Forum www.crvklub.fora.pl Strona Główna
Gaśnie po zwiększeniu obrotów na zimnym silniku

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.crvklub.fora.pl Strona Główna -> Eksploatacja / II Gen (2002-2006)
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wuszy




Dołączył: 25 Sty 2014
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa, Ząbki
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 17:04, 25 Sty 2014    Temat postu: Gaśnie po zwiększeniu obrotów na zimnym silniku

Witam,

od września mam CRV II 2.0 2003r. benzynkę z gazem (jakieś 80tyś km przejchane na gazie), ogólnie 190 tyś przebiegu. Zawory niby w czerwcu były regulowane. Jak zrobiło się nieco chłodniej (kilka stopni powyżej zera) to zauważyłem niepokojące objawy. Po pierwszym zapaleniu auta po nocy, w momencie gdy przełączy się na gaz, ale nie jest już na ssaniu (ogólnie dość szybko przełącza się - ustawiony jest na 30 stopni C.) silnik pracuje równo - bez zarzutów. Jednak gdy zwiększę obroty do ok 3000 i wrzucę na luz to obroty spadają aż do zera i silnik gaśnie. Myślałem, że to kwestia instalacji gazowej i ewentualnie trzeba podnieść temperaturę przełączania na gaz na wyższą. Ostatnio jednak zrobiłem test przy większym mrozie. Okazuje się, że po nocy, gdy temperatur jest poniżej - 10 stopni C. tak samo dzieje się na benzynie. Jak jadę na obrotach ok 3000 i wrzucę na luz to auto przygasa. Dzieje się to tylko na zimnym silniku. Co o tym sądzicie, gdzie szukać przyczyny?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Slovak




Dołączył: 25 Lis 2013
Posty: 50
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 17:34, 25 Sty 2014    Temat postu:

............

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Slovak dnia Pon 20:41, 16 Cze 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
wuszy




Dołączył: 25 Sty 2014
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa, Ząbki
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 23:37, 26 Sty 2014    Temat postu:

A gdzie to ustrojstwo znaleźć i jak rozpoznać? Dam radę to samemu ogarnąć bez większego ryzyka, że bardziej sobie zaszkodzę niż pomogę??

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
majka




Dołączył: 13 Maj 2013
Posty: 57
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków
Płeć: Kobieta

PostWysłany: Pon 1:15, 27 Sty 2014    Temat postu:

Dasz rade. Odkręcasz dwie śrubki - w środku jest takie siteczko, które lubi się zapychać..
W Manualu szukaj jako "IAC valve".

W I gen. znajduje się to tu:


Żeby się do przepustnicy dostać zdejmujesz plastikową rurę idącą od kolektora dolotowego (chyba tak się to ustrojstwo nazywa? Embarassed )


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez majka dnia Pon 1:19, 27 Sty 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
wuszy




Dołączył: 25 Sty 2014
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa, Ząbki
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 11:06, 27 Sty 2014    Temat postu:

Dzięki wielkie za info - jak uda mi się do tego zabrać to dam znać czy pomogło.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Adamos




Dołączył: 11 Paź 2014
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 23:36, 11 Paź 2014    Temat postu:

I jak tam? Pomogło? Bo mam takie same objawy.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
ADS




Dołączył: 13 Mar 2015
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 0:23, 17 Mar 2015    Temat postu:

Chyba ktoś usunął post z odpowiedzią a szkoda:/
O co chodzi? Trzeba wyczyścić przepustnice i co jeszcze?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
wuszy




Dołączył: 25 Sty 2014
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa, Ząbki
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 8:55, 09 Wrz 2015    Temat postu:

Przyczyną problemów z gaśnięciem były zawory. Po regulacji wszystko jest ok. Muszę je niestety regulować po okm10 tyś km, żeby było ok. Przepraszam, że dopiero teraz napisałem.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Maxell




Dołączył: 18 Sty 2014
Posty: 193
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: sko
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 20:33, 09 Wrz 2015    Temat postu:

bez przesady z tym 10tys.km, w książce serwisowej jest co 40tys. km , a jak ktoś ma LPG to zalecają co 20tys.km.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
wuszy




Dołączył: 25 Sty 2014
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa, Ząbki
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 15:39, 10 Wrz 2015    Temat postu:

Może i tak zalecają, ale u mnie trzeba wcześniej, bo mi auto gaśnie na wolnych obrotach. A jak zgaśnie na zakręcie, albo środku skrzyżowania to fajnie nie jest. Mam już podobno wałek trochę zjechany, może to dlatego. Ponadto auto przejechało ponad 100 tyś km na gazie.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Maxell




Dołączył: 18 Sty 2014
Posty: 193
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: sko
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 7:33, 11 Wrz 2015    Temat postu:

ja bym raczej szukał przyczyny w instalacji LPG, ale jak nie masz znajomego gaziarza to nie usuniesz problemu bo oni wolą zakładać instalacje niż je później serwisować, udają głupka i zbywają takich klientów jak Ty czy ja. Ja jak miałem LPG to pomimo przełączenia na benzyne z autem dalej działy się dziwne rzeczy, ale 3 lata temu zdemontowałem LPG i od tej pory zapomniałem że w aucje mam silnik, dosłownie nic nie robie, a maskę otwieram tylko żeby płynu do spryskiwaczy dolać,a silnik chodzi jak szwajcarski zegrek, ale i tak pewnie w przyszłym roku zezłomuje auto bo blacharka poleciała (accord 1993r)

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Maxell dnia Pią 7:39, 11 Wrz 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Adamos




Dołączył: 11 Paź 2014
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 20:31, 17 Wrz 2015    Temat postu:

U mnie tak samo. Po regulacji zaworów wszystko wróciło do normy.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.crvklub.fora.pl Strona Główna -> Eksploatacja / II Gen (2002-2006) Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
cbx v1.2 // Theme created by Sopel & Programy