Forum www.crvklub.fora.pl Strona Główna
[DIY] Wymiana uszczelniacza aparatu zapłonu i zaślepki wałka

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.crvklub.fora.pl Strona Główna -> Eksploatacja / I Gen (1996-2001)
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kupujeCRV




Dołączył: 25 Lis 2013
Posty: 48
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: WPR
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 14:06, 14 Lut 2014    Temat postu: [DIY] Wymiana uszczelniacza aparatu zapłonu i zaślepki wałka

Kupując auto miałem świadomość, że trochę olej spiernicza spod pokrywy zaworów a potem jak się okazało (po wytarciu) również z aparatu zapłonu (2) i zaślepki wałka rozrządu (3)


Pracę zaczynamy od zdjęcia kabli ze świec i wypięcia ich z uchwytów. Nie ma potrzeby ich odłączania od aparatu. Następnie aby ułatwić sobie dostęp wypinamy ( zsuwamy w kierunku silnika) kostkę (1) a dopiero potem ją rozłączamy. Wspornik (blaszka) na którym jest kostka przymocowana jednocześnie jest zabezpieczeniem przed jej przypadkowym rozłączeniem i nie uda się nam rozłączyć kostki. ( pewnie dlatego na allegro jest tyle aparatów z uciętymi kablami Twisted Evil )

EDIT:

Jeszcze trafna uwaga od krzysztofkk bo zapomniałem napisać o tym.

Przed zdjęciem aparatu robimy kreskę na obudowie aparatu i mocowaniu od strony silnika tak aby potem po założeniu aparat był w tym samym miejscu i nie trzeba było ustawiać zapłonu.

Odkręcamy 3 śruby jakimi aparat jest przymocowany do bloku silnika i delikatnie go wysuwamy.

Widok na aparat

Po wyjęciu aparatu należy zapamiętać w jakim położeniu jest nacięcie na osi aparatu aby potem nie zamontować aparatu z obróconą osią o 180° i nie pochrzanić kolejności zapłonu.

Widok na blok silnika


Czyścimy i wycieramy co się da. U mnie były resztki silikonu.

Naszym celem jest uszczelka oznaczona strzałką


Ściągamy ją np. płaskim śrubokrętem.
Bierzemy nowy oring, smarujemy olejem silnikowym i nasuwamy na ośkę. To samo robimy z otworem w silniku w który wsuwamy aparat, ustawiamy ośkę aparatu ( nacięcie) w właściwej pozycji i delikatnie wsuwamy aparat minimalnie nim obracając aby wskoczyły na nacięcia w wałku rozrządu.

Dokręcamy 3 śruby mocujące aparat i dalej już wiadomo jak Wink
Śruby dokręcamy momentem 24 Nm.

Wymiana zaślepki wałka rozrządu jest banalna ( pierwsze zdjęcie poz 3)
Płaskim śrubokrętem podważamy i wyjmujemy starą zaślepkę.
Wycieramy ewentualny syf.
Bierzemy nową zaślepkę, smarujemy oring jaki na niej jest olejem, jaki i otwór w który włożymy zaślepkę i wciskamy ją na miejsce tak aby znaczki na niej znajdujące były w poziomie ( nie wiem po co ale tak było w instrukcji - więc tak włożyłem Very Happy )

Moje części nosiły oznaczenia:
Zaślepka wałka rozrządu - Honda OEM Kod: 12513-P72-003
O-ring osi aparatu zapłonowego - Honda OEM Kod: 30110-PA1-732

Sama wymiana jest prosta, najwięcej czasu zajęło mi doczyszczenie wszystkiego z resztek oleju i brudu.
Smile


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez kupujeCRV dnia Czw 10:28, 27 Lut 2014, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
AmOnO




Dołączył: 30 Maj 2013
Posty: 71
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Polska
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 20:15, 21 Lut 2014    Temat postu: re

Jesli chodzi o zaślepkę wałka rozrządu to tam jest na niej oring. ja miałem także wyciek z tej zaślepki wiec postanowiłem coś z tym zrobić. Oryginalna zaślepka w serwisie - koszt 33,80 a wymiana oringu koszt 0,32 gr. Różnica chyba zauważalna. Ktoś gdzieś pisał ze oring jest jakiś nie typowy. Ja podjechalem do sklepu z łozyskami i oringami pokazałem korek, Pani zmierzyła stary poszła na zaplecze i przyniosła dwa rodzaje o grubości 2,5 i 3 zalożyłem 2,5 i wyciek zażegnany. Stary oring był strasznie sztywny i spłaszczony , pod palcem nie szło wyczuć żeby była jakaś róznica w wysokości miedzy plastikiem a oringiem a przy nowym już czuc pod palcem ze oring lekko wystaje ponad korek. Informacja tak dla zainteresowanych którym także cieknie spod tej zaślepki.

Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.crvklub.fora.pl Strona Główna -> Eksploatacja / I Gen (1996-2001) Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
cbx v1.2 // Theme created by Sopel & Programy