Forum www.crvklub.fora.pl Strona Główna
Kilka pytań dot. systemu EVAP w CRV IV i III

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.crvklub.fora.pl Strona Główna -> Eksploatacja / IV Gen (2012- )
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
sebaq




Dołączył: 17 Mar 2021
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 23:28, 11 Kwi 2021    Temat postu: Kilka pytań dot. systemu EVAP w CRV IV i III

Witajcie,
Próbuję rozgryźć delikatnie podniesione korekty (LTFT ok. 10%) w CRV IV 2013 r. 2.0 benzyna (R20Ax) i przebieg ok. 112k. Mam też CRV III 2007 r. z podobnym silnikiem (przebieg 270k, korekty idealnie w okolicach 0), więc sobie porównuję pewne sprawy. W obu autach sprawdzałem zachowanie korekt po odpięciu węża EVAP od przepustnicy (silnik nagrzany, wolne obroty). Wynik:
1) w CRV III korekty rosną o ok. 3%
2) w CRV IV zupełnie nic się nie dzieje z korektami.
W którym przypadku reakcja jest poprawna? Może ktoś z Was sprawdzał to kiedyś u siebie? Dodam, że w obu autach zawór przy przepustnicy jest drożny (przy zatkaniu króćca palcem następuje wyraźna zmiana korekt).

Mam jeszcze pewne wątpliwości dotyczące przyłączy do filtra EVAP w CRV IV - dochodzą do niego 2 cieńsze rurki (1wszy z baku, 2gi do przepustnicy) i jedna grubsza plastikowa rurka, która wędruje gdzieś z boku baku ku jego górze. To jest chyba odpowietrzanie - czy się nie mylę? Gdzie znajduje się ujście tej rurki i czy powinien tam być jakiś zaworek? Bo mogę w nią zarówno dmuchnąć, jak i wciągnąć przez nią powietrze.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez sebaq dnia Nie 23:35, 11 Kwi 2021, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
slapas




Dołączył: 05 Lis 2013
Posty: 860
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 47 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Europejczyk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 9:40, 12 Kwi 2021    Temat postu: Re: Kilka pytań dot. systemu EVAP w CRV IV i III

sebaq napisał:
...przy zatkaniu króćca palcem następuje wyraźna zmiana korekt.


Domyslam sie, ze tutaj chodzi o zachowanie CR-V III?

A jakie sa wskazania MAP w tych samych warunkach w obu samochodach?

A co do systemu EVAP, to zasadniczo powinien on byc szczelny aby nie dopuscic, do wydostawania sie par paliwa do atmosfery. Dlatego wlasnie podczas tankowania, kiedy odkrecamy korek wlewu paliwa, powinnismy uslyszec odglos zasysania powietrza, gdyz w baku ma panowac lekkie podcisnienie a jesli tak nie jest, to byc moze nie funkcjonuje ktorys z zaworkow zwrotynch albo cos sie w ukladzie rozszczelnilo.

Pozdrawiam.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez slapas dnia Pon 9:42, 12 Kwi 2021, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
sebaq




Dołączył: 17 Mar 2021
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 18:13, 12 Kwi 2021    Temat postu:

Jeśli chodzi o zatkanie kroćca od EVAP na przepustnicy (po wcześniejszym zdjęciu węża), to zarówno CRV III, jak i IV zachowują się tak samo. Inna reakcja jest tylko gdy wypinam wąż z tego kroćca i pozwalam na swobodne zasysanie powietrza - na CRV III korekta delikatnie rośnie (o ok. 3%), na CRV IV zupełny brak reakcji. Tak się zastanawiam jak to powinno być - czy system EVAP powinien stawiać lekki opór przy zasysaniu powietrza (jak to dzieje się mojej III-jce), czy też zupełnie nie stawiać oporu (jak w przypadku IV-rki).

MAP w obu autach jest na podobnym poziomie (ok. 26 kpa na wolnych na rozgrzanym silniku).


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
slapas




Dołączył: 05 Lis 2013
Posty: 860
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 47 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Europejczyk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 19:30, 12 Kwi 2021    Temat postu:

Przeciez napisalem, ze system EVAP z zasady ma byc szczelny, czyli ma byc tak jak jest w trojce.

Pozdrawiam.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
sebaq




Dołączył: 17 Mar 2021
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 0:59, 13 Kwi 2021    Temat postu:

Ok dziękuję, będę diagnozował dalej Smile Z tym że EVAP jednak zasysa czyste powietrze, bo następuje jego odpowietrzanie, więc taki do końca szczelny raczej nie jest. Tak mi się przynajmniej wydaje. Jest tam gdzieś coś takiego, co się zowie "EVAP Canister Vent Shut Valve", z tym że ja go nie mogę u siebie zlokalizować. Ogólnie jakaś czarna magia z tymi EVAPami, są różne filtry, do których prowadzą kabelki lub nie, zależnie pewnie od silnika (2.4 i 2.0 się różnią, nie wiem jak jest pomiędzy III a IV gen.). Im więcej czytam i analizuję, tym bardziej głupi jestem...

Gdyby jednak ktoś z posiadaczy IV gen i silnika 2.0 155HP dłubał w najbliższym czasie przy autku i miał do dyspozycji wgląd w korekty OBD, to będę wdzięczny za odpięcie na chwilę (na nagrzanym silniku) górnego wężyka przy przepustnicy prowadzącego z filtra EVAP i sprawdzenie czy coś dzieje się z korektą STFT Smile


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez sebaq dnia Wto 1:08, 13 Kwi 2021, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.crvklub.fora.pl Strona Główna -> Eksploatacja / IV Gen (2012- ) Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
cbx v1.2 // Theme created by Sopel & Programy