Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
niggle
Dołączył: 14 Wrz 2012 Posty: 99
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Białystok / Tonsberg Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 17:21, 06 Kwi 2016 Temat postu: Wymiana koła pasowego wału korbowego |
|
|
Witam. Przymierzam się do samodzielnej wymiany wspomnianego koła pasowego. Czy ktoś z forumowiczów brał się za to i czy może podzielić się wskazówkami? Przeszukałem forum, ale na za wiele informacji nie wpadłem.
Ze swojej strony podzielę się tym, że nie ma zamienników, cena nowego koła pasowego to ok 1900zł. W serwisie mówią, że dużo ludzi zamawia
Samochód tak jak w moim podpisie: CR-V 2007 2.2 i-CTDi
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
kardon1985
Dołączył: 27 Kwi 2014 Posty: 47
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 19:21, 19 Kwi 2016 Temat postu: |
|
|
A za jakiego powodu chcesz je wymieniać? Jakie są objawy jego uszkodzenia? Z tego co mi wiadomo to Honda miała kiedyś akcję serwisową i wymieniała za darmo koła pasowe + montowała specjalną maskę / pokrywę pod silnikiem aby je bardziej chronić..
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
niggle
Dołączył: 14 Wrz 2012 Posty: 99
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Białystok / Tonsberg Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 23:51, 30 Kwi 2016 Temat postu: |
|
|
Wymienilem je z powodu poważnego zużycia, hałasu i przede wszystkim braku możliwości użytkowania samochodu.
Objawy: hałas w okolicy dolnej części silnika, nierównomierne obroty paska wielorowkowego i jego przemieszczanie się na boki podczas pracy, chwilowe braki ładowania alternatora i pracy wspomagania.
Jeżeli już ktoś się za to sam weźmie, to najlepiej zaopatrzyć się w klucz do blokady koła pasowego:
i klucz z długą przedłużką i dźwignią. Ewentualnie klucz udarowy min. 600Nm. Wtedy da radę bez blokowania koła pasowego. Potem już tylko poluzowanie napinacza i zdjecie paska.
Namęczyłem się z tą pier@#$% śrubą, więc polecam się dobrze przygotować.
Jeżeli chodzi o same koło to tak jak pisałem, brak zamienników, część oryginalna 1600-1900zl. Usterka ogólnie popularna i występuje powyżej 200k km przebiegu.
Jest trochę filmików na YouTube dotyczących wymiany i można się nimi posiłkować, mimo że nie dotyczą CRV.
"crankshaft pulley removal honda"
https://www.youtube.com/watch?v=icj0j3LH9L4
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez niggle dnia Sob 23:56, 30 Kwi 2016, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
tomiw70
Dołączył: 29 Lut 2016 Posty: 44
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 13:29, 03 Cze 2016 Temat postu: |
|
|
mam w rodzinie tez taka honde z silnikiem diesla
Po zdjeciu paska wielorowkowego i schyleniu sie nizej, po odciagnieciu oslony bocznej slychac takie dziwne niejednostajne szeleszczenie ,.
Czy to sa wlasnie objawy wlasnie zuyzycia tego kola ?
Auto- Accord Przebieg 150 tys km rok 2007
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
tomiw70
Dołączył: 29 Lut 2016 Posty: 44
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 19:01, 15 Cze 2016 Temat postu: |
|
|
Do wiadomosci uzytkownikow Diesla.a wiec po wizycie w serwisie z owym Acoordem 2l okazalo sie ze ten szelest pochodzi napewno nie z kola pasowego i tez nie z rozrzadu a najprawdopodobniej z turbiny, ktorej wirnik byc moze lekko obciera o obudowe
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
niggle
Dołączył: 14 Wrz 2012 Posty: 99
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Białystok / Tonsberg Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 15:14, 19 Cze 2016 Temat postu: |
|
|
U mnie oprócz hałasu były objawy braku napędu paska, tj. brak wspomaga, chłodzenia i ładowania aku.
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
|