Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Porter
Dołączył: 24 Lut 2011 Posty: 316
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Tychy Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 23:52, 01 Lut 2012 Temat postu: |
|
|
arapaho napisał: | Pozwolę obie podpiąć się pod temat z pytaniem gdzie wrzucić lepsze opony - na przód czy tył.
Logiczne jest , że w przednionapędówkach wszyscy zalecają lepsze na przód ale co do naszych słyszałem , że wręcz przeciwnie, dlatego , że jak przód zacznie się ślizgać to gorszy tył nie pomorze , dlatego powinien być lepszy (jeżeli już ) od przodu.
Co Wy na to ? |
Jeżeli zmieniasz tylko dwie opony to zawsze zakłada się je na tył. Przód samochodu jest dociążony przez silnik i ma lepszą przyczepność. Tył jest lekki i jeżeli koła dostaną poślizgu np. na zakręcie nie będziesz w stanie zapanować nad samochodem. Nie wiem od kogo słyszałeś taką bzdurę.
Ja nie tylko słyszałem że należy zakładać na tył ale i wiem z doświadczenia.
Poza tym polecam jednak zmianę całego kompletu.
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
krzychu
Dołączył: 26 Gru 2009 Posty: 157
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Sopot Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 9:46, 02 Lut 2012 Temat postu: |
|
|
a to sorki dużo ludzików mówi ze zmienia się przód ponieważ przednie kola są skrętne ( lub w autach z napędem na przód bo przód ciągnie i musi mieć dobra przyczepność w autach z napędem na tył bo tylna os jest napędzana ) ale mogę się mylić
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
dick13
Dołączył: 13 Sty 2012 Posty: 35
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Zamość Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 14:32, 02 Lut 2012 Temat postu: |
|
|
Porter ma 100% racji, każdy to potwierdzi kto ma doświadczenie na śliskim, właśnie przez to, że przód jest skrętny to możemy nad nim panować a na tył nie mamy wpływu, stara i żelazna zasada, zawsze tył ma być lepszy, oczywiście jeżeli mamy wybierać albo albo.
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
konmal
Dołączył: 07 Mar 2011 Posty: 26
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Czw 21:30, 02 Lut 2012 Temat postu: |
|
|
Zgadzam się w 200% zaaawsze leprze opony na tył, auto ma hamować na wprost, każdy kierowca rajdowy ci to powie, a tak na marginesie niby to stara zelazna zasada, a 90% wulkanizacji żle doradza - "daj sobie leprze na przod będzie lepiej ciągną" !? osobiście zawsze sprawdzam gumiarzy przy okazi pytając i wiekszość niestety pojęcia nie ma!!! FACHOWCY!!!
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
majorbat SQ2PRN
Dołączył: 30 Wrz 2012 Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 6:07, 04 Paź 2012 Temat postu: |
|
|
Polecają na napędzane koła zakładać bo tam się właśnie szybko zużywają i tak się napędza ten biznes. Koncerny wymyślają jeszcze temperaturę, od kiedy powinno się zakładać zimówki ( 7 stopni ) i ludzie to łykają
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
Axit
Dołączył: 28 Wrz 2012 Posty: 307
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Stalowa Wola Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 15:04, 11 Lip 2013 Temat postu: |
|
|
krzychu napisał: | w naszych (jak już musisz) to lepsze na przód
(moja hanie ma już komplet yokohama A/T
(do wglądu w temacie nasze autka ) |
Niezgodze się z Tobą lepsze zawsze założe na tył. Przednio naedówka i tak wyjedzie, a osobiście miałem przygode gdzie zalożyłem lepsze na przód. Na małym łuku złapałem bączka i o malo nie skasowałem samochodu / płotu i przechodnia jak tylko stałby na chodniku.
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
arapaho
Dołączył: 19 Cze 2011 Posty: 168
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: GD Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 5:59, 12 Lip 2013 Temat postu: |
|
|
ubiegłej zimy po raz pierwszy postanowiłem zastosować sie do rad zawartych w powyższym temacie i załozyłem lepsze opony z grubym bieznikiem na tył a takie wylatane z połową bieżnika na przód. I to była moja najgorsza zima. Każde ruszanie na śniegu odbywało się z poslizgiem i częstym załączaniem się tylniego napędu a hamowanie przed zakrętem kończyło się utratą sterowności i jazdą na wprost. Tak więc niech każdy jeździ jak chce a ja już swoje wiem !
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
traks
Dołączył: 13 Cze 2012 Posty: 530
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kraków Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 8:54, 25 Lip 2013 Temat postu: |
|
|
Większość pisze że przy przednionapedówce..... tylko że CR-V nie jest typowym autem z przednim napędem, i też miałem przygody w zimie że przód tracił przyczepność, a tył dołączając się z opóźnieniem wykręcał bączka )
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
arapaho
Dołączył: 19 Cze 2011 Posty: 168
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: GD Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 16:59, 24 Wrz 2013 Temat postu: |
|
|
A że się spytam kolegów : czy do hanki mozna zastosować oponki z literką "C" (205/70-R15C). końcu to opony do Vanów i ciężarówek jakoś tam wzmacniane bocznie czy coś w ty rodzaju. Pytam bo mam okazję taniej takowe nabyć...
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez arapaho dnia Śro 9:19, 25 Wrz 2013, w całości zmieniany 2 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
Axit
Dołączył: 28 Wrz 2012 Posty: 307
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Stalowa Wola Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 8:08, 25 Wrz 2013 Temat postu: |
|
|
arapaho napisał: | A że się spytam kolegów : czy do hanki mozna zastosować oponki z literką "C" (205/7-R15C). końcu to opony do Vanów i ciężarówek jakoś tam wzmacniane bocznie czy coś w ty rodzaju. Pytam bo mam okazję taniej takowe nabyć... |
Wg mnie jeśli rozmiar Ci pasuje to różnica polega tylko na tym że te opony są specjalnie wzmocnione pod właśnie większe ciężary.
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
szogun
Dołączył: 20 Lip 2013 Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Puławy Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 23:10, 07 Paź 2013 Temat postu: |
|
|
A co powiecie n/t takich oponek: Brać czy szukać czegoś innego?
[link widoczny dla zalogowanych]
I czy ten rozmiar wejdzie bez problemów? Bo 70 to straszny balon wydaje mi się być...
Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
MarcinGdynia
Dołączył: 03 Gru 2012 Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: 3City Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 10:02, 15 Paź 2013 Temat postu: |
|
|
Ja z innej beczki zapytam, czy ktoś ma jakieś doświadczenia z oponami regenerowanymi/bieżnikowanymi do CRV I ?
Nie stać mnie na nowe gumy, nie robię dużych przebiegów i dalekich tras zimą i zastanawiam się nad takim rozwiązaniem.
W tej chwili na felgach mam opony 16-tki, na tyle ATR Pirelli Scorpion,
chciałbym na zimę na przód założyć coś typowo zimowego.
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
andrzej330
Dołączył: 15 Mar 2013 Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Lublin Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 18:06, 21 Paź 2013 Temat postu: |
|
|
MarcinGdynia napisał: | Ja z innej beczki zapytam, czy ktoś ma jakieś doświadczenia z oponami regenerowanymi/bieżnikowanymi do CRV I ?
Nie stać mnie na nowe gumy, nie robię dużych przebiegów i dalekich tras zimą i zastanawiam się nad takim rozwiązaniem.
W tej chwili na felgach mam opony 16-tki, na tyle ATR Pirelli Scorpion,
chciałbym na zimę na przód założyć coś typowo zimowego. |
Jak nie masz kasy to kup sobie używane z ładnym bieżnikiem.
W bieżnikowanych są często problemy z wyważeniem i występuje niebezpieczeństwo odklejenia się "dorabianego" bieżnika.
Osobiście dostałem do golfa i szybko się ich pozbyłem. Najśmieszniejsze że różnicę mas opon (185/60R14) można było poczuć.
Co do zakładania na przód czy tył "coś lepszego" czy "coś bardziej zimowego" to jest jedna wielka bzdura.
Macie Państwo auto AWD i na każdym kole ma być taka sama opona z podobną głębokością bieżnika.
Na forum był już poruszany ten temat
http://www.crvklub.fora.pl/eksploatacja,7/crv-i-gen-rozne-opony-na-osiach,1074.html
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
arapaho
Dołączył: 19 Cze 2011 Posty: 168
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: GD Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 8:02, 30 Paź 2013 Temat postu: |
|
|
Raz kiedyś kupiłem bieżnikowane. Dostałem rok gwarancji po roku i 2 miesiącach odkleił się bieżnik. Nigdy więcej tego błedu nie popełnię!
Nowe opony można już kupić od 140 zł/szt. Pewnie za tą cenę dupy nie urywają ale co nowe to nowe.
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
Cezar80
Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 33
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 21:53, 17 Gru 2013 Temat postu: Jakie oponki na zimę |
|
|
Witam wszystkich, mam pytanie odnośnie opon zimowych, Jakie byście polecali do hani, dodam,że mieszkam troszke na tzw. "odludziu" i czasem jak śnieżek popada a do tego wiaterek to tworzą się spore zaspy. Jakie opony polecacie na kopny śnieg? Z góry dziękuję za odp.
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
|