Forum www.crvklub.fora.pl Strona Główna
Wymiana oleju IV Gen
Idź do strony Poprzedni  1, 2
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.crvklub.fora.pl Strona Główna -> Eksploatacja / IV Gen (2012- )
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kris1908




Dołączył: 13 Cze 2021
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 6:13, 24 Cze 2021    Temat postu:

Tutaj jest napisane, że Asian manufacturers, ale to jest C2
[link widoczny dla zalogowanych]

A tu olej eco
[link widoczny dla zalogowanych]

Jakieś spostrzeżenia? Będę wdzięczny


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
slapas




Dołączył: 05 Lis 2013
Posty: 860
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 47 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Europejczyk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 19:55, 24 Cze 2021    Temat postu:

Kris1908 napisał:
...Jakieś spostrzeżenia? Będę wdzięczny


Ponoc Millers to taki "premium" brand wsrod olejow... a tutaj karta produktu jakas taka bida bo ani VI ani TBN nie znalazlem... no ale jak dobry olej to pewnie parametry tez dobre...ale reki sobie za to uciac nie dam.
Very Happy

Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kris1908




Dołączył: 13 Cze 2021
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 20:22, 24 Cze 2021    Temat postu:

No wiem właśnie, że mało informacji tam podają, ale chodzi mi o samą normę czy się zgadza? Nawet ten C3VW mimo, że niby do VW to norma ta sama, tak to widzę.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
akoyy




Dołączył: 24 Cze 2021
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zgierz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 23:56, 24 Cze 2021    Temat postu:

Moje trzy ostatnie samochody to Hondy, mogę się chyba nazwać hondziarzem.
Pierwszy to Civic VII benzyna 1.6, przejechałem ok 180 tyś- lałem różne oleje głównie syntetyki. Efekt był też różny, szybko ciemniał, tracił lepkość,silnik trochę brał. Następny był Civic VIII benzyna 1.8 sedan i do niego wlewałem już tylko Motul 8100 Eco-Lite 0w20. Przejechałem ok. 100 tyś. Od 60 do 160 tyś. Od 2lat jeżdzę CRV- 2.0 benzyna. Wymieniałem już trzy razy i też na ten sam Motul 0w20. Wymieniam co 15 tyś. Jestem zadowolony, myślę, że to dobry olej, po spuszczeniu wydaje się jak świeży, nie traci koloru, nie ciemnieje dotykowo czuć jeszcze lepkość, nie dolewam od wymiany do wymiany.
Takie są moje subiektywne doświadczenia z olejem do Hondy, co prawda tylko na benzynie, ale może coś Ci się przyda w Twoich przemyśleniach


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kris1908




Dołączył: 13 Cze 2021
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 6:14, 25 Cze 2021    Temat postu:

Dzięki za posta, poczytałem trochę na innym forum gdzie twierdzą, że 0w20 to samo zło, jednak jak pokazują doświadczenia różnych użytkowników wcale tak nie musi być. A jaki masz zalecany olej w książce, jaka norma, lepkość?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
slapas




Dołączył: 05 Lis 2013
Posty: 860
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 47 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Europejczyk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 9:34, 25 Cze 2021    Temat postu:

Kris1908 napisał:
No wiem właśnie, że mało informacji tam podają, ale chodzi mi o samą normę czy się zgadza? Nawet ten C3VW mimo, że niby do VW to norma ta sama, tak to widzę.


Najwazniejsze ze olej spelnia konkretna norme ACEA ale szkoda ze nie podaja z ktorego roku bo wymagania normy istotnie sie roznia w zaleznosci czy mamy do czynienie ze specyfikacja z roku 2010 czy 2012 albo 2016 Confused
Dla przykladu swietne porownanie norm na wykresie:
[link widoczny dla zalogowanych]


To ze firma Millers wydala jakas niemala kwote aby uzyskac dla tego produktu dopuszczenie takich producentow jak VW czy Porsche... to juz zupelnie inna inszosc.

Pozdrawiam.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez slapas dnia Pią 10:02, 25 Cze 2021, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
slapas




Dołączył: 05 Lis 2013
Posty: 860
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 47 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Europejczyk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 9:56, 25 Cze 2021    Temat postu:

akoyy napisał:
... co prawda tylko na benzynie...


Turbo-Diesel to naprawde inne w wyzwania dla oleju niz silnik benzynowy: wieksze naciski w lozyskach, ogromne sily scinajace, ale mniejsze predkosci na sciankach cylindra a do tego dodatek czastek sadzy i spore zakwaszenie (wymagane odpowiednie TBN) to tylko niektore i najbardziej oczywiste roznice.

Poza tym marka naprawde nie ma znaczenia jesli bierzemy pod uwage oleje wiodacych firm w tej branzy o ile porownujemy produkty spelniajace te same wymagania/normy... a to juz nie jest takie proste bo producenci tego nie ulatwiaja czesto ukrywajac istotne parametry. Sad

Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kris1908




Dołączył: 13 Cze 2021
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 12:19, 25 Cze 2021    Temat postu:

slapas napisał:
Kris1908 napisał:
No wiem właśnie, że mało informacji tam podają, ale chodzi mi o samą normę czy się zgadza? Nawet ten C3VW mimo, że niby do VW to norma ta sama, tak to widzę.


Najwazniejsze ze olej spelnia konkretna norme ACEA ale szkoda ze nie podaja z ktorego roku bo wymagania normy istotnie sie roznia w zaleznosci czy mamy do czynienie ze specyfikacja z roku 2010 czy 2012 albo 2016 Confused
Dla przykladu swietne porownanie norm na wykresie:
[link widoczny dla zalogowanych]


Pozdrawiam.


Rzeczywiście na tych nowych Millersach nie widzę z którego roku norma. Na oleju do swojego diesla, który leje od 4 lat jest informacja C3-12 więc mniemam, że chodzi o normę z 2012r. Ciekawe zagadnienie, im bardziej w las tym się wszystko komplikuje.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
czay




Dołączył: 14 Mar 2011
Posty: 124
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 16:22, 26 Cze 2021    Temat postu:

Zgadzam się, że jak dobry syntetyk na bazie estrowej, spełniający oczywiście normy, to spokojnie może być każda marka, byle wymieniać terminowo. Ja w CRV 2.0 LPG leję Amsoil 0w30. W ASO mówią, że jak nie bierze to lać, chociaż oni do benzyzny zalecają 5w30. A w innym ASO kiedyś mi zalecali 5w50.
Z kolei u żony w Octavii przez ponad 100 tys. km lałem Millersa 0w40, zaczął brać - zmieniłem na Motula 5w40 i teraz przy przebiegu 150 tys. km do wymiany miałem pierścienie i gniazda zaworowe. Gniazda to może bardziej przez gaz, chociaż instalacja sprawuje się bezproblemowo, albo taki przypadek wykraczający poza statystyki Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
akoyy




Dołączył: 24 Cze 2021
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zgierz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 20:13, 26 Cze 2021    Temat postu:

Kris1908 napisał:
Dzięki za posta, poczytałem trochę na innym forum gdzie twierdzą, że 0w20 to samo zło, jednak jak pokazują doświadczenia różnych użytkowników wcale tak nie musi być. A jaki masz zalecany olej w książce, jaka norma, lepkość?
w
W książce dla mojej wersji benzyny z przypominaniem o przeglądach mam zalecany "orginalny olej silnikowy Honda ACEA A3/B3, A5?B5 lub o wyższej klasie oraz lepkości, 0w20".


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
slapas




Dołączył: 05 Lis 2013
Posty: 860
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 47 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Europejczyk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 10:24, 27 Cze 2021    Temat postu:

akoyy napisał:
...W książce dla mojej wersji benzyny z przypominaniem o przeglądach mam zalecany "orginalny olej silnikowy Honda ACEA A3/B3, A5?B5 lub o wyższej klasie oraz lepkości, 0w20".


Przepraszam za okreslenie ale cos tu sie kupy nie trzyma, bo nie spotyka sie olejow 0W20 z norma A5/B5 a tym bardziej A3/B3.

Dla przykladu w instrukcji do mojego auta z silnikiem R20A2 zaleca sie oleje spelniajace specyfikacje ACEA A1/B1 lub A3/B3 lub A5/B5 o klasie lepkosci od 0W20 az po 10W40.

Pozdrawiam.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
akoyy




Dołączył: 24 Cze 2021
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zgierz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 19:34, 27 Cze 2021    Temat postu:

Być może masz rację, ale chciałbym zauważyć, że jest napisane"LUB o wyższej klasie"

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kris1908




Dołączył: 13 Cze 2021
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 13:19, 30 Cze 2021    Temat postu:

Dziękuje wszystkim za udział w dyskusji. Decyzja podjęta, mianowicie zostaje przy oleju Honda 0w20. Poza krytycznymi uwagami na forum civic każdy inny zaleca pozostanie przy tym oleju i też tak zrobiłem, olej już zakupiony, czekam już tylko na filtry. Tak tylko w ramach informacji, sprawdziłem poziom na bagnecie, pokazuje idealny stan, ostatnia wymiana rok temu i 10kkm, wątpię, że właściciel coś dolewał, nie ma powodów, żebym przechodził na jakieś inne mazidło. Pozdrawiam.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.crvklub.fora.pl Strona Główna -> Eksploatacja / IV Gen (2012- ) Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2
Strona 2 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
cbx v1.2 // Theme created by Sopel & Programy