Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
w_jezierski
Dołączył: 12 Lut 2013 Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań/Kamionki Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 1:17, 22 Lis 2013 Temat postu: CR-V IV 2.0 i-VTEC ELEGANCE 2WD |
|
|
Przyszedł czas zaprezentować swoją CR-Vkę.
Minęło już 11 miesięcy jak ją mam więc przy okazji wrażenia po prawie roku i po ponad 20k km przejechanych.
Na początek coś dokładniej:
* ROK: 2012 (modelowy 2013)
* MODEL: CR-V i-VTEC Elegance (2WD)
* MOC: 155KM
* UKŁAD DOLOTOWY: Seria
* UKŁAD WYDECHOWY: Seria
* UKŁAD NAPĘDOWY: Seria
* ZAWIESZENIE: Seria
* UKŁAD HAMULCOWY: Seria
* ELEKTRYKA: Seria
* BODY-KIT: brak
* ŚRODEK: Seria
* CAR-AUDIO: Seria
* KOŁA: 225/65 R17, zima Pirelli SCORPION, lato Continental CrossContact
Modyfikacje:
* Przyciemnienie szyb
Plany:
* Montaż progów (mniej więcej takich [link widoczny dla zalogowanych])
* Montaż haka (na potrzeby przewożenia rowerów)
Czas na małe podsumowanie.
Przyszedł czas na pierwszy serwis (w sumie to już był prawie miesiąc temu) - złożyły się dwa A oraz B i jeszcze doszła wymiana filtra przeciwpyłkowego oraz czyszczenie klimy. Kwota wyszła całkiem przyjemna, bo przegląd A dostałem w gratisie przy zakupie.
Przed serwisem pierwsze 'UPS' przypomniałem sobie, że warto byłoby sprawdzić poziom oleju - wszystko przez moje poprzednie samochody Civic'a oraz Accorda - oba japońce nie gustowały w połykaniu oleju - tak też jest z CR-Vką - nie wiem ile było na początku, ale stan w połowie między max a min raczej sugeruje, że nowe japońsko-angielskie 4 kółka też nie gustują w łykaniu tego płynu.
A wrażenia po prawie roku jazdy?
W dużym skrócie - super.
A szczegółowo:
Na początku trochę liczb:
* aktualny przebieg: 20427 km
* ilość litrów paliwa: 1820 l
* całkowity koszt paliwa: 10121 PLN
* spalanie (liczone na tankowanie)
- średnie: 8,66 l/100 km
- maksymalnie: 10,77 l/100 km
- minimalne: 7,38 l/100 km
* spalanie (wg komputera/obserwacji)
- autostrada (ok. 150 km/h): 11 - 12 l/100 km
- autosrtada (120 - 130 km/h): 9 - 10 l/100 km
- drogi krajowe (ok. 100 km/h): ok. 8 l/100 km
Dynamika jazdy:
Jak na japońskiego i-VTEC'a przystało dynamiczną jazdę osiąga się na obrotach w pobliżu czerwonego pola - wtedy robi się zabawa
Spalanie rośnie, ale nic nie zastąpi przyjemności z dynamicznej jazdy - czasami niestety wymuszonej przez warunki naszych polskich dróg.
Wyprzedzanie nie sprawia specjalnych problemów.
Komfort jazdy:
W porównaniu do mojej poprzedniej Hondy Accord (Tourer 2.2 i-CTDi) z wyciszeniem poradzili sobie o wiele lepiej - głośniej robi się dopiero po przekroczeniu ok. 130 km/h.
Jeżeli chodzi o układ jezdny to moim zdaniem bardzo dobrze się sprawuje zarówno na asfalcie jak i na bardziej dziurawych drogach.
Miejsca z przodu dużo, fotele wygodne, aż można powiedzieć za wygodne z tył kolosalna różnica w porównaniu z Accordem Tourerem - wygodniejsza kanapa, spokojnie mieszcząca 3 osoby (aktualnie fotelik oraz nosidełko i czasami żona w środku jak najmłodszy się nudzi na dłuższej trasie) - brak kanału na środku to rewelacyjne rozwiązanie.
Bagażnik spokojnie mieszczący rodzinę 2+2 nawet z nie najmniejszym wózkiem.
Jeżeli chodzi o ergonomię w środku to nie musiałem się zbytnio przestawiać - układ przycisków podobny jak w moim poprzednim samochodzie - tutaj również wszystko można powiedzieć na wyciągnięcie palca - dobrze przemyślane.
I jeszcze coś co przy zakupie uważałem za zbędny gadżet - kamera cofania. Teraz już doszedłem do wniosku, że wcale to nie jest zbędne. W warunkach kiepskiej widoczności (noc i zaparowane lusterka i szyby) jest po prostu nie zastąpiona.
Materiały wykończenia:
Dobrej jakości - nie widać jeszcze zużycia - jakby tak dobrze wyczyścić wszystko można by powiedzieć, że nówka.
Nie zauważyłem, żeby coś trzeszczało, a nie jeżdżę tylko po asfalcie.
Zdjęcia tydzień po zakupie - niestety już nie najczystszej Hani
i po przyciemnieniu szyb
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez w_jezierski dnia Sob 3:09, 23 Lis 2013, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Porter
Dołączył: 24 Lut 2011 Posty: 316
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Tychy Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 18:37, 23 Lis 2013 Temat postu: |
|
|
Nawet ładna, choć współczesne konstrukcje średnio mi się podobają.
Moim zdaniem trochę za niska a to przecież ma być SUV. Po zamontowaniu parapetów będzie jeszcze niższa. No i szkoda trochę że 2wd. Jednak SUV, moim zdaniem, powinien jednak mieć 4wd (przynajmniej takie pseudo, jak nasze mają) Czasem się przydaje, zwłaszcza zimą.
Najważniejsze że jesteś zadowolony. Oby służyła jak najdłużej.
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
matsil
Dołączył: 09 Lut 2012 Posty: 112
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: W-wa Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 22:39, 25 Lis 2013 Temat postu: |
|
|
A mi się IV generacja podoba i sprawia bardzo dobre wrażenie podczas jazdy. Komfort dużo lepszy od III gen, która w tym punkcie nie jest najmocniejsza. Bardzo fajne auto, gratuluję i życzę bezproblemowej eksploatacji.
P.S. Gdybym miał teraz kupować, to pewnie wybrałbym wersję Lifestyle 4WD, choć jak patrzę na ich ceny, to za te pieniądze jest 2 letnie audi Q5...
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
w_jezierski
Dołączył: 12 Lut 2013 Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań/Kamionki Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 0:15, 26 Lis 2013 Temat postu: |
|
|
matsil: właśnie ze względu na cenę wziąłem Elegance 2WD - różnica prawie 20 tys (ok 18% ceny) skutecznie mnie wyleczyła z Lifestyle'a - zbyt mała różnica w wyposażeniu na plus Lifestyle'a - poza tym trzeba sobie coś lepszego na przyszłość zostawić
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez w_jezierski dnia Wto 0:16, 26 Lis 2013, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
rysiekogl
Dołączył: 27 Mar 2013 Posty: 119
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 11:40, 02 Gru 2013 Temat postu: |
|
|
Furka fajna ale szkoda że nie ma napędu na 4 łapy ale za tą cenę to tez bym nie dopłacił.
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
w_jezierski
Dołączył: 12 Lut 2013 Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań/Kamionki Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 0:50, 09 Gru 2013 Temat postu: |
|
|
rysiekogl napisał: | Furka fajna ale szkoda że nie ma napędu na 4 łapy ale za tą cenę to tez bym nie dopłacił. |
raczej rzadko poruszam się po terenie, gdzie napęd 4x4 byłby w pełni wykorzystywany - głownie miasto i podpoznańska wieś - w zupełności wystarczy - jak na razie
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez w_jezierski dnia Pon 0:50, 09 Gru 2013, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
Pean
Dołączył: 20 Cze 2012 Posty: 300
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 11:09, 09 Gru 2013 Temat postu: |
|
|
No tak, ale w takim razie po co taki pseudo SUV i to z tak marnym prześwitem ( o 4 cm. mniejszy niż w CRV III )? Przecież taniej wyjdzie wypasione kombi albo VAN?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Pean dnia Pon 11:10, 09 Gru 2013, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
w_jezierski
Dołączył: 12 Lut 2013 Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań/Kamionki Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 13:13, 09 Gru 2013 Temat postu: |
|
|
dlaczego CR-V?
bo mi się podoba
bo jest wygodna
bo jest masa miejsca z przodu, z tył i w bagażniku
bo nowy Accord Tourer ma mniejszy bagażnik niż ten który miałem (VII)
bo nie chciałem VANa i nic innego niż Honda
poza tym wcale nie jest tak, że taniej wyszłoby "wypasione kombi lub VAN"
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
Slovak
Dołączył: 25 Lis 2013 Posty: 50
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 19:15, 28 Gru 2013 Temat postu: |
|
|
...............
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Slovak dnia Pon 20:44, 16 Cze 2014, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
ATnet
Dołączył: 01 Lut 2014 Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Sob 5:20, 01 Lut 2014 Temat postu: Tez mi sie podoba |
|
|
Ale ja mam z 4x4 bo to cały urok tych autek. Bez napędu na cztery łapy to robi się z tego malowany tygrys. Zadziwia mnie silniczek, 2 literki benzynka a daje ze aż miło.
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
matsil
Dołączył: 09 Lut 2012 Posty: 112
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: W-wa Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 0:21, 02 Lut 2014 Temat postu: Re: Tez mi sie podoba |
|
|
ATnet napisał: | Zadziwia mnie silniczek, 2 literki benzynka a daje ze aż miło. | Co daje? Jedyną zaletą tego silnika jest w miarę mała awaryjność. Poza tym paliwożerny, słaby i mało elastyczny. Czym wcześniej jeździłeś, że się tak zachwycasz?
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
Pean
Dołączył: 20 Cze 2012 Posty: 300
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 9:41, 02 Lut 2014 Temat postu: Re: Tez mi sie podoba |
|
|
matsil napisał: | ATnet napisał: | Zadziwia mnie silniczek, 2 literki benzynka a daje ze aż miło. | Co daje? Jedyną zaletą tego silnika jest w miarę mała awaryjność. Poza tym paliwożerny, słaby i mało elastyczny. Czym wcześniej jeździłeś, że się tak zachwycasz? |
Że silnik jest trochę za słaby do tej masy można się zgodzić, bo wnika to niskiego momentu obrotowego ( tylko 190 Nm ), ale do normalnej jazdy wystarcza. Przy wyprzedzaniu trzeba pamiętać o obrotach. Nie jest jednak mułem, bo do setki ma 10,2 s., co nie jest tragicznym wynikiem ( diesel ma tyle samo). Zdecydowanie nie zgodzę się jednak, że jest paliwożerny. Jeżeli po mieście przy normalnej jeździe pali nieco ponad 10l/100, to na taką gablotę spalanie jest wg mnie w porządku. Czy TSI, FSI i inne benzyniaki o podobnych mocach w SUV-ach palą mniej?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Pean dnia Nie 9:42, 02 Lut 2014, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
rysiekogl
Dołączył: 27 Mar 2013 Posty: 119
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 8:27, 05 Lut 2014 Temat postu: |
|
|
Paliwożerny? Według mnie normalne spalanie a porównując do Suzuki Grand Vitara jest nawet oszczędny ponieważ pali o litr mniej, ma w garażu obydwa auta i mogę coś napisać na ten temat . Spalanie zależy od nogi i załadunku ja swoją hondą jeżdżę tylko na trasach i nigdy nie udało mi sie wyjść poza 8L wiec jak na takie auto nie jest dużo moim zdaniem, po mieście jeżdżę seicento 1,1 i pali mi dychę takie małe pudełko.
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
majki
Dołączył: 18 Lut 2014 Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Łódź Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 11:08, 18 Lut 2014 Temat postu: |
|
|
w-jezierski - jakie obecnie osiągasz spalanie w mieście ? Tak średnio ?
Taki zakup planuję w okolicach maja
pozdrawiam, majki
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
w_jezierski
Dołączył: 12 Lut 2013 Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań/Kamionki Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 23:06, 01 Paź 2014 Temat postu: |
|
|
trochę czasu mnie tu nie było więc od końca
średnie spalanie po prawie 40 tys. km wynosi ok. 8,8 l więc moim zdaniem bardzo dobrze (nie jeżdżę wolno - raczej dynamicznie) - z tego co porównywałem mniej pali niż poprzednia generacja z tym samym silnikiem
szczegółowe statystyki można znaleźć na Autocentrum ([link widoczny dla zalogowanych])
muł - tu bym dyskutował - nie jest to oczywiście samochód sportowy, ale jak ktoś potrafi wykorzystać potencjał v-tec'a to można zaryzykować stwierdzenie, że jest dynamiczny - oczywiście łączy się z tym większe spalanie - przykładowo na trasie do Warszawy (autostrada) to średnie spalanie u mnie wychodzi ok 11 litrów
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez w_jezierski dnia Czw 22:15, 02 Paź 2014, w całości zmieniany 2 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
|