Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
wemibo
Dołączył: 16 Sty 2018 Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Na wschód od Warszawy Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 8:46, 21 Mar 2018 Temat postu: Diesel 150ps -automat |
|
|
Witam
Honda lubi obroty.
Takie twierdzenie mogę postawić po około dwóch miesiącach jazdy autem. Jeżdżę dieslem 2.2 i-ctdi 150ps, w automacie.
I nie podoba mi się bardzo brak momentu/siły w zakresie obrotów około 1500rpm. O ile w manualu można sobie zmienić bieg, kiedy się chce, o tyle w automacie przy spokojnej jeździe biegi przeskakują właśnie w granicach 1400-1500rpm. I wtedy auto staje się 'bezradne' - nie ma ciągu, niekulturalna praca silnika, dopóki nie dojdzie do około 1600rpm.
Mam porównanie na codzień do np. RAV4 automatu (2.4 benzyna 160ps) albo passata 2.0 140ps. Zdaję sobie sprawę z różnic aut (waga,etc.), ale najzwyczajniej w świecie siadając za kierownicą CRV na wolnych obrotach (1500rpm) auto staje się bezradne.
Co innego gdy np. ruszamy dynamicznie i automat biegi zmienia powyżej 2tys. obrotów - auto naprawdę dynamiczne i wtedy miło się jedzie.
Prośba o opinie, czy macie podobne odczucia - a może powinienem się przyjrzeć silnikowi, bo u was jest inaczej ? Silnik ma raptem 140tys. przebiegu, natomiast skrzynia w zeszłym miesiącu miała remoncik w ASO na kwotę 8,5tys. zł (konwerter momentu).
pzdr
Bogdan
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Miro1303
Dołączył: 20 Lis 2017 Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 12:12, 21 Mar 2018 Temat postu: |
|
|
Witaj
Tez mam crv automat 250 km diesel
No niestety auto nie ma zrywu to fakt ja zafundowałem chip tuning 280 km 402 momentu i jest rewelacja wartości bardzo bezpieczne dl a samochodu lecz osiągi to przepaść do tego co było mam kilu znajomych którzy maja przejechane Ok 300 tys km na chipów i nic się negatywnego nie dzieje twój wybór
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
wemibo
Dołączył: 16 Sty 2018 Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Na wschód od Warszawy Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 15:00, 21 Mar 2018 Temat postu: |
|
|
Hej
Super, że o tym piszesz, bo ja właśnie zmierzałem do zapytania o tuning.
Jestem na 100% pewien przebiegu silnika i bdb stanu całego auta. Mi nawet nie chodzi o dodanie mocy, ale o zmianę charakterystyki pracy silnika - żeby lepiej ciągnął z dołu. Jak na taką sporą pojemność 2.2 to chyba nie powinno być problemu z podniesieniem momentu a jednocześnie trwałością silnika. Ewentualne pytanie, czy skrzynia automat dobrze znosi przemapowanie, czy też ją trzeba przemapować ?
Czy w Wwie/okolicach jest jakieś do polecenia sensowny (sensowny czytaj - niedrogi, ale fachowiec) człowiek od tuningu CRV (czy ogólnie Hond) ? Jakiego rzędu dla Hond są to wydatki (czy to podobne kwoty jak dla VAG aut) ?
pzdr
Bogdan
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez wemibo dnia Czw 7:31, 22 Mar 2018, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
sabciu1
Dołączył: 22 Lis 2009 Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Głogów Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 20:31, 21 Mar 2018 Temat postu: |
|
|
Myślę że kolega się pomylił i zamiast nacisnąć "1"kliknął"2"i wyszło 280km, a miało być.... 180km. Bo właśnie na taką moc programem podnosza tunerzy.
Jeśli mam doradzić to lepszą opcją jest nowy program wgrany do komputera i pisany pod konkretną jednostkę napędową z uwzględnieniem potrzeb kierowcy....niż zewnętrzny box (nawet ten z 44-tuning). Box oszukuje komputer silnika podając zafałszowane parametry z czujników ciśnienia powietrza z turbo, ciśnienie paliwa itp.itd.
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
wemibo
Dołączył: 16 Sty 2018 Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Na wschód od Warszawy Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 7:35, 22 Mar 2018 Temat postu: |
|
|
Chyba faktycznie po prostu się pomylił o 100koni (wyedytowałem-usunąłem moje uwagi z poprzedniego maila wobec tego).
Pytanie - czy są polecani goście dla Hond? Najlepiej Mazowsze?
pzdr
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
Waldek_
Dołączył: 09 Cze 2017 Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
|
Powrót do góry |
|
|
niggle
Dołączył: 14 Wrz 2012 Posty: 99
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Białystok / Tonsberg Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 2:08, 24 Mar 2018 Temat postu: Re: Diesel 150ps -automat |
|
|
wemibo napisał: |
Honda lubi obroty.
Takie twierdzenie mogę postawić po około dwóch miesiącach jazdy autem. Jeżdżę dieslem 2.2 i-ctdi 150ps, w automacie.
|
Nie było CR-V 2.2 i-ctdi 150-konnej a do tego w automacie. Chyba masz na myśli i-dtec.
[link widoczny dla zalogowanych]
Kreator Mocy w Warszawie zajmują się indywidualnym chiptuningiem, m.in. Cr-V. Ja sam nie korzystałem z ich usług, ale jakbym miał tuningować, to zgłosiłbym się raczej do nich.
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
wemibo
Dołączył: 16 Sty 2018 Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Na wschód od Warszawy Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 21:28, 24 Mar 2018 Temat postu: |
|
|
Oczywiście - mój błąd. Aż spojrzałem pod maskę auta, jak byk - 2.2i-dtec Pomieszały mi się te symbole, bo jak kupowałem, naczytałem się i jakoś tak utkwiło.
pzdr
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
wemibo
Dołączył: 16 Sty 2018 Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Na wschód od Warszawy Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 8:32, 19 Kwi 2018 Temat postu: |
|
|
Witam
W Wwie w porządnej firmie tuningowej tuning 2.2 i-dtec kosztuje 1200zł: pomiary na hamowni podwoziowej i indywidualnym strojeniem silnika , czas 2-3h. To mi by odpowiadało, ale -
Patrząc na wykresy owszem moc i moment wędrują do góry, tyle że nie tam, gdzie ja potrzebuję. Dla mnie problemem jest to, że automat zrzuca bieg na 1500rpm i silnik sobie nie radzi, a wykresy tuningowe dla tych obrotów nie są modyfikowane.
pzdr
Bogdan
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
|