Forum www.crvklub.fora.pl Strona Główna
Podgrzewanie lusterek [Zrób to sam]
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.crvklub.fora.pl Strona Główna -> Eksploatacja / I Gen (1996-2001)
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rosiniak




Dołączył: 16 Paź 2013
Posty: 66
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Pisz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 21:42, 12 Sty 2014    Temat postu: Podgrzewanie lusterek [Zrób to sam]

Witam wszystkich!

Żeby nie zaśmiecać tematu z bezpiecznikami założyłem ten temat i postaram się wytłumaczyć dla potomnych jak łatwo można zrobić podgrzewanie lusterek w naszych CR-V-kach.

Sposób I - włączanie zintegrowane z ogrzewaniem tylnych szyb - prosty i dość szybki sposób

Lista potrzebnych rzeczy:
- maty grzewcze np. z allegro - w rozmiarze 160 x 107mm GB16S – wstawiłem u siebie matę w rozmiarze 140x80 ale zostaje w deszczu centymetrowy obwód który mnie denerwuje więc idzie do wymiany – poza tym trzeba na konektory wywiercić otwory bo tak mała mata nie pasuje w fabryczne otwory
- kilka metrów przewodu,
- 4 szt. złącz konektorowych – do podłączenia maty przy lusterku
- 4 szt pinów konektorów męskich F063– do wpięcia się w kostkę np. [link widoczny dla zalogowanych]

Narzędzia:
- śrubokręt krzyżakowy,
- opalarka lub suszarka do włosów,
- kombinerki,
- płaskie narzędzie do podważania - ja zastosowałem drewnianą szpatułkę,
- denaturat lub inny odtłuszczający środek + szmatka
- kawałek taśmy izolacyjnej – koszulki termokurczliwe
- cierpliwość przy rozklejaniu Wink
- wkrętarka z wiertłem fi ok. 4-5mm

Zaczynamy:

1. Wymontowujemy lusterko z auta:
W tym celu wyjmujemy zaślepkę lusterka (dobrze jest poluzować boczek czyli odkręcić plastikową śrubkę ) odkręcamy 3 śrubki (klucz Cool mocujące lusterko , wyjmujemy lusterko i zabieramy do domu.

2. Zaczynamy od odkręcenia śrub krzyżakowych od spodu lusterka. Tutaj radzę użyć mocnego, dobrze dopasowanego i nie wyrobionego śrubokręta aby nie obrobić śruby bowiem później może być problem. Dobrze dopasowany śrubokręt da sobie radę! Ja wykręciłem wkrętarką bez problemu i tą metodę polecam.



3.Demontaż wkładu lusterka - możemy to zrobić na dwa sposoby - ważny moment TRZEBA UWAŻAĆ!

- Bardziej ryzykowny ale szybszy i chyba nawet właściwy sposób demontażu wkładu
Odchylamy wkład od dołu ile się i płaskim szerokim śrubokrętem lub nożem wypinamy lusterko z uchwytów wsuwając dane narzędzie między część czarną (wkład) a kremową (sterowanie) - TYLKO PROSZĘ O OSTROŻNOŚĆ



- Odchylamy wkład lusterka z jednej i z drugiej strony żeby dostać się do 4 śrub na śrubokręt krzyżakowy w celu demontażu interesującego nas elementu Wink





4. Możemy się zająć wyciągnięciem szkła lusterka z mocowania. Radzę nie korzystać z metalowych, ostrych narzędzi, bo może się to dla szkiełka źle skończyć . Zatem cierpliwości i nic na siłę
Najpierw rozgrzewamy suszarką szkło lusterka oraz czarne mocowanie. Rozdzielania warto rozpocząć w połowie najszerszej części lusterka. Wypychać palcami czarne mocowanie na zewnątrz, podgrzewać, znów wypychać itd. Powolutku i do przodu. Gdy już mamy dużą przerwę wsunąłem drewnianą szpatułkę między lusterko, a mocowanie rozgrzewałem suszarką i podważałem.
Warto odkleić czarną folię, która później przyda się do ponownego zamocowania lusterka. Uwaga: Ta czarna maź jest strasznie brudząca Również ją podgrzewamy, ale nie za mocno.








5. Lusterko dokładnie czyścimy denaturatem lub benzyną z resztek starego kleju. Teraz możemy przyłożyć matę na próbę razem ze szkłem do reszty lusterka zanim przykleimy żeby wszystko grało. Niestety trzeba użyć wiertarki bo nawet przy dużej macie piny są za blisko. Dodatkowo szczypcami przekręciłem je o 180'
Ja odkleiłem folię samoprzylepną z maty i położyłem ją na czarnym mocowaniu lusterka, zwracając uwagę by złącza konektorków były dokładnie w otworach dla nich przeznaczonych. Następnie położyłem szkło lusterka tak, aby mata "chwyciła" klejem szkło.
Przyklejamy dokładnie matę do lusterka zwracając uwagę by nie było pod nią a szkłem pęcherzyków powietrza. Następnie przyklejamy wcześniej zerwaną czarną folię na matę.

6. Instalujemy ponownie szkło lusterka w plastikowym mocowaniu. Najpierw lekko rozgrzewając suszarką plastik. Wkładanie szkła jest znacznie łatwiejsze niż jego wyjmowanie

Widok po złożeniu:



7. Teraz elektryka. Konektory żeńskie zaciskamy na przewodzie i izolujemy koszulką termokurczliwą lub taśmą izolacyjną. Następnie przewód prowadzimy drogą tuż obok przewodu od sterowania w kierunku kostki.



Z kostki pozbywamy się tej piankowej taśmy ochronnej i wpinamy się przewodami z zaciśniętymi konektorami męskimi w otwór 2 i 3 czyli odpowiedniki przewodów w wiązce BLU/YEL i BLK. Piny niestety nie są oryginalne hondowskie i nie zatrzaskują się po włożeniu dlatego ja zastosowałem wykałaczkę jako pomocnika i pomogło a na koniec całość owinąłem taśmą izolacyjną.



Za drugim razem zastosowałem koszulkę termokurczliwą i wykałaczki nie były potrzebne bo piny weszły ciasno Wink



8. Teraz całość skręcamy w odwrotnej kolejności jak rozbieraliśmy i zadowoleni ze swojej pracy wkręcamy lusterko do auta i cieszymy się ogrzewaniem naszych lusterek.

Kilka uwag na koniec Wink
- Proponuje zrobić najpierw jedno lusterko bo z czasem bywa różnie Wink jednemu zajmie to godzinę a innemu kilka i czasami może zabraknąć dnia Wink
- Naprawdę popieram metodę wykorzystania nawet nieoryginalnych pinów bo wygląda to profi i oszczędza czas na kombinowanie z instalacją „home made”
- Powolutku i cierpliwie przy lustrze bo to szkło i błędów nie wybacza a tracić gotówki na rzecz szybkości nie warto
- Wskazane na koniec małe piwko - opalarka wysusza strasznie atmosferę Very Happy

Sposób II - włączanie oddzielne w podświetlanym przycisku z Civica VII - nie taki prosty i szybki
- oczywiście zaopatrujemy się w taki przycisk koniecznie z kostką


Łączymy przewody które mamy przy naszej kostce z tymi które mamy przy wspomnianym przycisku w następujący sposób:
CIVIC VII - CRV
BLK/YEL - BLK/YEL
BLK/YEL - BLK/YEL
GRN/WHT - YEL/RED
BLU/BLK - BLU/WHT
RED/YEL - GRN/WHT
BLU/WHT - BLU/BLK
WHT/RED - YEL/BLK
Dodatkowo
ORN - BLU/YEL - przewód zasilający ogrzewanie
RED/BLK - RED/BLK - podświetlenie +
RED - BLK - podświetlenie -

Podświetlenie doprowadzamy z najbliższego podświetlanego przycisku (przeciwmgielne lub sterowanie szyb) a na odnalezienie miejsca wpięcia się w przewód zasilający ogrzewanie i odpowiednie podłączenie dajcie mi jeszcze czas Wink


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez rosiniak dnia Nie 19:58, 26 Sty 2014, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
traks




Dołączył: 13 Cze 2012
Posty: 530
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 23:42, 13 Sty 2014    Temat postu:

A jak wyjąć zaślepkę lusterka? Jak jest mocowana, na zaczepy, zatrzaski? Może mógłbyś wrzucić jej zdjęcie po wymontowaniu z drugiej strony?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
majka




Dołączył: 13 Maj 2013
Posty: 57
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków
Płeć: Kobieta

PostWysłany: Wto 1:20, 14 Sty 2014    Temat postu:

traks napisał:
A jak wyjąć zaślepkę lusterka? Jak jest mocowana, na zaczepy, zatrzaski? Może mógłbyś wrzucić jej zdjęcie po wymontowaniu z drugiej strony?
plastikowy zaczep (A) od strony szyby - to najpierw odginamy, i dwa zatrzaski (B) (z metalowymi "okuciami") prostopadle do płaszczyzny zaślepki (ciągniemy zaślepkę do siebie):
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez majka dnia Wto 1:21, 14 Sty 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
traks




Dołączył: 13 Cze 2012
Posty: 530
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 22:13, 14 Sty 2014    Temat postu:

Czyli tak na chłopski rozum, odgiąć i szarpnąć? Dzięki Smile

Jak już ściągnę to jeszcze zamontuję na tych zaślepkach głośniczki-gwizdki


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez traks dnia Wto 22:15, 14 Sty 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
majka




Dołączył: 13 Maj 2013
Posty: 57
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków
Płeć: Kobieta

PostWysłany: Śro 8:16, 15 Sty 2014    Temat postu:

Z wyczuciem - wiadomo, ale dokładnie tak. Smile Ja zanim zerknęłam o manuala kombinowałam jak to tam siedzi - po odgięciu tego (A) udało się zdjąć bez problemu Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Axit




Dołączył: 28 Wrz 2012
Posty: 307
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Stalowa Wola
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 19:54, 15 Sty 2014    Temat postu: Re: Podgrzewanie lusterek [Zrób to sam]

Próbowałem tego już jakiś czas - troche inaczej, ale nie mogłem obejść odkręcenia 3-ch śrub więc odpuściłem.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
rosiniak




Dołączył: 16 Paź 2013
Posty: 66
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Pisz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 20:30, 15 Sty 2014    Temat postu:

Rzeczywiście trzeba uważać, żeby nie zerwać gniazda śrubki - ja dziś rozbierałem dwa kolejne lusterka i z wkrętarką poszło bez najmniejszego problemu - dobra końcówka to podstawa.

EDIT:
Poprawiłem opis i uaktualniłem fotki Cool


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez rosiniak dnia Czw 8:02, 16 Sty 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kipulo




Dołączył: 11 Lis 2013
Posty: 131
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łomża

PostWysłany: Sob 8:44, 18 Sty 2014    Temat postu:

Agdzie ta kostaka się znajduje w którą wpiąc się trzeba? i w koncu jaka mata tam idzie żeby dobrze było

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez kipulo dnia Sob 9:14, 18 Sty 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
rosiniak




Dołączył: 16 Paź 2013
Posty: 66
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Pisz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 10:15, 18 Sty 2014    Temat postu:

Kolega kipulo to chyba nawet nie wziął się za rozbieranie skoro pyta o jaką kostkę chodzi Wink
Na ostatniej fotce jest zdjęcie kostki z wmontowanymi pinami tyle, że od wewnątrz a od zewnątrz po zdjęciu gumy wygląda to tak (trzeba te wszystkie widoczne śrubki też odkręcić dla ułatwienia sprawy)



Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kipulo




Dołączył: 11 Lis 2013
Posty: 131
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łomża

PostWysłany: Sob 19:12, 18 Sty 2014    Temat postu:

No narazie zbieram info przed robotą,grzanie lusterek zrobiłem sobie w vitarze to i tu dam radę ,a pytam po to żeby potem nie latac co chwilado kompa.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
traks




Dołączył: 13 Cze 2012
Posty: 530
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 20:41, 25 Sty 2014    Temat postu:

Mam jeszcze takie pytanie, akurat pod ręką mam dostępne maty 165x110, czy nie będzie za duża? Ktoś orientuje sie jaki maja wymiary badź jakiś symbol po którym należy szukać tych konektorów wchodzących w kostkę, by nie trzeba było kombinować

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
rosiniak




Dołączył: 16 Paź 2013
Posty: 66
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Pisz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 19:57, 26 Sty 2014    Temat postu:

Na moich zdjęciach masz matę o wymiarze 160x107

A konektorek jaki zastosowałem ma następujące wymiary
[img]http://gigluch.pl/batpol/konektory_specjalne/konektor_meski_m063_wym.jpg
[/img]
Przy drugim lusterku zastosowalem koszulkę termokurczliwą na części która wchodzi w kostkę i dzięki temu konektorek ciasno wchodzi i wszystko działa jak należy Smile

EDIT: Opis i zdjęcia w pierwszym poście poprawione[/u]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Axit




Dołączył: 28 Wrz 2012
Posty: 307
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Stalowa Wola
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 20:57, 26 Sty 2014    Temat postu:

Gdzie zakupiłeś tak dużą matę ? Zapodaj link.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Axit dnia Nie 20:57, 26 Sty 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
rosiniak




Dołączył: 16 Paź 2013
Posty: 66
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Pisz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 8:02, 27 Sty 2014    Temat postu:

A proszę bardzo:

[link widoczny dla zalogowanych]

Na alledrogo wszystko jest Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kipulo




Dołączył: 11 Lis 2013
Posty: 131
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łomża

PostWysłany: Nie 13:06, 02 Lut 2014    Temat postu:

U mnie w lewej kostce nie ma przewodów do grzania, w lewym lusterku są te przewody i lusterko grzeje.Co zrobic z lewymi przewodami?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.crvklub.fora.pl Strona Główna -> Eksploatacja / I Gen (1996-2001) Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
Strona 1 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
cbx v1.2 // Theme created by Sopel & Programy