Forum www.crvklub.fora.pl Strona Główna
Auto-Stop

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.crvklub.fora.pl Strona Główna -> Eksploatacja
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
aldus




Dołączył: 07 Maj 2014
Posty: 1
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 17:50, 07 Maj 2014    Temat postu: Auto-Stop

Witam
Jestem nowym użytkownikiem tego forum i prawie nowym użytkownikiem CR-V. Jest to model z 2013 r., silnik benzynowy 2l, skrzynia manualna, 4WD, wersja lifestyle. Mój problem to system Auto-Stop. Konkretnie chodzi o to, że chciałbym odwrócić działanie przycisku wyłączającego/włączającego ten system (okrągły przycisk po lewej od przełączników ogrzewania przednich foteli). Konkretnie chodzi o to, żeby domyślnie po uruchomieniu silnika, system Auto-Stop był wyłączony a naciśnięcie przycisku go włączało. Zapytałem o możliwość takiej modyfikacji w autoryzowanym serwisie. Nikt, łącznie z głównym macherem od elektryki/elektroniki, nie umiał mi powiedzieć czy jest to możliwe. Obiecali, że się spróbują dowiedzieć i na razie cisza. Dodali też, że takie pytanie słyszą po raz pierwszy. Pewnie zapytacie po co mi to?
Przeczytałem jakiś czas temu artykuł prasowy na temat tego systemu. Nie odnosił się on konkretnie do CR-V, lecz do tego wynalazku ogólnie. Autor poddawał w wątpliwość ekonomiczną opłacalność działania Auto-Stop-u. Chodzi o to, że wielokrotne zapłony silnika wiążą się z tyleżkrotnym zadziałaniem rozrusznika, tyleżkrotnym chwilowym poborem dużego prądu z akumulatora i koniecznością zastosowania szybkich, a więc i drogich, układów ładowania akumulatora w czasie jazdy. Autor artykułu zwracał uwagę na fakt, że w samochodach wyposażonych w Auto-Stop stosowane są akumulatory odpowiednio przystosowane do częstych poborów dużego prądu oraz rozruszniki o konstrukcji przewidzianej do dużo częstszej pracy niż standardowe. Zarówno takie akumulatory jak i rozruszniki są siłą rzeczy dużo droższe i niestety bardziej awaryjne od tych standardowych. Biorąc dodatkowo pod uwagę fakt, że działanie systemu Auto-Stop skutkuje oszczędnością paliwa liczoną w ułamkach procenta całkowitego zużycia (wbrew twierdzeniom producentów samochodów chwalących się kilkuprocentowym spadkiem spalania), należałoby do kwestii oszczędności dzięki temu systemowi podejść z pewna rezerwą.
Tyle artykuł. Nie traktuję go jako wyroczni, nie pamiętam w tej chwili nawet z jakiego pochodził źródła. Z osobistych doświadczeń jazdy CR-V-em mogę jedynie powiedzieć, że różnicy w zużyciu paliwa w jeździe z i bez Auto-Stop-u nie zauważyłem. Jeżdżę głównie w mieście i bywa, że na dziesięciokilometrowym odcinku silnik odpalałby się z 12 razy gdybym mu pozwolił. Dlatego też wolałbym nie musieć pamiętać o wyłączenia Auto-Stop-u przed każdym wyjazdem.
Nie jestem specem od elektroniki samochodowej ale znam się troszkę na programowaniu mikrokontrolerów i zabieg odwrócenia działania tego feralnego przycisku wydaje mi się całkowicie wykonalny.
Czy ktoś z szanownych użytkowników CR-V interesował się może tym problemem?
Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Pean




Dołączył: 20 Cze 2012
Posty: 300
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 9:59, 22 Maj 2014    Temat postu:

Układy auto-stop nie powstały w celu oszczędzania paliwa, ale w celu konieczności zmniejszenia emisji CO2 na stanowiskach diagnostycznych przy badaniu dla potrzeb uzyskania homologacji. Bez takiego układu obecnie praktycznie nie da się spełnić tych norm. Wątpię żeby producent dopuszczał modyfikacje działania tego układu bez utraty gwarancji.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Pan_Buka




Dołączył: 13 Cze 2014
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 20:33, 13 Cze 2014    Temat postu: Auto-Stop w CRV

Przeczytałem Twój post i postanowiłem założyć konto aby Ci odpowiedzieć Very Happy Nie jestem jeszcze użytkownikiem CRV, właśnie rozważam zdradę marki Citroen i zakup niemal identycznej wersji jak ta, której jesteś posiadaczem - stąd moja obecność na tym forum. Pierwszą rzeczą która zjeżyła mnie podczas jazdy próbnej to właśnie ten nieszczęsny przycisk. Znam się natomiast trochę na elektronice, a także doświadczyłem wątpliwych dobrodziejstw układów idle-stop (między innymi taki system ma w swoim samochodzie moja lepsza połowa). A więc po kolei.
1) Niestety, wszystkie Twoje podejrzenia są prawdziwe - oszczędności paliwa są tutaj znikome, natomiast koszty serwisu rosną gigantycznie; drogi akumulator żelowy, a przede wszystkim zużycie niesłychanie skomplikowanego mechanizmu uruchamiania silnika. Nie jest to typowy rozrusznik, ale tzw. "odwracalny alternator" który odzyskuje energię podczas hamowania, w dodatku napędzając pasek klinowy. Takie rozwiązanie jest przynajmniej w Citroenie i Maździe, podejrzewam że Honda rozwiązała to podobnie. Możesz się domyślać, jak kosztowny jest to element i jak będzie wyglądało zużycie samego paska.
2) Działanie układu można na 100% odwrócić programowo, ale: na pewno utracisz gwarancję, a do tego samodzielne grzebanie w sofcie silnika może zakończyć się katastrofą. Na razie nie słyszałem o serwisie, który by się w tym wyspecjalizował, sprawa jest zbyt nowa.
3) Proponuję Ci rozwiązanie prostsze, które zamierzam zastosować po nabyciu samochodu: maleńki układ przerzutnika typu flip-flop, który po podaniu napięcia ze stacyjki na moment zewrze styki przekażnika bocznikującego nieszczęsny wyłącznik. Do jego działania wystarczy podpięcie do 4 punktów instalacji : zasilanie, masa, dwa przewody od wyłacznika. Sam układ jest banalnie prosty, można go zmieścić na płytce wielkości połowy pudełka od zapałek. Od razu zaznaczam, że z przyczyn oczywistych nie testowałem go w Hondzie, natomiast nie ma szans, aby to nie działało - być może niezbędne będzie jedynie dodanie prostego obwodu opóźniającego tak, aby wyłącznik był bocznikowany kilka sekund po włączeniu zapłonu (niektóre obwody elektroniki pokładowej uaktywniają się dopiero po auto-teście). To rozwiązanie także może naruszyć warunki gwarancji ale szanse, że ktoś podczas przeglądu zwróci na to uwagę są minimalne - zresztą oddając auto do przeglądu można taki układ wyłączyć,
I co najważniejsze - sam przycisk pozostaje aktywny, więc możesz się bawić w pseudoekologię kiedy chcesz - po prostu po włączeniu zapłonu układ będzie domyślnie wyłączony.
pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
ptok




Dołączył: 02 Gru 2013
Posty: 45
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Skąd:
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 7:40, 24 Cze 2014    Temat postu:

W Tiguanie w serwisie powiedzieli, że nie ma żadnej opcji wyłączenia tego przy pomocy ich komputera.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Pan_Buka




Dołączył: 13 Cze 2014
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 8:25, 24 Cze 2014    Temat postu:

ptok napisał:
W Tiguanie w serwisie powiedzieli, że nie ma żadnej opcji wyłączenia tego przy pomocy ich komputera.

Nic dziwnego, że nie mogą tego zrobić fabrycznym softem - nie po to producent wymyślił dojarkę do dojenia konsumenta, żeby konsument mógł sam sobie tą dojarkę wyłączyć. To jest zadanie dla artysty (a w Polsce jest takich sporo) który znajdzie w sofcie odpowiednią linijkę kodu i ją zmieni. Na razie małe szanse, bo idle-stop to ciągle nowość i jeszcze mało kto doświadczył djego "dobrodziejstw". Ale już niedługo...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
merlin




Dołączył: 27 Lut 2014
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 14:39, 25 Sie 2014    Temat postu:

Rowniez jestem posiadaczem CRV Lifestyle 2.0 od 5 miesiecy. Na poczatku system start-stop byl fajnym bajerem. Teraz mam juz go dosc Smile Ja stoje na swiatlach i w korku na wcisnietym pedale sprzegla i tyle Smile przycisku zapominam wcisnac a to drugie robie mechanicznie Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Pean




Dołączył: 20 Cze 2012
Posty: 300
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 16:29, 25 Sie 2014    Temat postu:

merlin napisał:
Rowniez jestem posiadaczem CRV Lifestyle 2.0 od 5 miesiecy. Na poczatku system start-stop byl fajnym bajerem. Teraz mam juz go dosc Smile Ja stoje na swiatlach i w korku na wcisnietym pedale sprzegla i tyle Smile przycisku zapominam wcisnac a to drugie robie mechanicznie Smile

Nie jest to dobre rozwązanie - w efekcie duzo szybciej bedziesz miał sprzegło do wymiany...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
merlin




Dołączył: 27 Lut 2014
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 10:12, 28 Sie 2014    Temat postu:

Hmmm to zostaje przyzwyczajenie sie ze co chwila gasnie lub ciagle wylaczanie przyciskiem po odpaleniu silnika :/

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.crvklub.fora.pl Strona Główna -> Eksploatacja Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
cbx v1.2 // Theme created by Sopel & Programy