Forum www.crvklub.fora.pl Strona Główna
CRV III 2.0 Automat: Szarpanie przy 1500rpm i 30km/h

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.crvklub.fora.pl Strona Główna -> Eksploatacja / III Gen (2007-2011)
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
luks




Dołączył: 23 Mar 2015
Posty: 24
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 22:42, 07 Mar 2016    Temat postu: CRV III 2.0 Automat: Szarpanie przy 1500rpm i 30km/h

Zauważyłem szarpanie na 1500 rpm przy prędkości 30 km/h. Telepie, jakby brakowało paliwa.
Te same obroty, wyższa prędkość i nie ma problemu. O co może chodzić ?
Auto z 2010, przebieg 55000km, benzyna 2.0 w automacie ?
Mam je dopiero od roku (zrobiłem 10000 km). Było serwisowane w ASO.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
slapas




Dołączył: 05 Lis 2013
Posty: 860
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 47 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Europejczyk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 12:00, 08 Mar 2016    Temat postu:

Szanowny kolego luks, tak patrze w ta moja szklana kule I nie widze... I im bardzie patrze, tym bardziej nie widze! Widac mam stary firmware bo jak to mozliwe, zeby na podstawie dwoch ogolnych faktow, nie potrafila mi ta kula dac diagnozy?! No nieslychane!!! Shocked Wink

A tak powazniej... nieco, to wybacz za moje dowcipkowanie, ale to co opisales naprawde nie daje zadnych podstaw aby sie silic na diagnose bo sie predzej pogubimy w domyslach nizli dojdziemy do jakkolwiek pomocnej dla Ciebie konkluzji. Diagnostyka ukladu silnik-skrzynia automatyczna to nie lada wyzwanie dla wprawnego mechanika dysponujacego przyrzadami i majacego do dyspozycji w warsztacie rzeczonego pacjenta.
Ozywiscie moglibysmy burzliwie dyskutowac i uscislac wszelkie szczegoly (co tez moze byc pozytywne bo zawsze pozwala sie czegos nowego nauczyc, dowiedziec) ale zapewniem Cie, ze i tak predzej czy pozniej bedziesz musial skorzystac z uslug kumatego specjalisty od skrzyn, ktory to powinien podpiac sie komputerem diagnostycznym, wejsc do modulu sterownika skrzyni i podczas testow drogowych, odczytywac i weryfikowac poszczegolne parametry (a jest ich tam conajmniej kilkanascie, takich jak napiecia na zaworach sterujacych i cisnien w ukladach wykonawczych poszczegolnych sprzegiel).
W przypadku opisanym przez Ciebie, podejrzanym wydaje sie sprzeglo "lock-up" ale problem moze lezec zarowno w samym eprzegielku jak i w silowniku hydraulicznym albo zaworze elektrycznym. Moze tez byc jakis problem z samym konwerterem albo pompa oleju... i tak mozna sobie wyliczac.
Na samym poczatku radze sie upewnic, czy masz wlasciwy poziom oleju w skrzyni i czy olej nie jest juz zuzyty.
Mozesz tez sam zrobic proby, jak sie bedzie zachowywac auto i czy problem wystapi, kiedy bedziesz jechal na poszczegolnych pozycjach selektora skrzyni biegow, czyli "1", "2", "D3" i "D".

Powodzenia i pozdrawiam.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
redzio67




Dołączył: 04 Sie 2015
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 15:58, 08 Mar 2016    Temat postu:

Temat był przerabiany na forum. Zacznij od wymiany oleju w automacie.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
luks




Dołączył: 23 Mar 2015
Posty: 24
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 17:41, 11 Mar 2016    Temat postu:

redzio67 napisał:
Temat był przerabiany na forum. Zacznij od wymiany oleju w automacie.


Dziekuje, o taka odpowiedz mi chodziło ! Nie znalazłem natomiast pasujacej odpowiedzi na forum , stad moje pytanie.
Troche dziwne, że juz przy 50kkm trzeba wymieniać olej w skrzyni.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
redzio67




Dołączył: 04 Sie 2015
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 18:39, 11 Mar 2016    Temat postu:

Kolego przeczytaj tematy- drgania i wymiana oleju w automacie.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
GT-3000




Dołączył: 06 Mar 2014
Posty: 52
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: JASŁO
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 22:19, 14 Mar 2016    Temat postu:

Mam ten sam problem tylko że szarpie mi przy zmianie biegu z 3 na 4 w zakresie 1500-1800 obr/min.

Na forum nie znajdziesz dokładnego rozwiązania problemu bo go jeszcze nikt ''nie opatentował''.

Ja jestem na etapie rozwikłania zagadki z tymi drganiami i szarpaniami.

Okazuje się, że przeciągnięcie okresowej wymiany oleju lub tylko sama statyczna wymiana oleju w ATF prowadzą do takich problemów.
Najczęściej po 150kkm przebiegu.

Auto wyjeżdża z fabryki z 8L oleju ATF.Pierwsza wymiana zalecana przez serwis to przy 80 tys km-wymiana statyczna czyli 3L ATF-DW1 zostaje wymienione co rozpuszcza się w kolejnych 5L syfu i szlamu olejowego .Przy przebiegu 140kkm znów statyczna wymian i wymienia się 3L oleju ATF i znów pozostałe 5L przepracowanego oleju zostaje wymieszane z nowym.
Co ciekawe nowy olej ATF ma właściwości rozpuszczające co daje efekt wypłukiwania się osadów w skrzyni i ponowne odkładanie w całym układzie...czego efektem jest przycinanie elektrozaworów odczuwalna jako wibracje i szarpania przy niskich obrotach.

Nikt nawet nie wspomni o filtrze oleju ATF który znajduje się pod puszką filtra powietrza na wężu do skrzyni.Filterek w cenie 60zł powinno się wymieniać podobno co 100 tyś ,alę myślę, że najlepiej przy każdej wymianie oleju po 60kkm-tym bardziej, że jest niedrogi w porównaniu do samego 1L orygnialnego oleju ATF DW-1 (ok 100zł ASO).

Co do wymiany oleju-jedź do firmy która robi dynamiczną wymianę oleju z płukaniem przekładni ATF.Zobaczysz i się zdziwisz ile brudnego oleju krąży po skrzyni i dlaczego wymiana statyczna (tylko 3L z 8L) jest niczym innym jak skracaniem żywotności tej skrzyni.
Do dynamicznej wymiany będziesz musiał mieć min 10L oleju.

Ja jutro robię sam dynamiczną wymianę oleju z płukaniem przekładni z zastosowaniem 10L oleju Motul VI (który produkuje olej dla Hondy).
Jak się wszytko powiedzie to wrzucę fotorelację z tego zabiegu.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Dymitr76




Dołączył: 22 Lut 2020
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 23:43, 22 Lut 2020    Temat postu:

Witam, czy udało się znaleźć przyczynę, mam to samo.
Na D3 tego objawu nie ma.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Dymitr76




Dołączył: 22 Lut 2020
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 21:40, 25 Lut 2020    Temat postu:

Dziś oddałem auto do serwisu. Twierdzą że skrzynia do naprawy czas naprawy ok. 7-9 dni.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Dymitr76




Dołączył: 22 Lut 2020
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 20:07, 08 Kwi 2020    Temat postu:

Auto po naprawie. Koszt 6 000zł.
W skrzyni wycierają się "panewki" od 3 i 4 biegu i przy małych obrotach brakuje ciśnienia do zasprzęglenia, olej ucieka na boki.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
slapas




Dołączył: 05 Lis 2013
Posty: 860
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 47 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Europejczyk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 12:45, 09 Kwi 2020    Temat postu:

Super, ze napisales o rozwiazaniu tego problemu. Super
Napewno przyda sie innym uzytkownikom, jak i tym co beda kupowac auto z automatem (beda wiedziec na co zwracac uwage).

Pozdrawiam.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.crvklub.fora.pl Strona Główna -> Eksploatacja / III Gen (2007-2011) Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
cbx v1.2 // Theme created by Sopel & Programy