Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
AmOnO
Dołączył: 30 Maj 2013 Posty: 71
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Polska Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 18:14, 01 Cze 2013 Temat postu: Problem z wchodzeniem na obroty- przyspieszenie zerowe. |
|
|
Auto to Honda CRV 1998 r z LPG 1 gen. 128 KM
Mam pytanie gdyż zastanawia mnie pewna rzecz. W instrukcji jest napisane iż zaleca się następujące szybkości zmiany biegów;
1-2 ----24 km/h
2-3 ----- 43 km/h
3-4 ---- 63 km/h
4-5 -----85 km/h
No i u mnie by się to w zasadzie zgadzało ale mam pytanie czy jak już się osiągnie ten 5 bieg to u mnie tak na ok 3000 obr prędkość auta kształtuje się tak na 100 km/h i co mnie dziwi wciśnięcie pedału gazu do dna i tak nie powoduje iż auto zaczyna przyspieszać lesz wręcz powoli przyspiesza i osiąga prędkość 110 km-120 /h przy 3500 i więcej choćby wcisnę pedał do dnia nie idzie. Auto pojedzie szybciej jak ma prosty odcinek drogi ale lub lekko z górki i tak na tym piątym biegu nie odważył bym sie na wyprzedzanie a redukcja na 4 też wiele nie daje. Sprawdziłem sprzęgło w ten sposób iż zaciągnąłem ręczny i próbowałem powoli ruszyć z 3 i czwartego biegi , Auto od razu gasło wiec chyba dobra i właściwa reakcja sprzęgła. Sprzęgło łapie dosyć wysoko bo dopiero od ponad połowy a 3/4 ale jeździłem taką honda ale rok młodsza i sprzęgło to samo ale dynamiki nie będę porównywał bo tamten silnik to 148 KM a mój 128 KM. Ja wiem ze to nie jest samochód wyścigowy i nie o taki mi chodziło ale proszę mnie upewnić że takie zachowanie jak opisuje jest normalne. Autem na autostradzie Gniezno Poznań po zakupie jechałem spokojnie 130-140 km/h i obroty kształtowały się w zakresie 3500/4000 na min. Aktualnie po prostu jak na 5 biegu wcisne pedał do dołu to auto przyspiesza ale bardzo powoli i nie przekracza 3,5 tys no moze 3,8 obrpotów
Jakie Objawy daje uszkodzony wysprzęglik oprócz tego że płyn znajduje się pod nogami bo u mnie jest sucho. Ewentualnie co jeszcze sprawdzić żeby być pewnym że jest ok badź nie
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez AmOnO dnia Wto 6:19, 04 Cze 2013, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
traks
Dołączył: 13 Cze 2012 Posty: 530
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kraków Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 23:47, 01 Cze 2013 Temat postu: |
|
|
Akurat z wysprzęglika to płynu nie będziesz miał pod nogami bo znajduje się on z przodu silnika. Sprzęgło można np sprawdzić rozpędzając samochód do 60-70 km i następnie wrzucić dwójkę. Przy sprawnym sprzęgle samochód powinno gwałtownie przyhamować. Ew. podczas nagłego wciśnieęcia gazu, obroty rosną a samochód nie przyspiesza. Z twojego opisu wynika że auto nie wchodzi na obroty. Uszkodzenie wysprzęglika może jedynie skutkować wpadaniem pedału sprzęgła, lub problemy z wysprzęgleniem i wrzuceniem biegu.
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
AmOnO
Dołączył: 30 Maj 2013 Posty: 71
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Polska Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 4:34, 02 Cze 2013 Temat postu: re |
|
|
a masz może jakieś sugestie odnośnie tego dlaczego może nie wchodzić na obroty? Co sprawdzić , co wyczyścić ??
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
traks
Dołączył: 13 Cze 2012 Posty: 530
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kraków Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 10:47, 03 Cze 2013 Temat postu: |
|
|
A na luzie wchodzi na obroty?
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
AmOnO
Dołączył: 30 Maj 2013 Posty: 71
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Polska Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 11:01, 03 Cze 2013 Temat postu: |
|
|
Na luzie idzie do maxa bez zastanowienia.
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
traks
Dołączył: 13 Cze 2012 Posty: 530
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kraków Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 13:43, 03 Cze 2013 Temat postu: |
|
|
Czy tak zachowuje się na gazie i benzynie?
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
AmOnO
Dołączył: 30 Maj 2013 Posty: 71
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Polska Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 17:01, 03 Cze 2013 Temat postu: re |
|
|
tak na gazie i benzynie
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
traks
Dołączył: 13 Cze 2012 Posty: 530
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kraków Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 18:59, 03 Cze 2013 Temat postu: |
|
|
A kiedy były regulowane zawory?
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
AmOnO
Dołączył: 30 Maj 2013 Posty: 71
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Polska Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 19:21, 03 Cze 2013 Temat postu: re |
|
|
nie mam zielonego pojęcia . Auto kupiłem dwa tygodnie temu i nic na ten temat nie wiem. Ale pewnie dawno bo patrząc na pokrywę zaworów widać że śruby od niej dawno nie były ruszane. Sugerujesz kolego że może tę regulację zrobić?? Auto nie ma problemów z zapłonem, obroty są idealne, brak falowań, gaśnięcia, dławienia ani na PB i LPG.
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
traks
Dołączył: 13 Cze 2012 Posty: 530
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kraków Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 22:30, 03 Cze 2013 Temat postu: |
|
|
Przy gazie regulacja zaworów obowiązkowo co 15-20 tys. km
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
crus
Dołączył: 24 Mar 2013 Posty: 35
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: zachodniopomorskie Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 5:17, 04 Cze 2013 Temat postu: |
|
|
W moim autku sytuacja podobna jak u kolegi AmOnO. Auto kupiłem bez gazu i od początku tak chodziło. Założyłem 2 m-ce temu gaz BRC i nie ma różnicy w trakcie jazdy gaz czy benzyna. Autko w miarę fajnie chodzi, ale problemy robią się przy prędkości ok. 80 - 90 na godz. Można wdusić gaz "do dechy", a i tak auto nie przyspiesza.
Czy zawory mogą mieć na to jakiś wpływ?
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
AmOnO
Dołączył: 30 Maj 2013 Posty: 71
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Polska Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 5:56, 04 Cze 2013 Temat postu: |
|
|
jutro zabiorę się za regulacje zaworów jak tylko zdobędę szczelinomierz i zobaczymy co i jak to wygląda a na razie jeździ
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
AmOnO
Dołączył: 30 Maj 2013 Posty: 71
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Polska Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 10:30, 04 Cze 2013 Temat postu: re |
|
|
tak kolego z tego co już zdążyłem się wyedukować mogą mieć coś wspólnego. bo te luzy jak są za duże powodują iż zawory w niewłaściwym momencie się domykają lub otwierają tzn za późno co powoduje mniejsze ciśnienie przy spalaniu paliwa lub jakoś tak , W każdym bądź razie o to ogólnie chodzi. Właśnie jutro zamierzam wyregulować sobie je sam. Kupiłem szczelinomierz do tego Serwisowka Hondy i myślę że dam radę.
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
crus
Dołączył: 24 Mar 2013 Posty: 35
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: zachodniopomorskie Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 19:38, 04 Cze 2013 Temat postu: Re: re |
|
|
AmOnO napisał: | ... zamierzam wyregulować sobie je sam... |
Jakby dało radę to podrzuć kilka wskazówek jak to już zrobisz - może parę zdjęć na forum z regulacji zaworów.
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
AmOnO
Dołączył: 30 Maj 2013 Posty: 71
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Polska Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 11:20, 05 Cze 2013 Temat postu: re |
|
|
oki. postaram się zrobić kilka zdjęć co i jak będę robił , lecz nie mogę dzisiaj tego zrobić gdyż niespodziewanie mój maluch musiał zostać zemną w domu. Ale jutro wracam z nocki a żonka i maluda wybywają do pracy i do przedszkola a ja zabieram się za regulację, oraz od razu biorę się za renowację pokrywy zaworów co by to ładnie wyglądało oraz za jednym razem jeszcze wymiana filtra kabinowego. Tak więc wszystko jutro a wieczorem postaram się wrzucić fotki oraz co nieco napisać jak poszło.
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
|