Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
krzysztofkk
Dołączył: 12 Lut 2014 Posty: 43
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: UK Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 13:36, 04 Wrz 2014 Temat postu: regulacja zaworów Pb |
|
|
witam, puszcza mi uszczelka pod pokrywą zaworów, tzn dokładnie uszczelka w kanale na świece zapłonową, i przy okazji chce wyregulować zawory, czy jest to trudne, może ma ktoś jakić manual jak to robić, i co ile sie reguluje zawory na samym paliwie BEZ lpg. POZDRAWIAM ps czy dawać na nową uszczelkę jeszcze silikon?
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
kupujeCRV
Dołączył: 25 Lis 2013 Posty: 48
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: WPR Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 18:19, 04 Wrz 2014 Temat postu: Re: regulacja zaworów Pb |
|
|
krzysztofkk napisał: | witam, puszcza mi uszczelka pod pokrywą zaworów, tzn dokładnie uszczelka w kanale na świece zapłonową, i przy okazji chce wyregulować zawory, czy jest to trudne, może ma ktoś jakić manual jak to robić, i co ile sie reguluje zawory na samym paliwie BEZ lpg. POZDRAWIAM ps czy dawać na nową uszczelkę jeszcze silikon? |
Jak wyregulować zawory dokładnie opisane w serwisówce. Najważniejsze aby to robić na zimnym silniku i we właściwą stronę kręcić korbowodem
Zawory reguluję się co 40 tyś.
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
AndyEn
Dołączył: 21 Sie 2014 Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Lublin/Warszawa Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 15:18, 05 Wrz 2014 Temat postu: |
|
|
Właśnie przy okazji wymiany rozrządu wymieniałem uszczelkę pokrywy i regulowałem zawory.
Wrzucam odpowiedni fragment z serwisówki nieudolnie przetłumaczony z angielskiego na moje potrzeby... może się komuś przyda.
[link widoczny dla zalogowanych]
Generalnie regulacja jest prosta, trzeba pamiętać tylko o kilku rzeczach... robimy to na zimnym silniku, kręcimy wałem w LEWO i regulujemy na cylindrach w kolejności 1-3-4-2. Ja regulowałem na środkowe wartości z podanego zakresu luzów tak, że szczelinomierz przesuwał się ze sporym oporem.
Przy wymianie uszczelki pokrywy (komplet zawierający uszczelkę, uszczelniacze gniazd świec i podkładki) zastosowałem ten uszczelniacz w płynie: [link widoczny dla zalogowanych]
Pozdrawiam
Post został pochwalony 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
traks
Dołączył: 13 Cze 2012 Posty: 530
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kraków Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 20:37, 05 Wrz 2014 Temat postu: |
|
|
Fajna instrukcja, mam tylko jedno pytanie które to zwory wydechowe a które ssące? Widać to na pierwszy rzut oka?
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
AndyEn
Dołączył: 21 Sie 2014 Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Lublin/Warszawa Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 0:39, 06 Wrz 2014 Temat postu: |
|
|
traks napisał: | Fajna instrukcja, mam tylko jedno pytanie które to zwory wydechowe a które ssące? Widać to na pierwszy rzut oka? |
Jeśli wiesz z której strony silnika jest wydech a z której dolot to widzisz również na pierwszy rzut oka które zawory są wydechowe a które dolotowe W instrukcji masz je oznaczone na rysunku jako exhaust i intake. No dobra, bardziej obrazowo... na każdym cylindrze, po ustawieniu go w GMP, regulujemy 4 zawory, 2 wydechowe i 2 ssące... a więc od strony dolotu, tam gdzie zasysana jest mieszanka paliwowo-powietrzna mamy rządek 8 zaworów ssących a z drugiej strony, tam gdzie z silnika wychodzi kolektor wydechowy, mamy 8 zaworów wydechowych. Potrzebujemy 3 rzeczy: dobry zestaw dokładnych szczelinomierzy listkowych, klucz oczkowy do nakrętki blokującej i płaski wkrętak do śruby regulacyjnej znajdującej się w środku nakrętki. Zaczynamy od cylindra nr 1 (od strony rozrządu), potem 3, 4 i 2 po ustawieniu każdego z nich w GMP. Najpierw wkładamy szczelinomierz o odpowiedniej grubości pod krzywkę każdego zaworu bez odkręcania nakrętki blokującej i sprawdzamy czy regulacja jest w ogóle konieczna. Jeśli listek szczelinomierza wchodzi z wyraźnym oporem nie ma potrzeby regulować. Jeśli lata luźno pod krzywką odkręcamy nakrętkę i wkrętakiem delikatnie kręcimy w prawo śrubę regulacyjną aż do momentu gdy listek szczelinomierza zacznie stawiać opór ale nie za bardzo, tak żeby dało się go wysunąć spod krzywki nie na siłę. Trzeba tylko pilnować się, zwłaszcza gdy robi się to pierwszy raz, żeby nie pomylić wartości luzów dla dolotu i wydechu. Najlepiej napisać sobie je na kartce, na górze luz dla dolotu na dole dla wydechu i położyć kartkę na obudowie filtra powietrza żeby od razu było wiadomo jaki listek włożyć pod krzywkę i tyle.
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
wolek
Dołączył: 27 Paź 2015 Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: warszawa Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 7:46, 27 Paź 2015 Temat postu: |
|
|
jak ktoś chce to zapraszam do mnie na regulacje zaworków. szybko i profesjonalnie..
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
kamil03
Dołączył: 10 Sie 2014 Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: krk Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 21:19, 27 Sty 2016 Temat postu: |
|
|
jedno co mnie zastanawia to na rysunku pokazane jest żeby mierzyć luz między konikiem a wałkem rozrządu . Wydaje mi sie że raczej powinno być między konikiem a trzonkiem zaworu. co o tym myślicie
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
|