Forum www.crvklub.fora.pl Strona Główna
Problem z DPF

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.crvklub.fora.pl Strona Główna -> Eksploatacja / III Gen (2007-2011)
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Zyga-85




Dołączył: 22 Wrz 2017
Posty: 3
Przeczytał: 16 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 10:07, 04 Lip 2018    Temat postu: Problem z DPF

Witam zakładam nowy temat ponieważ nie znalazłem satysfakcjonującej odpowiedzi na problem z DPF. Jestem posiadaczem Honda crv III 2007 140KM, 230 tys przebiegu która pochodzi z Niemiec i jest wyposażona w filtr DPF. Auto mam od roku, przez ten czas trzykrotnie następowało wypalanie filtra na trasie jednak ostatnim razem na autostradzie przy 140 zapalił się już na stałe nie chce zgasnąć. Wypaliłem filtr u mechanika, zostawiłam dwie stówy, problem powrócił po miesiącu. Próbowałem przejechać się w godzinnej trasie powrotnej na 3 biegu 3000-3500 obr. i nie pomogło. Pozostaje mi regeneracja lub wycięcie. I mam konkretne pytania w związku z tym - czy ktoś z was regenerował lub wycinał?Jeśli tak to na czym to dokładnie polega i na co zwrócić uwage, ile to kosztuje, oraz wszystkie inne cenne uwagi. Pytam bo poznałem jednego gościa który chce mi wgrać nowy plik do sterownika silnika po którym auto zachowuje się tak jak gdyby filtra nigdy nie było, a później ma wyciąć ten filtr. Koszt całości 600 zł, Toruń. Czy to wystarczy? Czy nie powinno się oddać auta do fachowego sprawdzenia np zaworu egr, wtrysków itp które mogły być przyczyną nadmiernego zapchania filtra? Proszę o fachowe odpowiedzi. Pozdrawiam, Konrad.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Zyga-85 dnia Śro 10:21, 04 Lip 2018, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Maxell




Dołączył: 18 Sty 2014
Posty: 172
Przeczytał: 34 tematy

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: sko
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 10:15, 05 Lip 2018    Temat postu:

takie czyszczenie daje bardzo dobre efekty https://www.youtube.com/watch?v=GHcYH2CI4J0 , na forum accorda jeżdżą po takim czyszczeniu i nie ma najmniejszych problemów z filtrem dpf, co do wycięcia to są dwie kwestie, jedna to mają zaostrzyć przepisy co do wyciętych dpf, więc żeby się nie okazało że będziesz musiał kupować nowy filtr i wstawiał go [link widoczny dla zalogowanych] , druga kwestia to spaliny, w nowoczesnych dieslach są układy wysokiego ciśnienia wtrysku do 2000 barów, które wytwarzają cząstki sadzy o wielkości 0,001 mm , i to jest o tyle groźnie że taka cząstka jest bardzo malutka i dlatego głeboko wnika w pęcherzyki płucne i jest o wiele bardziej niebezpieczna od większych cząstek które wytwarzają stare silniki euro 2, w trasie to może i tego nie odczujesz bo spaliny idą do tyłu ale na postoju to i sam możesz się tego nawdychać.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Maxell dnia Czw 12:39, 05 Lip 2018, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
niggle




Dołączył: 14 Wrz 2012
Posty: 80
Przeczytał: 15 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Białystok / Tonsberg
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 23:49, 13 Lip 2018    Temat postu:

Ja wymieniałem filtr DPF na nowy 2 lata temu (latem 2016r). Filtr nie mieścił już sadzy, bo był zapełniony popiołami z wcześniejszych wypalań. Nie chciałem się bawić w tzw. regenerowanie, czy czyszczenie, bo to podobno rozwiązuje problem na krótki czas, a ja nie maiłem ani czasu ani ochoty być stałym klientem warsztatu od DPF.

Wymieniłem na nowy w ASO za ok 4000zł (plus cena wymiany oleju silnikowego dwa razy i filtrów). Miałem jedno poważniejsze wypalanie później, ale dłuższa trasa pomogła (ciekawe czy by pomogła przy filtrze regenerowanym).

Rozważałem też usunięcie, ale że nie mieszkam w PL, a na przeglądach mam mierzone zadymienie spalin zdecydowałem się na wymianę.


Maxell napisał:
druga kwestia to spaliny, w nowoczesnych dieslach są układy wysokiego ciśnienia wtrysku do 2000 barów, które wytwarzają cząstki sadzy o wielkości 0,001 mm , i to jest o tyle groźnie że taka cząstka jest bardzo malutka i dlatego głeboko wnika w pęcherzyki płucne i jest o wiele bardziej niebezpieczna od większych cząstek które wytwarzają stare silniki euro 2, w trasie to może i tego nie odczujesz bo spaliny idą do tyłu ale na postoju to i sam możesz się tego nawdychać.


Dodatkowo do tego co @Maxell napisał, to te cząstki sadzy są rakotwórcze i odpowiadają za powstawanie kilku rodzajów nowotworów.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.crvklub.fora.pl Strona Główna -> Eksploatacja / III Gen (2007-2011) Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
cbx v1.2 // Theme created by Sopel & Programy