Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kupujeCRV
Dołączył: 25 Lis 2013 Posty: 48
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: WPR Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 11:18, 21 Mar 2014 Temat postu: Wymian uszczelki miski olejowej |
|
|
Wczoraj wymieniłem butlę LPG bo kończyła się legalizacja, przy okazji, że zostało mi trochę czasu postanowiłem wymienić też olej.
Złażę do kanału a tu czeka na mnie niespodzianka. Piękne krople oleju wokół całej miski olejowej. Byłem mocno zdziwiony, bo olej sprawdzam praktycznie co jakieś 2 tygodnie i było zero ubytków, w garażu żadnych plam a tu taka muka.
Po dokładniejszych oględzinach okazało się że to nie wszystko. Brakuje 2 nakrętek na szpikach oraz jednej nakrętki i śruby. Dwie nakrętki w połowie odkręcone, kilka można ręką odkręcić. A tylko kilka porządnie dokręcona.
Byłem naprawdę mocno zdziwiony.
Na razie dokręciłem śruby, uzupełniłem nakrętki i brakującą śrubkę.
Skłaniam się, że należy wymienić uszczelkę pod miską.
Robił ktoś to już samodzielnie?
Z tego co się zorientowałem to muszę zdjąć wydech
Nadkole da się odgiąć więc tu nie ma problemu.
Mam pytanie o taką małą osłonę od strony przekładni/skrzyni biegów/sprzęgła. Muszę ją zdemontować aby odkręcić śruby miski. Wydaję się mi, że za nią powinna być "sucho" ale wolałbym przez przypadek nie pozbawić się oleju w skrzyni albo w podobnym miejscu.
Druga rzecz mam problem z kolejnością dokręcania śrub.
Instrukcja na jednym obrazku pokazuje tylko sześć śrub.
na drugim już są śruby i nakrętki ale bez kolejności
moment jest ten sam. Jak to rozgryźć.
Jaką uszczelkę polecacie?
Oryginał 140zł. Trochę dużo.
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
ptok
Dołączył: 02 Gru 2013 Posty: 45
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Skąd: Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 21:08, 21 Mar 2014 Temat postu: |
|
|
Wydech trzeba puścić w dół i chyba tyle było grubszej roboty, a i osłony plastikowe odkręcałem. Uszczelkę kupiłem w motoryzacyjnym nie pamiętam jakiej firmy, bo to w zeszłym roku było. U mnie choć było wszystko cacy przykręcone pociła się dość dobrze miska od tyłu silnika. Co do przykręcania... ja zawsze z wyczuciem i śruby na krzyż biorę, żeby równomiernie ułożyć.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez ptok dnia Pią 21:09, 21 Mar 2014, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
Tomo
Dołączył: 10 Kwi 2013 Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 17:13, 22 Mar 2014 Temat postu: |
|
|
Nie ściskaj za mocno tej nowej uszczelki bo u mnie po wymianie znów zaczęła się pocić i czeka mnie kolejny raz odkręcanie.
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
Axit
Dołączył: 28 Wrz 2012 Posty: 307
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Stalowa Wola Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 7:55, 23 Mar 2014 Temat postu: |
|
|
Tomo napisał: | Nie ściskaj za mocno tej nowej uszczelki bo u mnie po wymianie znów zaczęła się pocić i czeka mnie kolejny raz odkręcanie. |
Ja robiłem to dwa razy i: .......
1) razem robił mi mechanik partacz - użył czarnego silikony i za mocno ścisną co spowodowało że uszczelka koło pasków wylazła.
2) robiłem z kolega użyłem szarego sylikonu reinza . Oczywiście opuszczenie wydechu i spuszczenie oleju pomijam w opisie. Wytarłem dokładnie brzegi miski i silnik - poczekałem (akurat miałem inna robotę więc godzina minęła) aż z silnika po krawędziach przestał skapywać olej. Potem nałożyłem cienko ale dokładnie sylikonu (po uprzednim ponownym odtłuszczeniu powierzchni) Odczekałem około 3-5 minut aż lekko wyschnie (ale "schło" na sucho - nieskręcone) i powoli przyłożyłem skręcałem śruby - tam jest chyba 12 N momentu więc nie za mocno. Poczekałem jeszcze z pól godziny i zalewałem olejem i odpalałem silnik. Mija rok i nie cieknie.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Axit dnia Nie 8:02, 23 Mar 2014, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
Tomo
Dołączył: 10 Kwi 2013 Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 21:43, 23 Mar 2014 Temat postu: |
|
|
No to teraz zrobię tak jak piszesz i powinno być dobrze. A akurat wymiana oleju się zbliża
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
kupujeCRV
Dołączył: 25 Lis 2013 Posty: 48
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: WPR Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 10:51, 24 Mar 2014 Temat postu: |
|
|
Moment jest 12 Nm zgodnie z instrukcją więc nie za mocno jak się wydaję jak się dokręca. Jak dokręcałem pokrywę zaworów to tam było 9.8 tyle co nic - ale nie cieknie jak na razie
Uszczelkę muszę jednak wymienić bo trochę się ciągle sączy.
Na rysunku który jest w moim pierwszym poście rysunek miski z pierwszego obrazku to jest z księżyca wzięty. Różni się z miską na 2 rysunku która jest w CRV. Musieli coś pomylić jak rysowali.
Silikon dawać dwustronnie? Na misce i na bloku silnika?
Próbowałem znaleźć jakiś schemat dokręcania. Na podstawie kilku wymyśliłem coś takiego. Może tak być?
1 etap - różowy
2 etap - żółty
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez kupujeCRV dnia Pon 12:24, 24 Mar 2014, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
LangLay
Dołączył: 16 Kwi 2014 Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wwa Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 15:56, 15 Sie 2014 Temat postu: |
|
|
Panowie, czy w opisach które przedstawiaucie zawsze używacie uszczelki miski olejowej czy zastępujecie ją silikonem? U mnie się właśnie poci miska i dalej nie wiem czy jest tam uszczelka czy nie. Póki co wstrzymuje działania i czekam na waszą odpowiedź.
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
Axit
Dołączył: 28 Wrz 2012 Posty: 307
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Stalowa Wola Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 19:10, 15 Sie 2014 Temat postu: |
|
|
LangLay napisał: | Panowie, czy w opisach które przedstawiaucie zawsze używacie uszczelki miski olejowej czy zastępujecie ją silikonem? U mnie się właśnie poci miska i dalej nie wiem czy jest tam uszczelka czy nie. Póki co wstrzymuje działania i czekam na waszą odpowiedź. |
Jest uszczelka i do tego ja dałem dodatkowo szary silikon Reintza - czy jak on sie tam zowie.
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
kupujeCRV
Dołączył: 25 Lis 2013 Posty: 48
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: WPR Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 8:07, 19 Sie 2014 Temat postu: |
|
|
Jakbyś demontował miskę/wymieniał olej to mógłbyś zmierzyć uszczelkę (metalową) korka spustowego?
Jakbyś wymieniał to nie polecam uszczelki ELWIS ROYAL - kupiłem najtańszą bo nie wiedziałem czy sobie poradzę z wymianą więc szkoda mi było więcej kasy w razie czego. Niestety ale jest ona dziadowska. Ogólnie wydaję się za miękka i jakby wyłaziła spod miski. A w jednym miejscu mogłem dokręcać i dokręcać a i tak nie mogłem dokręcić właściwym momentem.
Jeżeli chodzi o demontaż to poza wydechem i plastikami od dołu, również trzeba zdemontować osłonę koła zamachowego oraz wspornik przekładni napędu bo inaczej trzeba się szarpać z miską.
Nie mam za bardzo czasu zrobić co i jak po kolei ale jest tu parę moich zdjęć i informacji z serwisówki może będą pomocne.
Po wymianie pojawiło się parę kropli oleju ale i tak jest dużo lepiej niż było. Przy kolejnej wymianie oleju jak znajdę czas to będę chciał wymienić uszczelkę.
[link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez kupujeCRV dnia Wto 8:09, 19 Sie 2014, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
LangLay
Dołączył: 16 Kwi 2014 Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wwa Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 13:47, 23 Sie 2014 Temat postu: |
|
|
Super zdjęcia, dzięki!.
Zacząłem się za to brać i od razu pojawił się problem z odkręceniem zapieczonych śrub wydechu, autem podjechałem do znajomego mechanika, który stwierdził, że źle nie jest a dwa dokręcił śruby bo miał trochę luzu, a nawet jedną uzupełnił bo nie było, póki co sprawdzam czy to rozwiązanie pomoże.
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
AndyEn
Dołączył: 21 Sie 2014 Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Lublin/Warszawa Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 14:42, 23 Sie 2014 Temat postu: |
|
|
Wraz z wymianą całego rozrządu (porwałem się na tę robotę samodzielnie przy okazji koniecznej wymiany chłodnicy) wymieniałem też olej i uszczelkę miski. Od zakupu Hanki przymierzałem się do tego bo miska była cała mokra. Nie ma potrzeby odkręcania całego elementu wydechu idącego pod miską. Gdy zobaczyłem stan śrub tych na sprężynach od strony katalizatora to stwierdziłem, że na bank urwą się przy próbie odkręcania. Wystarczy odkręcić 3 nakrętki mocujące wydech do kolektora... u mnie bez większego problemu te nakrętki puściły z pomocą kawałka metrowej rurki nałożonej na przedłużkę klucza (przy okazji kolejny raz przekonałem się jak pomocnym "narzędziem" w takich sytuacjach jest taka rurka. Po raz pierwszy przekonałem się o tym przy odkręcaniu śruby koła pasowego wału). Po odkręceniu od kolektora wydech ładnie można opuścić na tyle by miska bezproblemowo wysunęła się nie zaczepiając o smoka, wystarczy kilka cm (oczywiście auto na podnośniku i lewe koło zdjęte). Trzeba tylko uważać żeby wydech nie zawisł na przewodzie od sondy lambda więc albo odpiąć sondę albo podwiesić wydech na kawałku druta, i tyle. Ja robiłem to wszystko na parkingu, bez kanału . Pozdrawiam.
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
flejm
Dołączył: 06 Sty 2013 Posty: 26
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 23:29, 11 Paź 2014 Temat postu: |
|
|
a jaką uszczelkę stosowaliście? oem czy zamiennik? zamienniki są dobrze spasowane?
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
AndyEn
Dołączył: 21 Sie 2014 Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Lublin/Warszawa Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 22:12, 12 Paź 2014 Temat postu: |
|
|
Jeśli kupisz markową z pewnego źródła (można trafić na podróbkę) i zostanie prawidłowo założona to nie będzie żadnych problemów. Ja założyłem Reinza, ma dobre opinie... polecam też Corteco i Erlinga. Ale jeżeli niespecjalnie zależy Ci na zaoszczędzeniu kilkudziesięciu zł to kupuj OEM (ok 130 zł)
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
|