Forum www.crvklub.fora.pl Strona Główna
CRV III napęd 4x4 a opony

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.crvklub.fora.pl Strona Główna -> Eksploatacja
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
JackP




Dołączył: 06 Lis 2015
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 8:32, 21 Lis 2015    Temat postu: CRV III napęd 4x4 a opony

Mam komplet opon Michelin Latitude Tour . Dwie mają po 5 mm i dwie po 7 mm.
Różnica wynosi 2mm , i tu mam wątpliwości czy ta różnica nie zakłóci prawidłowego działania tylnego napędu . Jeżeli nie to która para na przednią oś 5 czy 7 mm.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez JackP dnia Nie 8:23, 22 Lis 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
JackP




Dołączył: 06 Lis 2015
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 8:36, 21 Lis 2015    Temat postu: CRV 4x4 a opony

Jeden z ekspertów w temacie opon tak się wypowiada:


Dariusz Walisiak
Dariusz Walisiak

Training Manager

Goodyear

Zgodnie z polskim prawem na kołach jednej osi/mostu powinny być montowane opony identyczne co do marki, modelu, rozmiaru oraz konstrukcji, posiadać taki sam indeks prędkości oraz nośności.
Aby zachować właściwą charakterystykę prowadzenia pojazdu na kołach tylnej osi nie powinno się stosować opon:
- diagonalnych, gdy na kołach przednich znajdują się opony radialne,
- o wyraźnie bardziej agresywnym bieżniku w porównaniu z przednimi oponami,
- wyraźnie węższych lub o wyraźnie wyższym profilu w porównaniu do opon przednich,
- o wyraźnie gorszych parametrach drogowych w porównaniu do opon przednich (np. opon komfortowych, gdy na kołach przednich zamontowane są opony o charakterystyce sportowej).
Niespełnienie tych wymogów może wiązać się ze znacznymi i bardzo niebezpiecznymi zmianami w charakterystyce prowadzenia samochodu, szczególnie z wpadaniem w nadsterowność przy nagłych manewrach związanych ze zmianą kierunku jazdy.
Generalnie w przypadku aut posiadających napęd na obie osie, aby uniknąć problemów z prowadzeniem auta oraz przedwczesnego zużycia elementów mechanicznych układu napędowego, należy używać na obu osiach takich samych opon.
Wysokość bieżnika opon zamontowanych na obu osiach nie powinna znacząco się różnić. Zbyt duże różnice w wysokości bieżnika mogą powodować przyspieszone zużycie elementów układu napędowego i w najgorszych przypadkach prowadzić nawet do urwania wału napędowego lub rozsypania się np. przekładni planetarnej. Z kolei montaż szerszych opon na tyle podyktowany chęcią lepszego wyglądu auta terenowego może sprawić, iż jazda stanie się udręką ze względu na szarpanie tyłem pojazdu. Większe naprężenia, wynikające z większych oporów toczenia tylnych kół, mogą doprowadzić do uszkodzenia układu napędowego pojazdu.
Dla wszystkich samochodów ze zintegrowanym napędem (na 4 koła), zaleca się wymianę 4 opon jednocześnie, aby zachować ten sam obwód toczny wszystkich opon. Zbyt duża różnica pomiędzy oponami zamontowanymi na dwóch osiach może w dłuższej perspektywie uszkodzić skrzynkę rozdzielczą.
Aby uniknąć jakichkolwiek problemów podczas eksploatacji auta z napędem na 4 osie oraz w celu zapewnienia bezpieczeństwa na jak najwyższym poziomie, zawsze powinno się montować 4 takie same opony, będące w podobnym stanie technicznym.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez JackP dnia Nie 8:33, 22 Lis 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Koronator




Dołączył: 21 Mar 2015
Posty: 148
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdańsk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 9:02, 21 Lis 2015    Temat postu:

Ja bym dał 5mm na przód. A czy taka różnica jest w stanie zaklócić to nie wiem.
Moje lattiude strasznie huczały. I jak sie okazuje wcale nie są takie super w prowadzeniu. Jak dojrzejesz do zmiany polecam Goodyear 4 season. Jak dla mnie przepaść w komforcie i prowadzeniu


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mleni




Dołączył: 06 Sie 2014
Posty: 289
Przeczytał: 5 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 18:47, 21 Lis 2015    Temat postu:

Koronator napisał:
Ja bym dał 5mm na przód.


Dlaczego? Przecież więcej mocy przeniesienia napędu to właśnie ma przód i zdecydowałbym odwrotnie czyli 7mm na przód, a tył 5 mm. Wtedy mamy pewność równomierniego zużycia w trakcie prowadzenia pojazdu i opon.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Jarek




Dołączył: 29 Mar 2013
Posty: 45
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łomża
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 17:59, 06 Mar 2016    Temat postu:

też byłbym za tym, żeby opony z wyższym bieżnikiem założyć na przód, zaraz się dotrą do 5 mm, rzadko kiedy przy normalnym użytkowaniu załącza się tylny napęd, tył się w większości wlecze, a jak zmieniać to wszystko na raz.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.crvklub.fora.pl Strona Główna -> Eksploatacja Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
cbx v1.2 // Theme created by Sopel & Programy