ale na CR-V III i lipa była w grupie małych suvów . Dokładnie to samo , na ślizgających kołach przednich a tylne na stałym gruncie nie dał rady wczołgać się jako jedyny taki suv. Także Japońce rewolucji w następnej generacji nie zrobili jak widzimy i co następna generacja to bardziej honda idzie w dno ! Co do spalania, to III gen na automacie w benzynce , na warszawie te 15 literków to norma , no jak pojawia się 13,8 bądź 14,6 to jest o.k. ! niestety te woły tak mają ! serwis też mówi że tak jest ! Chyba że ktoś jeżdżi jak emeryt , powoli, bez jaj, to może i 10 litrów na setuchnę wypali , ale to przecież nie jazda ! nie zaprzeczajcie proszę !

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
rozek260




Dołączył: 28 Kwi 2014
Posty: 303
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: wielka brytania/bydgoszcz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 22:17, 26 Gru 2014    Temat postu:

No kolego tutaj paru pali 6-7 litrow 2.0 automay.
Co do napedu to musze powiedziec ze dzis spadl pierwszy snieg naprawde obfity moja szla jak przeciag i pod gorke i z miejsca nie bylo wg problemu pojedzilem troche zeby sie pobawic nie zawsze zdaza sie taka okazja w uk pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
eset




Dołączył: 24 Gru 2014
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: warszawa

PostWysłany: Nie 14:53, 28 Gru 2014    Temat postu:

Tak zgadza się ! ja też chciałem się pobawić i zabawa była przednia ale w gen III jest tak , że ten cały napęd jest sprzęgany jak cały czas atakujesz stopą cięgło gazu, jak odpuszczasz to już po napędzie jest i jedziesz gdzie cię poniesie! Tak jak wcześniej pisałem IV gen, ma to co inni mieli 5 lat temu , czyli wygłupiasz się naciskasz na gaz auto startuje na cztery łapki schodzisz z prędkości jakiś ciasny zakręcik i auto jak po szynach podąza i cały czas masz czterołapa do jakiejś tam prędkości . I to w hondzie jest max i koniec , inne firmy poszły dalej .Chociaż dobrze że w końcu honda ten przeskok wykonała!

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Pean




Dołączył: 20 Cze 2012
Posty: 300
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 22:57, 29 Gru 2014    Temat postu:

eset napisał:
Tak zgadza się ! ja też chciałem się pobawić i zabawa była przednia ale w gen III jest tak , że ten cały napęd jest sprzęgany jak cały czas atakujesz stopą cięgło gazu, jak odpuszczasz to już po napędzie jest i jedziesz gdzie cię poniesie! Tak jak wcześniej pisałem IV gen, ma to co inni mieli 5 lat temu , czyli wygłupiasz się naciskasz na gaz auto startuje na cztery łapki schodzisz z prędkości jakiś ciasny zakręcik i auto jak po szynach podąza i cały czas masz czterołapa do jakiejś tam prędkości . I to w hondzie jest max i koniec , inne firmy poszły dalej .Chociaż dobrze że w końcu honda ten przeskok wykonała!

Nie narzekaj bez powodu. Honda przeskok wykonała już ileś lat temu, ale w Accurze i Hondzie Legend, gdzie stosuje jeden z lepszych ( o ile nie najlepszy) napęd 4x4, tj. SH-AWD.
https://www.youtube.com/watch?v=FJZxVefta68
W CR-V - samochodach dla ludu stosuje prosty napęd dołączany ( w III hydrauliczny, w IV elektroniczny ). To nie jest napęd do poprawy trakcji w czasie szybkiej jazdy ani jazdy w trudnym terenie. On ma za zadanie poprawę trakcji przy ruszaniu na mało przyczepnej nawierzchni i tyle. Jego zaletami są: jest tani, prostota działania, brak znaczącego wpływu na zwiększeniu zużycia paliwa i niezawodność. W III generacji nie można też spalić sprzęgła wielopłytkowego, bo napęd się rozłączy.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Pean dnia Pon 22:57, 29 Gru 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Tomasz




Dołączył: 13 Mar 2015
Posty: 297
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: wielkopolska
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 9:45, 15 Mar 2015    Temat postu:

Witam. W połowie kwietnia odbieram swoją CR-V po FL. Zamówiona wersja to nowy diesel 1.6 160KM w wersji executive z ręczną skrzynią. Zdecydowałem się na diesla ponieważ dużo jeżdżę. Rozważałem również zakup benzyny ale po jeździe testowej stwierdziłem że zdecydowanie ma za niski moment obrotowy który wynosi zaledwie 192nm. Drugi problem to spalanie o którym również piszecie. Przecież 10-12 litrów to jakiś koszmar. Oczywiście można jeździć w trybie eco ale ja tak nie potrafię. Samochód kupuje się po to aby dawał przyjemność z jazdy a nie po to aby ciągle patrzeć na wskaźnik wysokości obrotów. Wiem że z nowym dieslem wiąże się ryzyko bo to nowa konstrukcja i do tego z dwoma turbinami ale zaryzykowałem i na pewno szczerze opiszę swoje wrażenia eksploatacyjne na forum. Myślałem również o nowym 9 stopniowym automacie ale tu ryzyko było zbyt duże choć to konstrukcja firmy ZF. Pierwsze testy potwierdzają że nowa skrzynia mocno ogranicza potencjał nowego silnika i nadaje się raczej do spokojnej jazdy.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mleni




Dołączył: 06 Sie 2014
Posty: 292
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 13:50, 17 Mar 2015    Temat postu:

Tomasz napisał:
Witam. W połowie kwietnia odbieram swoją CR-V po FL. Zamówiona wersja to nowy diesel 1.6 160KM w wersji executive z ręczną skrzynią. Zdecydowałem się na diesla ponieważ dużo jeżdżę. Rozważałem również zakup benzyny ale po jeździe testowej stwierdziłem że zdecydowanie ma za niski moment obrotowy który wynosi zaledwie 192nm. Drugi problem to spalanie o którym również piszecie. Przecież 10-12 litrów to jakiś koszmar. Oczywiście można jeździć w trybie eco ale ja tak nie potrafię. Samochód kupuje się po to aby dawał przyjemność z jazdy a nie po to aby ciągle patrzeć na wskaźnik wysokości obrotów. Wiem że z nowym dieslem wiąże się ryzyko bo to nowa konstrukcja i do tego z dwoma turbinami ale zaryzykowałem i na pewno szczerze opiszę swoje wrażenia eksploatacyjne na forum. Myślałem również o nowym 9 stopniowym automacie ale tu ryzyko było zbyt duże choć to konstrukcja firmy ZF. Pierwsze testy potwierdzają że nowa skrzynia mocno ogranicza potencjał nowego silnika i nadaje się raczej do spokojnej jazdy.


No kolego nie dziw się z tym spalaniem bo to SUV i nie myśl że to ma spalać jak auto klasy kompakt. Pokaż inny SUV który by ci mniej palił?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Tomasz




Dołączył: 13 Mar 2015
Posty: 297
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: wielkopolska
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 16:35, 17 Mar 2015    Temat postu:

Widzę że coś słaby ruch w dziale IV generacji więc fajnie że napisałeś. Zgadzam się z Tobą że suv-y muszą palić więcej od limuzyn ze względu na swoje gabaryty i wagę, chociaż akurat CR-V nie wazy dużo jak na suv-a. Ja jednak przez ostatnie lata jeździłem dieslami, passatem b6 i superbem 2 po 140KM i choć jeżdżę szybko to nigdy jeśli chodzi o średnią z kilku tys. kilometrów nie przekroczyłem 7 litrów. Jestem więc przyzwyczajony do niskiego spalania. A tu nagle czytam w internecie testy i raporty spalania i okazuje się że cr-v pali jak smok a przy prędkościach 140-160 to już nawet i 12 litrów nie wystarczy. Dlatego też klienci BMW kupujący x3 i x5 wybierają głównie diesle, tak samo jak klienci VW kupujący Tiguana. Tylko w hondzie jest odwrotnie bo większość kupujących cr-v wybiera benzyny. I to najbardziej mnie dziwi ponieważ honda robi jedne z najlepszych na świecie silników diesla które do tego palą bardzo mało.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Maxell




Dołączył: 18 Sty 2014
Posty: 193
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: sko
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 20:33, 17 Mar 2015    Temat postu:

wyjaśnienie jest proste, kupując benzyne zakładają lpg i jazde mają taniej niż w dieslu, a po drugie ze względu na akcyze diesel 2.2 jest niewspółmiernie drogi w stosunku do konkurencji, dlatego myślę że po wprowadzeniu diesla 1.6 to wszystko sie zmieni.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
rozek260




Dołączył: 28 Kwi 2014
Posty: 303
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: wielka brytania/bydgoszcz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 21:55, 17 Mar 2015    Temat postu:

Ale 1.6 diesel katowany do 160 z 2x turbo to przesada ciekawe jak długo posmigaja tak wyzylowane dieselki jak sami mówicie crv duże auto duży opór powietrza itp.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.crvklub.fora.pl Strona Główna -> Eksploatacja Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, ... 55, 56, 57  Następny
Strona 2 z 57

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
cbx v1.2 // Theme created by Sopel & Programy