Forum www.crvklub.fora.pl Strona Główna
Zawór Imrc

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.crvklub.fora.pl Strona Główna -> Eksploatacja / III Gen (2007-2011)
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Piotr1986




Dołączył: 07 Lut 2018
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Norwegia
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 8:11, 08 Lut 2018    Temat postu: Zawór Imrc

Problem dotyczy Honda CRVIII 2.2 iCDTi model 2007 SILNIK 140Hp
OBJAWY:
1. Auto zapalało nieregularnie, bardzo ciezko bez większego znaczenia miała temperatura.
2. Najcięższy rozruch zawsze był pierwszy ranny. Pozniej było Ok, jednak zdarzyło sie kilkukrotnie ze po około 3 godzinnym postoju problem startu powracał.
Pierwsza diagnoza :
Czujnik położenia wału korbowego.
Czujnik wymieniony błędów brak. Objawy jednak nie ustąpiły a po dwuch dniach zapaliło sie check engine na co diagnoza wykazała IMRC.
Dodam, ze poczytałem na forach o IMRC. Jednak chciałbym zapytac u mnie o problem i jego rozwiązanie gdyz diabeł tkwi w szczegółach.
Otóż moje utrapienie to:
Błąd: 178-09(P2004)
Nieodpowiednie położenie zaworu IMCR sterującego zawirowaniem powietrza dolotowego.
Możliwe uszkodzenie jednostki SCV ( Blokada w obudowie, działanie oporne.)
Czujnik położenia SCV ( rozpoznanie położenia nieprawidłowe w pozycji otwartej.)
Dodam ze check engine sie swieci, auto w trybie awaryjnym. Błąd był kasowany ale powraca.
Dwa pytania.
1. Od czego zaczac sprawdzanie? IMrcto jeden zawór, a SVC to z tego co wyczytałem zawór regulujący dawkę paliwa.
Błąd a raczej jego opis wskazuje na ten element, czy zacząć od niego?
Ewetualnie prosze o inf jak sie za to zabrac.
2. Pytanie numer dwa to: czy w tych modelach aut jest cos takiego jak klapa gasząca na odlocie powietrza do turbo? Powiedziano mi, ze to moze byc tez wlasnie to.
Bede wdzieczny za konkretne odpowiedzi.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Piotr1986 dnia Czw 10:10, 08 Lut 2018, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
slapas




Dołączył: 05 Lis 2013
Posty: 860
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 47 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Europejczyk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 10:35, 08 Lut 2018    Temat postu:

Nie znam akurat hondowskiego 2.2 I-cdti ale jestem osoba ciezko doswiadczona dieslem innej marki wiec co nieco mi tam swita.
A zatem, z tego co pamietam, to ten zaworek o wdziecznej nazwie IMRC sluzy do rozdzielania podcisnienia, ktore to z kolei steruje roznymi silownikami w ukladzie regulacji kolektora dolotowego, turbo czy tez klapy gaszacej. Zatem z mego doswiadczenia wynika, ze w pierwszej kolejnosci powinines wykonac nastepujace czynnosci:
- sprawdzic szczelnosc i droznosc wszystkich gumowych wezykow w ukladzie sterowania podcisnieniowego,
- jesli wezyki sa w porzadku, to skontrolowac dzialanie pompy podcisnienia,
- i ostatecznie, jesli powyzsze dzialania nie przyniosa poprawy, to pozostaje kontrola I ewentualna wymiana zaworkow sterowania podcisnieniem.
Pozdrawiam I powodzenia zycze.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez slapas dnia Czw 10:37, 08 Lut 2018, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Maxell




Dołączył: 18 Sty 2014
Posty: 193
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: sko
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 11:10, 08 Lut 2018    Temat postu:

jeśli chodzi o błąd p2004 imrc to zapraszam do lektury [link widoczny dla zalogowanych] , Ty masz już poprawiony silnik więc nie musisz nic udoskonalać, wystarczy zbadać szczelność wężyków i zapodać olej silikonowy w sprayu.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Maxell dnia Czw 11:12, 08 Lut 2018, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Piotr1986




Dołączył: 07 Lut 2018
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Norwegia
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 12:35, 08 Lut 2018    Temat postu:

Ok, panowie rozumiem. Ale co z druga częścią komunikatu. Chodzi dokładnie o informacje o błędzie na SCV gdzie sygnalizuje problem w pozycji otwartej? Czy niedrożny wężyk do tego zaworu biegnący od imrc moze byc przyczyna??

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
slapas




Dołączył: 05 Lis 2013
Posty: 860
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 47 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Europejczyk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 14:03, 08 Lut 2018    Temat postu:

Piotr1986 napisał:
...Chodzi dokładnie o informacje o błędzie na SCV gdzie sygnalizuje problem w pozycji otwartej?...


Niestety nie wiem co oznacza SCV ale skoro jego dysfunkcja jest jedna ze skladowych w opisie bledu P2004, to logicznym wydaje sie, ze jest tez pochodna zlego dzialania sterowania podcisnieniowego.
Zatem miast szczegolowego rozpracowywania, proponuje krok po kroku sprobowac usunac usterke na baize tych wiadomosci, ktore juz sa dostepne, szczegolnie, ze kody bledow sa ogolnym zapisem mozliwej usterki sygnalizowanej przez sterownik silnika I nie zawsze musi sie pokrywac w 100% ze stanem faktycznym.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez slapas dnia Czw 14:46, 08 Lut 2018, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Jacek Dłutek




Dołączył: 10 Sty 2021
Posty: 1
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 12:04, 12 Sty 2021    Temat postu: Błąd P2004

Witam,
Jestem nowym forumowiczem i staram się zapoznać z tematami podanymi na forum. Od ponad roku posiadam samochod Honda CRV III generacji z silnikiem 2,2 ictdi i mam kłopot z błędem P2004. Brak mocy, brak tempomatu to podstawowe objawy. Poza tym przyuważyłem, ze przepustnica w ogóle nie reaguje na prace silnika. Przed przepustnicą są dwa elektrozawory firmy Denso: jeden o numerze końcowym 4890 i drugi 4640. Na razie doszedłem do tego, że z zaworu 4890 nie idzie zadne powietrze do przepustnicy. Moje pytanie brzmi: co najlepiej sprawdzic na początku, aby wyeliminować problem?
Pozdrawiam wszystkich.
Jacek


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Marcin Jęczała




Dołączył: 30 Gru 2019
Posty: 1
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 10:35, 15 Sty 2021    Temat postu:

Sprawdź ręcznie, czy przepustnica się nie zacina i lekko chodzi. Na zgaszonym ma być otwarta, po odpaleniu na jałowym zamknięta. Sprawdź,czy do zaworu dochodzi podciśnienie i prąd. Od IMCR jest jeden elektrozawór.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.crvklub.fora.pl Strona Główna -> Eksploatacja / III Gen (2007-2011) Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
cbx v1.2 // Theme created by Sopel & Programy