Forum www.crvklub.fora.pl Strona Główna
METALICZNE BUCZENIE PRZY RUSZANIU NA SKRĘCONYCH KOŁACH

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.crvklub.fora.pl Strona Główna -> Eksploatacja
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Saszi




Dołączył: 01 Sie 2019
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 14:19, 19 Sty 2020    Temat postu: METALICZNE BUCZENIE PRZY RUSZANIU NA SKRĘCONYCH KOŁACH

Cześć, jestem tutaj nowy, to mój pierwszy post. Od razu mówię, że szukałem analogicznego wątku, ale nie znalazłem. Mam CRV III 2008 2.0 benzyna 180 tys. km. Jest w nim parę rzeczy do wyjaśnienia i zapewne naprawy... Auto kupiłem od taty jako pierwszego właściciela, bardzo o nie dbał, ale na koniec eksploatacji tata chyba przestał zwracać uwagę na pewne odgłosy i objawy....

Zacznę od tego co w tytule. Postaram się to możliwie jak najbardziej obrazowo opisać:

Wyobraźcie sobie taką sytuację. Dojeżdżacie do świateł, chcecie na nich skręcić w prawo. Widzicie zieloną strzałkę, a więc nie zatrzymujecie cię do zera (chociaż wiem, że tak powinno się stać zgodnie z przepisami) tylko powolutku przetaczacie na luzie się przez światła, patrząc dookoła, i kiedy wecie, że możecie włączyć się do ruchu, wrzucacie DWÓJKĘ i dodając gazu odpuszczacie sprzęgło na skręconych kołach. A że wcześniej toczyliście się bardzo wolno, no to chwile musi to potrwać, aż sprzęgło odpuścicie do końca i przekażecie napęd w całości na koła. I właśnie w trakcie tego odpuszczania sprzęgła, na skręconych kołach w prawo ma ma miejsce bardzo głośny metaliczny szum. Metaliczny szum to najlepsze określenie. Jakbyście mieli metalowe rozwierane drzwi do garażu, na nienaoilwionych zawiasach, i zaczęli je powoli otwierać. TO NIE JEST PISK. To dźwięk o niskim tonie, a nie o wysokim.

Analogiczna sytuacja ma miejsce także np. w trakcie wjeżdżania w bramę. Toczysz się powoli skręcając w prawo i odpuszczając sprzęgło.

UWAGI:

- słychać tylko w sytuacji gdy skręcamy w prawo;
- podczas ruszania od zera, na jedynce, powoli i na dłuższym sprzęgle, również skręcając w prawo, też słychać, ale trochę krócej;
- gdy kupiłem to auto pojechałem ostatni raz na przegląd okresowy do ASO z którego to auto pochodzi i w którym było serwisowane przez całe swoje życie, do teraz, z zapytaniem w innej sprawie, dziwnego klekotania (temat na inną opowieść) i powiedzieli mi, że sprzęgło się kończy... może to ma jakiś związek.

PYTANIE:

- co to buczy ???

z góry dziękuje za odpowiedź.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Saszi dnia Pon 12:41, 20 Sty 2020, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
slapas




Dołączył: 05 Lis 2013
Posty: 860
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 47 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Europejczyk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 8:56, 31 Sty 2020    Temat postu:

Jesli sprzeglo nie bylo wymieniane od nowosci, to nie jest wykluczone, ze juz nadeszla pora na jego wymiane.
Ale najpierw to bym na Twym miejscu sprawdzil przednie zaciski i elastyczne przewody hamulcowe. Bywa, ze wezyki rozwarstwiaja sie, co powoduje Problem z "odbijaniem" tloczkow w zacisku, skutkiem czego klocki moga szurac po tarczy. Mozliwe, ze skrecenie kola poteguje ten efekt.
Do tego warto sprawdzic/wymienic plyn w tylnym moscie, jezeli ma wiecej przebiegu niz 50-60 tys. km.

Pozdrawiam.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Saszi




Dołączył: 01 Sie 2019
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 16:26, 10 Lut 2020    Temat postu:

Dziękuję za odpowiedź. Aktualizacja wątku: przy ruszaniu na wprost też to się dzieje. Sprzęgło ojciec wymieniał już dwa razy ale ja też to zrobię. Olej w tylnym moście ASO twierdzi że jest wymieniony zgodnie z zaleceniami

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mikaaeel




Dołączył: 08 Sie 2019
Posty: 32
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 21:16, 10 Lut 2020    Temat postu:

[link widoczny dla zalogowanych]

w Hondach padają tulejki, mi skrzeczy, popiskuje przy ruszaniu teraz w Accordzie 7 przy przebiegu 180 tys, trzeba to zrobić przy wymianie sprzegła, bo koszt wymiany samej tulejki jest nieopłacalny, można z tym jezdzic poza efektem akustycznym nic się nie dzieje, jak padnie sprzegło, dopiero to wymienić, wszystko za jednym razem


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez mikaaeel dnia Pon 21:19, 10 Lut 2020, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Saszi




Dołączył: 01 Sie 2019
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 9:36, 19 Lut 2020    Temat postu:

Tak to chyba faktycznie będzie ta tulejka. Patrzyłem na różnych filmach jak to brzmi i to musi być to bardzo dziękuję za odpowiedź i za dobry trop Smile sprzęgło podobno i tak mam do wymiany jak twierdzi ASO także zajmę się też tym odrazu.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.crvklub.fora.pl Strona Główna -> Eksploatacja Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
cbx v1.2 // Theme created by Sopel & Programy