Forum www.crvklub.fora.pl Strona Główna
Gaz w CRV III
Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.crvklub.fora.pl Strona Główna -> Eksploatacja / III Gen (2007-2011)
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rysiekogl




Dołączył: 27 Mar 2013
Posty: 119
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 9:15, 08 Kwi 2013    Temat postu: Gaz w CRV III

Witam
Nigdzie nie znalazłem na forum użytkownika CRV III z gazem. Jeżeli ktoś ma gaz w swojej Hondzie to proszę o opinie jak autko sie sprawuje. Znajomy mam CIVICA "UFO" gaz od dwóch lat zrobione 30 tys i chodzi bardzo przyzwoicie.
Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
czay




Dołączył: 14 Mar 2011
Posty: 124
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 19:15, 10 Kwi 2013    Temat postu:

Na razie jest chyba mało zagazowanych CRV III. Ja zakładam jak tylko mi się gwarancja skończy. Na Lpg-forum i forum accorda jest już kilka zagazowanych CRV 2.0 oraz accordów z tymi samymi silnikami serii R20

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kamil86




Dołączył: 19 Lut 2013
Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: łódź
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 22:03, 10 Kwi 2013    Temat postu:

CRV jak i Accordów, Civica z silnikami R20/18 pełno widuje zagazowanych jestem z Łodzi. To jest Honda i takie rzeczy jak gaz jej nie straszne, ważne tylko żeby instalacja była odpowiednia najlepiej na japońskich wtryskach.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
rysiekogl




Dołączył: 27 Mar 2013
Posty: 119
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 7:24, 11 Kwi 2013    Temat postu:

Na gazeo wyczytałem że taka instalacja jest dobra
Stag-4 Plus, 4x1 Hana2000 AC R-01.
W toyocie RAV4 miałem staga z lubryfikacją i chodziła super zero falowania obrotów i innych niedomagań.

U kumpla w civicu zauważyłem tylko jeną anomalie, po montażuLPG wskaźnik poziomu benzyny nie podaje prawidłowych informacji.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Pean




Dołączył: 20 Cze 2012
Posty: 300
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 8:28, 11 Kwi 2013    Temat postu:

Akurat własnie silniki Hondy źle znoszą gaz na dłuższą metę, chodzi o zawory i głowice:
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
rysiekogl




Dołączył: 27 Mar 2013
Posty: 119
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 11:40, 11 Kwi 2013    Temat postu:

Autoświata nie brałbym jako wyrocznie, o toyocie też żle pisali założyłem gaz do rav4 z lubryfikacją i 50 tys nalatałem poźniej znajomy który odkupił zrobił 70 i dalej na fali. Tak samo wyczytałem w autoswiecie że fordy nie znoszą gazu, znajomek ma fiestę na gazie też z lubryfikacją ,auto -nauka jazdy nalatało 200 tys i nic. Wiec chyba zależy od montażu instalacji i prawidłowego serwisowania.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Pean




Dołączył: 20 Cze 2012
Posty: 300
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 13:13, 11 Kwi 2013    Temat postu:

rysiekogl napisał:
Autoświata nie brałbym jako wyrocznie, o toyocie też żle pisali założyłem gaz do rav4 z lubryfikacją i 50 tys nalatałem poźniej znajomy który odkupił zrobił 70 i dalej na fali. Tak samo wyczytałem w autoswiecie że fordy nie znoszą gazu, znajomek ma fiestę na gazie też z lubryfikacją ,auto -nauka jazdy nalatało 200 tys i nic. Wiec chyba zależy od montażu instalacji i prawidłowego serwisowania.

Źródłem tych informacji nie jest AŚ, on tylko przytoczył badania zrobione przez Prinsa. W necie jest wiecej informacji na ten temat.
Osobiście nie widzę sensu ładowania gazu do silnika o stosunkowo tak małej pojemności i spalaniu jak na tę budę. Przeciez ten samochód nie pali 15-20 litrów! W mieście pali mi nieco ponad 10l. Jasne, ze gaz jest tańszy, ale dodaj do tego: koszt porządnej instalacji, wyższe spalanie, częstsze i droższe przeglądy, zmniejszenie miejsca w bagażniku, konieczność częstej regulacji zaworów, potencjalnie wyższą awaryjność i niższą cenę przy odsprzedaży samochodu z założonym już gazem. Dla mnie decydujące jest bezproblemowe użytkowanie samochodu i dlatego nie kupiłem diesla, wysilonej benzyny z turbiną i dlatego też nie założę gazu, żebym musiał tą dodatkowa instalacją się zajmować i nie być pewnym czy mi coś nie strzeli nagle...
Poza tym nie nawidzę smrodu spalanego gazu z rury wydechowej Twisted Evil


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Pean dnia Czw 13:17, 11 Kwi 2013, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
rysiekogl




Dołączył: 27 Mar 2013
Posty: 119
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 14:31, 11 Kwi 2013    Temat postu:

Nie jestem zwolennikiem gazu i przekonałem sie do niego dopiero 3 lata temu. Zauważyłem że autoswiat bardzo krytycznie pisze o gazie, zagrożenie strzałów, falujące obroty itp itd. Według mnie jak ktoś profesjonalnie założy gaz i będzie regularnie serwisował żadnych problemów nie będzie miał.U mnie nie miałem żadnego falowania obrotów, płynne przełączenie z banzyny na gaz. Mnie gaz w Toyocie rav 4 zwrócił sie bardzo szybko za instalacje zapłaciłem 2400zł spalanie na gazie miałem 11-12 l, benzyna 8-9litrów auto używane tylko na trasie ponieważ na miasto mam fiata punto. Co do sprzedazy auta moja Ravka stała na oto moto 7dni, benzyn jest stosunkowo mało wiec poszła szybko. Teściu sprzedawał ibize z gazem też szybko poszła, wiec ze sprzedażą nie widzę problemu. Jedynym mankamentem jest smród z rury wydechowej.
Auto świat czytam z przymrożeniem oka ponieważ czytam od kilkunastu lat i widzę że zachwalają przeważnie auta z koncernu VW.
Pozdr


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez rysiekogl dnia Czw 14:34, 11 Kwi 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
phil




Dołączył: 02 Sty 2011
Posty: 79
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: warszawa
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 8:45, 12 Kwi 2013    Temat postu:

Witam kolegów ! Wiele informacji jest na ten temat , tych za i przeciw ! Kolega Pean podał argument , który jest chyba koronny . Prawdą jest niestety , że kiedy chcemy sprzedać takie auto zagazowane , to będziemy mieli kłopot ! i to nie dlatego że jest to fajny samochód i jeszcze tani w eksploatacji , bo samochody zagazowane to się sprzedaja do granicznej ceny 10 tys zł. Wszystko dlatego że jak szlach go trafi tz silniczek , to straty aż takiej nie będzie. Nie ma instalacji która pasowałaby do Japończyków , tutaj chodzi o elementy użyte do produkcji czyli Kompozyty , stopy, szlachetność tych metali i same odlewy ! Ani Hondy ani Toyoty i inne azjaty markowe nie będą współpracować z żadną instalacją gazowa nawet z taką która kosztuję do 6.000 zł . Dłaczego ? Otóż te koncerny współzawodnicza między sobą i systemy operacyjne w oprogramowaniach są tą samą bazą danych i tego nie zmieni nikt żaden informatyk i żaden koncern produkujący instalację gazową nie dopasuje danych do zadnego azjaty ze względu na podzespoły które nie są do tych celów jak i elektronika . W europejskich markach jest furtka wejścia do dopasowywania cykli ! To akurat wydaję się dziwne w dobie dzisiejszego czasu , bo wiemy że jak coś jest sterowane elektronicznie to wszystko mozna tak ? A jednak nie !!! Tutaj zatrzymajmy się na chwilę , bo właśnie niedawno był poświęcony temu zagadnieniu temat alternatywnemu zasilaniu silników spalinowych na targach energetycznych żródeł zasilania przemysłu motoryzacyjnego ! Brane pod uwagę tylko silniki benzynowe ,bo diesel odchodzi do lamusa i to jest ostatnia odsłona technologiczna i więcej już nie będzie , to jest koniec diesla w samochodach dostawczych i osobowych ! Więc rozpatrywane były systemy gazowe hybrydowe elektryczne wodorowe . Jako jedyni właśnie Azjaci powiedzieli że nie będą wspierać technologi LPG ani CNG dla swoich konstrukcji, bo dotychczasowe materiały nie pozwalają , a dostosowanie wszystkich elementów do tego typu paliwa jest bardzo drogie i krótkodystansowe !.Mówili tam że praktykowali i testowali i nie dało to wymiernych danych . I to że ktoś tam przejeżdził 100 tys km na gazie, to albo z włączoną kontrolką check engine, albo ten silniczek skrócił swą kondycję o jakieś 400 tys km. I to jest FAKT!!! Powróćmy jednak do początku i kolegi PEANA który nadmienił , nie ' za argumenty tylko PRZECIW , ja osobiscie też nie jestem zwolennikiem jeżdzić ze zbytnim bagazem niebezpieczeństwa . Koszty przeglądu wyższe, miejsca mniej, skracam kondycję samochodu, częste wymiany tłumików i pozorne oszczedności jako atut ! Koledzy nie róbcie głupstw , Polonezy ,stare passaty, jakieś peugeoty ,wszystko to starocie ! , ktoś to kupi na zdarcie ale nie hondy accordy po 2010 roku , czy te nasze CRV III generacji zagazowane super no nie wiem czym , bo nic takiego nie ma do tych naszych silników, skoro mówi o tym sam producent ! który przeprowadzał test , Tendencje są takie , że jak ktoś decyduje się na samochodzik za ponad 70 tys złotóweczek , który pali do 11-12 litrów w mieście to liczy się z tym , aby my oddać to na co te auto zasługuje czyli na dobre paliwo, wtedy nie bedzie problemów z eksploatacją i ze sprzedażą tym bardziej jeżeli się na zbycie tego pojazdu zdecydujecie. Pozdrawiam gono forum .

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
traks




Dołączył: 13 Cze 2012
Posty: 530
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 8:51, 12 Kwi 2013    Temat postu:

Montaż instalacji zwraca się praktycznie do roku eksploatacji auta.
Wyższe koszty przeglądów, to raptem 60 zł więcej na przeglądzie rejestracyjnym, przegląd roczny instalacji, wymiana filtrów i regulacja 140 zł, regulacja zaworów 50 zł. Te wszystkie koszty przeglądów to zwracają się przy jednym tankowaniu.

Polecam stronkę: [link widoczny dla zalogowanych]
Można zadać o dobór instalacji, obejżeć przykładowe instalacji, jest dość sporo akordów, można też zadać pytanie odnośnie konkretnego warsztatu, ew. zlecić montaż komuś z okolicy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Pean




Dołączył: 20 Cze 2012
Posty: 300
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 9:37, 12 Kwi 2013    Temat postu:

traks napisał:
Montaż instalacji zwraca się praktycznie do roku eksploatacji auta.
Wyższe koszty przeglądów, to raptem 60 zł więcej na przeglądzie rejestracyjnym, przegląd roczny instalacji, wymiana filtrów i regulacja 140 zł, regulacja zaworów 50 zł. Te wszystkie koszty przeglądów to zwracają się przy jednym tankowaniu.

Polecam stronkę: [link widoczny dla zalogowanych]
Można zadać o dobór instalacji, obejżeć przykładowe instalacji, jest dość sporo akordów, można też zadać pytanie odnośnie konkretnego warsztatu, ew. zlecić montaż komuś z okolicy

Kolega Phil technicznie wszytsko ładnie wyjaśnił. Zauważcie, że żaden Japoniec nie proponuje fabrycznej instalacji gazowej. Owszem nowe Hondy będa na gazie dobrze zrobionym jeździć, ale do jakiego czasu, potem trzeba się liczyć z możliwością poważnej awari, tak piszą fachowcy. I nie piszcie, że ktoś przelatał 30 tyś km i nic się nie działo. Niech przelata 150! Ja nikomu nie bronię zakładania gazu do nowej CR-V, kazdy sam to musi przekalkulowac, ale to nie jest tak różowo, że instalacja na pewno się zwróci w krótkim czasie. Jeżeli np. ja jezdże 80 proc tras w mieście na krótkich odcinkach, to co mi daje gaz? Będzie spalana i tak w dużej części benzyna na zimnym silniku. Jak samochód sie rozgrzeje i przejdzie na gaz, będzie go palił 2 l więcej. Do tego, jezeli instalacja będzie z dotryskiem benzyny, to i tak ona będzie cały czas spalana. Dodajemy do tego konieczność regulacji zaworów co 20 tyś km., częstsza wymianę świec, itd. Może i koszty roczne przeglądów zwracają się po jednym tankowaniu, ale potencjalny remont silnika już nie. No więc nie jest tak różowo.
Pomijam już takie aspekty jak stres i strata czasu zwiazana z awariami, naprawami, a nawet zwykłą obsługą instalacji, np. przy regulacji zaworów samochód trzeba odsatwić na cały dzień, bo regulacja wymaga zimnego silnika. Także ja za gaz dziekuję, ale jeżeli ktoś chce.....


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
traks




Dołączył: 13 Cze 2012
Posty: 530
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 10:23, 12 Kwi 2013    Temat postu:

"Źródłem tych informacji nie jest AŚ, on tylko przytoczył badania zrobione przez Prinsa."
- i tenże Prins pisze na swojej stronie: Ponad dwadzieścia pięć lat doświadczenia w przemyśle motoryzacyjnym sprawia, że wysokojakościowe komponenty i zestawy układów sekwencyjnego zasilania gazem firmy Prins, opracowane we współpracy z japońską korporacją Keihin, cieszą się zaufaniem zarówno klientów indywidualnych, jak i koncernów samochodowych, między innymi Proton, Honda....
"Zauważcie, że żaden Japoniec nie proponuje fabrycznej instalacji gazowej"
- Mitsubishi oferuje nowe auta z instalacja, był także okres że ASO w Holandii i Belgii montowały gaz do Hondach
"I nie piszcie, że ktoś przelatał 30 tyś km i nic się nie działo. Niech przelata 150!"
- wypowiadam się bo posiadam gaz i mogę po za teoretykami wypowiedzieć się o sprawowaniu się instalacji po przebiegu 80 tys
"ja jezdże 80 proc tras w mieście na krótkich odcinkach"
- jeżdżę prawie tylko w mieście, pokonuję odcinki 10-15 km, instalacja przełącza się na gaz po przejechaniu około 1,2 - 2 km (zimny silnik po nocy)
"Jak samochód sie rozgrzeje i przejdzie na gaz, będzie go palił 2 l więcej"
- co przy obecnej cenie paliwa i spalaniu 10 l/100km benzyny wychodzi 56 zł, przy gazie i spalaniu 12l/100km wychodzi 30 zł
"Może i koszty roczne przeglądów zwracają się po jednym tankowaniu, ale potencjalny remont silnika już nie"
- w zasadzie to ja przed założeniem instalacji zrobiłem rozeznanie, i montaż instalacji zwrócił się u mnie po ośmiu miesiącach, a w następne pół roku "zapracował" na"nowy" silnik
"Pomijam już takie aspekty jak stres i strata czasu zwiazana z awariam"
- dość subiektywna ocena, bo jak na razie to na większy stres i stratę czasu narazili mnie mechanicy samochodowi, a nie instalacja gazowa
"np. przy regulacji zaworów samochód trzeba odsatwić na cały dzień,"
- w zasadzie co roku zostawiał mechanikowi samochód na cały dzień, począwszy od przeglądu okresowego, wymiany oleju i filtrów, zawsze coś się znajdzie do zrobienia w zawieszeniu itd. itp


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez traks dnia Sob 18:49, 13 Kwi 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
traks




Dołączył: 13 Cze 2012
Posty: 530
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 10:45, 12 Kwi 2013    Temat postu:

[link widoczny dla zalogowanych]

A tu zdjęcie strzelone przy okazji tankowania na stacji:)
Bogatego stać na oszczędzanie:)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Pean




Dołączył: 20 Cze 2012
Posty: 300
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 11:36, 12 Kwi 2013    Temat postu:

traks napisał:
" wypowiadam się bo posiadam gaz i mogę po za teoretykami wypowiedzieć się o sprawowaniu się instalacji po przebiegu 80 tys...
.....a w następne pół roku "zapracował" na"nowy" silnik.....


Ale Ty masz starą CR-V- kę, a my rozmawiamy o silnikach serii R, których dotyczył raport Prinsa...


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Pean dnia Pią 11:37, 12 Kwi 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
rysiekogl




Dołączył: 27 Mar 2013
Posty: 119
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 11:54, 12 Kwi 2013    Temat postu:

Znajomy z Opola ma Toyotę Tundrę na gazie zrobił 180 tys mil nie km. Silnik chodzi jak igiełka nic sie nie dzieje, ktoś kto pisze że w w aucie swieci sie CHECK ENGINE musiał mieć spartoloną instalacje. Podkreślam nie jestem zwolennikiem gazu denerwuje mnie smród z rury. Co do sprzedaży auta już pisałem rav4 z 2001 z gazem poszła praktycznie od ręki, benzyny bez LPG widzę że dalej stoją w ogłoszeniach wiec. LPG nie ma nic do sprzedaży auta.
Uważam że do aut japońskich LPG z smarowaniem zaworów to podstawa i zero problemów gwarantowane. Co do autoświata wystarczyć zobaczyc na art. LPG samozło.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.crvklub.fora.pl Strona Główna -> Eksploatacja / III Gen (2007-2011) Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Następny
Strona 1 z 8

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
cbx v1.2 // Theme created by Sopel & Programy