Forum www.crvklub.fora.pl Strona Główna
Jaka wymiana oleju statyczna czy dynamiczna ?

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.crvklub.fora.pl Strona Główna -> Eksploatacja / IV Gen (2012- )
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
syniokk




Dołączył: 02 Sty 2019
Posty: 1
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lublin

PostWysłany: Czw 19:57, 18 Mar 2021    Temat postu: Jaka wymiana oleju statyczna czy dynamiczna ?

Witam.
Jeśli gdzieś jest ten temat to przepraszam.
Mam wątpliwości jaką metodą wymienić olej w skrzyni automatycznej. CRV IV 2013 r. 2,0 benzyna 155 KM.
We wszystkich serwisach gdzie dzwoniłem otrzymałem informację, że tylko metoda statyczna. Podobno Honda nie zaleca wymiany dynamicznej. Może to skutkować uszkodzeniem skrzyni.
Co sądzicie o tej sprawie.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez syniokk dnia Czw 19:58, 18 Mar 2021, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
jender




Dołączył: 11 Kwi 2021
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 13:26, 14 Kwi 2021    Temat postu:

Może nie na podstawie CRVki ale innych samochodów powiem Ci, że dynamiczną wymianę można robić jak auto jest stosunkowo młode i ma niewielki przebieg (maks 60 tys km). Jak już więcej to lepiej zrobić statyczną bo przez to nie wypłuczesz całego oleju ze skrzyni. Przy wyższych przebiegach może to skutkować uszkodzeniem skrzyni. Także moim zdaniem dobrze Ci radzą. No i kilka stów w kieszeni. Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
slapas




Dołączył: 05 Lis 2013
Posty: 860
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 47 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Europejczyk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 19:43, 14 Kwi 2021    Temat postu:

jender napisał:
...Przy wyższych przebiegach może to skutkować uszkodzeniem skrzyni...


A po czym wnosisz, ze dynamiczna wymiana moze skutkowac uszkodzeniem skrzyni?

Pozdrawiam.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
jender




Dołączył: 11 Kwi 2021
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 19:44, 12 Maj 2021    Temat postu:

Chociażby dlatego, że na elementach skrzyni, w tym mechanicznych wraz ze stopniowym zużyciem oleju i samej skrzyni mogą się odkładać różne zanieczyszczenia np. opiłki. Jak robisz wymianę dynamiczną to jest dużo większe ryzyko, że te osady się wypłuczą, a to z kolei może prowadzić do tego że niektóre elementy mogą się np. rozszczelnić. Przynajmniej tak mi tłumaczyli goście od ASB.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
slapas




Dołączył: 05 Lis 2013
Posty: 860
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 47 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Europejczyk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 20:46, 12 Maj 2021    Temat postu:

Ale wiesz na czym polega "wymiana dynamiczna"?
Wiesz, ze odpina sie przewody od chlodnicy plynu ATF, krociec ssacy laczy sie ze zbiornikiem zawierajacym swierzy olej a drugi z pustym naczyniem na olej zuzyty i wykorzystujac cyrkulacje generowana przez wewnetrzna pompe skrzyni, stary plyn zostaje wypompowany ze skrzyni a nowy zassany do srodka?
Tak wiec taka "wymiana dynamiczna" odbywa sie z wykorzystaniem naturalnej cyrkulacji plynu ATF takiej samej jak podczas normalnej pracy skrzyni. Co zatem mialoby powodowac wyplukiwanie osadow skoro wewnetrzny obieg jest taki sam jak podczas typowej pracy przekladni? Nowy olej? A jak wymienisz statycznie, to przypadkiem w skrzyni nie ma nowego oleju, ktory moze wyplukiwac osady?
Cos mi sie tutaj nie klei w tlumaczeniu, ktore przytoczyles.

Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez slapas dnia Śro 20:47, 12 Maj 2021, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
jender




Dołączył: 11 Kwi 2021
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 8:44, 15 Maj 2021    Temat postu:

No tak mi to tłumaczył mechanik w serwisie ASB.

Dodatkowo mówił jeszcze, że stary przepracowany olej jest gęstszy niż nowy m.in. dlatego, że ma w sobie zanieczyszczenia, o których pisałem. Skrzynia z czasem dostosowuje się też do tej większej gęstości (głównie elektrozawory i uszczelnienia). Jeśli wymieni się olej statycznie to nowo powstała mieszanina oleju starego i nowego będzie miała gęstość mniejszą niż stary olej i większą niż sam nowy olej. A to z kolei ma powodować mniejszą szansę na nieprawidłowe działanie skrzyni po wymianie. Jak mi tłumaczono rodzaj wymiany oleju w klasycznej skrzyni automatycznej zaczyna mieć znaczenie jeśli znacznie przekroczono interwał wymiany oleju w skrzyni np. powinno się wymienić olej po 60 tys km a wymieniono po 100 tys km.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
slapas




Dołączył: 05 Lis 2013
Posty: 860
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 47 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Europejczyk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 6:44, 17 Maj 2021    Temat postu:

jender napisał:
No tak mi to tłumaczył mechanik w serwisie ASB.
Dodatkowo mówił jeszcze, że stary przepracowany olej jest gęstszy niż nowy...


I do tego powinien ow mechanik dodac, ze dlatego wlasnie po wymianie oleju obowiazkowo trzeba zrobic procedure adaptacyjna skrzyni biegow aby sterownik skrzyni "przyuczyl" sie nowych parametrow ATF.

Pozdrawiam.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
natisryk




Dołączył: 24 Lis 2021
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 15:54, 24 Lis 2021    Temat postu:

Ja wymieniłem w garażu bardzo dobry dostęp i łatwa wymiana a jak z lewej strony podniesiesz lewarkiem samochód to wiecej zleci.
Przed wymianą było czuc szarpniecie jak dojeżdżałem do skrzyżowania i dodawłem gazu jak samochód sie jeszcze toczył, tylko nie wiem czy była to wina tylnego mostu czy skrzyni ponieważ oba oleje(org) wymieniałem jednoczesnie + filtr (org) + uszczelki korków (zammieniki). Po wymianie wszytko ustało i chodzi płynnie.
do wymiany wykorzystałem olej z USA 0.93l a nie UE 1l butelka (3 butelki wystarczą z tego co pamiętam), do mostu wchodzą niecałe dwa litry,
a teraz ciekawostka jako że auto ma 5 lat to pierwsza wymiana była w ASO i okazuje sie że zalali o niecały litr za dużo oleju do skrzyni a w moscie było za mało. Także tam też pracują tylko ludzie.
nie robiłem żadnego przyuczania - nie słyszałem o takiej banialuce.
chyba że magiczna adaptacja skrzyni polega na odpaleniu auta i kilkukrotnym przełączeniu pomiedzy każdym biegiem:)


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez natisryk dnia Śro 15:57, 24 Lis 2021, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
slapas




Dołączył: 05 Lis 2013
Posty: 860
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 47 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Europejczyk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 22:42, 24 Lis 2021    Temat postu:

natisryk napisał:
...nie robiłem żadnego przyuczania - nie słyszałem o takiej banialuce...


To oznacza, ze niewiele jeszcze slyszales. Razz

Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
natisryk




Dołączył: 24 Lis 2021
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 17:40, 25 Lis 2021    Temat postu:

Masz racje niewiele wiem na ten temat. I obym sie o tym nie przekonał Smile
Czy wiecie jak wygląda procedura przyuczenia skrzyni dla CRVki IV ?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez natisryk dnia Czw 17:49, 25 Lis 2021, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.crvklub.fora.pl Strona Główna -> Eksploatacja / IV Gen (2012- ) Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
cbx v1.2 // Theme created by Sopel & Programy