Forum www.crvklub.fora.pl Strona Główna
honda crv jaki silnik wybrać ?
Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.crvklub.fora.pl Strona Główna -> Eksploatacja / III Gen (2007-2011)
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
TomeK




Dołączył: 24 Wrz 2012
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 9:29, 12 Wrz 2014    Temat postu: honda crv jaki silnik wybrać ?

witam
stoję przed wyborem kupna SUVa
od dawna podoba mi się CR-V 3 generacji
mam przeznaczone na auto ok 41tys
czy coś wartego uwagi znajdę w tej kwocie ?

i jaki silnik najlepiej do tego auta wybrać
2 litrową benzynę
czy 2.2 litrowego diesla
na co zwrócić uwagę przy kupnie takiego CR-V

dziękuję za wszystkie opinie
pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
rysiekogl




Dołączył: 27 Mar 2013
Posty: 119
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 11:23, 12 Wrz 2014    Temat postu:

Musisz sobie zadac pytanie ile rocznie będziesz jeździł? Ja robie 8 tys rocznie max, wiec nie opłaca sie dla diesel.
Za założoną kwotę będziesz musiał sporo poszukać! Oczywiście "Igiełki , Perełki, Laleczki i Jedyna taka" są, tylko co to za auta przekonasz się na miejscu.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
slapas




Dołączył: 05 Lis 2013
Posty: 502
Przeczytał: 20 tematów

Pomógł: 25 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Europejczyk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 12:25, 12 Wrz 2014    Temat postu:

W takiej cenie kupisz diesla z przebiegiem powyzej 100 tkm a moze i byc trudno znalezc cos ponizej 150 tkm. Taki przebieg dla wspolczesnego silnika wysokopreznego nieobarczonego wadami konstrukcyjnymi, powinien byc dopiero poczatkiem "przygody z dieslem"... ale niestety czesto bywa wstepem do pasma bezsensownych kosztow i udreki. (z autopsji). A wszystko dlatego, ze kupujac takiego "dojrzalego" juz diesla, musimy sie liczyc, ze w kazdej chwili konieczna bedzie wymiana lub naprawa takich elementow jak: turbina, wtryskiwacze, pompa wtryskowa, egr, czy kolo dwumasowe itd. Wystarczy jedna taka awaria a cale oszczednosci z tytulu nizszego spalania ida sie... Mad . Oczywiscie silnk benzynowy nie jest zupelnie niezawodny, ale mniejsza ilosc tak czulych na eksploatacje i drogich elementow, sprawia ze koszty ewentualnych napraw bywaja sporo nizsze. Ponadto silniki benzynowe Hondy naleza do tych dopracowanych i trwalych. Niestety 2.0 iVTEC nie grzeszy momentem obrotowym, co po przesiadce z 3-litrowego turbodiesla z automatem, moze przyprawiac o wrazenie, ze ten samochod ma naped reczny bo tak czesto trzeba machac dzwignia zmiany biegow Very Happy ale kiedy juz sie opanuje sztuke doboru przelozenia do aktualnej sytuacji i zapotrzebowania na Nm, to autko calkiem pozytywnie zaskakuje swoim uniwersalnym harakterem, szczegolnie kiedy instalacja LPG pozwala obnizyc koszta do poziomu kompakta.
Aby jednak byc w pelni uczciwym, musze wspomniec, ze dla mojej pelnej satysfakcji (tej motoryzacyjnej naturalnie Very Happy ) tej wielkosci samochod (masa, gabaryry, naped 4x4) powinien miec motorek conajmnie 170-200 KM.
Pozdrawiam.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez slapas dnia Pią 12:32, 12 Wrz 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
niggle




Dołączył: 14 Wrz 2012
Posty: 78
Przeczytał: 13 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Białystok / Tonsberg
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 4:08, 21 Wrz 2014    Temat postu:

Wg mnie tylko diesel. Jezeli benzyna to 2.4L 170KM. Diesel wcale nie jest żwawy, więc wyobrażam sobie jak słaby jest 2.0 iVTEC (np. z przyczepą), ale nie wiem, jeżdżę "kopciuchem" więc mogę sobie tylko wyobrażać.

Co do eksploatacji diesla kolega @slapas już wymienił turbinę, EGR, dwumas, wstryski. Ja dołożyłbym słabe sprzęgło i słabe hamulce.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Pean




Dołączył: 20 Cze 2012
Posty: 300
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 8:20, 21 Wrz 2014    Temat postu:

niggle napisał:
Wg mnie tylko diesel. Jezeli benzyna to 2.4L 170KM. Diesel wcale nie jest żwawy, więc wyobrażam sobie jak słaby jest 2.0 iVTEC (np. z przyczepą), ale nie wiem, jeżdżę "kopciuchem" więc mogę sobie tylko wyobrażać.

Co do eksploatacji diesla kolega @slapas już wymienił turbinę, EGR, dwumas, wstryski. Ja dołożyłbym słabe sprzęgło i słabe hamulce.

A czego oczekiwałeś od CR-V? Wyścigówki? To stateczny minivan do użytkowania codziennego, zwłaszcza w mieście, bo ma małe wymiary zewnętrzne, przy dużych wewnętrznych. Benzyna 2,0 jest tak samo żwawa, a nawet minimalnie lepsza od 2,2 diesla. Problemem jest tylko stosunkowo niski moment obrotowy, wiec żeby żwawo jeździć trzeba trzymać ten silnik na obrotach, bo on idzie najlepiej od 4 do 6 tyś obrotów, zresztą jak każda benzynowa honda. Ja potrzebowałem paru dni przesiadając sie z turbodiesla 150 KM na naukę zwawego poganiania benzyną. Zapewniam, ze nie ma problemów w codziennej jeździe ani z wyprzedzaniem, trzeba tylko wiedzieć z jakich obrotów to robić. Silnik 2,4 nie jest wcale dużo lepszy, bo jest zamulony zawsze przez automat ( benzyny 2,0 w automacie w ogóle nie wolno brać pod uwagę ). Benzyna spala wiecej od diesla ok. 1,5 litra więcej na 100 km, a jest totalnie bezawaryjna. Jak ktoś chce, to może gazować. Dla mnie diesel jest bez sensu, ale dla kogoś kto robi duże trasy, często jeździ z przyczepą albo nie chce mu się wachlować biegami przy wyprzedzaniu- diesel będzie lepszy. Do miasta i dla tych, którzy nie lubią być zaskakiwani wydatkami na turbinę, dwumas i co tam jeszcze - tylko manual-benzyna Cool


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Pean dnia Nie 8:23, 21 Wrz 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
slapas




Dołączył: 05 Lis 2013
Posty: 502
Przeczytał: 20 tematów

Pomógł: 25 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Europejczyk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 12:08, 21 Wrz 2014    Temat postu:

W swietle wypowiedzi kolegi niggle chcialem tylko sprostowac, ze moje fatalne doswiadczenia z dieslem nie dotycza Hondy a tym bardziej CRV-ki.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Jakub19




Dołączył: 25 Maj 2013
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: ZANIEMYŚL
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 9:01, 22 Wrz 2014    Temat postu: CRV

Koledzy
Mój przypadek jest taki:
Szukałem crv -ki ale diesla skreśliłem z powodu dodatkowych wydatków które prędzej czy póxniej przyjdą a jeżdże dużo, los sprawił że kupiłem 2.0 2008 rok z polskiego salonu 100 tys przebiegu na domiar w automacie trudno było mi uwierzyć aby to auto dobrze jeździło ale używam autka ponad rok 40 tysi zrobiłem i nie zamienię na inne autoamt ok troche osłabia ale nie widzę problemu w wyprzedzaniu a spalanie mam poniżej 9 litrów zawsze obojętnie czy jadę trasę czy lokalne przebiegi , a i mam porównanie do bmw x3 nowej którą znajomy kupił z nowym automatem który miał być tak wspaniały ( szału nie robi ) zmiany biegów tak samo czuć jak w Hani Wink
Ja polecam autoamt - wygoda Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
edon




Dołączył: 19 Cze 2014
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Toruń
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 15:52, 22 Wrz 2014    Temat postu:

Ja też miałem ten sam problem co wybrać ?. Jednak analiza kosztów ewentualnych napraw spowodowała że wybrałem benzynę 2.0 . Przyszły czasy że na diesle trzeba patrzeć z nieco innej perspektywy. To już nie te stare nie wysilone proste silniki. Tu wszystko może się zdarzyć i co gorsze nic nie można przewidzieć, to tylko kwestia czasu. Zresztą wielkiego wyboru nie masz . Co mogę doradzić: automat ( dla mnie to jest to) mimo że silnik nie za mocny ale mi w zupełności wystarcza. Nauczyłem się nim jeżdzić i jest ok. Spalanie w mieście ok 9,5l trasa 7,5 l max.




Edon
CRV III 2.0 aut.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
wrcfan




Dołączył: 26 Cze 2013
Posty: 281
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: UK / Ostrołęka / Lublin
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 8:52, 23 Wrz 2014    Temat postu:

Z tego co piszecie to wasze CRVki 2.0 w automacie palą tyle co mój były accord 2.0 benzyna w manualu, który jest lżejszy i bardziej aerodynamiczny

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Pean




Dołączył: 20 Cze 2012
Posty: 300
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 10:09, 23 Wrz 2014    Temat postu:

wrcfan napisał:
Z tego co piszecie to wasze CRVki 2.0 w automacie palą tyle co mój były accord 2.0 benzyna w manualu, który jest lżejszy i bardziej aerodynamiczny

Mój 2,0 manual pali o litr więcej niż kolegów z automatem Rolling Eyes ( ale bez specjalnego oszczędzania ).
Co do porównania z accordem, to trochę bez sensu, bo silniki serii R są oszczedniejsze w stosunku do K-serii. Masy też nie są specjalnie różne. Jedyna znaczna różnica, to prędkośc powyżej 120 km/h.Wtedy CR-V zaczyna żłopać ( opory powietrza ).


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
edon




Dołączył: 19 Cze 2014
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Toruń
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 19:40, 23 Wrz 2014    Temat postu:

Chciałbym tylko dodać , że jeżdżę spokojnie więc i spalanie jest w miarę niskie. Przy ostatniej wizycie w salonie Hondy(przegląd,wymiana oleju w skrzyni i tylnym moście) zaproponowano mi instalację gazową BRC które u siebie montują . Dostałem dwa lata gwarancji i ciekawy jestem jak to będzie się sprawowało. Na razie wyniki są takie: miasto 12l trasa 9.5l gazu. Co będzie dalej czas zobaczymy.




Edon
CRV 2008 aut.2.0 BRC


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
niggle




Dołączył: 14 Wrz 2012
Posty: 78
Przeczytał: 13 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Białystok / Tonsberg
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 4:09, 30 Wrz 2014    Temat postu:

Pean napisał:
A czego oczekiwałeś od CR-V? Wyścigówki? To stateczny minivan do użytkowania codziennego, zwłaszcza w mieście, bo ma małe wymiary zewnętrzne, przy dużych wewnętrznych. Benzyna 2,0 jest tak samo żwawa, a nawet minimalnie lepsza od 2,2 diesla.


Nie, nie oczekiwałem wyścigówki i wcale nie narzekam na mojego diesla. Ale trzeba przyznać, że ani przyspieszenia, ani prędkości max. wielkiej to on nie ma.

Jak mówiłem, jeździłem tylko dieslem i nie wiem jak radzi sobie benzyna. Ale z racji, że ma niski moment obrotowy, to wyobrażam sobie problem np. z ciągnięciem przyczepy.

I wiem, że ludzie (tu na tym forum) wskazywali na problem "żwawości" CRV. Szczególnie w wersji z automatem.

Może się mylę, mam taką nadzieję.

Pozdro


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez niggle dnia Wto 4:10, 30 Wrz 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
rozek260




Dołączył: 28 Kwi 2014
Posty: 303
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: wielka brytania/bydgoszcz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 8:28, 30 Wrz 2014    Temat postu:

Przyspieszenie do setki jest takie same ale benzynę trzeba kręcić powyżej 4tys wszystko zależy ile kilometrów robisz rocznie fakt taki ze jak coś strzeli w dieslu to trzeba mieć gruby portowel ja jeżdzę dieslem ze względu na ilośc kilometrów rocznie jak bym robił do 10 tys to napewno była by benzyna tańsza w zakupie i napewno mniejszy przebieg . Ale jak jeździsz powyżej 4 tys to już potrafi spalić miałem accorda 7 gen 2.0 155 km pozdrawiam

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Pean




Dołączył: 20 Cze 2012
Posty: 300
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 9:43, 30 Wrz 2014    Temat postu:

No właśnie: silnik ( jak i w ogóle cały samochód ) nalezy dobrać do swoich potrzeb i sposobu użytkowania. Benzyna wg mnie może opłacac się nawet do 20 tyś rocznie, ponieważ jej spalane w stosunku do diesla jest o ok. 1,5 litra wieksze na 100 km. Jeżeli ktoś jeździ dużo po mieście - to tylko benzyna ( nie ma podatnego na zuzycie w mieście dwumasu, szybko się nagrzewa, a jeżdżąc delikatnie spali nie więcej niż 10 l/100 ). Benzyna sie nie psuje, jest tańsza w serwisowaniu ( olej, filtry, akumulator ) i generalnie jest dla leni, którzy nie lubią odstawiać samochodu do serwisu oraz nie znosza byc zaskakiwani nagłymi wydatkami. Diesel jest też cięższy przez co szybciej zużywają się hamulce i elementy zawieszenia. Natomiast jezeli ktoś robi długie trasy i ma duże roczne przebiegi, ciągnie przyczepę lub często jeździ w górach i potrzebny jest mu duży moment obrotowy, to wybierze diesla. Nalezy jednak pamiętać, że diesel był przy zakupie o ponad 20 tyś. droższy od benzyny, więc pierwszemu włascicielowi raczej nigdy się nie zwrócił, a używany po ok. 150 tyś km może generować już duże koszty.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
rozek260




Dołączył: 28 Kwi 2014
Posty: 303
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: wielka brytania/bydgoszcz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 17:40, 30 Wrz 2014    Temat postu:

O tym właśnie mowię Smile ja kupiłem swoją pół roku temu i już zrobilem 11 tys mil u mnie tylko diesel . Ale tez nie narzekajmy na diesle hondy bo są naprawdę dobre w porównaniu do innych marek .

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.crvklub.fora.pl Strona Główna -> Eksploatacja / III Gen (2007-2011) Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Następny
Strona 1 z 8

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
cbx v1.2 // Theme created by Sopel & Programy