AreBie
Dołączył: 05 Maj 2010 Posty: 135
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: NML Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 15:15, 08 Kwi 2011 Temat postu: Odczyt i kasowanie błędów ABS |
|
|
Zapaliłą mi się ostatnio kontrolka ABS w czasie jazdy, szukając w internecie informacji znalazłem na elektrodzie to :
Wskaźnik kodu błędu:
1: Połączyć ze sobą oba kołki wtyku diagnostycznego. (Niebieski wtyk 2 pinowy)
2: Włączyć zapłon (nie dotykać pedału hamulca).
3. Kody błędów są wyświetlane na lampce ABS na tablicy przyrządów.
Kasowanie:
1: Wyłączyć zapłon.
2: Połączyć ze sobą oba kołki wtyku diagnostycznego.
3: Wcisnąć pedał hamulca.
4: W czasie wciśnięcia pedału hamulca włączyć zapłon. Po ok. 2 sekundach lampka wyłącza się.
5: Gdy lampka jest zgaszona: Zwolnić pedał hamulca. Po ok. 4 sekundach lampka ponownie zapala się.
6: Gdy lampka jświeci się: Uruchomić ponownie pedał hamulca i przytrzymać wciśnięty. Po ok. 4 sekundach lampka wyłącza się.
7: Gdy lampka jest zgaszona: Zwolnić pedał.
8: Po 4 sekundach lampka miga dwukrotnie wskazując tym, że kody błędów zostały skasowane.
Kod błędu - Możliwa(e) przyczyna(y)
11, Czujnik szybkości obrotowej przód prawe Obwód elektryczny odłączony / zwarty
12, Czujnik szybkości obrotowej przód prawe Błąd sygnału
13, Czujnik szybkości obrotów koła przód lewe Obwód elektryczny odłączony / zwarty
14, Czujnik szybkości obrotów koła przód lewe Błąd sygnału
15, Czujnik szybkości obrotowej koła tył prawe Obwód elektryczny odłączony / zwarty
16, Czujnik szybkości obrotowej koła tył prawe Błąd sygnału
17, Czujnik szybkości obrotów koła tył lewe Obwód elektryczny odłączony / zwarty
18, Czujnik szybkości obrotów koła tył lewe Błąd sygnału
21, Czujnik szybkości obrotowej przód prawe Przerwa elektryczna
22, Czujnik szybkości obrotów koła przód lewe Przerwa elektryczna
23, Czujnik szybkości obrotowej koła tył prawe Przerwa elektryczna
24, Czujnik szybkości obrotów koła tył lewe Przerwa elektryczna
31, Zawór magnetyczny, wlot, przód prawy
32, Zawór magnetyczny, wylot, przód prawy
33, Zawór magnetyczny, wlot, przód lewy
34, Zawór magnetyczny, wylot, przód lewy
35, Zawór magnetyczny, wlot, tył prawy
36, Zawór magnetyczny, wylot, tył prawy
37, Zawór magnetyczny, wlot, tył lewy
38, Zawór magnetyczny, wylot, tył lewy
41, Zawór magnetyczny, przód prawy
42, Zawór magnetyczny, przód lewy
43, Zawór magnetyczny, tył prawy
44, Zawór magnetyczny, tył lewy
51, Pompa hydrauliczna Błąd obwodu elektrycznego, Bezpieczniki, Przekaźnik, Druty / element łączący
52, Pompa hydrauliczna Nie uaktywniony
53, Pompa hydrauliczna Uaktywniony
54, Przekaźnik ABS Nie uaktywniony
61, Zasilanie napięciowe Napięcie za wysokie/ niskie
62, Zasilanie napięciowe Napięcie za wysokie/ niskie
71, Nierównomierny rozmiar kół
81, Sterownik ABS Błąd/błąd sterownika (ECU)
Kasowanie rozwiązało problem. Może jeszcze komuś się przyda.
Post został pochwalony 0 razy |
|