Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Floru
Dołączył: 09 Sie 2011 Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Trójmiasto Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 22:05, 23 Lis 2011 Temat postu: Olej do tylnego mostu |
|
|
Witam wszystkich trochę byłem nie obecny ale cóż niech żyje praca
Czy ktoś orientuje się o co chodzi z olejem do tylnego mostu????
Wszyscy leja DPS-F a na moim moscie jest tabliczka znamionowa na której jak byk pisze ATF !!!!
I bądź tu mądry i pisz wiersze
Jeżeli ktoś posiada jakieś logiczne wytłumaczenie to bede wdzięczny bo zbaraniałem DPS-F czy ATF o to jest pytanie ????
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Porter
Dołączył: 24 Lut 2011 Posty: 316
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Tychy Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 23:42, 23 Lis 2011 Temat postu: |
|
|
Tak naprawdę chodzi tylko i wyłącznie o klase lepkości.
Jak już pisałem gdzieś tam wcześniej Honda nie podaje na DPS-F klasy lepkość więc wszyscy przezornie leją go do mostu. Aktualnie nie jest bardzo drogi a wymienia się go raz na parę lat.
ATF jest olejem do przekładni automatycznych a tylny most chyba można podciągnąć pod przekładnie automatyczną.
Najprawdopodobniej do któregoś roku honda na tabliczkach wybijała ATF a potem wypuścili na rynek produkty typu płyny, oleje itp sygnowane logiem "H", czerpiąc z tego przy okazji całkiem niezłe jak mniemam zyski.
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
Floru
Dołączył: 09 Sie 2011 Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Trójmiasto Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 18:51, 25 Lis 2011 Temat postu: |
|
|
Byłem w serwisie i fachowcy z hondy powiedzieli że Atf ma zbliżone właściwości do Dps f , aczkolwiek mechanik z hondy powiedział że Dps f ma lepsze właściwości smarowania w rożnych temperaturach. Płyn Dps f wszedł do sprzedaży w 99 r i dawał lepsze efekty przy eksploatacji tylnego mostu, i od tego roku był lany seryjnie zamiast atf do naszych mega mega wypasionych autek
Dziękuje za odpowiedz na pytanie i pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
arapaho
Dołączył: 19 Cze 2011 Posty: 168
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: GD Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 23:45, 27 Lis 2011 Temat postu: |
|
|
Też ten temat zgłębiałem . Jak chcesz to tu możesz poczytać.
[link widoczny dla zalogowanych]
Na moim pisze ATF Premium i taki leję . Samochód mój nie spędza 99% w terenie i w extremalnych warunkach, więc technologię kosmiczną zostawiam dla kosmonautów...
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
kipulo
Dołączył: 11 Lis 2013 Posty: 131
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Łomża
|
Wysłany: Wto 8:48, 04 Mar 2014 Temat postu: |
|
|
Jakie idą tam podkładki pod sruby w tylnym moscie?a z przodu co się zalewa widac tam jakis odpowietrznik może warto by zmienic
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
ptok
Dołączył: 02 Gru 2013 Posty: 45
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Skąd: Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 23:07, 04 Mar 2014 Temat postu: |
|
|
Ogarniałem temat w swojej Hani. I jest tak, że do przedliftowych można lać ATF Premium i działa to poprawnie, a do poliftów tylko DPS-F oryginalny. Z tego co obdzwaniałem ASO różne Honda dostałem na to słowne potwierdzenie, że wychodziły mosty o "zmienionej konstrukcji uszczelniaczy" czy jakoś tak to określali. Na potwierdzenie w przedliftach na moście jest naklejka "ATF Premium" a na poliftach owej naklejki nie ma. U siebie próbowałem ATF Premium i nijak to pracuje, głośno i chrobocząco.
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
kipulo
Dołączył: 11 Lis 2013 Posty: 131
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Łomża
|
Wysłany: Czw 16:28, 06 Mar 2014 Temat postu: |
|
|
Wlałem litr oleju i mało wkładam palucha a tam sucho.Jaki zastosowac na dolewkę bo DPS drogi a tam może seta wejdzie.Mam hipol 80 w 90 może by dolał ale nie chce znowu chrzanic się z tym olejem
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
Slovak
Dołączył: 25 Lis 2013 Posty: 50
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 19:43, 06 Mar 2014 Temat postu: |
|
|
...........
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Slovak dnia Pon 20:37, 16 Cze 2014, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
kupujeCRV
Dołączył: 25 Lis 2013 Posty: 48
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: WPR Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 11:01, 07 Mar 2014 Temat postu: |
|
|
kipulo napisał: | Wlałem litr oleju i mało wkładam palucha a tam sucho.Jaki zastosowac na dolewkę bo DPS drogi a tam może seta wejdzie.Mam hipol 80 w 90 może by dolał ale nie chce znowu chrzanic się z tym olejem |
Jakby mi brakło i miał nóż na gardle to bym prędzej już dolewkę zrobił z oleju co go właśnie spuściłem a nie kombinował z innym...
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
kipulo
Dołączył: 11 Lis 2013 Posty: 131
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Łomża
|
Wysłany: Pią 16:47, 07 Mar 2014 Temat postu: |
|
|
U nie na moscie jest plakietka i jest ATF lałem Dps więc to i takl pewnie mieszalne.W vitarce lałem hipol 75W90 czu jakos tak i hulała aż miło
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
ptok
Dołączył: 02 Gru 2013 Posty: 45
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Skąd: Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 22:33, 07 Mar 2014 Temat postu: |
|
|
A w Vitarce też są dwie pompy w moście, czy sam mechanizm różnicowy ?
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
kipulo
Dołączył: 11 Lis 2013 Posty: 131
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Łomża
|
Wysłany: Sob 9:09, 08 Mar 2014 Temat postu: |
|
|
Vitara ma dołaczany przedni napęd .Ciągnie na tył wajche przekładasz, i przód dołaczasz, jest też reduktor.NIe ma żadnych pomp wszystko mechanicznie i ręcznie się odbywa
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
ptok
Dołączył: 02 Gru 2013 Posty: 45
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Skąd: Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 19:28, 08 Mar 2014 Temat postu: |
|
|
A widzisz, dlatego pewnie nawet gdyby "gęstą wodę" wlał do Vitary to by to to chodziło A tu w CR-V jest inne rozwiązanie, czy lepsze to już sprawa dyskusyjna. Jak dla mnie wystarczy, w las po utwardzonych drogach i po jakimś piachu, śniegu wyciąga z dołków i o to chodzi.
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
gadem
Dołączył: 15 Cze 2014 Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 23:18, 16 Sty 2015 Temat postu: |
|
|
Lejcie zamienny Ravenol Dual Pump Fluid i bedzie bez problemów, to tak jak ktoś Wam tłumaczy, żeby kupować benzynę na Shelu bo Orlen jest zły, zupełna paranoja. Pozatym skład Honda DPF jest chyba tajniejszy niż nie wiem co.
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
uter111
Dołączył: 08 Mar 2017 Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Murowana Goslina Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 21:44, 16 Mar 2017 Temat postu: |
|
|
A ile litrów oleju trzeba wlać do tylnego mostu? Przymierzam się do wymiany , a nie mam pojęcia ile kupić. Z góry dziękuje za odpowiedź.
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
|