Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Darekas
Dołączył: 18 Mar 2011 Posty: 74
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: POL
|
Wysłany: Nie 16:57, 15 Mar 2015 Temat postu: 50000km na liczniku i sprzęgło do wymiany |
|
|
Jestem w trakcie wymiany sprzęgła w swojej CRV.
Niestety przejechałem zaledwie nieco ponad 50000 i muszę wymienić sprzęgło.
Podobno Honda to bezawaryjna marka a tu taki zonk.
Oczywiście jak zgłaszałem szarpanie przy ruszaniu to żadne autoryzowany serwis a byłem w dwóch nic nie potrafił stwierdzić
Jak tylko gwarancja się skończyła to od razu serwis stwierdził że sprzęgło jest do wymiany.
Nic tylko polecać zakup aut Hondy.
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Maxell
Dołączył: 18 Sty 2014 Posty: 193
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: sko Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 17:28, 15 Mar 2015 Temat postu: |
|
|
u mnie przy 110 tys.km padło sprzęgło więc wniosek stąd że ostro jeździsz:D , a tak serio to w cr-v ictdi było montowane wadliwe sprzęgło i już je poprawili i teraz zamontują Ci poprawione więc może dłużej wytrzyma
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
Darekas
Dołączył: 18 Mar 2011 Posty: 74
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: POL
|
Wysłany: Nie 17:37, 15 Mar 2015 Temat postu: |
|
|
Tylko że ja mam benzynę
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
Maxell
Dołączył: 18 Sty 2014 Posty: 193
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: sko Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 17:52, 15 Mar 2015 Temat postu: |
|
|
"szarpanie" nie jest typowym eksploatacyjnym zużyciem sprzęgła a raczej jego uszkodzeniem, bo normalnie jak się zużyje to sprzęgło ślizga się a nie szarpie autem, za szarpanie może być odpowiedzialna pęknięta sprężyna w tłumikach drgań, ale jak już wymieniasz to po wymianie napisz co autu dolegało bo moim zdaniem tarcza może być jeszcze dobra.
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
Darekas
Dołączył: 18 Mar 2011 Posty: 74
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: POL
|
Wysłany: Nie 18:58, 15 Mar 2015 Temat postu: |
|
|
Maxell napisał: | "szarpanie" nie jest typowym eksploatacyjnym zużyciem sprzęgła a raczej jego uszkodzeniem, bo normalnie jak się zużyje to sprzęgło ślizga się a nie szarpie autem, za szarpanie może być odpowiedzialna pęknięta sprężyna w tłumikach drgań, ale jak już wymieniasz to po wymianie napisz co autu dolegało bo moim zdaniem tarcza może być jeszcze dobra. |
Stanowisko Honda Polska jest jednoznaczne sprzęgło jest do wymiany bo uległo zużyciu prawdopodobnie w wyniku mojej eksploatacji. A poza tym to jest już po terminie gwarancji.
Serwis oświadczył że nie wyda wymienionych części bo musi je odesłać do Honda Polska.
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
Maxell
Dołączył: 18 Sty 2014 Posty: 193
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: sko Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 20:38, 15 Mar 2015 Temat postu: |
|
|
ale mogą Ci powiedzieć co było uszkodzone, bo zużyte okładziny tarczy nie powodują szarpania autem. Po prostu sprzęgło zaczyna się ślizgać od najwyższych biegów a wiadomo że na 6 biegu przy 100km/h nie zacznie Ci telepać autem bo sprzęgło nie ma tyle siły by takie coś zrobić i po prostu będzie się ślizgać.
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
Darekas
Dołączył: 18 Mar 2011 Posty: 74
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: POL
|
Wysłany: Nie 21:23, 15 Mar 2015 Temat postu: |
|
|
Maxell napisał: | ale mogą Ci powiedzieć co było uszkodzone, bo zużyte okładziny tarczy nie powodują szarpania autem. Po prostu sprzęgło zaczyna się ślizgać od najwyższych biegów a wiadomo że na 6 biegu przy 100km/h nie zacznie Ci telepać autem bo sprzęgło nie ma tyle siły by takie coś zrobić i po prostu będzie się ślizgać. |
Zobaczymy co powiedzą.
Na początku było że popsuły się jakieś tłoczki dociskajcie czy jakoś tak
ale jak już robić to wymienić całe sprzęgło i tarcze też.
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
traks
Dołączył: 13 Cze 2012 Posty: 530
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kraków Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 21:44, 15 Mar 2015 Temat postu: |
|
|
"Serwis oświadczył że nie wyda wymienionych części bo musi je odesłać do Honda Polska."
A w jakim celu maja je odsyłać do Honda Polska?
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
Darekas
Dołączył: 18 Mar 2011 Posty: 74
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: POL
|
Wysłany: Nie 23:10, 15 Mar 2015 Temat postu: |
|
|
traks napisał: | "Serwis oświadczył że nie wyda wymienionych części bo musi je odesłać do Honda Polska."
A w jakim celu maja je odsyłać do Honda Polska? |
Tak mi powiedziano w serwisie po tym jak oświadczyłem że chce zabrać wymienione części.
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
Pean
Dołączył: 20 Cze 2012 Posty: 300
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 23:29, 15 Mar 2015 Temat postu: |
|
|
Darekas napisał: | traks napisał: | "Serwis oświadczył że nie wyda wymienionych części bo musi je odesłać do Honda Polska."
A w jakim celu maja je odsyłać do Honda Polska? |
Tak mi powiedziano w serwisie po tym jak oświadczyłem że chce zabrać wymienione części. |
Mogliby to zrobić, gdyby dokonali naprawy w ramach gwarancji. Jeżeli zrobili to na twoj koszt, wymienione części są twoje. Odmowa wydania to przywlaszczenie. Zazadaj natychmiast zwrotu
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
Darekas
Dołączył: 18 Mar 2011 Posty: 74
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: POL
|
Wysłany: Nie 23:57, 15 Mar 2015 Temat postu: |
|
|
Pean napisał: | Darekas napisał: | traks napisał: | "Serwis oświadczył że nie wyda wymienionych części bo musi je odesłać do Honda Polska."
A w jakim celu maja je odsyłać do Honda Polska? |
Tak mi powiedziano w serwisie po tym jak oświadczyłem że chce zabrać wymienione części. |
Mogliby to zrobić, gdyby dokonali naprawy w ramach gwarancji. Jeżeli zrobili to na twoj koszt, wymienione części są twoje. Odmowa wydania to przywlaszczenie. Zazadaj natychmiast zwrotu |
I tu jest problem jaki jest to rodzaj naprawy.
Honda Polska odrzuciła naprawę jako naprawę gwarancyjną ponieważ upłynął termin okresu gwarancyjnego.
Ale Honda Polska przychyliła się do mojego podania w partycypowaniu w kosztach naprawy. Ja pokrywam koszty naprawy a Honda Polska koszty wymienionych części.
Ale tak naprawdę to nie wiem jak sprawdzić co zostanie wymienione.
Może być tak że pokrywam koszty wymiany całego kompletu sprzęgła a w rzeczywistości tarcza sprzęgła nie zostanie wymieniona bo na początku serwis twierdził że tarcza wcale nie musi być wymieniana, tylko wystarczy wymienić tłoczki dociskające sprzęgła.
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
Darekas
Dołączył: 18 Mar 2011 Posty: 74
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: POL
|
Wysłany: Pon 9:42, 16 Mar 2015 Temat postu: |
|
|
No i mam następne koszty.
Wymiana tarcz hamulcowych i klocków na przodzie.
Jestem zachwycony ;(((.
Poprzednim autem Ford Mondeo przejechałem ponad 200 000 km i jedyną rzeczą jaka musiałem wymienić to akumulator.
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
Pean
Dołączył: 20 Cze 2012 Posty: 300
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 10:22, 16 Mar 2015 Temat postu: |
|
|
Darekas napisał: | No i mam następne koszty.
Wymiana tarcz hamulcowych i klocków na przodzie.
Jestem zachwycony ;(((.
Poprzednim autem Ford Mondeo przejechałem ponad 200 000 km i jedyną rzeczą jaka musiałem wymienić to akumulator. |
Nie siej paniki... Tarcze i klocki to rzeczy eksploatacyjne. W SUV-ach zużywają się szybciej, CR-V nie jest wyjątkiem. Dużo zależy od sposobu jazdy. Ja też wymieniałem po 60 tyś, choć tarcze mogłyby jeszcze trochę pochodzić, ale nie chce mi się zbyt często uderzać do warsztatu
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
slapas
Dołączył: 05 Lis 2013 Posty: 860
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 47 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Europejczyk Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 10:26, 16 Mar 2015 Temat postu: |
|
|
Przy przebiegu ok. 180 tkm wymienialem sprzeglo w mojej benzynowej CRV z 2007 roku. Przyczyna bylo wyrazne szarpanie podczas delikatnego ruszania oraz charakterystyczne kwikniecia przy puszczaniu sprzegla (nie piszczenie pedalu). Po wymontowaniu podzespolu z auta, okazalo sie, ze:
- tulejka slizgowa lozyska podporowego (walka skrzyni) byla sucha bez smaru juz mocno wyrobiona i to ona byla przyczyna tego kwiczenia w trakcie wylaczania sprzegla,
- tarcza sprzegla byla w bardzo dobrym stanie jak na przebieg auta, zuzycie okladzin w granicach 1 mm, brak uszkodzen wielowpustu czy tlumikow sprezynowych,
- powierzchnie robocze kola zamachowego czy docisku rowniez nie wykazywaly jakiegos nadmiernego czy nierownomiernego zuzycia albo przegrzania.
Gdzie wiec lezala przyczyna szarpania? Tego nie wiem ale moje podejrzenia wzbudzily zlogi pylu (pewnie efekt zeszlifowania wspolpracujacych powierzchni sprzegla) zalegajacego w bardzo plytkich zaglebieniach kola zamachowego a na powierzchni tarczy sprzeglowej znalazlem kilka miejsc gdzie tez taki pyl byl przyklejony w rowkach koladziny. To nasunelo mi pewne podejrzenie, ze w tym przypadku, efekt szarpania sprzegla mogl byc spowodowany zanieczyszczeniem powierzchni roboczych produktami zuzycia (pylem), ktore z uwagi na "blad konstrukcyjny" nie sa odpowiednio efektywnie odprowadzane z tego obszaru.
Po wyczyszczeniu kola zamachowego, zalozeniu nowego kompletu sprzegla i nowej tulejki podporowej oraz lozyska wyciskowego wszystkie niepozadane efekty ustapily i sprzegielko pracowalo mieciutko i bez telepki... tak przez okolo 20 tkm, kiedy to z zaniepokojeniem odkrylem ze niekiedy, podczas powolnego puszczania sprzegla (kiedy chcemy np, podpelznac do lini stop itp.) daje sie wyczuc ow niepokojacy efekt telepania ukladem napedowym, zupelnie jakby sprzeglo bralo nierowno. Czyzby juz znowu odlozylo sie tego pylu na tyle duzo, ze czasami dostanie sie miedzy okladziny i kolo zamachowe? Zastanawiam sie czasem, czy jest jakis posob aby np przedmuchac sprzeglo sprezonym powietrzem bez jego rozbierania? Moze serwis Hondy ma taki sposob i kasuje za taka "naprawe" jak za nowe sprzeglo a klient szczesliwy ze "tanio" naprawil auto?
Pozdrawiam.
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
Darekas
Dołączył: 18 Mar 2011 Posty: 74
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: POL
|
Wysłany: Pon 23:45, 16 Mar 2015 Temat postu: |
|
|
Pean napisał: | Darekas napisał: | No i mam następne koszty.
Wymiana tarcz hamulcowych i klocków na przodzie.
Jestem zachwycony ;(((.
Poprzednim autem Ford Mondeo przejechałem ponad 200 000 km i jedyną rzeczą jaka musiałem wymienić to akumulator. |
Nie siej paniki... Tarcze i klocki to rzeczy eksploatacyjne. W SUV-ach zużywają się szybciej, CR-V nie jest wyjątkiem. Dużo zależy od sposobu jazdy. Ja też wymieniałem po 60 tyś, choć tarcze mogłyby jeszcze trochę pochodzić, ale nie chce mi się zbyt często uderzać do warsztatu |
To nie sanie paniki tylko fakty.
Brat przejechał 105 000km Opel Insgnia i nawet przez myśl mu nie przeszło że musi wymienić tarcze hamulcowe.
Dodatkowo od 10 lat jeździ Ford Focus i tarcze hamulcowe tez nie były wymieniane.
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
|