Forum www.crvklub.fora.pl Strona Główna
CRV I gen - rózne opony na osiach

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.crvklub.fora.pl Strona Główna -> Eksploatacja
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Axit




Dołączył: 28 Wrz 2012
Posty: 307
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Stalowa Wola
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 10:08, 24 Mar 2013    Temat postu: CRV I gen - rózne opony na osiach

Mam pytanie odnośnie założenia różnych rozmiarów opon na przedniej i tylnej osi. W normalnej terenówce takie rozwiązanie jest niedopuszczalne - powoduje uszkodzenie dyfrów i innych elementów układu. Jak to wygląda u nas? Czy rożne rozmiary opon z przodu i tyłu nie będę dawały wycisku układowi 4x4 w CRVce

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
andrzej330




Dołączył: 15 Mar 2013
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lublin
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 22:39, 24 Mar 2013    Temat postu:

takim zabiegiem rozwalisz układ napędowy hanki

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Porter




Dołączył: 24 Lut 2011
Posty: 316
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tychy
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 1:01, 28 Mar 2013    Temat postu:

Skoro tył dopinany jest na podstawie różnicy ciśnień, to przy różnych rozmiarach opon, będą różne prędkości obrotowe kół, co za tym idzie, tył może się spinać cały czas.
To jest napęd pomocniczy i z tego co wiem nie wytrzyma ciągłej pracy.
Subaryna ma stały 4x4 a wystarczy że jest różnica w głębokości bieżnika pomiędzy przednią a tylną osią, i mosty się grzeją.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Axit




Dołączył: 28 Wrz 2012
Posty: 307
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Stalowa Wola
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 1:09, 28 Mar 2013    Temat postu:

Porter napisał:
Skoro tył dopinany jest na podstawie różnicy ciśnień, to przy różnych rozmiarach opon, będą różne prędkości obrotowe kół, co za tym idzie, tył może się spinać cały czas.
To jest napęd pomocniczy i z tego co wiem nie wytrzyma ciągłej pracy.
Subaryna ma stały 4x4 a wystarczy że jest różnica w głębokości bieżnika pomiędzy przednią a tylną osią, i mosty się grzeją.


Dobra a teraz sytuacje prawdziwa. Mam na zimę 205/70/15, na lato 205/65/15 bo takie komplety dostałem. Zapas mam 205/70/15. Jeśli nie daj boże złapie kapcia latem to gdzie lepiej zakładać zapas na przednią czy tylna os? Bo w zimie nie ma problemu.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Porter




Dołączył: 24 Lut 2011
Posty: 316
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tychy
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 1:28, 28 Mar 2013    Temat postu:

Ciężko powiedzieć, dużej różnicy nie ma. Jak założysz na przód, to teoretycznie będzie jechał jak na lekkim skręcie, więc tył nie powinien się spinać. W każdym razie gdyby doszło do takiej sytuacji, polecam udać się do najbliższego zakładu wulkanizacji. Zawsze lepiej dmuchać na zimne....

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Axit




Dołączył: 28 Wrz 2012
Posty: 307
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Stalowa Wola
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 1:29, 28 Mar 2013    Temat postu:

Porter napisał:
Ciężko powiedzieć, dużej różnicy nie ma. Jak założysz na przód, to teoretycznie będzie jechał jak na lekkim skręcie, więc tył nie powinien się spinać. W każdym razie gdyby doszło do takiej sytuacji, polecam udać się do najbliższego zakładu wulkanizacji. Zawsze lepiej dmuchać na zimne....


Też tak myślałem - BTW co kolega robi o tej porze na necie ? Ja w robocie, a Ty Cool


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Porter




Dołączył: 24 Lut 2011
Posty: 316
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tychy
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 1:32, 28 Mar 2013    Temat postu:

Ja od miesiąca jestem bezrobotny. Po 15 latach pracy, głupie uczucie tak nic nie robić.
Ale cóż... kryzys.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Axit




Dołączył: 28 Wrz 2012
Posty: 307
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Stalowa Wola
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 1:33, 28 Mar 2013    Temat postu:

Porter napisał:
Ja od miesiąca jestem bezrobotny. Po 15 latach pracy, głupie uczucie tak nic nie robić.
Ale cóż... kryzys.


O przykra sprawa - znam ten bool Confused . No nic życze szybkiego poworotu do pracy.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Porter




Dołączył: 24 Lut 2011
Posty: 316
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tychy
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 1:39, 28 Mar 2013    Temat postu:

Axit napisał:
O przykra sprawa - znam ten bool Confused . No nic życze szybkiego poworotu do pracy.


Dzięki.
Nie należę do osób które się przejmują. Trzeba żyć dalej.
Mam teraz przynajmniej czas załatwić parę spraw, pomyśleć nad przyszłością, może jakiś kurs zrobię, a w najbliższej przyszłości na pewno coś się "urodzi"


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kosmon




Dołączył: 27 Lut 2014
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 0:01, 28 Lut 2014    Temat postu:

lepiej mieć ten sam rozmiar z przodu i z tyłu

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
LangLay




Dołączył: 16 Kwi 2014
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wwa
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 0:33, 28 Cze 2014    Temat postu:

Hej, świeżak na forum jestem, pytanie mam, złapałem kapcia, zapas mam w rozmiarze takim samym jak inne opony, jednak bieżnik jest typowo zimowy, a pozostałe opony mają letni, czy to daje po tyłku tylnemu dyfrowi? Muszę dostać się z Lublina do Warszawy i nie wiem czy można jechać czy odpuścić. Dzięki za pomoc.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
ptok




Dołączył: 02 Gru 2013
Posty: 45
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Skąd:
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 1:18, 28 Cze 2014    Temat postu:

LangLay napisał:
Hej, świeżak na forum jestem, pytanie mam, złapałem kapcia, zapas mam w rozmiarze takim samym jak inne opony, jednak bieżnik jest typowo zimowy, a pozostałe opony mają letni, czy to daje po tyłku tylnemu dyfrowi? Muszę dostać się z Lublina do Warszawy i nie wiem czy można jechać czy odpuścić. Dzięki za pomoc.


Prawie 15 lat mam prawo jazdy, km sporo kiedyś robiłem i nigdy w życiu w żadnym aucie kapcia nie złapałem - dlatego współczuję.

Proponuję pojeździć chwile ciągle po mieście i dotknąć tylnego mostu, czy się coś grzeje. Jak jest zimny to nie ma raczej problemu. Z tego co się dowiadywałem tył się dołącza przy różnicy ponad 10% pomiędzy osiami. Więc różnica w bieżniku dla napędu nie będzie mieć żadnego znaczenia. Co innego hamowanie na mokrym...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
LangLay




Dołączył: 16 Kwi 2014
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wwa
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 23:29, 28 Cze 2014    Temat postu:

Wrzuciłem zimówki póki co, szczerze powiem ze na osi z zapasem na ciasnych zakretach słychać było strzelanie, także raczej nie polecam różnych bieżników na osi. Strzelanie ustalone po założeniu 4 jednakowych opon, także coś było na rzeczy.To

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.crvklub.fora.pl Strona Główna -> Eksploatacja Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
cbx v1.2 // Theme created by Sopel & Programy