Forum www.crvklub.fora.pl Strona Główna
Drgania kierownicy przy szybszej jeździe

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.crvklub.fora.pl Strona Główna -> Eksploatacja / II Gen (2002-2006)
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
marcin_ropelewski




Dołączył: 12 Kwi 2010
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 7:47, 03 Sie 2010    Temat postu: Drgania kierownicy przy szybszej jeździe

Cześć,

mam do Was pytanie odnośnie drgań kierownicy.

W tym roku zmieniłem opony i felgi na 215/55R17 oraz założyłem pierścienie centrujące. Po zmianie, przy prędkości 110-130 kierownica wpada w drgania i drży tak cały czas.
W wulkanizacji podobno wyważyli mi opony z super dokładnością ale drgania nadal są. Czy możecie powiedzieć mi co może być tego przyczyną?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
crvka2005




Dołączył: 26 Maj 2010
Posty: 45
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: MIędzyrzec Podlaski
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 15:53, 03 Sie 2010    Temat postu:

a sprawdzałeś układ kierowniczy moze masz luzy na końcówkach drążków kierowniczych ,czy jadąc 110 km gdy przychamujesz jest tez ten efekt bo jesli tak to tarcze moga byc skrzywione

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
marcin_ropelewski




Dołączył: 12 Kwi 2010
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 8:42, 04 Sie 2010    Temat postu:

crvka2005 napisał:
a sprawdzałeś układ kierowniczy moze masz luzy na końcówkach drążków kierowniczych ,czy jadąc 110 km gdy przychamujesz jest tez ten efekt bo jesli tak to tarcze moga byc skrzywione


Dzięki za odpowiedź.

Otóż tuz przed zmianą miałem wymieniane końcówki i robioną geometrię. Ale było to na starych oponach i było wszytsko ok.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
artus4




Dołączył: 28 Gru 2009
Posty: 190
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 10:00, 20 Paź 2010    Temat postu:

Jeżeli masz założone pierścienie centrujące a wyważane są koła bez pierścieni to może być niedokładne wyważenie ale nie koła tylko całego układu ( koło+pierścienie + piasta )
W takim przypadku zaleca się wyważanie dynamiczne przeprowadzane na samochodzie. Nie zdejmuje się koła tylko wyważa na samochodzie
O tak jak np tu:
http://www.youtube.com/watch?v=Ql7kxulBIQM


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
gino9




Dołączył: 14 Lip 2012
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 20:29, 18 Lip 2012    Temat postu:

Umnie za to rozne wibracje sa przelozone na kierownice.Czuc delikatne wyrywanie kiery.Zawieszenie sprawdzone....??

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
arap




Dołączył: 03 Lip 2013
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 12:15, 11 Sie 2013    Temat postu:

Ja mam to samo po wymianie opon i felg na 235/45/18 drgania w zakresie 120-140km/h. Jutro sprobuje wywazyc z pierscieniami centrujacymi i zamienie przod z tylem. Niestety w Szczecinie nie znalazlem uslugi dowazania kol na samochodzie a gdyby nawet to nie jestem pewny czy dziala to z napedem na 4 kola. korci mnie sprobowac dynamicznego samowywazania kol za pomoca metody dynabeads. Ma ktos doswiadczenie w tym temacie?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
arap




Dołączył: 03 Lip 2013
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 17:01, 11 Sie 2013    Temat postu:

Jak napisalem tak zrobilem pomoglo. Odradzam partaczy z okolic Lidla w Szczecinie bledy na kazdym kole 10-20 gram. Polecam V-erta przy Geanie.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
traks




Dołączył: 13 Cze 2012
Posty: 530
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 17:57, 11 Sie 2013    Temat postu:

"W takim przypadku zaleca się wyważanie dynamiczne przeprowadzane na samochodzie." nie ma możliwości przeprowadzenia takiego wyważenia ze względu na brak możliwości rozpięcia napędu, jedynie można spróbować przeprowadzić tzw. „test drogowy”, czyli sprawdzić wyważenie koła i jego wibracje pod naciskiem dochodzącym do 635 kg, a więc przy pełnej symulacji rzeczywistych warunków drogowych, w jakich pracuje koło i opona.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.crvklub.fora.pl Strona Główna -> Eksploatacja / II Gen (2002-2006) Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
cbx v1.2 // Theme created by Sopel & Programy