Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Dave
Dołączył: 02 Lut 2013 Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Mazowieckie Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 21:12, 02 Lut 2013 Temat postu: Automat czy manual ? |
|
|
Bardzo proszę o opinie/porady odnośnie wyboru skrzyni.
Chciałbym kupić CR-V 2.0 benzyna z automatem.
Jako doświadczeni użytkownicy CR-V opiszcie "za" i "przeciw" automatu z motorem 2.0 150 KM.
Z góry dzięki.
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Porter
Dołączył: 24 Lut 2011 Posty: 316
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Tychy Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 2:28, 03 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
Generalnie to twój wybór i powinieneś wybrać to co tobie bardziej odpowiada. Każde rozwiązanie ma swoje plusy i minusy.
Automat jest bardzo wygodny i podobno niezawodny o ile się o niego dba.
Trzeba jednak regularnie wymieniać olej i filtr(10-20kkm). Nadal jednak jest mało popularny w naszym kraju i w razie awarii trzeba się liczyć z wysokimi kosztami naprawy.
Manual jak manual, chyba każdy jeździł z manualną skrzynią biegów.
Olej zmienia się rzadziej niż w automacie(80-100 kkm) części tańsze i prostszy w naprawie.
Gdyby moja sytuacja finansowa była nieco bardziej stabilna, kupił bym automat. Zajebiście się jeździ automatem.
To tak ogólnie. Nie mogę napisać nic odnośnie automatycznej skrzyni w CRV, bo nie miałem z nią do czynienia.
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
phil
Dołączył: 02 Sty 2011 Posty: 79
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: warszawa Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 18:51, 03 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
Witam ! Ja wcześniej opisywałem temat automatu w cr-v. Jeżdżę nim 20 -ty miesiąc , jak wyjeżdżałem z salonu to byłem podekscytowany, niestety już po miesiącu eksploatacjii musiałem przyznać że jest to pomyłka jak na ten pojazd z tym silnikiem ! Chyba że kupujesz nowy model IV ? Jeżeli o model III chodzi tobie, to będziesz miał złe doświadczenia ! słabiutki silniczek jak na automat ! automat ten to jakiś archaizm ! Po mieście trzeba go blokować na D3 , bo inaczej tragedia ! Do stałej jazdy tak gdzieś do prędkości 80 -85 km daję radę , masz wtedy do 3tys obr/min, oczywiście na D-3 ! , póżniej trzeba niestety zrzucić na D i tu już zaczyna się koszmar. Przy 90 km/h obtoty w granicach 1200- 1400 jeżeli jedziesz sam no to ujdzie jeszcze , gorzej jest natomiast jak tam wejdzie ze trzy osoby do środka . Poprostu zaczynają się schody dla tego dziadostwa , i to takie , że można się zabić jezeli masz coś wyprzedzić! Mówię tak z doświadczenia bo wścieku dostaję jak mam nim jechać gdzieś w podróż . On może jest i dobry do przejazdżek ale autostradą gdzie jest stała prędkośc to i pięc osób jakoś dociągniesz do celu ale kosztem kieszeni bo sukinkoty palą jak czołgi , jeśli masz coś wyprzedzać to uważaj ! jeżeli zakupisz ten pojazd przekonasz się ! w konsekwencji będziesz niezadowolony! i poirytowany , bo co chwilę będzie mieszał ci biegami a przyspieszenia żadnego ! Najlepiej jakbys pojeżdził sobie i sam ocenił , bo być może że nie masz bóg wie jakich oczekiwań ! Chwilowa przejażdżka tyko spoteguje chęć zakupu ale to jest złudne ,ja się na to złapałem . Teraz z perspektywy minionego już czasu jaki minął od zakupu tegoż dziadostwa dosłownie żałuję że kupiłem to pokractwo , bo ani tam napędu, ani mocy, a automat woła o pomstę! Może i dobre rozwiązanie ale z lat 90-tych. Od tego czasu nie poszli nawet o krok do przodu . Polecam konkurencje w tej klasie pojazdów. Model IV ma teraz dopiero te rozwiązania co w tej klsie pojazdy miały już 5 lat temu , a cena ta sama ! Powodzenia w podjęciu decyzji !
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
Pean
Dołączył: 20 Cze 2012 Posty: 300
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 14:21, 05 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
Silnik 2,0 i-vtec w CR-V ma za słaby moment obrotowy do klasycznego hydrokinetycznego automatu stosowanego w tym modelu Dotyczy to zarówno generacji III, jak i IV. Odradzam.
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
GT-3000
Dołączył: 06 Mar 2014 Posty: 52
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: JASŁO Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 16:48, 16 Kwi 2014 Temat postu: |
|
|
Postanowiłem odgrzać temat MANUAL & AUTOMAT
Jak się mają osiągi 2.0 w wersji manual a automat w rzeczywistości?
Dane techniczne z motofakty : -dane producenta-
Manual 10.2 s do100km/h i Vmax 190km/h
Automat 12,2s do 100km/h i Vmax 177km/h
Wszystko by się zgadzało gdyby nie nagrania pokazujące jak jest w rzeczywistości:
2.0 Manual 10s do setki http://www.youtube.com/watch?v=hyyDQkQ7P6g
2.0 Automat 11s do setki http://www.youtube.com/watch?v=Rq22DH9_0vA
2.0 Automat 10,5s do setki http://www.youtube.com/watch?v=qqAK4RR8qWY
do tego wynika ,że przełożenia są takie:
I bieg - 55km/h manual ----------- 70km/h automat
II bieg 92km/h manual -----------115km/h automat
III bieg 138km/h manual -----------180km/h automat
Do tego według instrukcji na automacie można wybierać sobie samemu I, II,III bieg
tryb D1,D2 lub po naciśnięciu przycisku D3+power w pozycji D.
Co do spalania dane technicznie pokazują ,że dzięki długim przełożeniom automat jest oszczędniejszy na trasie.
Co do elastyczności 0-150km/h
Manual potrzebuje 24s korzystając z IV biegów
Automat potrzebuje 26s korzystając tylko z III dłuższych biegów
Czy opinia o mułowatym automacie w 2,0 jest prawdziwa ?
Ciekawy filmik pokazujący możliwości oszczędnej jazdy 2,0 automat - 17,4km/L =5,88 L/100km na dystansie ok 20km... http://www.youtube.com/watch?v=KS9jtLCOCtA
Post został pochwalony 1 raz
Ostatnio zmieniony przez GT-3000 dnia Sob 18:40, 19 Kwi 2014, w całości zmieniany 3 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
Jakub19
Dołączył: 25 Maj 2013 Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: ZANIEMYŚL Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 10:01, 30 Kwi 2014 Temat postu: 2.0 automat |
|
|
Witam
Kupiłem 2,0 automat z II ręki ale auto kupione w salonie polskim.
Szczerze nie zamienię na inne barzo wygodnie co do poprzednika który ma od nowości ja nie widzę problemu z wyprzedzaniem a i auto wg mnie nie pali ogromnie dużo ja i żona jeździmy 10-30 km odcinki lokalne + miasto i prędkości 90-120 więcej ciężko na krótkich odcinkach auto liczone na pełnym tankowaniu a nie z komputera 8,5 litra / 100 km .
Dla mnie przyspieszenia ok jak chcesz dowalić D3 lub pedał w podłogę i jedziesz .
Ja POLECAM
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
hagi
Dołączył: 24 Wrz 2014 Posty: 42
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 16:44, 27 Wrz 2014 Temat postu: |
|
|
kto nie jeździł automatem niech się nie wypowiada !!!
Użytkuje CRV III AT głównie miasto i jest to dobra kong=figuracja skrzynia sprzężona z silnikiem nie jest to pocisk ale jak na swoją masę to jak się dobrze operuje gazem to idzie na luzie .
To jest SUV ma byc wygodny i taki jest jak komuś coś nie pasuje to niech kupi sobie auto sportowe i się ściga i kozakuje na światłach .
Spalanie - trochę pali 11 litrów trzeba w mieście liczyć ale gaz pozwoli sporo zaoszczędzić tylko pamiętać o regulacji zaworów !
Uzupełniam info : mam już przejechane ponad 170 000 km silnik jak i skrzynia automatyczna działa perfekcyjnie ! Oczywiście dbam o wymianę oleju w AT tylko oryginalny płyn Hondy z ASO
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez hagi dnia Pon 11:06, 14 Lis 2016, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
Jakub19
Dołączył: 25 Maj 2013 Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: ZANIEMYŚL Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 17:17, 27 Wrz 2014 Temat postu: |
|
|
hagi napisał: | kto nie jeździł automatem niech się nie wypowiada !!!
Użytkuje CRV III AT głównie miasto i jest to dobra kong=figuracja skrzynia sprzężona z silnikiem nie jest to pocisk ale jak na swoją masę to jak się dobrze operuje gazem to idzie na luzie .
To jest SUV ma byc wygodny i taki jest jak komuś coś nie pasuje to niech kupi sobie auto sportowe i się ściga i kozakuje na światłach .
Spalanie - trochę pali 11 litrów trzeba w mieście liczyć ale gaz pozwoli sporo zaoszczędzić tylko pamiętać o regulacji zaworów ! |
Całkowite poparcie jestem tego samego zdania ,
U mnie spalanie mniejsze ale mniej użytkuje w mieście a więcej na lokalnych drogach ( krótkie przejazdy 15-25 km)
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
edon
Dołączył: 19 Cze 2014 Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Toruń Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 17:23, 11 Paź 2014 Temat postu: |
|
|
Witam użytkowników. CRV jest moim piątym samochodem z automatyczną skrzynią. Skrzynia jak to automat ma swoje plusy i minusy ale tych plusów w przypadku tego modelu hondy jest naprawdę dużo. Po pierwsze bardzo prosta wymiana oleju bez wymiany filtra ( można wykonać samemu za kwotę ok 300zł) po przebiegu ok 60tys i następnie co 60tys. Zapewnia to doskonałą pracę skrzyni bez szarpania i innych niespodzianek. Porównując do innych marek pracuje naprawdę dużo lepiej i płynniej. A to że trzeba stosować tu tylko oleje hondy to też plus bo nikt przy zdrowych zmysłach nie będzie oszczędzał na 4 litrach oleju i zalewał skrzynie jakimś płynem z marketu( bo taniej ) Jeżdzę tym modelem rok i zaskakuje mnie tym że tu wszystko działa . Te słynne przekładnie DSG może i są dobre ale tylko do 200tys km. A potem to już tylko się modlić.
EDON
CRV III aut BRC
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
mleni
Dołączył: 06 Sie 2014 Posty: 292
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 9:23, 09 Lis 2014 Temat postu: |
|
|
Witam wszystkich od wczoraj jestem szczęśliwym posiadaczem crv lifting 2.0 manual i po kupnie miałem dojechać do domu licząc 500km trasy i wyszły spalanie mi 6,3l./100km ze średnią prędkość 80/90km/h i 11l./100km z prędkością 150-160km/h.
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
eryk328e46
Dołączył: 10 Lis 2014 Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Birmingham uk Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 21:36, 27 Lip 2016 Temat postu: |
|
|
To w koncu , który jest oszczedniejszy w trasie i na miescie?
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
|