Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kupujeCRV
Dołączył: 25 Lis 2013 Posty: 48
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: WPR Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 14:06, 14 Lut 2014 Temat postu: [DIY] Wymiana uszczelniacza aparatu zapłonu i zaślepki wałka |
|
|
Kupując auto miałem świadomość, że trochę olej spiernicza spod pokrywy zaworów a potem jak się okazało (po wytarciu) również z aparatu zapłonu (2) i zaślepki wałka rozrządu (3)
Pracę zaczynamy od zdjęcia kabli ze świec i wypięcia ich z uchwytów. Nie ma potrzeby ich odłączania od aparatu. Następnie aby ułatwić sobie dostęp wypinamy ( zsuwamy w kierunku silnika) kostkę (1) a dopiero potem ją rozłączamy. Wspornik (blaszka) na którym jest kostka przymocowana jednocześnie jest zabezpieczeniem przed jej przypadkowym rozłączeniem i nie uda się nam rozłączyć kostki. ( pewnie dlatego na allegro jest tyle aparatów z uciętymi kablami )
EDIT:
Jeszcze trafna uwaga od krzysztofkk bo zapomniałem napisać o tym.
Przed zdjęciem aparatu robimy kreskę na obudowie aparatu i mocowaniu od strony silnika tak aby potem po założeniu aparat był w tym samym miejscu i nie trzeba było ustawiać zapłonu.
Odkręcamy 3 śruby jakimi aparat jest przymocowany do bloku silnika i delikatnie go wysuwamy.
Widok na aparat
Po wyjęciu aparatu należy zapamiętać w jakim położeniu jest nacięcie na osi aparatu aby potem nie zamontować aparatu z obróconą osią o 180° i nie pochrzanić kolejności zapłonu.
Widok na blok silnika
Czyścimy i wycieramy co się da. U mnie były resztki silikonu.
Naszym celem jest uszczelka oznaczona strzałką
Ściągamy ją np. płaskim śrubokrętem.
Bierzemy nowy oring, smarujemy olejem silnikowym i nasuwamy na ośkę. To samo robimy z otworem w silniku w który wsuwamy aparat, ustawiamy ośkę aparatu ( nacięcie) w właściwej pozycji i delikatnie wsuwamy aparat minimalnie nim obracając aby wskoczyły na nacięcia w wałku rozrządu.
Dokręcamy 3 śruby mocujące aparat i dalej już wiadomo jak
Śruby dokręcamy momentem 24 Nm.
Wymiana zaślepki wałka rozrządu jest banalna ( pierwsze zdjęcie poz 3)
Płaskim śrubokrętem podważamy i wyjmujemy starą zaślepkę.
Wycieramy ewentualny syf.
Bierzemy nową zaślepkę, smarujemy oring jaki na niej jest olejem, jaki i otwór w który włożymy zaślepkę i wciskamy ją na miejsce tak aby znaczki na niej znajdujące były w poziomie ( nie wiem po co ale tak było w instrukcji - więc tak włożyłem )
Moje części nosiły oznaczenia:
Zaślepka wałka rozrządu - Honda OEM Kod: 12513-P72-003
O-ring osi aparatu zapłonowego - Honda OEM Kod: 30110-PA1-732
Sama wymiana jest prosta, najwięcej czasu zajęło mi doczyszczenie wszystkiego z resztek oleju i brudu.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez kupujeCRV dnia Czw 10:28, 27 Lut 2014, w całości zmieniany 2 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
AmOnO
Dołączył: 30 Maj 2013 Posty: 71
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Polska Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 20:15, 21 Lut 2014 Temat postu: re |
|
|
Jesli chodzi o zaślepkę wałka rozrządu to tam jest na niej oring. ja miałem także wyciek z tej zaślepki wiec postanowiłem coś z tym zrobić. Oryginalna zaślepka w serwisie - koszt 33,80 a wymiana oringu koszt 0,32 gr. Różnica chyba zauważalna. Ktoś gdzieś pisał ze oring jest jakiś nie typowy. Ja podjechalem do sklepu z łozyskami i oringami pokazałem korek, Pani zmierzyła stary poszła na zaplecze i przyniosła dwa rodzaje o grubości 2,5 i 3 zalożyłem 2,5 i wyciek zażegnany. Stary oring był strasznie sztywny i spłaszczony , pod palcem nie szło wyczuć żeby była jakaś róznica w wysokości miedzy plastikiem a oringiem a przy nowym już czuc pod palcem ze oring lekko wystaje ponad korek. Informacja tak dla zainteresowanych którym także cieknie spod tej zaślepki.
Post został pochwalony 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group cbx v1.2 //
Theme created by Sopel &
Programy
|