Forum www.crvklub.fora.pl Strona Główna
Nagrzewnica, klapy, brak ciepla prawa strona
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.crvklub.fora.pl Strona Główna -> Eksploatacja / III Gen (2007-2011)
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
krzall




Dołączył: 04 Kwi 2019
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 15:04, 04 Sty 2020    Temat postu: Nagrzewnica, klapy, brak ciepla prawa strona

Dzień dobry
Potrzebuje pomocy w zakresie crv 2.2 2007.
Nagrzewnica
Sterowanie klasami
Objaw nie grzeje prawa strona . Mogę przestawić na zimne i bardziej zimne z prawej Ale ciepła ie działa

Lewa strona jest ok.
Zawór działa
Nagrzewnica myta plukana sprawdzona .- przepływ jest
Termostat działa otwiera zamyka
Plyn jest
Który silnik odpowiada za załączenie i dlaczego ciepłego powietrza na prawa strona.
W.nagrzewnicy z twgonco pamiętam są 3 . Jeden po lewej dwa po prawej .
Oglądałem działanie i wydaje mi się że wszystkie klapy dźwignie działają
Ale jakbym wiedział ktory odpowiada za otwieranie ciepła na prawej stronie rozbiore całość jak już będę miał silnik zapasowy 😊👍.
Z góry dziękuję za odpowiedź. Ciepło całkowite otwiera z tego co pamietam ten po lewej , lqcznie z zaworem na lince klapa .
Dzieki i pozdrawiam kz


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez krzall dnia Sob 19:10, 04 Sty 2020, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
slapas




Dołączył: 05 Lis 2013
Posty: 860
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 47 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Europejczyk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 22:21, 04 Sty 2020    Temat postu:

Proponuje zrobic autodiagnostyke klimatyzacji - opis procedury byl kilkakrotnie tlumaczony na Forum.

A tutaj jeszcze inny opis autotestu:
[link widoczny dla zalogowanych]

Pozdrawiam.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez slapas dnia Sob 23:18, 04 Sty 2020, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
dudi




Dołączył: 11 Mar 2018
Posty: 50
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Żelechów
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 11:51, 07 Sty 2020    Temat postu:

Nie trzeba być specjalistą żeby mniej więcej zawęzić problem z usterką. Zacznij od dostania się do mechanizmu rozdzielania ciepłego powietrza na wloty do kabiny pojazdu. Zanim kupisz nowy silnik sprawdź stary. Może być zepsuty silnik, może mechanizm regulacji klapą, może silnik nie dostawać zasilania, może się coś zacięło. Jak nie zajrzysz nie będziesz wiedział.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
krzall




Dołączył: 04 Kwi 2019
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 16:25, 07 Sty 2020    Temat postu:

dudi napisał:
Nie trzeba być specjalistą żeby mniej więcej zawęzić problem z usterką. Zacznij od dostania się do mechanizmu rozdzielania ciepłego powietrza na wloty do kabiny pojazdu. Zanim kupisz nowy silnik sprawdź stary. Może być zepsuty silnik, może mechanizm regulacji klapą, może silnik nie dostawać zasilania, może się coś zacięło. Jak nie zajrzysz nie będziesz wiedział.


Dzień dobry
Bardzo dziękuję. Chce dostać się do mechanizmu. Proszę powiedz mi dokładnie które to miejsce . Silnik prawy czy lewy ? Dokładnie w którym miejscu jest ten mechanizm. Są trzy silniczki, które widziałem. Od kierowcy jeden (ciepłe powietrze otwiera wraz z zaworem cieczy grzejącej) po prawej są dwa . Dolny zamyka otwiera wlot zimnego. Tak się domyślam ze schematów które znalazłem w serwisowce Ale to do benzyny i do tego jednostrefowej. Gdzie jest mieszacz stref zamykający otwierający dopływ prawo lewo?
Z góry dzięki za pomoc . Może masz jakiś schemat? Rysunek ?
Mam możliwość zabrania ze składu silniczka, ale chciałbym wiedzieć który to 🤣. Bo tam leży ich cała sterta. oczywiście używane
Dzięki za pomoc

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez krzall dnia Wto 17:02, 07 Sty 2020, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
slapas




Dołączył: 05 Lis 2013
Posty: 860
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 47 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Europejczyk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 19:48, 07 Sty 2020    Temat postu:

Jezeli u Ciebie tez sa dwa silniki od air-mix (po lewej u dolu dla kierowcy i u dolu po prawej dla pasazera) to sprawa wydaje sie raczej jasna, gdyz to wlasnie ten prawy dolny aktuator moze byc winny niedomykania przeplywu zimnego powietrza do nawiewow pasazera. Najlepiej odkrec silnik i sprawdz:
- czy mozna manualnie przestawiac polozenie klapki mixera,
- czy po wlaczeniu klimatyzacji silniczek odkrecony ale podlaczony do instalacji, wykonuje obroty.

Jezeli silniczek sie kreci, to Problem moze lezec np. w zbyt duzym oporze przestawiania klapki mieszacza.
Natoiast jezeli servo nie wykazuje zadnej aktywnosci, to proponuje wykrecic silnik z drugiej strony i podlaczyc Aktuatory zamieniajac je stronami - to pozwoli stwierdzic czy winny jest element wykonawczy czy tez brak napiecia w wiazce.

Pozdrawiam.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
krzall




Dołączył: 04 Kwi 2019
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 20:18, 07 Sty 2020    Temat postu:

slapas napisał:
Jezeli u Ciebie tez sa dwa silniki od air-mix (po lewej u dolu dla kierowcy i u dolu po prawej dla pasazera) to sprawa wydaje sie raczej jasna, gdyz to wlasnie ten prawy dolny aktuator moze byc winny niedomykania przeplywu zimnego powietrza do nawiewow pasazera. Najlepiej odkrec silnik i sprawdz:
- czy mozna manualnie przestawiac polozenie klapki mixera,
- czy po wlaczeniu klimatyzacji silniczek odkrecony ale podlaczony do instalacji, wykonuje obroty.

Jezeli silniczek sie kreci, to Problem moze lezec np. w zbyt duzym oporze przestawiania klapki mieszacza.
Natoiast jezeli servo nie wykazuje zadnej aktywnosci, to proponuje wykrecic silnik z drugiej strony i podlaczyc Aktuatory zamieniajac je stronami - to pozwoli stwierdzic czy winny jest element wykonawczy czy tez brak napiecia w wiazce.

Pozdrawiam.


Helo
Dzieki bardzo
Lewa strona czyli od kierowcy jest jeden silnik - dział na klapę i na linkę do zaworu, prawa strona od pasażera sa dwa. Dolny obsługuje jedna klapę, górny dwie.
Zastanawia mnie czy nie ma jeszcze jednego na rysunku na froncie obudowy nagrzewnicy - centralnie. I właśnie to może być ten felerny
Jutro bede miał chwile na ogarnięcie i pogrzebanie z rana bo musi byc trochę cieplej i widno. Nie mam za bardzo szans na wjechanie do garażu ale u znajomego przy warsztacie będe rzeźbił
ps - ten dolny swego czasu odpiałem i jechałem z otwartą klapa to dawało zimne na całe auto prosto z klimy. Normalnie lodowate ... Już się zabierałaem do ogarnięcia tego ale okazało się że robota mnie pogoniła i nie było czasu. Poskladałem bez sprawdzania do kupy i tak sobie się bujam , ale zrobie to Smile

Dam znać do czego doszedłem (doszlismy Wink ) wspólnymi siłami


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
slapas




Dołączył: 05 Lis 2013
Posty: 860
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 47 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Europejczyk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 21:00, 07 Sty 2020    Temat postu:

Na tym obrazku:
http://www.crvklub.fora.pl/images/galleries/1239518755e14e2c4a08b9-427076-wm.jpg
zaznaczylem servo, ktore moim zdaniem jest odpowiedzialne za sterowanie temperatura nawiewu na strone pasazera.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
krzall




Dołączył: 04 Kwi 2019
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 21:07, 07 Sty 2020    Temat postu:

slapas napisał:
Na tym obrazku:
http://www.crvklub.fora.pl/images/galleries/1239518755e14e2c4a08b9-427076-wm.jpg
zaznaczylem servo, ktore moim zdaniem jest odpowiedzialne za sterowanie temperatura nawiewu na strone pasazera.


Super dzięki

To jest to górne po prawej (od pasazera) którego nie wydłubalem jeszcze. Jutro biorę się i dam znać...
Dziękuję bardzo
😁


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
slapas




Dołączył: 05 Lis 2013
Posty: 860
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 47 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Europejczyk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 21:11, 07 Sty 2020    Temat postu:

No chyba wlasnie raczej "dolne" o nazwie "passenger air-mix..."
Bo gorne "recirculation..." to servo odpowiedzialne za przelaczanie poboru powietrza zewnatrz/wewnatrz.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
krzall




Dołączył: 04 Kwi 2019
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 22:53, 07 Sty 2020    Temat postu:

slapas napisał:
No chyba wlasnie raczej "dolne" o nazwie "passenger air-mix..."
Bo gorne "recirculation..." to servo odpowiedzialne za przelaczanie poboru powietrza zewnatrz/wewnatrz.


Sprawdzę dokładnie.
Dolne jak zdałem silniczek i jechałem to wiało zimnym z zewnątrz. Musiałem trytytka na chwile złapać żeby byla klapa zamknięta. .
Moze zastosowali jakas wersję próbną i mix rozwiązań 😅
Zobaczę jutro w ciągu dnia i dam znać.
Górnego nie rozbieralem


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
krzall




Dołączył: 04 Kwi 2019
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 14:54, 08 Sty 2020    Temat postu:

Helo
Miałem dziś działać ale okazało się ze praca woła i nie bylo wolnego czasu, choć pogoda byla idealna. Jutro nie bedzie wpadki.
Wybaczcie Ci którzy czekacie na info . Pozdrawiam kz


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
krzall




Dołączył: 04 Kwi 2019
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 20:47, 10 Sty 2020    Temat postu:

Hello,
Uff walczyłem
Efekt nie grzeje dalej pół nagrzewnic.
Sprawdzone klapy działają wszystkie. Lewy silnik odpowiada za kierowcę ciepło zimno, oraz za załączenie ogrzewania na zaworze, w komorze silnika. Prawy dolny za klapa ciepło zimno pasażera, prawy górny za ustalenie pozycji nawiewu, oraz jeszcze jeden na wentylatorze i ten odpowiada za zamknięty otwarty wlot powietrza.
Co jest zepsute ?
Nagrzewnica. Pomimo płukania dokładnie połowa nie grzeje, część prawa zimna i tyle.
Dalsze prace ?
Wyjąć nagrzewnice i wsadzić drugą
Standardowo wiąże się to ze zdjęciem deski .
Jednakże wiem że są nagrzewnice np do civica że zdejmowanymi króćcami. Czy wiecie czy są takie do crv i gdzie dostać?
Mam pewien pomysł na wymianę bez zdejmowania deski ale to ostateczośc - przecięcie rurek i wyjście starej, wstawienie nowej z rurkami łączonymi albo cybantami (Czy nie zacznie cieknącbez barýłkowania?) Albo złączem kielichowym do klimatyzacji tylko to jest 3/ cała i dość duże i zajmuje sporo miejsca nie wiem czy dekiel od nagrzewnicy się zamknie ?
Jakby ktoś miał z tym doświadczenie to proszę.
A ... zawór jest ok zdjęciem i sprawdziłem
Nagrzewnice czyscilem. Ma przepływ ale musi być dużo syfu.
Innego pomysłu nie mam. Wstawię później kilka linków do zdjęć
Ogólnie dostęp jest ale...
Dajcie znać jak macie jakiś pomysł na rurki Alu 17 mm bo takie ma naszą kochaną hondzia 😀 dzięki


[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]


[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 1 raz

Ostatnio zmieniony przez krzall dnia Pią 21:03, 10 Sty 2020, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
slapas




Dołączył: 05 Lis 2013
Posty: 860
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 47 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Europejczyk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 12:39, 12 Sty 2020    Temat postu:

A plukanie nagrzewnicy przeplywem zwrotnym pod cisnieniem przy jednoczesnym opukaniu prawej czesci nagrzewnicy (np. drewnianym czy gumowym mlotkiem) tez nie pomaga?

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez slapas dnia Nie 12:40, 12 Sty 2020, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
krzall




Dołączył: 04 Kwi 2019
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 20:45, 17 Sty 2020    Temat postu:

slapas napisał:
A plukanie nagrzewnicy przeplywem zwrotnym pod cisnieniem przy jednoczesnym opukaniu prawej czesci nagrzewnicy (np. drewnianym czy gumowym mlotkiem) tez nie pomaga?



Dobry wieczór
Uff. Zrobione. Dopiero dziś mam troche czasu żeby opisać.
Układ był plukany. Łącznie z udarowym wspomaganiem przepływu. Poszedł syf ale musiał jakiś zostać skoro bylo zatkane ze połowa zimna.
Rozebralem plastiki. Zdemontowalem pedały gazu /2 śruby i wtyczka/
Podłączyłem nawiew- 2 wkręty
Odkręcilem osłonę przewodów nagrzewnicy i samej nagrzewnicy .
Zdałem przewody z nagrzewnicy w komorze silnika i opróznilem nagrzrwnice z płynu. /ciśnienie powietrza wydmuchane /
Następnie diax i przeciąłem rurki .
Wysunąłem nagrzewnice.
Z nowej /uzywanej/ odciąlem odpowiednio dłuższe krócce tak żeby pasowały pozostałych w samochodzie .
Złożyłem wężyki gumowe średnica 17 mm wewnątrz. Po św cybanty i założyłem nowa nagrzewnice
Oczywiście papierem ogradowalem końcówki po cięciu.
Skręcone cybanty , złożone kroćce pod maską. Zalany plyn ..zlozonynpedal. plastiki, osłony itp.
Odpalenie auta i ...
CiepŁo 🤣
Z obu stron i z każdego otworu kratek.
Rewelacje . Koszt cybanty , kawalek weza i nowa nagrzewnic .
Czas trwania 2 godziny z 2 herbatami bo robiłem to w ciepłe popołudnie wtorkowe na zewnątrz. Niewygodna pozycja do grzebania ale deska jest bardziej pracochłonna jak trzeba ja zwalić.
Bardzo dziękuje Wam za pomoc...
Niebawem kolejny temat- zadanie (zaloze świeży temat) bład p1065 🤣...
Dziś siw ochłodziło A ogrzewanie po 5 minutach w samochodzie znacznie odczuwalne. Dodam ze to diesel. Wynik uważam za w pełni zadowalający.
Wyjeta nagrzewnica zaje...na kamieniem na amen. Przepływ był ale wody wchodzi do czystej i nowej powiedzmy kubek, a do tej zatkane wchodziło może 70 ml? waga wyjęte 4 razy większa niz nowej .
Dzięki jeszcze raz i do kolejnej naprawy 🤣


Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
slapas




Dołączył: 05 Lis 2013
Posty: 860
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 47 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Europejczyk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 13:42, 18 Sty 2020    Temat postu:

Wniosek taki, ze z plynu chlodniczego wytracila sie tak duza ilosc osadu, ze zatkala nagrzewnice. Shocked Doprawdy zadziwiajace! Stary plyn? A moze kiepska jakosc? Czy tez zle dobrany do ukladu i zareagowal z materialem nagrzewnicy?
Ja staram sie zawsze stosowac do zalecen znajomego serwisanta i zalewam uklad chlodniczy koncentratem i jesli zdarzy sie koniecznosc dolania wody bo koncentratu nie mam pod reka, to uzywam taka zdemineralizowana.

Zatem gratuluje udanej naprawy a przede wszystkim determinacji!!! Super
No i super, ze podzieliles sie na forum swoim doswiadczeniem.

Pozdrawiam.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.crvklub.fora.pl Strona Główna -> Eksploatacja / III Gen (2007-2011) Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
cbx v1.2 // Theme created by Sopel & Programy