Forum www.crvklub.fora.pl Strona Główna
koło zapasowe - jakie śruby
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.crvklub.fora.pl Strona Główna -> Eksploatacja / III Gen (2007-2011)
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
nadol




Dołączył: 02 Lip 2012
Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wawa
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 7:26, 25 Cze 2013    Temat postu: koło zapasowe - jakie śruby

Witajcie,
zbliża się okres wyjazdów wakacyjnych i w trakcie przygotowywania samochodu przyszło mi do głowy następujące pytanie:

- jeśli złapię gumę to czy będę miał jak przykręcić koło zapasowe?

Na lato zakładam felgi aluminiowe nie-hondowskie i rozstaw śrub zapewne jest inny niż w "zapasie". Wiecie może jakie śruby są potrzebne?


pozdr
Michał


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez nadol dnia Wto 7:43, 25 Cze 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Pean




Dołączył: 20 Cze 2012
Posty: 300
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 8:22, 25 Cze 2013    Temat postu:

Masz nieoryginalne piasty, że jest inny rozstaw śrub niż w oryginale?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
phil




Dołączył: 02 Sty 2011
Posty: 79
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: warszawa
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 18:11, 25 Cze 2013    Temat postu:

a tam nie ma czasem nakrętek ?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Pean




Dołączył: 20 Cze 2012
Posty: 300
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 20:49, 25 Cze 2013    Temat postu:

W oryginale oczywiście są nakrętki na szpilki, ale tu jest mowa o rozstawie śrub ( szpilek ) piasty. Skoro rozstaw jest różny w oryginalnym kole dojazdowym i felgach nieoryginalnych założonych na samochód, to wniosek jest prosty - muszą być nieoryginalne piasty z innym rozstawem śrub
( szpilek) na które nakręca się nakrętki. Rolling Eyes


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
nadol




Dołączył: 02 Lip 2012
Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wawa
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 12:20, 26 Cze 2013    Temat postu:

Panowie,
chodziło mi generalnie o to czy mam się spodziewać problemów w razie konieczności wymiany Smile i jeśli tak to jakich Smile

teraz już rozumiem, że rozstaw jest taki sam (piasty mam oryginalne), różnica jednak będzie w nakrętkach? jakie powinienem więc mieć aby założyć zapas w razie czego?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Pean




Dołączył: 20 Cze 2012
Posty: 300
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 7:47, 27 Cze 2013    Temat postu:

W takim razie nie będzie żadnych problemów. Zakładasz te same nakrętki na dojazdówkę.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
waldi1966




Dołączył: 27 Kwi 2013
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Dolny Śląsk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 19:43, 01 Lip 2013    Temat postu:

CRV 2008 na dojazdówce stalowej ma otwory przystosowane do nakrętek soczewkowych. Takie są też oryginalne alu Hondy. Jeśli śmiegasz na nieoryginalnych alufelgach możesz mieć nakrętki z końcówką stożkową, stosowane w większości alufelg europejskiech. Przed wyjazdem sprawdź co masz zakręcone na kołach i ewentualnie wrzuć pod zapas oryginalne nakrętki. Stożkowymi możesz nie dokręcić felgi stalowej, a na pewno rozbijesz otwory.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez waldi1966 dnia Pon 19:44, 01 Lip 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Axit




Dołączył: 28 Wrz 2012
Posty: 307
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Stalowa Wola
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 19:56, 01 Lip 2013    Temat postu:

Pean napisał:
W takim razie nie będzie żadnych problemów. Zakładasz te same nakrętki na dojazdówkę.


Mówicie o CRV III czy wy nie macie pełnowymiarowego koła zapasowego? Przecież w CRV stosowanie innego rozmiaru opony zabija napęd - no chyba że III gen tego nie obejmuje?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Pean




Dołączył: 20 Cze 2012
Posty: 300
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 20:39, 01 Lip 2013    Temat postu:

Axit napisał:
Pean napisał:
W takim razie nie będzie żadnych problemów. Zakładasz te same nakrętki na dojazdówkę.


Mówicie o CRV III czy wy nie macie pełnowymiarowego koła zapasowego? Przecież w CRV stosowanie innego rozmiaru opony zabija napęd - no chyba że III gen tego nie obejmuje?

Czyli wg Ciebie producent zabija napęd? Bo to on daje dojazdówkę na wyposażenie....
Przy systemie dual-pump ( hydraulicznym dołaczaniu tylnego napędu ) stosowanym w generacjach I-III jazda na dojazdówce nieczego nie uszkadza, bo niby jak?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Axit




Dołączył: 28 Wrz 2012
Posty: 307
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Stalowa Wola
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 10:12, 02 Lip 2013    Temat postu:

Pean napisał:
Axit napisał:
Pean napisał:
W takim razie nie będzie żadnych problemów. Zakładasz te same nakrętki na dojazdówkę.


Mówicie o CRV III czy wy nie macie pełnowymiarowego koła zapasowego? Przecież w CRV stosowanie innego rozmiaru opony zabija napęd - no chyba że III gen tego nie obejmuje?

Czyli wg Ciebie producent zabija napęd? Bo to on daje dojazdówkę na wyposażenie....
Przy systemie dual-pump ( hydraulicznym dołaczaniu tylnego napędu ) stosowanym w generacjach I-III jazda na dojazdówce nieczego nie uszkadza, bo niby jak?


Temat już poruszaliśmy odnośnie rożnych rozmiarów opon na tyle i przodzie. Powoduje to że powstają rożne ciśnienie i układ pracuje "na okrągło" a chyba nie jest do tego przystosowany. A co do faktu tego ze producent "działa na niekorzyść klienta " to już chyba stało się normalne ze samochody psują się zaraz po zakończeniu gwarancji. Dlaczego też nie można inaczej poprzez zastosowanie dojazdówki i innej średnicy. W końcu używasz jej raz na rok albo i dużo zadziej więc od razu napęd ci nie padnie. Chyba we wszystkich samochodach 4x4 wskazane i zalecane jest takie same ogumienie na wszystkich 4 kołach.
Dla mnie bez względu na to czy to nasze CRv czy stałe 4x4 zapas zawsze w tym samym rozmiarze - dojazdówka tak ale tylko w ośkach lub 4x4 zapinane ręcznie w przypadku rozpięcia.

tutaj dyskusja o róznych oponach:

http://www.crvklub.fora.pl/eksploatacja,7/crv-i-gen-rozne-opony-na-osiach,1074.html


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Axit dnia Wto 10:14, 02 Lip 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Pean




Dołączył: 20 Cze 2012
Posty: 300
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 14:25, 02 Lip 2013    Temat postu:

W jaki sposób dojazdówka ma wpływać na pracę dual-pump, skoro jej średnica jest taka sama jak koła pełnowymiarowego ? Jest tylko o połowę węższa. Teoria o powolnym zabijaniu napędu celowo przez producenta, który daje dojazdówkę to jakieś bzdury. Nie słyszałem żeby komuś padł ten napęd w CR-V, bo jechał na oryginalnej dojazdówce.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Pean dnia Wto 14:26, 02 Lip 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
lanos1781




Dołączył: 21 Kwi 2013
Posty: 200
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Włocławek

PostWysłany: Wto 16:35, 02 Lip 2013    Temat postu:

A dojazdowka seryjnie ilu calowa jest 17?
Bo mam kurde alu 18 cali (seryjne)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Pean




Dołączył: 20 Cze 2012
Posty: 300
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 16:44, 02 Lip 2013    Temat postu:

lanos1781 napisał:
A dojazdowka seryjnie ilu calowa jest 17?
Bo mam kurde alu 18 cali (seryjne)

17-tka, ale duży profil i średnica całego koła praktycznie taka sama. Żeby powstała różnica w ciśnieniach w dual pump musi byc znaczna rżónica prędkości obrotowej przedniej i tylniej osi. Koło jednej osi musi wpaść w duży poślizg. Dojazdówka takiej róznicy nie da. Nie panikujcie z tą dojazdówką, bo do tysięcy CR-V ek jest ona dawana i nic się nie dzieje z napędem z powodu ich używania. Rolling Eyes


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
waldi1966




Dołączył: 27 Kwi 2013
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Dolny Śląsk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 19:11, 02 Lip 2013    Temat postu:

Jak sama nazwa wskazuje koło dojazdowe służy do dojazdu do najbliższego punktu naprawy ogumienia. Ograniczenie prędkości do 80 km/h i zakaz ciągnięcia przyczepy oszczędzi nam system dual-pump i podzespoły ukladu napędowego. Jeżeli ktoś chce może jechać 20 km/h, ważne aby dojechać do oponiarza.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez waldi1966 dnia Wto 19:12, 02 Lip 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
nadol




Dołączył: 02 Lip 2012
Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wawa
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 20:27, 02 Lip 2013    Temat postu:

Panowie,
przerwę na chwilkę ciekawą dyskusję wtrącając tylko, że ja już otrzymałem swoją odpowiedź i za to dziękuję Very Happy

Aluski mam na lato nieoryginalne więc zabiorę w trasę na wszelki wypadek odpowiednie nakrętki Smile

pozdro
nadol


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.crvklub.fora.pl Strona Główna -> Eksploatacja / III Gen (2007-2011) Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
cbx v1.2 // Theme created by Sopel & Programy