Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
sebaq
Dołączył: 17 Mar 2021 Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 23:28, 11 Kwi 2021 Temat postu: Kilka pytań dot. systemu EVAP w CRV IV i III |
|
|
Witajcie,
Próbuję rozgryźć delikatnie podniesione korekty (LTFT ok. 10%) w CRV IV 2013 r. 2.0 benzyna (R20Ax) i przebieg ok. 112k. Mam też CRV III 2007 r. z podobnym silnikiem (przebieg 270k, korekty idealnie w okolicach 0), więc sobie porównuję pewne sprawy. W obu autach sprawdzałem zachowanie korekt po odpięciu węża EVAP od przepustnicy (silnik nagrzany, wolne obroty). Wynik:
1) w CRV III korekty rosną o ok. 3%
2) w CRV IV zupełnie nic się nie dzieje z korektami.
W którym przypadku reakcja jest poprawna? Może ktoś z Was sprawdzał to kiedyś u siebie? Dodam, że w obu autach zawór przy przepustnicy jest drożny (przy zatkaniu króćca palcem następuje wyraźna zmiana korekt).
Mam jeszcze pewne wątpliwości dotyczące przyłączy do filtra EVAP w CRV IV - dochodzą do niego 2 cieńsze rurki (1wszy z baku, 2gi do przepustnicy) i jedna grubsza plastikowa rurka, która wędruje gdzieś z boku baku ku jego górze. To jest chyba odpowietrzanie - czy się nie mylę? Gdzie znajduje się ujście tej rurki i czy powinien tam być jakiś zaworek? Bo mogę w nią zarówno dmuchnąć, jak i wciągnąć przez nią powietrze.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez sebaq dnia Nie 23:35, 11 Kwi 2021, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
slapas
Dołączył: 05 Lis 2013 Posty: 860
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 47 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Europejczyk Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 9:40, 12 Kwi 2021 Temat postu: Re: Kilka pytań dot. systemu EVAP w CRV IV i III |
|
|
sebaq napisał: | ...przy zatkaniu króćca palcem następuje wyraźna zmiana korekt. |
Domyslam sie, ze tutaj chodzi o zachowanie CR-V III?
A jakie sa wskazania MAP w tych samych warunkach w obu samochodach?
A co do systemu EVAP, to zasadniczo powinien on byc szczelny aby nie dopuscic, do wydostawania sie par paliwa do atmosfery. Dlatego wlasnie podczas tankowania, kiedy odkrecamy korek wlewu paliwa, powinnismy uslyszec odglos zasysania powietrza, gdyz w baku ma panowac lekkie podcisnienie a jesli tak nie jest, to byc moze nie funkcjonuje ktorys z zaworkow zwrotynch albo cos sie w ukladzie rozszczelnilo.
Pozdrawiam.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez slapas dnia Pon 9:42, 12 Kwi 2021, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
sebaq
Dołączył: 17 Mar 2021 Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 18:13, 12 Kwi 2021 Temat postu: |
|
|
Jeśli chodzi o zatkanie kroćca od EVAP na przepustnicy (po wcześniejszym zdjęciu węża), to zarówno CRV III, jak i IV zachowują się tak samo. Inna reakcja jest tylko gdy wypinam wąż z tego kroćca i pozwalam na swobodne zasysanie powietrza - na CRV III korekta delikatnie rośnie (o ok. 3%), na CRV IV zupełny brak reakcji. Tak się zastanawiam jak to powinno być - czy system EVAP powinien stawiać lekki opór przy zasysaniu powietrza (jak to dzieje się mojej III-jce), czy też zupełnie nie stawiać oporu (jak w przypadku IV-rki).
MAP w obu autach jest na podobnym poziomie (ok. 26 kpa na wolnych na rozgrzanym silniku).
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
slapas
Dołączył: 05 Lis 2013 Posty: 860
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 47 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Europejczyk Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 19:30, 12 Kwi 2021 Temat postu: |
|
|
Przeciez napisalem, ze system EVAP z zasady ma byc szczelny, czyli ma byc tak jak jest w trojce.
Pozdrawiam.
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
sebaq
Dołączył: 17 Mar 2021 Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 0:59, 13 Kwi 2021 Temat postu: |
|
|
Ok dziękuję, będę diagnozował dalej Z tym że EVAP jednak zasysa czyste powietrze, bo następuje jego odpowietrzanie, więc taki do końca szczelny raczej nie jest. Tak mi się przynajmniej wydaje. Jest tam gdzieś coś takiego, co się zowie "EVAP Canister Vent Shut Valve", z tym że ja go nie mogę u siebie zlokalizować. Ogólnie jakaś czarna magia z tymi EVAPami, są różne filtry, do których prowadzą kabelki lub nie, zależnie pewnie od silnika (2.4 i 2.0 się różnią, nie wiem jak jest pomiędzy III a IV gen.). Im więcej czytam i analizuję, tym bardziej głupi jestem...
Gdyby jednak ktoś z posiadaczy IV gen i silnika 2.0 155HP dłubał w najbliższym czasie przy autku i miał do dyspozycji wgląd w korekty OBD, to będę wdzięczny za odpięcie na chwilę (na nagrzanym silniku) górnego wężyka przy przepustnicy prowadzącego z filtra EVAP i sprawdzenie czy coś dzieje się z korektą STFT
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez sebaq dnia Wto 1:08, 13 Kwi 2021, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group cbx v1.2 //
Theme created by Sopel &
Programy
|