Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mrparsley
Dołączył: 14 Gru 2015 Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 16:26, 29 Lut 2016 Temat postu: filtr powietrza + filtr kabinowy |
|
|
Cześć,
Koledzy, poszukuję filtrów kabinowego oraz powietrza do swojej hanki. W katalogu intercars jest kilka modeli - jakie macie doświadczenia? Czy najdroższy zawsze oznacza w tym przypadku najlepszy?
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
mleni
Dołączył: 06 Sie 2014 Posty: 292
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 12:19, 02 Mar 2016 Temat postu: Re: filtr powietrza + filtr kabinowy |
|
|
Ja bym proponował zakup w all... ponieważ miałbyś taką samą jakość materiałów za połowę ceny od intercars. Kabinowy lepiej kup węglowy bo mniej przedostanie przykrego zapachu. Powietrza to raczej razem z wymianą oleju. Teraz tydzień temu zrobiłem przegląd prywatnie u znajomego koszt usługi półlitrówkę i olej motul econergy 5w30 , filtry oleju i powietrza całość mi kosztowało 200zł
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
mrparsley
Dołączył: 14 Gru 2015 Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 17:59, 04 Mar 2016 Temat postu: |
|
|
Z Motula byłem bardzo zadowolny przy civicu (tam lałem akurat synergie+ 6100 10w40). Myślisz, że motula lepiej użyć zamiast Honda genuine?
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
mleni
Dołączył: 06 Sie 2014 Posty: 292
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 22:33, 04 Mar 2016 Temat postu: |
|
|
Ja to ze względu na taką specyfikację która najbardziej mi odpowiada ACEA A5/B5, a szczególnie HTHS (olej o obniżonej lepkości wysokotemperaturowej ). Często jeżdżę po krótkich odcinkach. To już drugi z rzędu zalany olej od zakupu i w tej chwili przeszło 20 tys.km. Na poprzednim pierwszym oleju brał 800ml przy 18tys.km to norma. Powiem szczerze łatwiej mi odpala na zimnym rozruchu w zimie. Poprzedni właściciel z niemiec zalał niewiadomego producenta, ale domyślam z Hondy Genuine HS10W40 co okazało się że ciężko uruchamiał, a czy brał oleju? tego nie dowiem bo od momentu zakupu zaraz zorientowałem coś nie tak i po 3 tygodniach zalałem Motula i był duży postęp. Takie były moje odczucia które zauważyłem. Jeśli masz jakiś dostęp do olejów Hondy to podaj jakie specyfikacje, bo to ma znaczenie. 0W20 jest jak najbardziej zalecany według Hondy i to tym piszą forum HAKP. Niewiem czy sens zapłacić wiecej, bo nie spróbowałem.
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
mleni
Dołączył: 06 Sie 2014 Posty: 292
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 22:35, 04 Mar 2016 Temat postu: |
|
|
Sorry 600ml brał bo źle odczytałem bankę
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
tomiw70
Dołączył: 29 Lut 2016 Posty: 44
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 21:16, 06 Mar 2016 Temat postu: |
|
|
u mnie tez bierze olej i to nie malo bo okolo 300-400ml na 1000km . Pierwsze zalanie jekie zrobilem po kupnie czyli przed 10tys km, bylo Shellem Helix Ultra 5w40 . Auto od nowosci w gazie, obecnie na liczniku jest 159tys km.Niebawem planuje zrobic plukanke Millersem i przejsc na Motul x -clean 5w-30 lub 5w-40. Licze na spadek zuzycia oleju po tym zabiegu
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
mrparsley
Dołączył: 14 Gru 2015 Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 21:22, 06 Mar 2016 Temat postu: |
|
|
Ja się właśnie waham między tymi dwoma. Na korku i w instrukcji mam zalecone SAE5W20. Który Waszym zdaniem będzie lepszy?
- Motul 8100 ECO-Clean 5W-30
- Motul 8100 ECO-lite 0W-20
O tym pierwszym więcej idzie poczytać i znaleźć w necie, chwalą go sobie użytkownicy właśnie CR-V.
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
czay
Dołączył: 14 Mar 2011 Posty: 124
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 22:20, 06 Mar 2016 Temat postu: |
|
|
Ja od pierwszej wymiany, tak ok 3 tys. po zakupie przeszedłem na Amsoil 0w30. Na razie nie ubywa - przebieg 85 tys. km (w tym 40 na lpg)
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
slapas
Dołączył: 05 Lis 2013 Posty: 860
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 47 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Europejczyk Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 22:29, 06 Mar 2016 Temat postu: |
|
|
mrparsley napisał: | Ja się właśnie waham między tymi dwoma. Na korku i w instrukcji mam zalecone SAE5W20. Który Waszym zdaniem będzie lepszy?
.... |
Jesli masz silnik K24 to zgodnie z zaleceniem Hondy, powinienes uzyc syntetycznego oleju 5W20. Osobiscie uwazam, ze zastosowanie 0W20 tez nie bedzie bledem.
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
mrparsley
Dołączył: 14 Gru 2015 Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 11:47, 07 Mar 2016 Temat postu: |
|
|
Tak, mam silnik K24Z1. Różne opinie już słyszałem - podobno zalanie 5W30 też nie zaszkodzi...?
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
slapas
Dołączył: 05 Lis 2013 Posty: 860
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 47 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Europejczyk Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 14:51, 07 Mar 2016 Temat postu: |
|
|
mrparsley napisał: | ... podobno zalanie 5W30 też nie zaszkodzi...? |
A sa i tacy co leja 10W60 i"i sobie chwala"... co nie zmienia faktu, ze w odroznieniu od silnika R20a, ktory jest niemal "wszystkozerny", to w instrukcji serwisowej do K24 stoi jak byk tylko jedna jedyna zalecana specyfikacja lepkosciowa : 5W20 dla calego zakresu temperature otoczenia.
Pozdrawiam.
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
mleni
Dołączył: 06 Sie 2014 Posty: 292
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 21:08, 07 Mar 2016 Temat postu: |
|
|
U mnie to było tak jeśli dobrze pamiętam
Accord 1,8 2001 rok lany od nowości przez 10 lat na Mobil1 5W50 i żadnego grama nie brała
Accord 2,4 2006 Castrol Edge 5W30 brał niewiele litr na 20tys.km przez 8 lat użytkowany
Obecnie CRV 2.0 Motul 5W30 i tak opisałem 18 tys.km 600ml
Więc silniki Hondy są odporne
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
Robur
Dołączył: 20 Mar 2016 Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Łowicz Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 21:53, 20 Mar 2016 Temat postu: |
|
|
f. powietrza kłade filtrona i uważam, że nie ma poterzby wymieniać go co 20 tys km, wyjmuje się prawie czysty
a co do oleju to leje od nowiści tzn przy przebiegu 3000km a następnie co 20000km statoil 5w40 c3. na razie bezproblemowo. ale ten prxzebieg to żaden wyczyn
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
slapas
Dołączył: 05 Lis 2013 Posty: 860
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 47 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Europejczyk Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 23:38, 20 Mar 2016 Temat postu: |
|
|
Robur napisał: | ...statoil 5w40 c3. . |
... tylko ze my tu sobie gaworzymy o silnikach benzynowych a oleje typu C3 to raczej do diesla z DPF'em.
Pozdrawiam.
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
mleni
Dołączył: 06 Sie 2014 Posty: 292
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 14:19, 21 Mar 2016 Temat postu: |
|
|
Robur napisał: | f. powietrza kłade filtrona i uważam, że nie ma poterzby wymieniać go co 20 tys km, wyjmuje się prawie czysty |
u mnie po 18 tys.km niestety nie był czysty "Sorry taki mamy klimat"
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
|