Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Rdiel
Dołączył: 10 Sie 2020 Posty: 1
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pią 12:49, 14 Sie 2020 Temat postu: Wymiana alternatora oraz paska od Honda CRV 2.2 Diesel 2007 |
|
|
Witam .
Poniżej relacja z mojej wymiany alternatora oraz dodatkowo paska wielorowkowego i rolki napinacza w Hondzie CRV z 2007 z silnikiem diesla 2.2.
Wymiana nie wymaga spuszczania płynu wspomagania oraz chłodniczego, wystarczy że zbiorniczki odsuniemy na bok .
Alternator mocowany jest na trzy szpilki - dwie od dołu jedna od góry, dodatkowo jedna śruba od osłonki nad alternatorem .
Aby wyjąć alternator trzeba wyluzować pasek wieloklinowy wcześniej wyjąć podporę silnika następnie nieznacznie unieść i cofnąć silnik żeby wydostać alternator od góry na zewnątrz.
Jeśli ktoś ma problemy z alternatorem proponuje zregenerować obecny , nie podmieniać na inny .
Demontaż krok po kroku .
Czas operacji 3-4 h
1. Podnosimy auto i demontujemy koło przednie lewe.
2. Wyjmujemy plastikowe spinki dolnej osłony od strony paska wielorowkowego -8 szt. spinek. Nie ma potrzeby demontować całej osłony wystarczy ją odchylić od strony paska i alternatora . Dwa płaskie śrubokręty oraz cęgi .
3. Odkręcamy górną plastikową osłonę chłodnicy 7 szt. spinek .
Dwa płaskie śrubokręty oraz cęgi .
4. Odkręcamy klemy akumulatora . Pamiętajmy ,po odłączeniu zasilania radio zostanie zakodowane .Konieczne będzie podanie kodu przy ponownym włączeniu radia. Klucz płaski oczkowy 10 mm.
5. Wypinamy z mocowań zbiorniczek płynu od wspomagania .
6. Odkręcamy z mocowania zbiorniczek na płyn chłodniczy.
Dwie śrubki na klucz z grzechotka 10 mm .
7. Odkręcamy wspornik mocujący zbiorniki .
Trzy śruby na klucz 10 mm.
8. Odkręcamy mocowanie rurek od płynu wspomagania i chłodniczego. Wspornik zaraz nad kołem pasowym alternatora .
Śrubka 10 mm + spinka .
9. Lewarujemy od spodu lekko silnik .
10. Odkręcamy wszystkie śruby od górnej łapy mocującej silnik .
Śruby 8 szt. na klucz 17 mm - proponuje z przedłużką .
11. Odkręcamy dwie nakrętki od szpilek przy silniku oraz jedną śrubę .
Klucz nasadka 17 mm . Kontrolujemy jednocześnie aby silnik nie opadł nam zbyt mocno .
12. Okręcamy masę od mocowania przy silniku . Śruba 10 mm.
13. Wyjmujemy łapę z 7 otworami .
14. Wyjmujemy łapę z gumowymi poduszkami - w razie trudności regulujemy sobie położenie silnika za pomocą lewarka .
15. Demontujemy główną podporę przymocowaną do ramy .
Dwie śruby 17 mm usytuowane głęboko przy podporze.
16. Luzujemy pasek wielorowkowy, przed tym jednak warto sobie zrobić zdjęcie prowadzenia paska na rolkach . Nakładamy klucz 14 mm z długą przedłużką na śrubę mocującą rolkę napinacza . Ciągniemy napinacz od szyby w kierunku świateł do momentu możliwości zdjęcia paska .
Uwaga na palce !!
17. Jeśli chcemy wymienić rolkę możemy ją teraz wykręcić , Jeśli chcemy wymienić cały napinacz są chyba jeszcze dodatkowo dwie śruby mocujące napinacz . Ja wymieniłem samą rolkę.
Demontaż alternatora .
18. Wypinamy wtyczkę elektryczną .
19.Odkręcamy dwie dolne szpilki mocowania alternatora . Czynność można wykonać od dołu lub góry , ważne aby nie pomylić szpilek są rożne.
Klucz 12 mm z grzechotką .
20. Okręcamy przewód plusowy.
Klucz 12 lub 13 mm.
21 .Okręcamy od alternatora blaszkę mocującą przewód plusowy .
Nakrętka 8 mm.
22.Odkręcamy dwie górne śruby od alternatora .
23. Wyjmujemy alternatora robiąc sobie miejcie poprzez delikatne odsuniecie silnika .
Montaż w odwrotnej kolejności pamiętając żeby zaraz po zmocowaniu alternatora wpiąć przewody elektryczne ,później będzie trudniej .
Powodzenia .
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group cbx v1.2 //
Theme created by Sopel &
Programy
|