Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Piotr1986
Dołączył: 07 Lut 2018 Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Norwegia Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 8:11, 08 Lut 2018 Temat postu: Zawór Imrc |
|
|
Problem dotyczy Honda CRVIII 2.2 iCDTi model 2007 SILNIK 140Hp
OBJAWY:
1. Auto zapalało nieregularnie, bardzo ciezko bez większego znaczenia miała temperatura.
2. Najcięższy rozruch zawsze był pierwszy ranny. Pozniej było Ok, jednak zdarzyło sie kilkukrotnie ze po około 3 godzinnym postoju problem startu powracał.
Pierwsza diagnoza :
Czujnik położenia wału korbowego.
Czujnik wymieniony błędów brak. Objawy jednak nie ustąpiły a po dwuch dniach zapaliło sie check engine na co diagnoza wykazała IMRC.
Dodam, ze poczytałem na forach o IMRC. Jednak chciałbym zapytac u mnie o problem i jego rozwiązanie gdyz diabeł tkwi w szczegółach.
Otóż moje utrapienie to:
Błąd: 178-09(P2004)
Nieodpowiednie położenie zaworu IMCR sterującego zawirowaniem powietrza dolotowego.
Możliwe uszkodzenie jednostki SCV ( Blokada w obudowie, działanie oporne.)
Czujnik położenia SCV ( rozpoznanie położenia nieprawidłowe w pozycji otwartej.)
Dodam ze check engine sie swieci, auto w trybie awaryjnym. Błąd był kasowany ale powraca.
Dwa pytania.
1. Od czego zaczac sprawdzanie? IMrcto jeden zawór, a SVC to z tego co wyczytałem zawór regulujący dawkę paliwa.
Błąd a raczej jego opis wskazuje na ten element, czy zacząć od niego?
Ewetualnie prosze o inf jak sie za to zabrac.
2. Pytanie numer dwa to: czy w tych modelach aut jest cos takiego jak klapa gasząca na odlocie powietrza do turbo? Powiedziano mi, ze to moze byc tez wlasnie to.
Bede wdzieczny za konkretne odpowiedzi.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Piotr1986 dnia Czw 10:10, 08 Lut 2018, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
slapas
Dołączył: 05 Lis 2013 Posty: 860
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 47 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Europejczyk Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 10:35, 08 Lut 2018 Temat postu: |
|
|
Nie znam akurat hondowskiego 2.2 I-cdti ale jestem osoba ciezko doswiadczona dieslem innej marki wiec co nieco mi tam swita.
A zatem, z tego co pamietam, to ten zaworek o wdziecznej nazwie IMRC sluzy do rozdzielania podcisnienia, ktore to z kolei steruje roznymi silownikami w ukladzie regulacji kolektora dolotowego, turbo czy tez klapy gaszacej. Zatem z mego doswiadczenia wynika, ze w pierwszej kolejnosci powinines wykonac nastepujace czynnosci:
- sprawdzic szczelnosc i droznosc wszystkich gumowych wezykow w ukladzie sterowania podcisnieniowego,
- jesli wezyki sa w porzadku, to skontrolowac dzialanie pompy podcisnienia,
- i ostatecznie, jesli powyzsze dzialania nie przyniosa poprawy, to pozostaje kontrola I ewentualna wymiana zaworkow sterowania podcisnieniem.
Pozdrawiam I powodzenia zycze.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez slapas dnia Czw 10:37, 08 Lut 2018, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
Maxell
Dołączył: 18 Sty 2014 Posty: 193
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: sko Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 11:10, 08 Lut 2018 Temat postu: |
|
|
jeśli chodzi o błąd p2004 imrc to zapraszam do lektury [link widoczny dla zalogowanych] , Ty masz już poprawiony silnik więc nie musisz nic udoskonalać, wystarczy zbadać szczelność wężyków i zapodać olej silikonowy w sprayu.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Maxell dnia Czw 11:12, 08 Lut 2018, w całości zmieniany 2 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
Piotr1986
Dołączył: 07 Lut 2018 Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Norwegia Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 12:35, 08 Lut 2018 Temat postu: |
|
|
Ok, panowie rozumiem. Ale co z druga częścią komunikatu. Chodzi dokładnie o informacje o błędzie na SCV gdzie sygnalizuje problem w pozycji otwartej? Czy niedrożny wężyk do tego zaworu biegnący od imrc moze byc przyczyna??
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
slapas
Dołączył: 05 Lis 2013 Posty: 860
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 47 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Europejczyk Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 14:03, 08 Lut 2018 Temat postu: |
|
|
Piotr1986 napisał: | ...Chodzi dokładnie o informacje o błędzie na SCV gdzie sygnalizuje problem w pozycji otwartej?... |
Niestety nie wiem co oznacza SCV ale skoro jego dysfunkcja jest jedna ze skladowych w opisie bledu P2004, to logicznym wydaje sie, ze jest tez pochodna zlego dzialania sterowania podcisnieniowego.
Zatem miast szczegolowego rozpracowywania, proponuje krok po kroku sprobowac usunac usterke na baize tych wiadomosci, ktore juz sa dostepne, szczegolnie, ze kody bledow sa ogolnym zapisem mozliwej usterki sygnalizowanej przez sterownik silnika I nie zawsze musi sie pokrywac w 100% ze stanem faktycznym.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez slapas dnia Czw 14:46, 08 Lut 2018, w całości zmieniany 3 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
Jacek Dłutek
Dołączył: 10 Sty 2021 Posty: 1
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 12:04, 12 Sty 2021 Temat postu: Błąd P2004 |
|
|
Witam,
Jestem nowym forumowiczem i staram się zapoznać z tematami podanymi na forum. Od ponad roku posiadam samochod Honda CRV III generacji z silnikiem 2,2 ictdi i mam kłopot z błędem P2004. Brak mocy, brak tempomatu to podstawowe objawy. Poza tym przyuważyłem, ze przepustnica w ogóle nie reaguje na prace silnika. Przed przepustnicą są dwa elektrozawory firmy Denso: jeden o numerze końcowym 4890 i drugi 4640. Na razie doszedłem do tego, że z zaworu 4890 nie idzie zadne powietrze do przepustnicy. Moje pytanie brzmi: co najlepiej sprawdzic na początku, aby wyeliminować problem?
Pozdrawiam wszystkich.
Jacek
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
Marcin Jęczała
Dołączył: 30 Gru 2019 Posty: 1
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pią 10:35, 15 Sty 2021 Temat postu: |
|
|
Sprawdź ręcznie, czy przepustnica się nie zacina i lekko chodzi. Na zgaszonym ma być otwarta, po odpaleniu na jałowym zamknięta. Sprawdź,czy do zaworu dochodzi podciśnienie i prąd. Od IMCR jest jeden elektrozawór.
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
|