Forum www.crvklub.fora.pl Strona Główna
regulacja zaworów Pb

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.crvklub.fora.pl Strona Główna -> Eksploatacja
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
krzysztofkk




Dołączył: 12 Lut 2014
Posty: 43
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: UK
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 13:36, 04 Wrz 2014    Temat postu: regulacja zaworów Pb

witam, puszcza mi uszczelka pod pokrywą zaworów, tzn dokładnie uszczelka w kanale na świece zapłonową, i przy okazji chce wyregulować zawory, czy jest to trudne, może ma ktoś jakić manual jak to robić, i co ile sie reguluje zawory na samym paliwie BEZ lpg. POZDRAWIAM ps czy dawać na nową uszczelkę jeszcze silikon?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kupujeCRV




Dołączył: 25 Lis 2013
Posty: 48
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: WPR
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 18:19, 04 Wrz 2014    Temat postu: Re: regulacja zaworów Pb

krzysztofkk napisał:
witam, puszcza mi uszczelka pod pokrywą zaworów, tzn dokładnie uszczelka w kanale na świece zapłonową, i przy okazji chce wyregulować zawory, czy jest to trudne, może ma ktoś jakić manual jak to robić, i co ile sie reguluje zawory na samym paliwie BEZ lpg. POZDRAWIAM ps czy dawać na nową uszczelkę jeszcze silikon?

Jak wyregulować zawory dokładnie opisane w serwisówce. Najważniejsze aby to robić na zimnym silniku i we właściwą stronę kręcić korbowodem Smile
Zawory reguluję się co 40 tyś.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
AndyEn




Dołączył: 21 Sie 2014
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lublin/Warszawa
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 15:18, 05 Wrz 2014    Temat postu:

Właśnie przy okazji wymiany rozrządu wymieniałem uszczelkę pokrywy i regulowałem zawory.
Wrzucam odpowiedni fragment z serwisówki nieudolnie przetłumaczony z angielskiego na moje potrzeby... może się komuś przyda.

[link widoczny dla zalogowanych]

Generalnie regulacja jest prosta, trzeba pamiętać tylko o kilku rzeczach... robimy to na zimnym silniku, kręcimy wałem w LEWO i regulujemy na cylindrach w kolejności 1-3-4-2. Ja regulowałem na środkowe wartości z podanego zakresu luzów tak, że szczelinomierz przesuwał się ze sporym oporem.
Przy wymianie uszczelki pokrywy (komplet zawierający uszczelkę, uszczelniacze gniazd świec i podkładki) zastosowałem ten uszczelniacz w płynie: [link widoczny dla zalogowanych]
Pozdrawiam


Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
traks




Dołączył: 13 Cze 2012
Posty: 530
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 20:37, 05 Wrz 2014    Temat postu:

Fajna instrukcja, mam tylko jedno pytanie które to zwory wydechowe a które ssące? Widać to na pierwszy rzut oka?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
AndyEn




Dołączył: 21 Sie 2014
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lublin/Warszawa
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 0:39, 06 Wrz 2014    Temat postu:

traks napisał:
Fajna instrukcja, mam tylko jedno pytanie które to zwory wydechowe a które ssące? Widać to na pierwszy rzut oka?



Jeśli wiesz z której strony silnika jest wydech a z której dolot to widzisz również na pierwszy rzut oka które zawory są wydechowe a które dolotowe Smile W instrukcji masz je oznaczone na rysunku jako exhaust i intake. No dobra, bardziej obrazowo... na każdym cylindrze, po ustawieniu go w GMP, regulujemy 4 zawory, 2 wydechowe i 2 ssące... a więc od strony dolotu, tam gdzie zasysana jest mieszanka paliwowo-powietrzna mamy rządek 8 zaworów ssących a z drugiej strony, tam gdzie z silnika wychodzi kolektor wydechowy, mamy 8 zaworów wydechowych. Potrzebujemy 3 rzeczy: dobry zestaw dokładnych szczelinomierzy listkowych, klucz oczkowy do nakrętki blokującej i płaski wkrętak do śruby regulacyjnej znajdującej się w środku nakrętki. Zaczynamy od cylindra nr 1 (od strony rozrządu), potem 3, 4 i 2 po ustawieniu każdego z nich w GMP. Najpierw wkładamy szczelinomierz o odpowiedniej grubości pod krzywkę każdego zaworu bez odkręcania nakrętki blokującej i sprawdzamy czy regulacja jest w ogóle konieczna. Jeśli listek szczelinomierza wchodzi z wyraźnym oporem nie ma potrzeby regulować. Jeśli lata luźno pod krzywką odkręcamy nakrętkę i wkrętakiem delikatnie kręcimy w prawo śrubę regulacyjną aż do momentu gdy listek szczelinomierza zacznie stawiać opór ale nie za bardzo, tak żeby dało się go wysunąć spod krzywki nie na siłę. Trzeba tylko pilnować się, zwłaszcza gdy robi się to pierwszy raz, żeby nie pomylić wartości luzów dla dolotu i wydechu. Najlepiej napisać sobie je na kartce, na górze luz dla dolotu na dole dla wydechu i położyć kartkę na obudowie filtra powietrza żeby od razu było wiadomo jaki listek włożyć pod krzywkę Smile i tyle.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
wolek




Dołączył: 27 Paź 2015
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: warszawa
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 7:46, 27 Paź 2015    Temat postu:

jak ktoś chce to zapraszam do mnie na regulacje zaworków. szybko i profesjonalnie..

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kamil03




Dołączył: 10 Sie 2014
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: krk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 21:19, 27 Sty 2016    Temat postu:

jedno co mnie zastanawia to na rysunku pokazane jest żeby mierzyć luz między konikiem a wałkem rozrządu . Wydaje mi sie że raczej powinno być między konikiem a trzonkiem zaworu. co o tym myślicie

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.crvklub.fora.pl Strona Główna -> Eksploatacja Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
cbx v1.2 // Theme created by Sopel & Programy