Forum www.crvklub.fora.pl Strona Główna
Opony - trudny temat
Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.crvklub.fora.pl Strona Główna -> Eksploatacja / I Gen (1996-2001)
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
piterse
Moderator



Dołączył: 06 Gru 2009
Posty: 187
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 20:55, 07 Mar 2010    Temat postu: Opony - trudny temat

Witam

Chciałym poruszyć temat opon do CR-V. Zakupiłem pojazd na Bidgestone Dueler A/T (M+S). Jednak ich hałaśliwośc jest nie do zniesienia Sad Przemęczyłem się zimę na nich a teraz myslę nad zakupem nowych. I tutaj mam dylemat. Skłaniam się ku całorocznych oponach dobrej marki (Pirelli Scorpion STR ewentualnie Dunlop Grandtrek ST1). Druga opcja to tanie opony letnie (np. Barum 4x4) a na zimę również tanie zimówki. Może ktoś mnie oświecić co lepsze?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez piterse dnia Pon 14:01, 08 Mar 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kropi




Dołączył: 07 Mar 2010
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łódź
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 22:32, 07 Mar 2010    Temat postu:

Witaj,

nie ma czegoś takiego jak "dobre opony całoroczne". Musisz kupić przyzwoite opony letnie a za pół roku zimowe, niestety trochę szarpie po kieszeni ale to kwestia bezpieczeństwa. Ostatecznie poszukaj w używanych, choć to trochę loteria. Barumy sobie odpuść, szkoda kasy.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
piterse
Moderator



Dołączył: 06 Gru 2009
Posty: 187
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 13:53, 08 Mar 2010    Temat postu:

kropi napisał:
Witaj,

nie ma czegoś takiego jak "dobre opony całoroczne". Musisz kupić przyzwoite opony letnie a za pół roku zimowe, niestety trochę szarpie po kieszeni ale to kwestia bezpieczeństwa. Ostatecznie poszukaj w używanych, choć to trochę loteria. Barumy sobie odpuść, szkoda kasy.


Też tak kiedyś myślałem jednak do zmiany podejścia zainspirował mnie m.in ten artykuł:

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez piterse dnia Pon 14:05, 08 Mar 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kropi




Dołączył: 07 Mar 2010
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łódź
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 22:05, 08 Mar 2010    Temat postu:

To zaryzykuj i napisz, jak Ci się jeździ Razz . Z całorocznych używałem kiedyś Navigatorów i była to prawdziwa klęska, zwł. na śniegu. Latem jeszcze jako-tako, ale były wyraźnie głośniejsze od typowych letnich oponek. Zatem, jeśli oczekujesz komfortu (a tak wnoszę z treści posta) - nie kombinuj. Jeśli masz ochotę zaś na mały eksperyment - wal śmiało i podziel się doświadczeniami.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
albert.knz




Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 126
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łódź
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 19:24, 09 Mar 2010    Temat postu:

Kolego piterse jak już kupisz sobie nowe oponki i będziesz chciał sprzedać Bridgestony to ja je kupie (o są w dobrym stanie i za rozsądne pieniądze)

Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
piterse
Moderator



Dołączył: 06 Gru 2009
Posty: 187
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 20:57, 09 Mar 2010    Temat postu:

albert.knz napisał:
Kolego piterse jak już kupisz sobie nowe oponki i będziesz chciał sprzedać Bridgestony to ja je kupie (o są w dobrym stanie i za rozsądne pieniądze)

Pozdrawiam


Na pewno będę chciał się ich pozbyć. Ale niestety są one już dość zużyte - nie mniej można jeszcze jeździć. Narazie muszę ustalić co kupić. A Ty na jakich oponach jeździsz?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
stan63




Dołączył: 27 Sty 2010
Posty: 1
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Dębica
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 11:29, 12 Mar 2010    Temat postu:

Kolego Piterse jeszcze nie tak dawno eksploatując Vitarkę przez siedem lat jeździłem na Bridgestonach Desert Dueler A/T oczywiście ( M + S ) zużyłem ich dwa komplety, wykorzystywałem ich tylko jako letnie, nigdy nie odczułem dyskomfortu że je słyszę na jezdni, natomiast subiektywnie uważam że sprawowały się trakcyjnie znakomicie na różnych nawierzchniach, łącznie z białymi jak wcześniej zaskoczyły, / nie dziwię się kol.albert.knz że chciałby nabyć / Z CR-V jest ten problem że kiepskie wyciszenie blach stawia wymagania i nie zawsze się to udaje osiągnać.jeśli wcześniej nie zainwestuje się w "odpowiednie nagłośnienie" Ja jeżdżę na Pirelli Scorpion i uważam że je poprostu słyszę , życzę powodzenia i pozdrawiam.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
piterse
Moderator



Dołączył: 06 Gru 2009
Posty: 187
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 12:20, 12 Mar 2010    Temat postu:

Witaj stan63. Coś jest na rzeczy bo znajomy ma na CR-V I jakieś BFGooodrich letnie A/T i tak samo hałasują. Jest to charakterystyczne wycie/dudnienie już od około 70km/h. Jeździłem np. nissanem patrolem na typowo terenowych oponach i hałas był dużo mniejszy. Dlatego mnie to tak irytuje. A co właściwości Duelerów to potwierdzam na suchym i mokrym są świetne. Jednak w zimie nie dają rady. Szukam opon które będą przede wszystkim ciche na asfalcie. Jeździsz na Pirelli Scorpion ATR czy STR?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
rajax




Dołączył: 11 Lis 2009
Posty: 60
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 12:20, 12 Mar 2010    Temat postu:

Potwierdzam że dobrej klasy opony całoroczne, sprawdzają sie tak dobrze, jak opony zimowe lub letnie średniej klasy. Potwierdza to wiele testów opon. W sumie wychodzi taniej, miec jeden komplet opon, ale to trzeba policzyć. Bo dwa komplety opon napewno sie dłużej zużywają niż jeden komplet opon, na którym śmigamy non stop. Tak więc w skali 3-5 lat , może się okazać że drożej wychodzi użytkowanie jednej pary, która szybciej trzeba wymienić.

Co do głosnosci i komfortu się nie wypowiadam, bo sam mam dwa komplety całych kół i sam sobie zmieniam lato/zima, trzeba tylko pilnować czy ciężarki się trzymają od wyważenia. Ja mam Bridgestony oba komplety i nie jest najciszej.
Oby tylko takie problemy były z samochodem to będe szczęsliwy .


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
piterse
Moderator



Dołączył: 06 Gru 2009
Posty: 187
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 19:14, 14 Mar 2010    Temat postu:

Jak narazie to nie znalazłem odpowiedzi Sad Może sprecyzuję moje wymagania:

1. Niski hałas
2. Stosunkowo tanie
3. Jazda praktycznie tylko po drogach asfaltowych.
4. Przebiegi roczne nie więcej jak: 15000km.

Nie upieram się przy oponach całorocznych bo te napewno będą głośniejsze od typowo letnich. Ale z drugiej strony koszt dobrych letnich i zimowych może być dla mnie nie przełknięcia Sad Zastanawiam się jeszcze czy inny rozmiar będzie miał wpływ na komfort jazdy. Gdzieś czytałem że dobrze sprawują się opony 215/65/R15.

Moje typy to:
Dunlop Grandtrek ST1
Pirelli Scorpion STR
Jeżeli tylko byłby mniej hałaśliwe od aktualnie posiadanych Bridgestone to bym się nie zastanawiał...


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez piterse dnia Nie 20:07, 14 Mar 2010, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zielin10




Dołączył: 27 Mar 2010
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wadowice

PostWysłany: Sob 21:36, 27 Mar 2010    Temat postu:

Witam,

Miałem podobny dylemat co Państwo, czyli zastanawiałem się, czy kupić opny całoroczne, czy też - letnie i zimowe. Ostatecznie postanowiłem kupic na zimę opony BFGoodrich Winter Slalom Ksi 205/70R15, z których jestem zadowolony i naprawdę polecam, w szczególności warto podkreslić bardzo dobrą jakość do ceny. W chwili obecnej mam kolejny dylemat - zastanawiam się nad kupnem opon letnich. Mam dwóch faworytów - BFGoodrich Macadam T/A oraz BFGoodrich Long Trail T/A Tour. Czy mieli państwo jakieś doswiadczenia z tym oponami, jeśli tak to bardzo proszę o poradę, które lepiej wybrac. Z góry dziekuję za pomoc.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
darczester




Dołączył: 29 Lip 2010
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łódzkie
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 17:14, 08 Sie 2010    Temat postu:

Ja też jeżdżę na razie na tych oponkach Bidgestone Dueler A/T (M+S). Są prawie nowe, ale rzeczywiście są hałaśliwe aczkolwiek świetne na wodę i kałuże co do tej pory zdążyłem zaobserwować. Na śniegu i błocie jeszcze nie jeździłem Smile Na razie nie zamierzam zmieniać , ale jak się zużyją to raczej już nie kupię " całorocznych "

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
piterse
Moderator



Dołączył: 06 Gru 2009
Posty: 187
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 19:53, 08 Sie 2010    Temat postu:

Wróciłem do tematu opon po dłuższej przerwie. Otóż hałas który mnie tak irytował jest spowodowany zniekształceniem opon przednich :/ Tak przynajmniej zdiagnozowano w ASO Hondy. Zdecydowałem się także na zakup nowych opon. Padło na Dunlop Grandtrek ST1. Zobaczymy jak się będą sprawowały te opony całoroczne.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
piterse
Moderator



Dołączył: 06 Gru 2009
Posty: 187
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 19:56, 08 Sie 2010    Temat postu:

darczester napisał:
Ja też jeżdżę na razie na tych oponkach Bidgestone Dueler A/T (M+S). Są prawie nowe, ale rzeczywiście są hałaśliwe aczkolwiek świetne na wodę i kałuże co do tej pory zdążyłem zaobserwować. Na śniegu i błocie jeszcze nie jeździłem Smile Na razie nie zamierzam zmieniać , ale jak się zużyją to raczej już nie kupię " całorocznych "


Kolego opony te, jak się okazuje zupełnie nie są przeznaczone do jazdy w zimie. Oznaczenie M+S jest mylące. Jeżeli nie występuje dodatkowo napis winter lub symbol śnieżynki to można zapomnieć o jeździe w zimie (wiem z doświadczenia).


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
darczester




Dołączył: 29 Lip 2010
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łódzkie
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 22:45, 08 Sie 2010    Temat postu:

Zgadza się ... oznaczenie M+S nie oznacza opon zimowych. Aczkolwiek w opisach sklepów internetowych z oponami można przeczytać że traktują te opony jako letnie z przeznaczeniem do jazdy po błocie i śniegu co jest dla niektórych bardzo mylące. Typowe opony zimowe posiadają tzw. lamelki czyli nacięcia co 4 - 5 mm i właśnie po tym można je najłatwiej rozpoznać . Pozdro...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.crvklub.fora.pl Strona Główna -> Eksploatacja / I Gen (1996-2001) Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5  Następny
Strona 1 z 5

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
cbx v1.2 // Theme created by Sopel & Programy