Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
szakul88
Dołączył: 18 Lut 2016 Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 15:51, 15 Cze 2016 Temat postu: Regulacja zaworów |
|
|
Witam. Jestem posiadaczem hondy CRV 2.0 benzyna z 2007r przebieg 160 tys km. Słyszalem ze w tych autach nalezy regulowac zawory, w sumie jestem zielony w tym temacie i chcialbym sie o tym czegos dowiedziec, jak czesto nalezy to robic, na czym to polega i jakie sa obiawy tego ze nalezy je wyregulowac? Mam auto od 5 msc i przejechalem 6 tys km. i narazie nie zauwazylem zadnych objawów, auto chodzi rowno i ładnie, ale nie wiem czy kiedys juz to robil bo auto zostalo sprowadzone..
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
valdi
Dołączył: 07 Lip 2015 Posty: 28
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Krk Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 16:40, 15 Cze 2016 Temat postu: |
|
|
W przypadku jazdy na benzynie regulacja co 40 tys km (z gazem co 20 tyś.). Objawem może być nierówna praca silnika, metaliczny hałas spod pokrywy zaworów. Operacja polega na ściągnięciu pokrywy zaworów i ustawienie na całkowicie zimnym silniku przy użyciu szczelinomierza, odpowiednich szczelin na zaworach wlotowych i wylotowych. Pamiętać trzeba o dobrym uszczelnieniu (lub wymianie uszczelki) i równomiernym dokręceniu pokrywy aby uszczelnienie nie"pociło się" po ponownym montażu. W moim crv nie widzę różnicy po ustawieniu, natomiast w Civicu jak miałem, różnica po ustawieniu była duża (silnik pracował ciszej, bardziej płynnie i maiłem wrażenie że motor ciut mocniejszy).
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez valdi dnia Śro 16:45, 15 Cze 2016, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
tomiw70
Dołączył: 29 Lut 2016 Posty: 44
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 18:59, 15 Cze 2016 Temat postu: |
|
|
na kole lancucha rozrzadu sa oznaczenie 1-2-3-4-5 liczac od strony rozrzadu tak ustawiasz zawory na poszczegolnych cylindrach. Oznaczenie zawsze do gory - w ten sposob masz martwy punkt krzywki walka rozrzadu .
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
czay
Dołączył: 14 Mar 2011 Posty: 124
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 15:17, 19 Cze 2016 Temat postu: |
|
|
Na LPG owszem co 20 tys., ale na benzynie bez LPG to wg instrukcji co 100 tys. km. Zanim założyłem gaz przy ok. 45 tys. km nie regulowałem ani razu, a pierwszy raz właśnie po montażu LPG i przejechaniu kolejnych 20 tys. (czyli jak na liczniku było 65 tys. km). Co 40 tys. km była zalecana regulacja/sprawdzenie w silnikach serii K.
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
krencik
Dołączył: 07 Kwi 2016 Posty: 52
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Szczecin Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 19:52, 30 Lip 2016 Temat postu: |
|
|
Mi specjalista od Hondy wyregulował za 90 zł. Podstawiłem auto i jak ostygło można było wykonać regulację. Cała operacja trwała 8 godzin.
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
krencik
Dołączył: 07 Kwi 2016 Posty: 52
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Szczecin Płeć: Mężczyzna
|
|
Powrót do góry |
|
|
mleni
Dołączył: 06 Sie 2014 Posty: 292
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 16:45, 23 Lip 2017 Temat postu: |
|
|
Witam czy jest jakiś ogarnięty mechanik od Hondy w woj. Świętokrzyskim na regulacje zaworów? Dzięki
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
michu1978
Dołączył: 07 Maj 2018 Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 13:29, 29 Maj 2018 Temat postu: |
|
|
Witam
Chciałbym się dowiedziec , które są stosowane w silnikach CRV III 2,0 150 KM luzy zaworowe.
bo na forum znalazłem ze są stosowane ssące ,018-0,22 wydech 0,23-0,27
ale też mi się znalazło ze powinny by inne do tego modelu
ssące 0,21-0,25
wydech 0,28-32
a posiadam ten silnik w roczniku 2012 z lpg i chciałem przeporowadzic regulację tylko włąsnie , które luzy przyjąc
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
slapas
Dołączył: 05 Lis 2013 Posty: 860
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 47 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Europejczyk Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 18:08, 29 Maj 2018 Temat postu: |
|
|
Za manualem Hondy powtarzam:
Valve Clearance
Intake: 0.20 +/-0.02 mm (0.008 +/-0.0008 in.)
Exhaust: 0.25 +/-0.02 mm (0.010 +/-0.0008 in.)
Pozdrawiam.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez slapas dnia Wto 18:09, 29 Maj 2018, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
michu1978
Dołączył: 07 Maj 2018 Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 20:20, 29 Maj 2018 Temat postu: |
|
|
dziekuje za informacje
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
m-core
Dołączył: 25 Lip 2018 Posty: 49
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: world Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 12:10, 25 Lip 2018 Temat postu: |
|
|
slapas napisał: | Za manualem Hondy powtarzam:
Valve Clearance
Intake: 0.20 +/-0.02 mm (0.008 +/-0.0008 in.)
Exhaust: 0.25 +/-0.02 mm (0.010 +/-0.0008 in.)
Pozdrawiam. |
dodam jaki silnik jeszcze:
R20A3 (2,0l)
Ja robiłem sam, ok 130k na liczniku (realne) była to pierwsza regulacja, (benzyna) wszystkie, dosłownie wszystkie rozjechane do góry, czyli szczeliny dużo za duże na ssącym i wydechowym, nie spodziewałem się tego.
Auto chodziło bez problemu przed regulacją i a po miałem fajny "syk" powietrza jakby silnik był wielką turbiną, fanie brzmiał, oczywiście do czasu, a co do spalania, po regulacji spadło.
Co do silników R, czytałem za granicą, że lubią troszkę podrasować i ustawiać na:
Ssanie: 0,18 mm
Wydech: 0,25mm
dla uzyskania bezpiecznych kilku KM, ale to już tylko ciekawostka, bo po co.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez m-core dnia Śro 12:11, 25 Lip 2018, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
|