Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kupujeCRV
Dołączył: 25 Lis 2013 Posty: 48
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: WPR Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 13:25, 24 Lut 2014 Temat postu: [DIY] Wymiana uszczelek pokrywy zaworów |
|
|
Przy okazji wymiany uszczelniacza osi zapłonu i wałka rozrządu wymieniłem uszczelkę pod pokrywą zaworów.
Było to konieczne, nie tylko dlatego, że nieładnie to wyglądało, było nieekologicznie, groziło pożarem, to na dodatek silnik gubił olej w ilości ok 0,1l na 1000km.
Wszystkie te prace powinniśmy przeprowadzać na zimnym silniku!
W pierwszej kolejności odkręcamy rezonator który jest przykręcony na 4 śruby, na zdjęciu widoczne 2 oznaczone czerwonymi strzałkami.
Odłączamy wężyki odmy z pokrywy zaworów i wyciągamy do góry komorę.
Potem wysuwamy z dwóch uchwytów linkę gazu i mocujemy ją jakoś bliżej podszybia aby nam nie przeszkadzała.
Wypinamy ze świec kable wysokiego napięcia i układamy je tak aby nam nie przeszkadzały.
Odkręcamy wspornik przewodu klimatyzacji oznaczony zieloną strzałką - inaczej jest trudno zdjąć pokrywę.
Teraz jak mamy dobry dostęp to bierzemy szmatę, benzynę ekstrakcyjną i staramy się wyczyścić jak najwięcej się da, unikniemy sytuacji, że brud nam zanieczyści zawory i olej.
Teraz możemy odkręcić 7 nakrętek którymi jest przymocowana pokrywa.
Zdejmujemy dwa uchwyty od linki gazu/kabli i blaszkę do montażu rezonatora.
Podnosimy pokrywę.
Zieloną strzałką oznaczona śruba od mocowania przewodu klimatyzacji.
Ponieważ ja wymieniałem komplet uszczelek więc stare uszczelki gniazd świec, śrub i pokrywy lądują u mnie w koszu.
I teraz następuje najgorsze - czyszczenie.
Bierzemy szmatę, benzynę ekstrakcyjną/aceton i bardzo dokładnie czyścimy powierzchnie głowicy w miejscu kontaktu z uszczelką, usuwamy stary silikon, w szczególności mając na uwadze okolice wałków rozrządu.
Odwracamy pokrywę zaworów i robimy to samo z wgłębieniem na uszczelkę.
Jak już wszystko jest czyste i nie ma śladu oleju, wciskamy nową uszczelkę w pokrywę zaworów zaczynając od wycięć na wałki rozrządu a dopiero potem od jej ułożenia na dłuższych bokach.
Niczego nie smarujemy olejem! Wszystkie uszczelki mają być czyste.
Tak wygląda pokrywa z włożoną uszczelką obwodową i gniazd świec.
Narożniki oznaczone gwiazdkami smarujemy cienką ilością silikonu wysokotemperaturowego w miejscach tak jak strzałki pokazują, odwracamy pokrywę do góry nogami i nakładamy ją na głowicę.
Zakładamy 7 uszczelek blaszką do góry, zakładamy na śrubę 1 i 3 wsporniki linki gazu a śruby 5 i 7 uchwyt rezonatora i zakręcamy nakrętki pokrywy.
Powinny być dokręcane w kilku etapach i określonej kolejności tak jak numeracja na 1 zdjęciu.
Zalecany moment 9,8 Nm
U mnie wyglądało to tak.
1. Dokręcenie "gołą ręką" do oporu
2. Dokręcenie zwykłym kluczem 0,5 obrotu
3. Klucz dynamometryczny z momentem 5 Nm
4. Klucz dynamometryczny z momentem 9,8 Nm
5. Sprawdzenie jeszcze raz klucz dynamometryczny z momentem 9,8 Nm
I zakładamy resztę bebechów w odwrotnej kolejności. Możemy posmarować oring na rezonatorze olejem aby łatwiej było go włożyć.
Moment dokręcania rezonatora też wynosi 9,8 Nm
Ponieważ silikon potrzebuję trochę czasu aby się utwardzić nie powinniśmy uruchamiać silnika, dolewać oleju przez 24h (na upartego po 2-3h można próbować) i nie robić tego na mrozie.
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group cbx v1.2 //
Theme created by Sopel &
Programy
|