Forum www.crvklub.fora.pl Strona Główna
Twardy, klejący się pedał sprzęgła

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.crvklub.fora.pl Strona Główna -> Eksploatacja / III Gen (2007-2011)
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wujtom




Dołączył: 20 Lip 2013
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 7:17, 20 Lip 2013    Temat postu: Twardy, klejący się pedał sprzęgła

Cześć,

już jakiś czas temu w mojej CR-V zauważyłem, że sporadycznie, po ostrzejszej jeździe lub gdy samochód stoi a ja wcisnę pedał sprzęgła i "przygazuję" kilka razy, to pedał sprzęgła staje się bardzo twardy (jakby się kleił), zaczyna "brać" bardzo nisko (przy samej podłodze), a w ekstremalnych przypadkach zostaje w podłodze i muszę go wyciągać czubkiem buta. Problem ustępuje po spokojnym przejechaniu ok. 100-200 metrów i pedał z powrotem zaczyna lekko chodzić i "bierze" wysoko.

Ostatni przypadek - stałem na światłach, zapomniałem się i przez długi czas trzymałem bezsensownie wciśnięte sprzęgło (bez włożonego biegu). Pedał w końcu puściłem, a ten został w podłodze i gdy zapaliło się zielone światło to ja zamiast ruszyć musiałem się z nim szarpać, bo nie chciał odskoczyć. Co więcej, pomimo że był wciśnięty (wdepnięty), biegu włożyć nie mogłem, więc musiałem schylić się, wyciągnąć ręką sprzęgło, odczekać kilka sekund, "przepompować" pedałem kilka razy i dopiero wszystko zaczęło działać jak należy.

Objawów zużycia sprzęgła, tj. ślizganie czy szarpanie, nie odnotowałem.

Przy okazji - gdy badałem przyczynę problemu i "przegazowywałem", zauważyłem, że gdy samochód stoi nieruchomo (tylko gdy stoi, nie toczy się) to na wciśniętym sprzęgle obroty nie wejdą wyżej niż ok. 4000 rpm, natomiast gdy sprzęgło puszczę, obrotomierz kręci się daleko na czerwone pole.

Honda CR-V III gen. Executive
Diesel 2.2 i-CTDI (140KM)
Rocznik: 2007
Przebieg: 140 tys. km


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez wujtom dnia Sob 7:36, 20 Lip 2013, w całości zmieniany 4 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kamil86




Dołączył: 19 Lut 2013
Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: łódź
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 10:18, 20 Lip 2013    Temat postu:

A w jakim stanie masz płyn do wysprzęglika wymieniałeś go ? Ten płyn jest higroskopijny to znaczy wchłania wilgoć. Zaleca się wymianę co 3 lata płyn dot 3 lub 4. Ja do wymiany używam Dot 4 Motul rbf 660 jest trochę droższy ale ma wyższą temperaturę wrzenia.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Pean




Dołączył: 20 Cze 2012
Posty: 300
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 10:22, 20 Lip 2013    Temat postu:

ad. 1 . Prawdopodobnie padł wysprzęglik
ad. 2 Fabryczne zabezpieczenie stosowane przez Hondę w celu uniemożliwienia rozbiegania silnika bez obciązenia. Odcięcie następuje przy 4000 obrotów.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
wujtom




Dołączył: 20 Lip 2013
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 17:32, 20 Lip 2013    Temat postu:

Dzięki za sugestie!

@kamil86:
Nic mi o płynie wysprzęglika nie wiadomo. Do tej pory samochód był zawsze serwisowany w ASO (teraz będę robił serwis poza ASO - 140 tys. km) i zdawałem się na rzetelność panów z serwisu. Żadnej adnotacji dot. tego płynu w książce serwisowej nie ma, a ja nawet nie zdawałem sobie sprawy z istnienia takiego płynu Smile, ale zapytam w poniedziałek mechanika co o tym sądzi.

@Pean:
Ad. 1. Pedał generalnie wysprzęgla się w większości przypadków prawidłowo. Ekspertem nie jestem i ciężko mi powiązać wadę wysprzęglika z obrotami silnika. Możesz wytłumaczyć na czym ta zależność może polegać?
Ad 2. Tak myślałem. Faktycznie, wskazówka zatrzymuje się przy równo 4 tys. obr.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez wujtom dnia Sob 17:45, 20 Lip 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.crvklub.fora.pl Strona Główna -> Eksploatacja / III Gen (2007-2011) Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
cbx v1.2 // Theme created by Sopel & Programy