Forum www.crvklub.fora.pl Strona Główna
Wymiana koła pasowego wału korbowego

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.crvklub.fora.pl Strona Główna -> Eksploatacja / III Gen (2007-2011)
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
niggle




Dołączył: 14 Wrz 2012
Posty: 99
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Białystok / Tonsberg
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 17:21, 06 Kwi 2016    Temat postu: Wymiana koła pasowego wału korbowego

Witam. Przymierzam się do samodzielnej wymiany wspomnianego koła pasowego. Czy ktoś z forumowiczów brał się za to i czy może podzielić się wskazówkami? Przeszukałem forum, ale na za wiele informacji nie wpadłem.

Ze swojej strony podzielę się tym, że nie ma zamienników, cena nowego koła pasowego to ok 1900zł. W serwisie mówią, że dużo ludzi zamawia Evil or Very Mad

Samochód tak jak w moim podpisie: CR-V 2007 2.2 i-CTDi


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kardon1985




Dołączył: 27 Kwi 2014
Posty: 47
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 19:21, 19 Kwi 2016    Temat postu:

A za jakiego powodu chcesz je wymieniać? Jakie są objawy jego uszkodzenia? Z tego co mi wiadomo to Honda miała kiedyś akcję serwisową i wymieniała za darmo koła pasowe + montowała specjalną maskę / pokrywę pod silnikiem aby je bardziej chronić..

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
niggle




Dołączył: 14 Wrz 2012
Posty: 99
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Białystok / Tonsberg
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 23:51, 30 Kwi 2016    Temat postu:

Wymienilem je z powodu poważnego zużycia, hałasu i przede wszystkim braku możliwości użytkowania samochodu.

Objawy: hałas w okolicy dolnej części silnika, nierównomierne obroty paska wielorowkowego i jego przemieszczanie się na boki podczas pracy, chwilowe braki ładowania alternatora i pracy wspomagania.

Jeżeli już ktoś się za to sam weźmie, to najlepiej zaopatrzyć się w klucz do blokady koła pasowego:







i klucz z długą przedłużką i dźwignią. Ewentualnie klucz udarowy min. 600Nm. Wtedy da radę bez blokowania koła pasowego. Potem już tylko poluzowanie napinacza i zdjecie paska.

Namęczyłem się z tą pier@#$% śrubą, więc polecam się dobrze przygotować.

Jeżeli chodzi o same koło to tak jak pisałem, brak zamienników, część oryginalna 1600-1900zl. Usterka ogólnie popularna i występuje powyżej 200k km przebiegu.


Jest trochę filmików na YouTube dotyczących wymiany i można się nimi posiłkować, mimo że nie dotyczą CRV.

"crankshaft pulley removal honda"

https://www.youtube.com/watch?v=icj0j3LH9L4


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez niggle dnia Sob 23:56, 30 Kwi 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
tomiw70




Dołączył: 29 Lut 2016
Posty: 44
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 13:29, 03 Cze 2016    Temat postu:

mam w rodzinie tez taka honde z silnikiem diesla
Po zdjeciu paska wielorowkowego i schyleniu sie nizej, po odciagnieciu oslony bocznej slychac takie dziwne niejednostajne szeleszczenie ,.
Czy to sa wlasnie objawy wlasnie zuyzycia tego kola ?
Auto- Accord Przebieg 150 tys km rok 2007


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
tomiw70




Dołączył: 29 Lut 2016
Posty: 44
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 19:01, 15 Cze 2016    Temat postu:

Do wiadomosci uzytkownikow Diesla.a wiec po wizycie w serwisie z owym Acoordem 2l okazalo sie ze ten szelest pochodzi napewno nie z kola pasowego i tez nie z rozrzadu a najprawdopodobniej z turbiny, ktorej wirnik byc moze lekko obciera o obudowe

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
niggle




Dołączył: 14 Wrz 2012
Posty: 99
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Białystok / Tonsberg
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 15:14, 19 Cze 2016    Temat postu:

U mnie oprócz hałasu były objawy braku napędu paska, tj. brak wspomaga, chłodzenia i ładowania aku.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.crvklub.fora.pl Strona Główna -> Eksploatacja / III Gen (2007-2011) Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
cbx v1.2 // Theme created by Sopel & Programy