Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
piterse
Moderator
Dołączył: 06 Gru 2009 Posty: 187
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 20:55, 07 Mar 2010 Temat postu: Opony - trudny temat |
|
|
Witam
Chciałym poruszyć temat opon do CR-V. Zakupiłem pojazd na Bidgestone Dueler A/T (M+S). Jednak ich hałaśliwośc jest nie do zniesienia Przemęczyłem się zimę na nich a teraz myslę nad zakupem nowych. I tutaj mam dylemat. Skłaniam się ku całorocznych oponach dobrej marki (Pirelli Scorpion STR ewentualnie Dunlop Grandtrek ST1). Druga opcja to tanie opony letnie (np. Barum 4x4) a na zimę również tanie zimówki. Może ktoś mnie oświecić co lepsze?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez piterse dnia Pon 14:01, 08 Mar 2010, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
kropi
Dołączył: 07 Mar 2010 Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Łódź Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 22:32, 07 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
Witaj,
nie ma czegoś takiego jak "dobre opony całoroczne". Musisz kupić przyzwoite opony letnie a za pół roku zimowe, niestety trochę szarpie po kieszeni ale to kwestia bezpieczeństwa. Ostatecznie poszukaj w używanych, choć to trochę loteria. Barumy sobie odpuść, szkoda kasy.
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
piterse
Moderator
Dołączył: 06 Gru 2009 Posty: 187
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 13:53, 08 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
kropi napisał: | Witaj,
nie ma czegoś takiego jak "dobre opony całoroczne". Musisz kupić przyzwoite opony letnie a za pół roku zimowe, niestety trochę szarpie po kieszeni ale to kwestia bezpieczeństwa. Ostatecznie poszukaj w używanych, choć to trochę loteria. Barumy sobie odpuść, szkoda kasy. |
Też tak kiedyś myślałem jednak do zmiany podejścia zainspirował mnie m.in ten artykuł:
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez piterse dnia Pon 14:05, 08 Mar 2010, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
kropi
Dołączył: 07 Mar 2010 Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Łódź Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 22:05, 08 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
To zaryzykuj i napisz, jak Ci się jeździ . Z całorocznych używałem kiedyś Navigatorów i była to prawdziwa klęska, zwł. na śniegu. Latem jeszcze jako-tako, ale były wyraźnie głośniejsze od typowych letnich oponek. Zatem, jeśli oczekujesz komfortu (a tak wnoszę z treści posta) - nie kombinuj. Jeśli masz ochotę zaś na mały eksperyment - wal śmiało i podziel się doświadczeniami.
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
albert.knz
Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 126
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Łódź Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 19:24, 09 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
Kolego piterse jak już kupisz sobie nowe oponki i będziesz chciał sprzedać Bridgestony to ja je kupie (o są w dobrym stanie i za rozsądne pieniądze)
Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
piterse
Moderator
Dołączył: 06 Gru 2009 Posty: 187
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 20:57, 09 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
albert.knz napisał: | Kolego piterse jak już kupisz sobie nowe oponki i będziesz chciał sprzedać Bridgestony to ja je kupie (o są w dobrym stanie i za rozsądne pieniądze)
Pozdrawiam |
Na pewno będę chciał się ich pozbyć. Ale niestety są one już dość zużyte - nie mniej można jeszcze jeździć. Narazie muszę ustalić co kupić. A Ty na jakich oponach jeździsz?
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
stan63
Dołączył: 27 Sty 2010 Posty: 1
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Dębica Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 11:29, 12 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
Kolego Piterse jeszcze nie tak dawno eksploatując Vitarkę przez siedem lat jeździłem na Bridgestonach Desert Dueler A/T oczywiście ( M + S ) zużyłem ich dwa komplety, wykorzystywałem ich tylko jako letnie, nigdy nie odczułem dyskomfortu że je słyszę na jezdni, natomiast subiektywnie uważam że sprawowały się trakcyjnie znakomicie na różnych nawierzchniach, łącznie z białymi jak wcześniej zaskoczyły, / nie dziwię się kol.albert.knz że chciałby nabyć / Z CR-V jest ten problem że kiepskie wyciszenie blach stawia wymagania i nie zawsze się to udaje osiągnać.jeśli wcześniej nie zainwestuje się w "odpowiednie nagłośnienie" Ja jeżdżę na Pirelli Scorpion i uważam że je poprostu słyszę , życzę powodzenia i pozdrawiam.
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
piterse
Moderator
Dołączył: 06 Gru 2009 Posty: 187
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 12:20, 12 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
Witaj stan63. Coś jest na rzeczy bo znajomy ma na CR-V I jakieś BFGooodrich letnie A/T i tak samo hałasują. Jest to charakterystyczne wycie/dudnienie już od około 70km/h. Jeździłem np. nissanem patrolem na typowo terenowych oponach i hałas był dużo mniejszy. Dlatego mnie to tak irytuje. A co właściwości Duelerów to potwierdzam na suchym i mokrym są świetne. Jednak w zimie nie dają rady. Szukam opon które będą przede wszystkim ciche na asfalcie. Jeździsz na Pirelli Scorpion ATR czy STR?
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
rajax
Dołączył: 11 Lis 2009 Posty: 60
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 12:20, 12 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
Potwierdzam że dobrej klasy opony całoroczne, sprawdzają sie tak dobrze, jak opony zimowe lub letnie średniej klasy. Potwierdza to wiele testów opon. W sumie wychodzi taniej, miec jeden komplet opon, ale to trzeba policzyć. Bo dwa komplety opon napewno sie dłużej zużywają niż jeden komplet opon, na którym śmigamy non stop. Tak więc w skali 3-5 lat , może się okazać że drożej wychodzi użytkowanie jednej pary, która szybciej trzeba wymienić.
Co do głosnosci i komfortu się nie wypowiadam, bo sam mam dwa komplety całych kół i sam sobie zmieniam lato/zima, trzeba tylko pilnować czy ciężarki się trzymają od wyważenia. Ja mam Bridgestony oba komplety i nie jest najciszej.
Oby tylko takie problemy były z samochodem to będe szczęsliwy .
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
piterse
Moderator
Dołączył: 06 Gru 2009 Posty: 187
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 19:14, 14 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
Jak narazie to nie znalazłem odpowiedzi Może sprecyzuję moje wymagania:
1. Niski hałas
2. Stosunkowo tanie
3. Jazda praktycznie tylko po drogach asfaltowych.
4. Przebiegi roczne nie więcej jak: 15000km.
Nie upieram się przy oponach całorocznych bo te napewno będą głośniejsze od typowo letnich. Ale z drugiej strony koszt dobrych letnich i zimowych może być dla mnie nie przełknięcia Zastanawiam się jeszcze czy inny rozmiar będzie miał wpływ na komfort jazdy. Gdzieś czytałem że dobrze sprawują się opony 215/65/R15.
Moje typy to:
Dunlop Grandtrek ST1
Pirelli Scorpion STR
Jeżeli tylko byłby mniej hałaśliwe od aktualnie posiadanych Bridgestone to bym się nie zastanawiał...
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez piterse dnia Nie 20:07, 14 Mar 2010, w całości zmieniany 2 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
Zielin10
Dołączył: 27 Mar 2010 Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wadowice
|
Wysłany: Sob 21:36, 27 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
Witam,
Miałem podobny dylemat co Państwo, czyli zastanawiałem się, czy kupić opny całoroczne, czy też - letnie i zimowe. Ostatecznie postanowiłem kupic na zimę opony BFGoodrich Winter Slalom Ksi 205/70R15, z których jestem zadowolony i naprawdę polecam, w szczególności warto podkreslić bardzo dobrą jakość do ceny. W chwili obecnej mam kolejny dylemat - zastanawiam się nad kupnem opon letnich. Mam dwóch faworytów - BFGoodrich Macadam T/A oraz BFGoodrich Long Trail T/A Tour. Czy mieli państwo jakieś doswiadczenia z tym oponami, jeśli tak to bardzo proszę o poradę, które lepiej wybrac. Z góry dziekuję za pomoc.
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
darczester
Dołączył: 29 Lip 2010 Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Łódzkie Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 17:14, 08 Sie 2010 Temat postu: |
|
|
Ja też jeżdżę na razie na tych oponkach Bidgestone Dueler A/T (M+S). Są prawie nowe, ale rzeczywiście są hałaśliwe aczkolwiek świetne na wodę i kałuże co do tej pory zdążyłem zaobserwować. Na śniegu i błocie jeszcze nie jeździłem Na razie nie zamierzam zmieniać , ale jak się zużyją to raczej już nie kupię " całorocznych "
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
piterse
Moderator
Dołączył: 06 Gru 2009 Posty: 187
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 19:53, 08 Sie 2010 Temat postu: |
|
|
Wróciłem do tematu opon po dłuższej przerwie. Otóż hałas który mnie tak irytował jest spowodowany zniekształceniem opon przednich :/ Tak przynajmniej zdiagnozowano w ASO Hondy. Zdecydowałem się także na zakup nowych opon. Padło na Dunlop Grandtrek ST1. Zobaczymy jak się będą sprawowały te opony całoroczne.
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
piterse
Moderator
Dołączył: 06 Gru 2009 Posty: 187
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 19:56, 08 Sie 2010 Temat postu: |
|
|
darczester napisał: | Ja też jeżdżę na razie na tych oponkach Bidgestone Dueler A/T (M+S). Są prawie nowe, ale rzeczywiście są hałaśliwe aczkolwiek świetne na wodę i kałuże co do tej pory zdążyłem zaobserwować. Na śniegu i błocie jeszcze nie jeździłem Na razie nie zamierzam zmieniać , ale jak się zużyją to raczej już nie kupię " całorocznych " |
Kolego opony te, jak się okazuje zupełnie nie są przeznaczone do jazdy w zimie. Oznaczenie M+S jest mylące. Jeżeli nie występuje dodatkowo napis winter lub symbol śnieżynki to można zapomnieć o jeździe w zimie (wiem z doświadczenia).
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
darczester
Dołączył: 29 Lip 2010 Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Łódzkie Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 22:45, 08 Sie 2010 Temat postu: |
|
|
Zgadza się ... oznaczenie M+S nie oznacza opon zimowych. Aczkolwiek w opisach sklepów internetowych z oponami można przeczytać że traktują te opony jako letnie z przeznaczeniem do jazdy po błocie i śniegu co jest dla niektórych bardzo mylące. Typowe opony zimowe posiadają tzw. lamelki czyli nacięcia co 4 - 5 mm i właśnie po tym można je najłatwiej rozpoznać . Pozdro...
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
|