Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Axit
Dołączył: 28 Wrz 2012 Posty: 307
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Stalowa Wola Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 10:08, 24 Mar 2013 Temat postu: CRV I gen - rózne opony na osiach |
|
|
Mam pytanie odnośnie założenia różnych rozmiarów opon na przedniej i tylnej osi. W normalnej terenówce takie rozwiązanie jest niedopuszczalne - powoduje uszkodzenie dyfrów i innych elementów układu. Jak to wygląda u nas? Czy rożne rozmiary opon z przodu i tyłu nie będę dawały wycisku układowi 4x4 w CRVce
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
andrzej330
Dołączył: 15 Mar 2013 Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Lublin Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 22:39, 24 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
takim zabiegiem rozwalisz układ napędowy hanki
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
Porter
Dołączył: 24 Lut 2011 Posty: 316
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Tychy Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 1:01, 28 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
Skoro tył dopinany jest na podstawie różnicy ciśnień, to przy różnych rozmiarach opon, będą różne prędkości obrotowe kół, co za tym idzie, tył może się spinać cały czas.
To jest napęd pomocniczy i z tego co wiem nie wytrzyma ciągłej pracy.
Subaryna ma stały 4x4 a wystarczy że jest różnica w głębokości bieżnika pomiędzy przednią a tylną osią, i mosty się grzeją.
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
Axit
Dołączył: 28 Wrz 2012 Posty: 307
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Stalowa Wola Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 1:09, 28 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
Porter napisał: | Skoro tył dopinany jest na podstawie różnicy ciśnień, to przy różnych rozmiarach opon, będą różne prędkości obrotowe kół, co za tym idzie, tył może się spinać cały czas.
To jest napęd pomocniczy i z tego co wiem nie wytrzyma ciągłej pracy.
Subaryna ma stały 4x4 a wystarczy że jest różnica w głębokości bieżnika pomiędzy przednią a tylną osią, i mosty się grzeją. |
Dobra a teraz sytuacje prawdziwa. Mam na zimę 205/70/15, na lato 205/65/15 bo takie komplety dostałem. Zapas mam 205/70/15. Jeśli nie daj boże złapie kapcia latem to gdzie lepiej zakładać zapas na przednią czy tylna os? Bo w zimie nie ma problemu.
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
Porter
Dołączył: 24 Lut 2011 Posty: 316
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Tychy Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 1:28, 28 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
Ciężko powiedzieć, dużej różnicy nie ma. Jak założysz na przód, to teoretycznie będzie jechał jak na lekkim skręcie, więc tył nie powinien się spinać. W każdym razie gdyby doszło do takiej sytuacji, polecam udać się do najbliższego zakładu wulkanizacji. Zawsze lepiej dmuchać na zimne....
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
Axit
Dołączył: 28 Wrz 2012 Posty: 307
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Stalowa Wola Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 1:29, 28 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
Porter napisał: | Ciężko powiedzieć, dużej różnicy nie ma. Jak założysz na przód, to teoretycznie będzie jechał jak na lekkim skręcie, więc tył nie powinien się spinać. W każdym razie gdyby doszło do takiej sytuacji, polecam udać się do najbliższego zakładu wulkanizacji. Zawsze lepiej dmuchać na zimne.... |
Też tak myślałem - BTW co kolega robi o tej porze na necie ? Ja w robocie, a Ty
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
Porter
Dołączył: 24 Lut 2011 Posty: 316
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Tychy Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 1:32, 28 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
Ja od miesiąca jestem bezrobotny. Po 15 latach pracy, głupie uczucie tak nic nie robić.
Ale cóż... kryzys.
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
Axit
Dołączył: 28 Wrz 2012 Posty: 307
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Stalowa Wola Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 1:33, 28 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
Porter napisał: | Ja od miesiąca jestem bezrobotny. Po 15 latach pracy, głupie uczucie tak nic nie robić.
Ale cóż... kryzys. |
O przykra sprawa - znam ten bool . No nic życze szybkiego poworotu do pracy.
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
Porter
Dołączył: 24 Lut 2011 Posty: 316
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Tychy Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 1:39, 28 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
Axit napisał: | O przykra sprawa - znam ten bool . No nic życze szybkiego poworotu do pracy. |
Dzięki.
Nie należę do osób które się przejmują. Trzeba żyć dalej.
Mam teraz przynajmniej czas załatwić parę spraw, pomyśleć nad przyszłością, może jakiś kurs zrobię, a w najbliższej przyszłości na pewno coś się "urodzi"
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
kosmon
Dołączył: 27 Lut 2014 Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 0:01, 28 Lut 2014 Temat postu: |
|
|
lepiej mieć ten sam rozmiar z przodu i z tyłu
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
LangLay
Dołączył: 16 Kwi 2014 Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wwa Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 0:33, 28 Cze 2014 Temat postu: |
|
|
Hej, świeżak na forum jestem, pytanie mam, złapałem kapcia, zapas mam w rozmiarze takim samym jak inne opony, jednak bieżnik jest typowo zimowy, a pozostałe opony mają letni, czy to daje po tyłku tylnemu dyfrowi? Muszę dostać się z Lublina do Warszawy i nie wiem czy można jechać czy odpuścić. Dzięki za pomoc.
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
ptok
Dołączył: 02 Gru 2013 Posty: 45
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Skąd: Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 1:18, 28 Cze 2014 Temat postu: |
|
|
LangLay napisał: | Hej, świeżak na forum jestem, pytanie mam, złapałem kapcia, zapas mam w rozmiarze takim samym jak inne opony, jednak bieżnik jest typowo zimowy, a pozostałe opony mają letni, czy to daje po tyłku tylnemu dyfrowi? Muszę dostać się z Lublina do Warszawy i nie wiem czy można jechać czy odpuścić. Dzięki za pomoc. |
Prawie 15 lat mam prawo jazdy, km sporo kiedyś robiłem i nigdy w życiu w żadnym aucie kapcia nie złapałem - dlatego współczuję.
Proponuję pojeździć chwile ciągle po mieście i dotknąć tylnego mostu, czy się coś grzeje. Jak jest zimny to nie ma raczej problemu. Z tego co się dowiadywałem tył się dołącza przy różnicy ponad 10% pomiędzy osiami. Więc różnica w bieżniku dla napędu nie będzie mieć żadnego znaczenia. Co innego hamowanie na mokrym...
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
LangLay
Dołączył: 16 Kwi 2014 Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wwa Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 23:29, 28 Cze 2014 Temat postu: |
|
|
Wrzuciłem zimówki póki co, szczerze powiem ze na osi z zapasem na ciasnych zakretach słychać było strzelanie, także raczej nie polecam różnych bieżników na osi. Strzelanie ustalone po założeniu 4 jednakowych opon, także coś było na rzeczy.To
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
|