Forum www.crvklub.fora.pl Strona Główna
CR-V IV 1.6 diesel AT, wentylator.

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.crvklub.fora.pl Strona Główna -> Eksploatacja
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
badi82




Dołączył: 29 Kwi 2016
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 8:48, 29 Kwi 2016    Temat postu: CR-V IV 1.6 diesel AT, wentylator.

Niedawno wymieniłem sondę lambda w swojej Hondzie. Przebieg 10tkm, SZOK. Musiała być wadliwa w momencie produkcji auta. Trudno, pierwsza sonda lambda wymieniona w tym ASO. Przed usterką zauważyłem częstą pracę wentylatora po zgaszeniu silnika, nawet po krótkiej trasie. Po wymianie sondy przejechałem około 500km, trasa, 140-160 km/h. Temperatura 6 - 10 stopni Celcjusza. Ostatnie 30km to prędkość 70-90 km/h. Po postoju dałem autku odpocząć i wyłączyłem silnik. Wentylator działał przez jakieś 3 minuty po zgaszeniu silnika. Czy to jest normalne?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Tomasz




Dołączył: 13 Mar 2015
Posty: 297
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: wielkopolska
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 20:15, 29 Kwi 2016    Temat postu:

Na pewno nie jest to normalny objaw. Sprawdzę u siebie, czy w ogóle wentylator chodzi po wyłączeniu zapłonu, bo coś mi się wydaje że nie. W poniedziałek będę jechał długo autostradą, więc dam znać jak wrócę i wyłączę zapłon.
Czy dobrze czytam, że masz CR-V z nowym 9 biegowym automatem. Jeśli tak, to powiedz jak się sprawuje ta skrzynia, bo nikt na forum do tej pory nie opisywał jeszcze wrażeń z jazdy.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
badi82




Dołączył: 29 Kwi 2016
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 7:22, 30 Kwi 2016    Temat postu:

Cześć. Gdzieś tam wyczytałem, że możliwe jest to, że ten wentylator schładza coś po wypalaniu dpf-a. Sens to ma zważywszy na temperatury towarzyszące w/w wypalaniu. Sama skrzynia ok, nie mam zastrzeżeń. 140km/h i niecałe 2000 obrotów, do 110km/h spalanie 5,3-6l/100km, więc jest super. 160km/h autostrada max. 8l/100km. Zmienia szybko, nie szarpie, stara się być wysoko na biegu.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mleni




Dołączył: 06 Sie 2014
Posty: 292
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 8:19, 30 Kwi 2016    Temat postu:

badi82 napisał:
Sama skrzynia ok, nie mam zastrzeżeń. 140km/h i niecałe 2000 obrotów, do 110km/h spalanie 5,3-6l/100km, więc jest super. 160km/h autostrada max. 8l/100km. Zmienia szybko, nie szarpie, stara się być wysoko na biegu.


No dobre wieści bo liderem oszczędności był Xtrail 1,6 dci 130KM z manualną skrzynią gdzie 8,1l. osiągnęli 140km/h


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
badi82




Dołączył: 29 Kwi 2016
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 10:47, 30 Kwi 2016    Temat postu:

Wiecie, z tym spalaniem to też loteria mam wrażenie. Diesla kupiłem tylko i wyłącznie dla skrzyni. Chciałem benzynę, ale archaiczna 5 biegowa skrzynia trochę mnie odstraszyła. Przy tych 160km/h też miałem kiedyś 9l i 10l także nie wiem do końca od czego to zależy. Przy 140km/h nigdy natomiast nie przekroczyłem 8l/100km.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mleni




Dołączył: 06 Sie 2014
Posty: 292
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 11:13, 30 Kwi 2016    Temat postu:

badi82 napisał:
Wiecie, z tym spalaniem to też loteria mam wrażenie. Diesla kupiłem tylko i wyłącznie dla skrzyni. Chciałem benzynę, ale archaiczna 5 biegowa skrzynia trochę mnie odstraszyła.


No właśnie mam żal do Hondy że nie dali nowoczesną skrzynią do 2.0 benzyniaka. Na rynek polski też mam żal, bo nie dali w ofercie motor 2.4 znany w pozostałych modelach. Dopiero byłoby duże zainteresowanie z taką ofertą.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
badi82




Dołączył: 29 Kwi 2016
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 15:07, 30 Kwi 2016    Temat postu:

Tylko wiesz, przy tym 2.4 jest CVT, a to wyje niesamowicie i nie jedzie. Testowałem Outlandera 2.0i CVT i kiepsko to chodzi. Już o wyciszeniu kabiny nie wspomnę. 2.4 byłby drogi z uwagi na akcyzę. Poczekamy na nowe silniki.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Tomasz




Dołączył: 13 Mar 2015
Posty: 297
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: wielkopolska
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 15:37, 30 Kwi 2016    Temat postu:

W nowej CR-V, która pojawi się za dwa lata, będą zapewne montowane wyłącznie silniki benzynowe turbodoładowane. Ja ze swojego auta jestem bardzo zadowolony i jedyne czego mi brakuje, to nowoczesnej automatycznej skrzyni biegów. W wersjach z silnikiem diesla taką skrzynię już mamy. Ciekawy jestem, czy i kiedy Honda wprowadzi nową skrzynie do silników benzynowych. Gdy mój leasing skończy się w 2018 roku, to jeśli pozostanę przy marce Honda (na razie tak), to koniecznie muszę mieć właśnie auto z automatyczną skrzynią. Czy będzie to diesel, czy benzyna wszystko zależy od mocy nowych turbodoładowanych silników benzynowych, które Honda zaczyna powoli wprowadzać, zaczynając od nowego Civica.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mleni




Dołączył: 06 Sie 2014
Posty: 292
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 15:55, 30 Kwi 2016    Temat postu:

badi82 napisał:
Tylko wiesz, przy tym 2.4 jest CVT, a to wyje niesamowicie i nie jedzie. Testowałem Outlandera 2.0i CVT i kiepsko to chodzi. Już o wyciszeniu kabiny nie wspomnę. 2.4 byłby drogi z uwagi na akcyzę. Poczekamy na nowe silniki.


Nie występowała ta skrzynia CVT w CRV tylko klasyczna 5 stopniowa. Też tak mi tłumaczyli ze względu na akcyzę gdyż spytałem w ASO macie w sprzedaży Accorda 2,4 to czemu CRV nie może mieć? dla nich było pod znakiem pytania i żadnej odpowiedzi nie uzyskałem. Owszem poczekam na nowe silniki z Downsizingiem ze względu na emisję spalin, ale z nadzieją poczekam też hybrydę jeśli 2.0 będzie w ofercie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
badi82




Dołączył: 29 Kwi 2016
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 17:38, 30 Kwi 2016    Temat postu:

Też czekam na turbo benzynę, ale jakaś sensowna tj. 2.0T około 250KM. To byłoby fajne z jakąś dobrą AT. Przy moich przebiegach rocznych ( 2 auta w rodzinie) diesel nie ma zbytnio sensu. Już jest pewne, że Honda wycofuje się z wolnossących benzyn, potwierdzone przez handlowców Hondy. Sama CR-V, dla mnie bomba. Można ponarzekać na pierdoły, ale jest git.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mleni




Dołączył: 06 Sie 2014
Posty: 292
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 11:06, 01 Maj 2016    Temat postu:

badi82 napisał:
Też czekam na turbo benzynę, ale jakaś sensowna tj. 2.0T około 250KM. To byłoby fajne z jakąś dobrą AT. Przy moich przebiegach rocznych ( 2 auta w rodzinie) diesel nie ma zbytnio sensu. Już jest pewne, że Honda wycofuje się z wolnossących benzyn, potwierdzone przez handlowców Hondy. Sama CR-V, dla mnie bomba. Można ponarzekać na pierdoły, ale jest git.


Chyba że można zrobić wersję CRV r type i wtedy wsadziliby znany nowy motor z civica r type 2.0 osiąga 310KM i dopiero byłaby walka z BMW x3, Audi Q5 i Mercedesa GLK.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Tomasz




Dołączył: 13 Mar 2015
Posty: 297
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: wielkopolska
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 8:41, 03 Maj 2016    Temat postu:

badi82 - sprawdziłem u siebie i po zgaszeniu auta po długiej jeździe autostradowej, wentylator nie chodził. Sprawdzałem kilka razy.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Tomasz




Dołączył: 13 Mar 2015
Posty: 297
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: wielkopolska
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 11:58, 12 Maj 2016    Temat postu:

Małe sprostowanie. Zrobiło się ciepło i kilka razy wentylator chodził po wyłączeniu auta przez około minutę.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.crvklub.fora.pl Strona Główna -> Eksploatacja Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
cbx v1.2 // Theme created by Sopel & Programy