Forum www.crvklub.fora.pl Strona Główna
Hanulce: tarcze płyn itd

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.crvklub.fora.pl Strona Główna -> Eksploatacja / I Gen (1996-2001)
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Axit




Dołączył: 28 Wrz 2012
Posty: 306
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Stalowa Wola
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 14:01, 13 Paź 2013    Temat postu: Hanulce: tarcze płyn itd

Z racji ze bija mi tarcze (chyba tarcze), ale tylko jak są rozgrzane. Zastanawiam się nad zmiana płyn hamulcowego. Który zapikować do CRV 98 rok. Niby w sam naprawiam piszą DOT3 -czy dot4 dopuszczalny?

Zapyta ktoś dlaczego zaczynam od płynu - bo tańszy i wymiana tez w sumie bezproblemowa. A nie wiem kiedy był robiony.

A co do tarcz - no cóż mało jeżdżę głównie po mieście więc nie czuje, a i z $$$$ teraz troszkę ciężej. Wiec jak dozbieram to wymieni tarcze i klocki od razu.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Porter




Dołączył: 24 Lut 2011
Posty: 316
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tychy
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 19:24, 13 Paź 2013    Temat postu:

Zawsze do układu hamulcowego leje DOT-4 Problemów nie stwierdziłem.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
traks




Dołączył: 13 Cze 2012
Posty: 530
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 20:56, 13 Paź 2013    Temat postu:

też leję dot-4, i bez problemu. Tarcze hamulcowe nabyłem na allegro polskiego producenta, cena nie powalająca coś około 100 - 120 zł/szt. Zakup z pewnymi obawami o jakość, ale już drugi rok spokojnie dają radę. Wymiana we własnym zakresie

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Axit




Dołączył: 28 Wrz 2012
Posty: 306
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Stalowa Wola
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 10:29, 14 Paź 2013    Temat postu:

Porter napisał:
Zawsze do układu hamulcowego leje DOT-4 Problemów nie stwierdziłem.


Czy płyny są mieszalne TZN mam pozostałość (DOT4) jakieś 0,5 litra z przed 2 lat do tego dokupię drugie 0,5 dot-a 4
TZN pewnie i takte płyny będą w lepszej kondycji niż ten w układzie ale czy tak można ewentualnie zmieszać.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
traks




Dołączył: 13 Cze 2012
Posty: 530
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 17:26, 14 Paź 2013    Temat postu:

Raczej bym nie mieszał z płynem z przed dwóch lat, no chyba że był w nie otwieranym opakowaniu z foliowym zabezpieczeniem, w przeciwnym przypadku nie ma sensu mieszać, tym bardziej że płyn hamulcowy kosztuje grosze

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Peterek




Dołączył: 27 Lis 2011
Posty: 85
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: okolice Wawy
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 18:51, 20 Paź 2013    Temat postu:

DOT 4 nie jest mieszalny z DOT 5, ale jest mieszalny z DOT 5.1

pozdro


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Porter




Dołączył: 24 Lut 2011
Posty: 316
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tychy
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 22:02, 20 Paź 2013    Temat postu:

Axit napisał:
Porter napisał:
Zawsze do układu hamulcowego leje DOT-4 Problemów nie stwierdziłem.


Czy płyny są mieszalne TZN mam pozostałość (DOT4) jakieś 0,5 litra z przed 2 lat do tego dokupię drugie 0,5 dot-a 4
TZN pewnie i takte płyny będą w lepszej kondycji niż ten w układzie ale czy tak można ewentualnie zmieszać.


O ile nie stał w otwartym pojemniku to śmiało można mieszać. Jak są ubytki płynu hamulcowego w układzie to też się dolewa świeżego i nic się nie dzieje.
Nie mieszaj tylko z innymi.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
majka




Dołączył: 13 Maj 2013
Posty: 57
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków
Płeć: Kobieta

PostWysłany: Nie 22:28, 20 Paź 2013    Temat postu:

W kwestii ewentualnej wymiany tarczy - może zaglądnąć w jakim stanie i wystarczy przeslifować?
Przerabiałam to po zakupie swojej hanki. Hample były świerzo zmieniowe a kierownica biła niemiłosiernie. Po przeszlifowaniu - jak ręką odjął.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Porter




Dołączył: 24 Lut 2011
Posty: 316
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tychy
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 22:45, 20 Paź 2013    Temat postu:

majka napisał:
W kwestii ewentualnej wymiany tarczy - może zaglądnąć w jakim stanie i wystarczy przeslifować?
Przerabiałam to po zakupie swojej hanki. Hample były świerzo zmieniowe a kierownica biła niemiłosiernie. Po przeszlifowaniu - jak ręką odjął.


Chodzi ci pewnie o toczenie tarcz. Jak są w miarę nowe to można spróbować ratować w ten sposób. starych nie ma sensu toczyć. Toczenie też kosztuje a nie zawsze przynosi oczekiwany efekt. Wtedy płacimy dwa razy.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.crvklub.fora.pl Strona Główna -> Eksploatacja / I Gen (1996-2001) Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
cbx v1.2 // Theme created by Sopel & Programy