Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
syniokk
Dołączył: 02 Sty 2019 Posty: 1
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Lublin
|
Wysłany: Czw 19:57, 18 Mar 2021 Temat postu: Jaka wymiana oleju statyczna czy dynamiczna ? |
|
|
Witam.
Jeśli gdzieś jest ten temat to przepraszam.
Mam wątpliwości jaką metodą wymienić olej w skrzyni automatycznej. CRV IV 2013 r. 2,0 benzyna 155 KM.
We wszystkich serwisach gdzie dzwoniłem otrzymałem informację, że tylko metoda statyczna. Podobno Honda nie zaleca wymiany dynamicznej. Może to skutkować uszkodzeniem skrzyni.
Co sądzicie o tej sprawie.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez syniokk dnia Czw 19:58, 18 Mar 2021, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
jender
Dołączył: 11 Kwi 2021 Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 13:26, 14 Kwi 2021 Temat postu: |
|
|
Może nie na podstawie CRVki ale innych samochodów powiem Ci, że dynamiczną wymianę można robić jak auto jest stosunkowo młode i ma niewielki przebieg (maks 60 tys km). Jak już więcej to lepiej zrobić statyczną bo przez to nie wypłuczesz całego oleju ze skrzyni. Przy wyższych przebiegach może to skutkować uszkodzeniem skrzyni. Także moim zdaniem dobrze Ci radzą. No i kilka stów w kieszeni.
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
slapas
Dołączył: 05 Lis 2013 Posty: 860
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 47 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Europejczyk Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 19:43, 14 Kwi 2021 Temat postu: |
|
|
jender napisał: | ...Przy wyższych przebiegach może to skutkować uszkodzeniem skrzyni... |
A po czym wnosisz, ze dynamiczna wymiana moze skutkowac uszkodzeniem skrzyni?
Pozdrawiam.
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
jender
Dołączył: 11 Kwi 2021 Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 19:44, 12 Maj 2021 Temat postu: |
|
|
Chociażby dlatego, że na elementach skrzyni, w tym mechanicznych wraz ze stopniowym zużyciem oleju i samej skrzyni mogą się odkładać różne zanieczyszczenia np. opiłki. Jak robisz wymianę dynamiczną to jest dużo większe ryzyko, że te osady się wypłuczą, a to z kolei może prowadzić do tego że niektóre elementy mogą się np. rozszczelnić. Przynajmniej tak mi tłumaczyli goście od ASB.
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
slapas
Dołączył: 05 Lis 2013 Posty: 860
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 47 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Europejczyk Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 20:46, 12 Maj 2021 Temat postu: |
|
|
Ale wiesz na czym polega "wymiana dynamiczna"?
Wiesz, ze odpina sie przewody od chlodnicy plynu ATF, krociec ssacy laczy sie ze zbiornikiem zawierajacym swierzy olej a drugi z pustym naczyniem na olej zuzyty i wykorzystujac cyrkulacje generowana przez wewnetrzna pompe skrzyni, stary plyn zostaje wypompowany ze skrzyni a nowy zassany do srodka?
Tak wiec taka "wymiana dynamiczna" odbywa sie z wykorzystaniem naturalnej cyrkulacji plynu ATF takiej samej jak podczas normalnej pracy skrzyni. Co zatem mialoby powodowac wyplukiwanie osadow skoro wewnetrzny obieg jest taki sam jak podczas typowej pracy przekladni? Nowy olej? A jak wymienisz statycznie, to przypadkiem w skrzyni nie ma nowego oleju, ktory moze wyplukiwac osady?
Cos mi sie tutaj nie klei w tlumaczeniu, ktore przytoczyles.
Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez slapas dnia Śro 20:47, 12 Maj 2021, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
jender
Dołączył: 11 Kwi 2021 Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 8:44, 15 Maj 2021 Temat postu: |
|
|
No tak mi to tłumaczył mechanik w serwisie ASB.
Dodatkowo mówił jeszcze, że stary przepracowany olej jest gęstszy niż nowy m.in. dlatego, że ma w sobie zanieczyszczenia, o których pisałem. Skrzynia z czasem dostosowuje się też do tej większej gęstości (głównie elektrozawory i uszczelnienia). Jeśli wymieni się olej statycznie to nowo powstała mieszanina oleju starego i nowego będzie miała gęstość mniejszą niż stary olej i większą niż sam nowy olej. A to z kolei ma powodować mniejszą szansę na nieprawidłowe działanie skrzyni po wymianie. Jak mi tłumaczono rodzaj wymiany oleju w klasycznej skrzyni automatycznej zaczyna mieć znaczenie jeśli znacznie przekroczono interwał wymiany oleju w skrzyni np. powinno się wymienić olej po 60 tys km a wymieniono po 100 tys km.
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
slapas
Dołączył: 05 Lis 2013 Posty: 860
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 47 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Europejczyk Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 6:44, 17 Maj 2021 Temat postu: |
|
|
jender napisał: | No tak mi to tłumaczył mechanik w serwisie ASB.
Dodatkowo mówił jeszcze, że stary przepracowany olej jest gęstszy niż nowy... |
I do tego powinien ow mechanik dodac, ze dlatego wlasnie po wymianie oleju obowiazkowo trzeba zrobic procedure adaptacyjna skrzyni biegow aby sterownik skrzyni "przyuczyl" sie nowych parametrow ATF.
Pozdrawiam.
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
natisryk
Dołączył: 24 Lis 2021 Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 15:54, 24 Lis 2021 Temat postu: |
|
|
Ja wymieniłem w garażu bardzo dobry dostęp i łatwa wymiana a jak z lewej strony podniesiesz lewarkiem samochód to wiecej zleci.
Przed wymianą było czuc szarpniecie jak dojeżdżałem do skrzyżowania i dodawłem gazu jak samochód sie jeszcze toczył, tylko nie wiem czy była to wina tylnego mostu czy skrzyni ponieważ oba oleje(org) wymieniałem jednoczesnie + filtr (org) + uszczelki korków (zammieniki). Po wymianie wszytko ustało i chodzi płynnie.
do wymiany wykorzystałem olej z USA 0.93l a nie UE 1l butelka (3 butelki wystarczą z tego co pamiętam), do mostu wchodzą niecałe dwa litry,
a teraz ciekawostka jako że auto ma 5 lat to pierwsza wymiana była w ASO i okazuje sie że zalali o niecały litr za dużo oleju do skrzyni a w moscie było za mało. Także tam też pracują tylko ludzie.
nie robiłem żadnego przyuczania - nie słyszałem o takiej banialuce.
chyba że magiczna adaptacja skrzyni polega na odpaleniu auta i kilkukrotnym przełączeniu pomiedzy każdym biegiem:)
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez natisryk dnia Śro 15:57, 24 Lis 2021, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
slapas
Dołączył: 05 Lis 2013 Posty: 860
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 47 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Europejczyk Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 22:42, 24 Lis 2021 Temat postu: |
|
|
natisryk napisał: | ...nie robiłem żadnego przyuczania - nie słyszałem o takiej banialuce... |
To oznacza, ze niewiele jeszcze slyszales.
Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
natisryk
Dołączył: 24 Lis 2021 Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 17:40, 25 Lis 2021 Temat postu: |
|
|
Masz racje niewiele wiem na ten temat. I obym sie o tym nie przekonał
Czy wiecie jak wygląda procedura przyuczenia skrzyni dla CRVki IV ?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez natisryk dnia Czw 17:49, 25 Lis 2021, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
|