Forum www.crvklub.fora.pl Strona Główna
Ucieka w bok

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.crvklub.fora.pl Strona Główna -> Eksploatacja / III Gen (2007-2011)
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wczymzecz




Dołączył: 28 Mar 2015
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Czeladź
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 8:10, 13 Gru 2017    Temat postu: Ucieka w bok

Panowie,
nie mogę sobie dać rady. Z miesiąc temu na górskiej, kamienistej drodze rozdarło mi oponę, a zanim się zatrzymałem auto zawisło na kamieniu robiąc dziurę w tylnym dyferencjale... Na szybko kupiłem używany dyfer, mechanik przełożył... i zaczęło się.

Autem nie da się szybko jechać a na śliskiej nawierzchni z zasadzie wcale się na da. Sprawia wrażenie, że ucieka. Co charakterystyczne, a co najlepiej widać na dobrej płaskiej drodze ze studzienką: po najechaniu na nią przód przejeżdża normalnie, natomiast w momencie zetknięcia z tylną osią (szczególnie lewe koło) auto opadając po wyboju jakby szarpie w bok. Przy lewym kole jest to wyraźne szarpnięcie w lewo, tak, że cała buda kiwa się. Próbowałem przejeżdżać w wysprzęglonym autem - jest tak samo. przy zmianie pasa na koleinach... nie, nie zmieniam bo boję się, że auto zapragnie władować się na pobocze.

Oprócz tego, co zauważyłem po naprawie - opony zaczęły piszczeć na zakrętach. Zmienione były na tylnej osi, ta rozerwana nie nadawała się do naprawy. Zimówki już nie piszczę, lecz może z racji przyczepności większej. Patrząc z tyły koła są mocno (kilka stopni?) pochylone do środka auta, ale może tak było przed awarią - nie zauważyłem.
Dzisiaj ponownie auto jedzie do mechanika, lecz już nie wierzę, że coś wymyśli. Może ktoś z Was ma jakiś pomysł czy doświadczenia? Zbieżność miał ustawiać...przód zrobił na pewno, ale czy ustawił tył? nie wiem. Stąd dzisiejsza planowana wizyta.

Macie jakiś pomysł?
czy mogą to być objawy zamontowanego uszkodzonego dyferencjału? Przy wymianie oczywiście płyn w zalecanej ilości wlany. nie pamiętam nazwy, lecz zalecany przez ASO.

z góry dzięki


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
cyberek1




Dołączył: 27 Lis 2017
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 8:31, 13 Gru 2017    Temat postu:

Witam,ja się absolutnie nie znam na mechanice ale skoro wcześniej było wszystko OK to trzeba szukać przyczyny w dyfrze lub mechanik coś pominął lub omyłkowo/odwrotnie złożył. Jeżeli miałeś polise AC to trzeba było zgłaszać szkode do AC i postawić auto do ASO i tyle,niech składają.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
wczymzecz




Dołączył: 28 Mar 2015
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Czeladź
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 8:41, 13 Gru 2017    Temat postu:

No tak... może oszukuję siebie, że to nie dyfer lecz coś z zawieszeniem... Ponowna wymiana dyfra to znowu kolejna część, płyn, usługa itd... Co prawda mogę zespawać obudowę mojego oryginalnego dyfra, lecz przebieg przeszło 330tys (!!!), więc miałem nadzieję na wymianę na być może mniej sfatygowany egzemplarz Very Happy).
Z AC to już zbyt późno raczej. Auto "naprawione". Zresztą to awaria, w pakiecie jest laweta itd. a naprawa w ASO... nie jestem pewien, czy stać mnie Smile. Wydawało się to zresztą tak proste... dyfer za 300, wymiana za 300, płyn za 200... i już.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
zeshky




Dołączył: 29 Maj 2017
Posty: 1
Przeczytał: 1 temat

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: WLKP
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 9:15, 13 Gru 2017    Temat postu:

wg mnie musisz sprawdzić geometrię tylnego zawieszenia - zbierznośc, kąty itp.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
wczymzecz




Dołączył: 28 Mar 2015
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Czeladź
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 10:03, 13 Gru 2017    Temat postu:

dziękuję! oby to się zbieznością zakończyło....

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
slapas




Dołączył: 05 Lis 2013
Posty: 548
Przeczytał: 25 tematów

Pomógł: 25 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Europejczyk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 10:04, 13 Gru 2017    Temat postu:

Najpierw dla sprawdzenia wymontuj wal napedowy i wtedy sprawdz jak sie zachowuje samochod. Jesli po tym problemy nie ustapia, to zajmij sie geometria tylnego zawieszenia.
Pozdrawiam.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
maciek




Dołączył: 06 Sie 2016
Posty: 46
Przeczytał: 15 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 13:14, 30 Gru 2017    Temat postu:

Ja bym sprawdził stan amortyzatorów i wszystkie gumy i poduszki przy tylnym moście.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.crvklub.fora.pl Strona Główna -> Eksploatacja / III Gen (2007-2011) Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
cbx v1.2 // Theme created by Sopel & Programy