Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
nadol
Dołączył: 02 Lip 2012 Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wawa Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 7:26, 25 Cze 2013 Temat postu: koło zapasowe - jakie śruby |
|
|
Witajcie,
zbliża się okres wyjazdów wakacyjnych i w trakcie przygotowywania samochodu przyszło mi do głowy następujące pytanie:
- jeśli złapię gumę to czy będę miał jak przykręcić koło zapasowe?
Na lato zakładam felgi aluminiowe nie-hondowskie i rozstaw śrub zapewne jest inny niż w "zapasie". Wiecie może jakie śruby są potrzebne?
pozdr
Michał
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez nadol dnia Wto 7:43, 25 Cze 2013, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Pean
Dołączył: 20 Cze 2012 Posty: 300
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 8:22, 25 Cze 2013 Temat postu: |
|
|
Masz nieoryginalne piasty, że jest inny rozstaw śrub niż w oryginale?
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
phil
Dołączył: 02 Sty 2011 Posty: 79
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: warszawa Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 18:11, 25 Cze 2013 Temat postu: |
|
|
a tam nie ma czasem nakrętek ?
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
Pean
Dołączył: 20 Cze 2012 Posty: 300
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 20:49, 25 Cze 2013 Temat postu: |
|
|
W oryginale oczywiście są nakrętki na szpilki, ale tu jest mowa o rozstawie śrub ( szpilek ) piasty. Skoro rozstaw jest różny w oryginalnym kole dojazdowym i felgach nieoryginalnych założonych na samochód, to wniosek jest prosty - muszą być nieoryginalne piasty z innym rozstawem śrub
( szpilek) na które nakręca się nakrętki.
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
nadol
Dołączył: 02 Lip 2012 Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wawa Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 12:20, 26 Cze 2013 Temat postu: |
|
|
Panowie,
chodziło mi generalnie o to czy mam się spodziewać problemów w razie konieczności wymiany i jeśli tak to jakich
teraz już rozumiem, że rozstaw jest taki sam (piasty mam oryginalne), różnica jednak będzie w nakrętkach? jakie powinienem więc mieć aby założyć zapas w razie czego?
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
Pean
Dołączył: 20 Cze 2012 Posty: 300
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 7:47, 27 Cze 2013 Temat postu: |
|
|
W takim razie nie będzie żadnych problemów. Zakładasz te same nakrętki na dojazdówkę.
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
waldi1966
Dołączył: 27 Kwi 2013 Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Dolny Śląsk Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 19:43, 01 Lip 2013 Temat postu: |
|
|
CRV 2008 na dojazdówce stalowej ma otwory przystosowane do nakrętek soczewkowych. Takie są też oryginalne alu Hondy. Jeśli śmiegasz na nieoryginalnych alufelgach możesz mieć nakrętki z końcówką stożkową, stosowane w większości alufelg europejskiech. Przed wyjazdem sprawdź co masz zakręcone na kołach i ewentualnie wrzuć pod zapas oryginalne nakrętki. Stożkowymi możesz nie dokręcić felgi stalowej, a na pewno rozbijesz otwory.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez waldi1966 dnia Pon 19:44, 01 Lip 2013, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
Axit
Dołączył: 28 Wrz 2012 Posty: 307
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Stalowa Wola Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 19:56, 01 Lip 2013 Temat postu: |
|
|
Pean napisał: | W takim razie nie będzie żadnych problemów. Zakładasz te same nakrętki na dojazdówkę. |
Mówicie o CRV III czy wy nie macie pełnowymiarowego koła zapasowego? Przecież w CRV stosowanie innego rozmiaru opony zabija napęd - no chyba że III gen tego nie obejmuje?
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
Pean
Dołączył: 20 Cze 2012 Posty: 300
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 20:39, 01 Lip 2013 Temat postu: |
|
|
Axit napisał: | Pean napisał: | W takim razie nie będzie żadnych problemów. Zakładasz te same nakrętki na dojazdówkę. |
Mówicie o CRV III czy wy nie macie pełnowymiarowego koła zapasowego? Przecież w CRV stosowanie innego rozmiaru opony zabija napęd - no chyba że III gen tego nie obejmuje? |
Czyli wg Ciebie producent zabija napęd? Bo to on daje dojazdówkę na wyposażenie....
Przy systemie dual-pump ( hydraulicznym dołaczaniu tylnego napędu ) stosowanym w generacjach I-III jazda na dojazdówce nieczego nie uszkadza, bo niby jak?
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
Axit
Dołączył: 28 Wrz 2012 Posty: 307
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Stalowa Wola Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 10:12, 02 Lip 2013 Temat postu: |
|
|
Pean napisał: | Axit napisał: | Pean napisał: | W takim razie nie będzie żadnych problemów. Zakładasz te same nakrętki na dojazdówkę. |
Mówicie o CRV III czy wy nie macie pełnowymiarowego koła zapasowego? Przecież w CRV stosowanie innego rozmiaru opony zabija napęd - no chyba że III gen tego nie obejmuje? |
Czyli wg Ciebie producent zabija napęd? Bo to on daje dojazdówkę na wyposażenie....
Przy systemie dual-pump ( hydraulicznym dołaczaniu tylnego napędu ) stosowanym w generacjach I-III jazda na dojazdówce nieczego nie uszkadza, bo niby jak? |
Temat już poruszaliśmy odnośnie rożnych rozmiarów opon na tyle i przodzie. Powoduje to że powstają rożne ciśnienie i układ pracuje "na okrągło" a chyba nie jest do tego przystosowany. A co do faktu tego ze producent "działa na niekorzyść klienta " to już chyba stało się normalne ze samochody psują się zaraz po zakończeniu gwarancji. Dlaczego też nie można inaczej poprzez zastosowanie dojazdówki i innej średnicy. W końcu używasz jej raz na rok albo i dużo zadziej więc od razu napęd ci nie padnie. Chyba we wszystkich samochodach 4x4 wskazane i zalecane jest takie same ogumienie na wszystkich 4 kołach.
Dla mnie bez względu na to czy to nasze CRv czy stałe 4x4 zapas zawsze w tym samym rozmiarze - dojazdówka tak ale tylko w ośkach lub 4x4 zapinane ręcznie w przypadku rozpięcia.
tutaj dyskusja o róznych oponach:
http://www.crvklub.fora.pl/eksploatacja,7/crv-i-gen-rozne-opony-na-osiach,1074.html
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Axit dnia Wto 10:14, 02 Lip 2013, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
Pean
Dołączył: 20 Cze 2012 Posty: 300
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 14:25, 02 Lip 2013 Temat postu: |
|
|
W jaki sposób dojazdówka ma wpływać na pracę dual-pump, skoro jej średnica jest taka sama jak koła pełnowymiarowego ? Jest tylko o połowę węższa. Teoria o powolnym zabijaniu napędu celowo przez producenta, który daje dojazdówkę to jakieś bzdury. Nie słyszałem żeby komuś padł ten napęd w CR-V, bo jechał na oryginalnej dojazdówce.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Pean dnia Wto 14:26, 02 Lip 2013, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
lanos1781
Dołączył: 21 Kwi 2013 Posty: 200
Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Włocławek
|
Wysłany: Wto 16:35, 02 Lip 2013 Temat postu: |
|
|
A dojazdowka seryjnie ilu calowa jest 17?
Bo mam kurde alu 18 cali (seryjne)
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
Pean
Dołączył: 20 Cze 2012 Posty: 300
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 16:44, 02 Lip 2013 Temat postu: |
|
|
lanos1781 napisał: | A dojazdowka seryjnie ilu calowa jest 17?
Bo mam kurde alu 18 cali (seryjne) |
17-tka, ale duży profil i średnica całego koła praktycznie taka sama. Żeby powstała różnica w ciśnieniach w dual pump musi byc znaczna rżónica prędkości obrotowej przedniej i tylniej osi. Koło jednej osi musi wpaść w duży poślizg. Dojazdówka takiej róznicy nie da. Nie panikujcie z tą dojazdówką, bo do tysięcy CR-V ek jest ona dawana i nic się nie dzieje z napędem z powodu ich używania.
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
waldi1966
Dołączył: 27 Kwi 2013 Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Dolny Śląsk Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 19:11, 02 Lip 2013 Temat postu: |
|
|
Jak sama nazwa wskazuje koło dojazdowe służy do dojazdu do najbliższego punktu naprawy ogumienia. Ograniczenie prędkości do 80 km/h i zakaz ciągnięcia przyczepy oszczędzi nam system dual-pump i podzespoły ukladu napędowego. Jeżeli ktoś chce może jechać 20 km/h, ważne aby dojechać do oponiarza.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez waldi1966 dnia Wto 19:12, 02 Lip 2013, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
nadol
Dołączył: 02 Lip 2012 Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wawa Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 20:27, 02 Lip 2013 Temat postu: |
|
|
Panowie,
przerwę na chwilkę ciekawą dyskusję wtrącając tylko, że ja już otrzymałem swoją odpowiedź i za to dziękuję
Aluski mam na lato nieoryginalne więc zabiorę w trasę na wszelki wypadek odpowiednie nakrętki
pozdro
nadol
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
|