Forum www.crvklub.fora.pl Strona Główna
zawór IMRC

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.crvklub.fora.pl Strona Główna -> Eksploatacja / III Gen (2007-2011)
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mokka




Dołączył: 31 Maj 2015
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Chełm
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 17:41, 20 Maj 2016    Temat postu: zawór IMRC

Witam mam problem, wyskoczył mi Check mianowicie błąd P2004 czyli zawór sterowania turbiny. Po skasowaniu błędu wyskakuje ponownie i odłącza moc od turbiny lub automatycznie przechodzi w tryb awaryjny kompa i nie działa do tego tempomat wraz z mocą. Po kilku chwilach znów wraca do normy. raz błąd sam się skasował. Pytanie teraz czy trzeba koniecznie wymienić ten zawór sterujący na nowy ? czy da się to jakoś naprawić. A jak nie to gdzie dostane taki zawór tylko ASO ? Dodam, ze nie ma mnie w Polsce.

Honda CrV 2007 2.2 ictdi 145tys km

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez mokka dnia Pią 17:44, 20 Maj 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
slapas




Dołączył: 05 Lis 2013
Posty: 860
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 47 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Europejczyk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 8:49, 21 Maj 2016    Temat postu:

Witam,
te zaworki to w wiekszosci sa nierozbieralne i tym samym zasadniczo nienaprawialne. Nawet jesli komus sie czasami udaje Taki dynks rozebrac i zreperowac, to i tak pozniej wystepuje Problem z jego kalibracja. Zatem jesli to zawor sterowania podcisnieniem, to pozostaje tylko jego wymiana.
Jednak zanim kupisz nowy, to polecam dokladnie sprawdzic, czy caly uklad podcisnienia jest sczelny, czy wezyki przypadkiem nie sparcialy, szczegolnie w okolicach kroccow. Ponadto warto tez upewnic sie, czy silownik na turbinie i sama dzwigienka od VTG dzialaja plynnie i bez zaciec.

Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mokka




Dołączył: 31 Maj 2015
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Chełm
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 16:32, 21 Maj 2016    Temat postu:

Dzisiaj odkręciłem i przeczyściłem ten zawór i obok taki drugi tez na wszelki wypadek i podpiąłem pod napięcie w celu sprawdzenia czy działa. Okazało się, ze obydwa pracują normalnie a wiec zostaje jeszcze gruszka lub oczyszczenie łopatek geometrii zmiennej no bo co innego ? Jak myślisz ?

A kable wszystkie są w stanie idealnym


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez mokka dnia Sob 16:34, 21 Maj 2016, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
slapas




Dołączył: 05 Lis 2013
Posty: 860
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 47 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Europejczyk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 10:05, 22 Maj 2016    Temat postu:

Zanim wykrecisz turbo, sprawdz czy:
- sa drozne i szcelne wezyki podcisnienia,
- pompa podcisnienia utrzymuje stale podcisnienie,
- silownik na tubo jest szczelny i dziala plynnie,
- potencjometryczny czujnik polozenia silownika jest sprawny (wskazuje liniowy spadek napiecia podczas zmiany polozenia silownika),
- dzwignia sterowania lopatkami VTG turbiny daje sie w calym zakresie poruszac lekko i bez zaciec.
Oczywiscie warto tez sprawdzic szczelnosc ukladu dolotowego zarowno przed jak i za turbo.
Pozdrawiam.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Maxell




Dołączył: 18 Sty 2014
Posty: 193
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: sko
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 20:40, 29 Maj 2016    Temat postu:

wystarczy zapsikać do tych zaworków i do rurek oleju silikonowego w sprayu i problem sam się rozwiąże, miałem to samo, oczywiście wężyki muszą być szczelne. Nie kupuj żadnych zaworów w aso ani tym bardziej ich nie rozbieraj.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Maxell dnia Nie 20:42, 29 Maj 2016, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
niggle




Dołączył: 14 Wrz 2012
Posty: 99
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Białystok / Tonsberg
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 8:58, 22 Kwi 2019    Temat postu:

Dobra, odgrzebuję wątek. Mam problem z błędem IMRC, wcześniej był to problem występujący 2 razy w roku. Teraz mam praktycznie po każdej dłuższej przejażdżce. Zacznę od wymiany wężyków podciśnienia i ewentualnie zawór sterowania podciśnienia podmienienie na inny. Ktoś ma pojęcie gdzie dostanę nowe wężyki, bo zawór chyba wezmę z allegro. Pozdrawiam Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.crvklub.fora.pl Strona Główna -> Eksploatacja / III Gen (2007-2011) Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
cbx v1.2 // Theme created by Sopel & Programy