Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
JackP
Dołączył: 06 Lis 2015 Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 8:32, 21 Lis 2015 Temat postu: CRV III napęd 4x4 a opony |
|
|
Mam komplet opon Michelin Latitude Tour . Dwie mają po 5 mm i dwie po 7 mm.
Różnica wynosi 2mm , i tu mam wątpliwości czy ta różnica nie zakłóci prawidłowego działania tylnego napędu . Jeżeli nie to która para na przednią oś 5 czy 7 mm.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez JackP dnia Nie 8:23, 22 Lis 2015, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
JackP
Dołączył: 06 Lis 2015 Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 8:36, 21 Lis 2015 Temat postu: CRV 4x4 a opony |
|
|
Jeden z ekspertów w temacie opon tak się wypowiada:
Dariusz Walisiak
Dariusz Walisiak
Training Manager
Goodyear
Zgodnie z polskim prawem na kołach jednej osi/mostu powinny być montowane opony identyczne co do marki, modelu, rozmiaru oraz konstrukcji, posiadać taki sam indeks prędkości oraz nośności.
Aby zachować właściwą charakterystykę prowadzenia pojazdu na kołach tylnej osi nie powinno się stosować opon:
- diagonalnych, gdy na kołach przednich znajdują się opony radialne,
- o wyraźnie bardziej agresywnym bieżniku w porównaniu z przednimi oponami,
- wyraźnie węższych lub o wyraźnie wyższym profilu w porównaniu do opon przednich,
- o wyraźnie gorszych parametrach drogowych w porównaniu do opon przednich (np. opon komfortowych, gdy na kołach przednich zamontowane są opony o charakterystyce sportowej).
Niespełnienie tych wymogów może wiązać się ze znacznymi i bardzo niebezpiecznymi zmianami w charakterystyce prowadzenia samochodu, szczególnie z wpadaniem w nadsterowność przy nagłych manewrach związanych ze zmianą kierunku jazdy.
Generalnie w przypadku aut posiadających napęd na obie osie, aby uniknąć problemów z prowadzeniem auta oraz przedwczesnego zużycia elementów mechanicznych układu napędowego, należy używać na obu osiach takich samych opon.
Wysokość bieżnika opon zamontowanych na obu osiach nie powinna znacząco się różnić. Zbyt duże różnice w wysokości bieżnika mogą powodować przyspieszone zużycie elementów układu napędowego i w najgorszych przypadkach prowadzić nawet do urwania wału napędowego lub rozsypania się np. przekładni planetarnej. Z kolei montaż szerszych opon na tyle podyktowany chęcią lepszego wyglądu auta terenowego może sprawić, iż jazda stanie się udręką ze względu na szarpanie tyłem pojazdu. Większe naprężenia, wynikające z większych oporów toczenia tylnych kół, mogą doprowadzić do uszkodzenia układu napędowego pojazdu.
Dla wszystkich samochodów ze zintegrowanym napędem (na 4 koła), zaleca się wymianę 4 opon jednocześnie, aby zachować ten sam obwód toczny wszystkich opon. Zbyt duża różnica pomiędzy oponami zamontowanymi na dwóch osiach może w dłuższej perspektywie uszkodzić skrzynkę rozdzielczą.
Aby uniknąć jakichkolwiek problemów podczas eksploatacji auta z napędem na 4 osie oraz w celu zapewnienia bezpieczeństwa na jak najwyższym poziomie, zawsze powinno się montować 4 takie same opony, będące w podobnym stanie technicznym.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez JackP dnia Nie 8:33, 22 Lis 2015, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
Koronator
Dołączył: 21 Mar 2015 Posty: 148
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gdańsk Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 9:02, 21 Lis 2015 Temat postu: |
|
|
Ja bym dał 5mm na przód. A czy taka różnica jest w stanie zaklócić to nie wiem.
Moje lattiude strasznie huczały. I jak sie okazuje wcale nie są takie super w prowadzeniu. Jak dojrzejesz do zmiany polecam Goodyear 4 season. Jak dla mnie przepaść w komforcie i prowadzeniu
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
mleni
Dołączył: 06 Sie 2014 Posty: 292
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 18:47, 21 Lis 2015 Temat postu: |
|
|
Koronator napisał: | Ja bym dał 5mm na przód. |
Dlaczego? Przecież więcej mocy przeniesienia napędu to właśnie ma przód i zdecydowałbym odwrotnie czyli 7mm na przód, a tył 5 mm. Wtedy mamy pewność równomierniego zużycia w trakcie prowadzenia pojazdu i opon.
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
Jarek
Dołączył: 29 Mar 2013 Posty: 62
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Łomża Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 17:59, 06 Mar 2016 Temat postu: |
|
|
też byłbym za tym, żeby opony z wyższym bieżnikiem założyć na przód, zaraz się dotrą do 5 mm, rzadko kiedy przy normalnym użytkowaniu załącza się tylny napęd, tył się w większości wlecze, a jak zmieniać to wszystko na raz.
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group cbx v1.2 //
Theme created by Sopel &
Programy
|