Forum www.crvklub.fora.pl Strona Główna
Wibracje podczas delikatnego przyspieszania

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.crvklub.fora.pl Strona Główna -> Eksploatacja / IV Gen (2012- )
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pawlo2315




Dołączył: 10 Paź 2016
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 18:41, 22 Sie 2019    Temat postu: Wibracje podczas delikatnego przyspieszania

Cześć
Nie znalazłem tematu, więc zakładam nowy. Od jakiegoś czasu pojawił się u mnie problem podczas jazdy - auto potrafi wibrować, szarpać podczas spokojnego przyspieszania. W końcu znalazłem odpowiedź, dlaczego tak się dzieje. Okazuje się, że w modelach z lat 2012 - 2014 mogą występować wibracje, które mogą pojawić się podczas delikatnego przyspieszania, przy prędkości ok. 35-70 km/h. Problem jest powszechny i leży w gruncie rzeczy w konwerterze wału przyspieszania. W USA dealerzy naprawiali tę usterkę w ramach gwarancji. Czy orientuje się może ktoś, jak to wygląda u nas? Może ktoś to robił na własną rękę? Jakie są koszty wymiany tego konwertera? Pozdrawiam

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
slapas




Dołączył: 05 Lis 2013
Posty: 860
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 47 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Europejczyk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 8:42, 23 Sie 2019    Temat postu:

"Torque converter" to po naszemu sprzeglo hydro-kinetyczne w w automatycznej skrzyni biegow.
Jesli masz automat i przejechane w okolicach 100 tkm, to w pierwszej kolejnosci wymien ATF czyli olej w skrzyni.

Pozdrawiam.


Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
pawlo2315




Dołączył: 10 Paź 2016
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 14:56, 27 Sie 2019    Temat postu:

Dzięki za poprawkę kolego. Właśnie zamierzam wymienić olej w skrzyni, pomimo, iż mam ok. 60 tys km przebiegu. Z tego co się orientowałem, to i tak nie wymienia się całego oleju tylko część - wychodzi ok. 2,7l. Zobaczymy, czy coś się zmieni. Z informacji znalezionych w sieci sądzę, że niewiele. Dam znać. Pozdrawiam

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
slapas




Dołączył: 05 Lis 2013
Posty: 860
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 47 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Europejczyk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 22:19, 27 Sie 2019    Temat postu:

pawlo2315 napisał:
Dzięki za poprawkę kolego. Właśnie zamierzam wymienić olej w skrzyni, pomimo, iż mam ok. 60 tys km przebiegu.

Tym lepiej, dluzej Ci posluzy.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
pawlo2315




Dołączył: 10 Paź 2016
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 18:28, 28 Sie 2019    Temat postu:

Dziś zmieniłem płyn w skrzyni biegów. Potwierdzam - wchodzi 2,7l. Na śrubie z magnesem od otworu spustowego był nalot z mikro opiłków - brak większych kawałków - normalne zużycie.
Dodam, że kolor spuszczonego płynu był ciemny czerwony, wpadający w brąz, a na bagnecie wyglądał na różowy. Nowy płyn, to kolor czerwony, a nawet jasny czerwony.
Dam znać za jakiś czas, czy zmieni się coś w zakresie szarpania przy delikatnym przyspieszaniu. Pozdrawiam[/img]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
pawlo2315




Dołączył: 10 Paź 2016
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 13:53, 29 Sie 2019    Temat postu:

pawlo2315 napisał:
Dziś zmieniłem płyn w skrzyni biegów. Potwierdzam - wchodzi 2,7l. Na śrubie z magnesem od otworu spustowego był nalot z mikro opiłków - brak większych kawałków - normalne zużycie.
Dodam, że kolor spuszczonego płynu był ciemny czerwony, wpadający w brąz, a na bagnecie wyglądał na różowy. Nowy płyn, to kolor czerwony, a nawet jasny czerwony.
Dam znać za jakiś czas, czy zmieni się coś w zakresie szarpania przy delikatnym przyspieszaniu. Pozdrawiam


Poprawka - płynu wchodzi 2,6l. (2.7 qt)[/img]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
pawlo2315




Dołączył: 10 Paź 2016
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 10:47, 04 Lis 2019    Temat postu:

Po kilku miesiącach od wymiany problem znowu zaczyna się pojawiać. Zatem wymiana pomogła, ale na kilka miesięcy. Surprised(

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
slapas




Dołączył: 05 Lis 2013
Posty: 860
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 47 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Europejczyk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 21:41, 04 Lis 2019    Temat postu:

Skrzynia zawiera zapewne ok 6-7 ltr. plynu ATF wiec to co wymieniles to zaledwie mniej niz polowa calej pojemnosci. Trudno ocenic, czy winnym dolegliwosci ktore opisales, byl rzeczywiscie stary olej… ale jesli tak, to powinienes rozwazyc wymiane calosci oleju metoda dynamiczna… albo zregenerowac konwerter i po tym zalac skrzynie juz swierzym olejem.

Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Brutus




Dołączył: 08 Gru 2019
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Polska
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 15:58, 08 Gru 2019    Temat postu:

U mnie występuje ten sam problem, skrzynia lekko szarpała przed zmianą biegu podczas delikatnego przyśpieszania. Wymieniłem statycznie trzy razy płyn skrzyni i na razie jest ok. Nie wiem na jak długo. Może ktoś ma więcej informacji w tym temacie proszę o informację. CRV 2014 2.0

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
pawlo2315




Dołączył: 10 Paź 2016
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 17:32, 16 Lut 2020    Temat postu:

slapas napisał:
Skrzynia zawiera zapewne ok 6-7 ltr. plynu ATF wiec to co wymieniles to zaledwie mniej niz polowa calej pojemnosci. Trudno ocenic, czy winnym dolegliwosci ktore opisales, byl rzeczywiscie stary olej… ale jesli tak, to powinienes rozwazyc wymiane calosci oleju metoda dynamiczna… albo zregenerowac konwerter i po tym zalac skrzynie juz swierzym olejem.

Pozdrawiam


Tak, to była wymiana tylko części płynu, ale tak właśnie zaleca robić to producent.

W USA jest szeroka akcja nt. wspomnianego szarpania i skądinąd wiem, że wygląda to następująco: dealer wymienia płyn (te ok. 2,7 l.), akutalizuje oprogramowanie i oddają auto właścicielowi. Jeżeli problem nawraca, to wymieniają sprzęgło hydrokinetyczne. U nas tego ASO nie robi.

Ja zamierzam w tym roku znowu wymienić płyn i zobaczymy jak będzie. Dodam, że po ubiegłorocznej wymianie szarpanie czasami się pojawia, ale znacznie rzadziej i jest słabsze, także warto było.

W tym roku również planuję wymienić filtr, ale w grę wchodzi tylko oryginał - nie wkładajcie zamiennika.

Na koniec podkreślę, że Honda nie zaleca wymiany dynamicznej. Bądźcie świadomi ryzyka, jeżeli zdecydujecie się to zrobić. Pozdrawiam.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.crvklub.fora.pl Strona Główna -> Eksploatacja / IV Gen (2012- ) Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
cbx v1.2 // Theme created by Sopel & Programy