Forum www.crvklub.fora.pl Strona Główna
Opony - trudny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.crvklub.fora.pl Strona Główna -> Eksploatacja / I Gen (1996-2001)
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Porter




Dołączył: 24 Lut 2011
Posty: 316
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tychy
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 23:52, 01 Lut 2012    Temat postu:

arapaho napisał:
Pozwolę obie podpiąć się pod temat z pytaniem gdzie wrzucić lepsze opony - na przód czy tył.
Logiczne jest , że w przednionapędówkach wszyscy zalecają lepsze na przód ale co do naszych słyszałem , że wręcz przeciwnie, dlatego , że jak przód zacznie się ślizgać to gorszy tył nie pomorze , dlatego powinien być lepszy (jeżeli już ) od przodu.
Co Wy na to ?


Jeżeli zmieniasz tylko dwie opony to zawsze zakłada się je na tył. Przód samochodu jest dociążony przez silnik i ma lepszą przyczepność. Tył jest lekki i jeżeli koła dostaną poślizgu np. na zakręcie nie będziesz w stanie zapanować nad samochodem. Nie wiem od kogo słyszałeś taką bzdurę.
Ja nie tylko słyszałem że należy zakładać na tył ale i wiem z doświadczenia.
Poza tym polecam jednak zmianę całego kompletu.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
krzychu




Dołączył: 26 Gru 2009
Posty: 157
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sopot
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 9:46, 02 Lut 2012    Temat postu:

a to sorki dużo ludzików mówi ze zmienia się przód ponieważ przednie kola są skrętne ( lub w autach z napędem na przód bo przód ciągnie i musi mieć dobra przyczepność w autach z napędem na tył bo tylna os jest napędzana ) ale mogę się mylić

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
dick13




Dołączył: 13 Sty 2012
Posty: 35
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zamość
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 14:32, 02 Lut 2012    Temat postu:

Porter ma 100% racji, każdy to potwierdzi kto ma doświadczenie na śliskim, właśnie przez to, że przód jest skrętny to możemy nad nim panować a na tył nie mamy wpływu, stara i żelazna zasada, zawsze tył ma być lepszy, oczywiście jeżeli mamy wybierać albo albo.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
konmal




Dołączył: 07 Mar 2011
Posty: 26
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Czw 21:30, 02 Lut 2012    Temat postu:

Zgadzam się w 200% zaaawsze leprze opony na tył, auto ma hamować na wprost, każdy kierowca rajdowy ci to powie, a tak na marginesie niby to stara zelazna zasada, a 90% wulkanizacji żle doradza - "daj sobie leprze na przod będzie lepiej ciągną" !? osobiście zawsze sprawdzam gumiarzy przy okazi pytając i wiekszość niestety pojęcia nie ma!!! FACHOWCY!!!

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
majorbat SQ2PRN




Dołączył: 30 Wrz 2012
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 6:07, 04 Paź 2012    Temat postu:

Polecają na napędzane koła zakładać bo tam się właśnie szybko zużywają i tak się napędza ten biznes. Koncerny wymyślają jeszcze temperaturę, od kiedy powinno się zakładać zimówki ( 7 stopni ) i ludzie to łykają

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Axit




Dołączył: 28 Wrz 2012
Posty: 307
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Stalowa Wola
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 15:04, 11 Lip 2013    Temat postu:

krzychu napisał:
w naszych (jak już musisz) to lepsze na przód
(moja hanie ma już komplet yokohama A/T
(do wglądu w temacie nasze autka Smile )


Niezgodze się z Tobą lepsze zawsze założe na tył. Przednio naedówka i tak wyjedzie, a osobiście miałem przygode gdzie zalożyłem lepsze na przód. Na małym łuku złapałem bączka i o malo nie skasowałem samochodu / płotu i przechodnia jak tylko stałby na chodniku.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
arapaho




Dołączył: 19 Cze 2011
Posty: 168
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: GD
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 5:59, 12 Lip 2013    Temat postu:

ubiegłej zimy po raz pierwszy postanowiłem zastosować sie do rad zawartych w powyższym temacie i załozyłem lepsze opony z grubym bieznikiem na tył a takie wylatane z połową bieżnika na przód. I to była moja najgorsza zima. Każde ruszanie na śniegu odbywało się z poslizgiem i częstym załączaniem się tylniego napędu a hamowanie przed zakrętem kończyło się utratą sterowności i jazdą na wprost. Tak więc niech każdy jeździ jak chce a ja już swoje wiem !

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
traks




Dołączył: 13 Cze 2012
Posty: 530
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 8:54, 25 Lip 2013    Temat postu:

Większość pisze że przy przednionapedówce..... tylko że CR-V nie jest typowym autem z przednim napędem, i też miałem przygody w zimie że przód tracił przyczepność, a tył dołączając się z opóźnieniem wykręcał bączka Smile)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
arapaho




Dołączył: 19 Cze 2011
Posty: 168
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: GD
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 16:59, 24 Wrz 2013    Temat postu:

A że się spytam kolegów : czy do hanki mozna zastosować oponki z literką "C" (205/70-R15C). końcu to opony do Vanów i ciężarówek jakoś tam wzmacniane bocznie czy coś w ty rodzaju. Pytam bo mam okazję taniej takowe nabyć...

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez arapaho dnia Śro 9:19, 25 Wrz 2013, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Axit




Dołączył: 28 Wrz 2012
Posty: 307
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Stalowa Wola
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 8:08, 25 Wrz 2013    Temat postu:

arapaho napisał:
A że się spytam kolegów : czy do hanki mozna zastosować oponki z literką "C" (205/7-R15C). końcu to opony do Vanów i ciężarówek jakoś tam wzmacniane bocznie czy coś w ty rodzaju. Pytam bo mam okazję taniej takowe nabyć...


Wg mnie jeśli rozmiar Ci pasuje to różnica polega tylko na tym że te opony są specjalnie wzmocnione pod właśnie większe ciężary.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
szogun




Dołączył: 20 Lip 2013
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Puławy
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 23:10, 07 Paź 2013    Temat postu:

A co powiecie n/t takich oponek: Brać czy szukać czegoś innego?
[link widoczny dla zalogowanych]
I czy ten rozmiar wejdzie bez problemów? Bo 70 to straszny balon wydaje mi się być...
Pozdrawiam Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
MarcinGdynia




Dołączył: 03 Gru 2012
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: 3City
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 10:02, 15 Paź 2013    Temat postu:

Ja z innej beczki zapytam, czy ktoś ma jakieś doświadczenia z oponami regenerowanymi/bieżnikowanymi do CRV I ?
Nie stać mnie na nowe gumy, nie robię dużych przebiegów i dalekich tras zimą i zastanawiam się nad takim rozwiązaniem.
W tej chwili na felgach mam opony 16-tki, na tyle ATR Pirelli Scorpion,
chciałbym na zimę na przód założyć coś typowo zimowego.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
andrzej330




Dołączył: 15 Mar 2013
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lublin
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 18:06, 21 Paź 2013    Temat postu:

MarcinGdynia napisał:
Ja z innej beczki zapytam, czy ktoś ma jakieś doświadczenia z oponami regenerowanymi/bieżnikowanymi do CRV I ?
Nie stać mnie na nowe gumy, nie robię dużych przebiegów i dalekich tras zimą i zastanawiam się nad takim rozwiązaniem.
W tej chwili na felgach mam opony 16-tki, na tyle ATR Pirelli Scorpion,
chciałbym na zimę na przód założyć coś typowo zimowego.



Jak nie masz kasy to kup sobie używane z ładnym bieżnikiem.
W bieżnikowanych są często problemy z wyważeniem i występuje niebezpieczeństwo odklejenia się "dorabianego" bieżnika.
Osobiście dostałem do golfa i szybko się ich pozbyłem. Najśmieszniejsze że różnicę mas opon (185/60R14) można było poczuć.

Co do zakładania na przód czy tył "coś lepszego" czy "coś bardziej zimowego" to jest jedna wielka bzdura.

Macie Państwo auto AWD i na każdym kole ma być taka sama opona z podobną głębokością bieżnika.

Na forum był już poruszany ten temat
http://www.crvklub.fora.pl/eksploatacja,7/crv-i-gen-rozne-opony-na-osiach,1074.html


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
arapaho




Dołączył: 19 Cze 2011
Posty: 168
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: GD
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 8:02, 30 Paź 2013    Temat postu:

Raz kiedyś kupiłem bieżnikowane. Dostałem rok gwarancji po roku i 2 miesiącach odkleił się bieżnik. Nigdy więcej tego błedu nie popełnię!
Nowe opony można już kupić od 140 zł/szt. Pewnie za tą cenę dupy nie urywają ale co nowe to nowe.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cezar80




Dołączył: 17 Gru 2013
Posty: 33
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 21:53, 17 Gru 2013    Temat postu: Jakie oponki na zimę

Witam wszystkich, mam pytanie odnośnie opon zimowych, Jakie byście polecali do hani, dodam,że mieszkam troszke na tzw. "odludziu" i czasem jak śnieżek popada a do tego wiaterek to tworzą się spore zaspy. Jakie opony polecacie na kopny śnieg? Z góry dziękuję za odp.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.crvklub.fora.pl Strona Główna -> Eksploatacja / I Gen (1996-2001) Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5  Następny
Strona 3 z 5

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
cbx v1.2 // Theme created by Sopel & Programy