Forum www.crvklub.fora.pl Strona Główna
Wymiana oleju w tylnym dyfrze-pomocy
Idź do strony Poprzedni  1, 2
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.crvklub.fora.pl Strona Główna -> Eksploatacja / III Gen (2007-2011)
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
slapas




Dołączył: 05 Lis 2013
Posty: 547
Przeczytał: 24 tematy

Pomógł: 25 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Europejczyk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 0:17, 21 Mar 2016    Temat postu:

Gdyby zamiennik mial kosztowac tyle co czesc orginalna, gdzie realny koszt produkcji to okolo 10-20% jej ceny w oficjalnej sieci dystrybucji, to zaryzykuje stwierdzenie, ze bylby napewno lepszy od OEM'owej czesci zamiennej ale moze i niegorszy od takiej przeznaczonej na pierwszy montaz.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
traks




Dołączył: 13 Cze 2012
Posty: 530
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 0:18, 21 Mar 2016    Temat postu:

Kluczowe jest słowo "byłby", ale na razie niestety jest gorszy:)

Czy po przejściu z MTF na Ravenol skrzynia może pracować lepiej? Oczywiście bo te oleje maja inna specyfikację. To trochę tak jakby komuś silnik brał olej i pojawiły się wycieki. Zmienił olej syntetyk na mineralny i jak ręką odjał. Czy to dowodzi wyższości oleju mineralnego nad syntetykiem?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez traks dnia Pon 0:31, 21 Mar 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
slapas




Dołączył: 05 Lis 2013
Posty: 547
Przeczytał: 24 tematy

Pomógł: 25 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Europejczyk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 0:28, 21 Mar 2016    Temat postu:

Dlatego warto kupowac te drozsze zamienniki, ktorych cena wacha sie w zakresie 40-60% oryginalu i wyprodukowane przez firmy bedace dostawcami czesci OEM'owych, dysponujace odpowienia technologia.
A tak swoja droga, to na zaprzeczenie Twoich slow, moge sie pochwalic swoimi nowymi hamulcami od Zimmermanna, ktore wydaja sie byc lepsze od tych montowanych w serwisie. Nie kwicza, nie hucza po jezdzie w solance i co mnie bardzo cieszy, prawie nie pyla.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez slapas dnia Pon 0:35, 21 Mar 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
slapas




Dołączył: 05 Lis 2013
Posty: 547
Przeczytał: 24 tematy

Pomógł: 25 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Europejczyk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 10:00, 21 Mar 2016    Temat postu:

traks napisał:
...Czy po przejściu z MTF na Ravenol skrzynia może pracować lepiej? Oczywiście bo te oleje maja inna specyfikację. To trochę tak jakby komuś silnik brał olej i pojawiły się wycieki. Zmienił olej syntetyk na mineralny i jak ręką odjał. Czy to dowodzi wyższości oleju mineralnego nad syntetykiem?


Nie twierdze, ze stopien zuzycia skrzyni nie ma tutaj znaczenia, ale akurat oleje MTF-2 i DPS-F od Ravenol sa pelnosyntetyczne, czego ja osobiscie nie moge powiedziec o tych hondowskich. Czy Ty dysponujesz moze specyfikacjami OEM'owych olejow Hondy? Jesli tak, to chetnie bym sie z nimi zapoznal.
Pozdrawiam.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
traks




Dołączył: 13 Cze 2012
Posty: 530
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 10:12, 21 Mar 2016    Temat postu:

Parametry oleju ManualTransmissionFluid – HONDA:
MTF-94 - 75W80, GL-4 gear oil.
PERFORMANCE CHARACTERISTICS
API GL-4
Rover Group
MTF-94; R380, PG1 & H gearbox approvals
Honda MTF-7289
MG PG1 gearbox approval
KEY PROPERTIES
SAE Viscosity 75W-80
Density at 15°C, kg/L 0.870
Flash Point, COC, °C 185
FZG, Load Stage 11
Pour Point, °C -45
Viscosity at -40°C, cP 60,000
Viscosity at 40°C, cSt 53.2
Viscosity at 100°C, cSt 10.50
Viscosity Index 190


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
slapas




Dołączył: 05 Lis 2013
Posty: 547
Przeczytał: 24 tematy

Pomógł: 25 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Europejczyk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 10:50, 21 Mar 2016    Temat postu:

No tak ale MTF-94 to specyfikacja Rover'a, ktora co prawda moze byc stosowana zamiennie do Hondy ale jednak nie jest to orginalny olej hondowski.
Dziekuje za specyfikacje tego MTF-94... ale troche trudno mi bedzie ja porownac z "moim" Ravenolem, bo nie moge znalezc szczegolowych danych na temat jego parametrow.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.crvklub.fora.pl Strona Główna -> Eksploatacja / III Gen (2007-2011) Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2
Strona 2 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
cbx v1.2 // Theme created by Sopel & Programy