Forum www.crvklub.fora.pl Strona Główna
Wersje wyposażenia

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.crvklub.fora.pl Strona Główna -> Eksploatacja / III Gen (2007-2011)
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
katsumoto84




Dołączył: 18 Mar 2013
Posty: 34
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Przemyśl
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 16:29, 08 Kwi 2013    Temat postu: Wersje wyposażenia

Poszukuję pełnego opisu wersji wyposażenia CRVIII. Wiem, że executive to najbogatsza opcja ale chciał bym dokładnie wiedzieć jakimi dodatkami poszczególne wersje się różnią między sobą ,tzn. gdzie co jest S i O.
Niestety na google nie znalazłem nic takiego Sad
Jest tylko do IV.
Jeśli ktoś posiada takie dane, będę wdzięczny Razz


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
katsumoto84




Dołączył: 18 Mar 2013
Posty: 34
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Przemyśl
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 11:21, 09 Kwi 2013    Temat postu: Re: Wersje wyposażenia

katsumoto84 napisał:
Poszukuję pełnego opisu wersji wyposażenia CRVIII. Wiem, że executive to najbogatsza opcja ale chciał bym dokładnie wiedzieć jakimi dodatkami poszczególne wersje się różnią między sobą ,tzn. gdzie co jest S i O.
Niestety na google nie znalazłem nic takiego Sad
Jest tylko do IV.
Jeśli ktoś posiada takie dane, będę wdzięczny Razz


Przynajmniej tylko opis wersji executive, nie wiem czy to ma też znaczenie czy nie ale jeśli to 2.2 i-cdti 2007-2008r.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Sliweczek




Dołączył: 26 Paź 2014
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeszów
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 10:14, 08 Lis 2014    Temat postu:


Podbijam temat. Nawet w serwisie hondy dali mi tylko krotka specyfikacje w ktorej nie ma nawet wymienionych czujnikow parkowania wiec totalna lipa. W siei tez nie ma info... Dodam ze serwis sciagnal mi ta biedna specyfikacje z jakiejs bazy glownej hondy... Lekki zawod...
Jesli ktos ma pelna specyfikacje to bardzo prosze. Pewnie nie tylko nam by sie ona przydala. Z gory dzieki.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Maxell




Dołączył: 18 Sty 2014
Posty: 193
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: sko
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 9:55, 11 Lis 2014    Temat postu:

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 1 raz

Ostatnio zmieniony przez Maxell dnia Sob 7:17, 30 Maj 2015, w całości zmieniany 6 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Sliweczek




Dołączył: 26 Paź 2014
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeszów
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 11:12, 11 Lis 2014    Temat postu:

Mistrz! Wielkie dzieki! Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Marcin62




Dołączył: 04 Lis 2014
Posty: 39
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 22:33, 12 Lis 2014    Temat postu:

EXE jeszcze w opcji miała aktywny tempomat (wolny przycisk z lewej strony kierownicy na desce) + CMBS, bluetooth (na kierownicy) i kamerę cofania z nawigacją to chyba wiadome.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Marcin62 dnia Śro 22:36, 12 Lis 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Pean




Dołączył: 20 Cze 2012
Posty: 300
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 23:17, 12 Lis 2014    Temat postu:

Marcin62 napisał:
EXE jeszcze w opcji miała aktywny tempomat (wolny przycisk z lewej strony kierownicy na desce) + CMBS, bluetooth (na kierownicy) i kamerę cofania z nawigacją to chyba wiadome.

Mylisz roczniki i wersje:
CMBS+ACC był standardem w Exe, ale dopiero w polifcie ( od listop. 2009 ). Do tego doszły lampy AFL.
Natomiast navi+bluetooth+kamera cofania to wersja Exe+navi ( tak w przed jak i w polifcie ).


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Pean dnia Śro 23:20, 12 Lis 2014, w całości zmieniany 4 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
rozek260




Dołączył: 28 Kwi 2014
Posty: 303
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: wielka brytania/bydgoszcz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 0:08, 13 Lis 2014    Temat postu:

Moj wujek bral nowke exe w 2008 ale nie mial nawigacji

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez rozek260 dnia Czw 0:17, 13 Lis 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Marcin62




Dołączył: 04 Lis 2014
Posty: 39
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 9:15, 13 Lis 2014    Temat postu:

Pean napisał:
Marcin62 napisał:
EXE jeszcze w opcji miała aktywny tempomat (wolny przycisk z lewej strony kierownicy na desce) + CMBS, bluetooth (na kierownicy) i kamerę cofania z nawigacją to chyba wiadome.

Mylisz roczniki i wersje:
CMBS+ACC był standardem w Exe, ale dopiero w polifcie ( od listop. 2009 ). Do tego doszły lampy AFL.
Natomiast navi+bluetooth+kamera cofania to wersja Exe+navi ( tak w przed jak i w polifcie ).

Wszystko sie zgadza. Odnosze sie do zamieszczonej tabeli w niej nie ma podzialu i co dziwne opcji takich. Do listopada 9r. Widocznie bylo w opcji. Choc exe po lifcie tez tego wszystkie nie maja CMBS.
Dodalem to bo jak ja szukalem exe to jedna sztuka z wloch mi sie trafila z Cmbs z 8r a tak to strasznie malo tego jest.
sorki z literowki pisze z tel.
pozdr.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Sliweczek




Dołączył: 26 Paź 2014
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeszów
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 9:34, 16 Lis 2014    Temat postu:

Znalazlem obszerny opis wlasciwie wszystkiego, mysle ze bardzo przydatny dla wielu

[link widoczny dla zalogowanych]



Nowa HONDA CR-V



Trzecia generacja modelu CR-V odznacza siê w³aciwociami jezdnymi oferowanymi przez samochody osobowe segmentu D, wy¿szym standardem wyposa¿eniowym oraz najnowoczeniejszymi technologiami z zakresu bezpieczeñstwa, nie trac±c przy tym nic ze swej praktycznoci.
Nowy model powsta³y w oparciu o doskona³± reputacjê poprzednika
Sportowa i bardziej harmonijna stylistyka odzwierciedlaj±ca dynamikê auta
Podwy¿szony poziom wyposa¿enia
Wprowadzenie do oferty unikalnych w sektorze SUV systemów ACC i CMBS
Ekskluzywne wykoñczenie wnêtrza
Rozpoczêcie sprzeda¿y nowego CR-V w styczniu 2007 roku
Zupe³nie nowa jednostka benzynowa 2.0 i-VTEC do³±cza do uznanego silnika Diesla 2.2 i-CTDi
Nowe przek³adnie manualne i automatyczne
Uk³ad napêdu wszystkich kó³ Real Time 4WD zapewniaj±cy wymagan± w segmencie SUV praktycznoæ
Dynamiczne prowadzenie typowe dla aut osobowych uzyskane dziêki obni¿onemu rodkowi ciê¿koci, zmienionej geometrii zawieszenia, wiêkszej rednicy oraz wiêkszemu rozstawowi kó³
Niezwykle popularny poprzednik ustanowi³ nowe standardy w sektorze SUV i sta³ siê wyznacznikiem doskona³ych w³aciwoci jezdnych i wszechstronnoci. Ze wzglêdu na stale rosn±cy rynek samochodów SUV, Honda podnios³a poprzeczkê jeszcze wy¿ej, tworz±c auto, które prowadzi siê i wygl±da jak samochód osobowy, jest bardziej komfortowe, posiada luksusowe wnêtrze i odzwierciedla rosn±cy popyt na wysokiej jakoci produkty premium sektora SUV. Jednym s³owem, nowy CR-V cechuje siê dynamicznym stylem, ³±cz±c w sobie cechy sportowe i u¿ytkowe.

Bezpieczeñstwo
Na d³ugiej licie wyposa¿enia nowej Hondy CR-V znalaz³y siê dwa niespotykane w tym segmencie elementy: tempomat adaptacyjny (ACC), wykorzystuj±cy radar w celu automatycznego dostosowania dystansu do jad±cego tym samym pasem pojazdu poprzez przyhamowywanie samochodu lub kontrolê przepustnicy; i uk³ad hamowania minimalizuj±cy skutki kolizji (CMBS), który ostrzega kierowcê i aplikuje lekkie hamowanie je¿eli odleg³oæ do poprzedzaj±cego pojazdu niebezpiecznie siê zmniejszy, a w krytycznej sytuacji zainicjuje ostre hamowanie i napnie pasy bezpieczeñstwa. Obydwa systemy wystêpuj± w opcji w zale¿noci od wersji wyposa¿eniowej.

Zwiêkszone bezpieczeñstwo we wszystkich wersjach zapewnia uk³ad kontroli stabilnoci jazdy (VSA), który pomaga kierowcy utrzymaæ kontrolê nad pojazdem podczas pokonywania zakrêtów, przyspieszania i nag³ych manewrów, aplikuj±c si³ê hamuj±c± do odpowiednich kó³ i kontroluj±c przepustnicê. System VSA dzia³a jako uzupe³nienie systemu napêdu wszystkich kó³ Real Time 4WD.

Nowy CR-V bêdzie równie¿ wyposa¿ony w system Trailer Stability Assist (TSA), który dziêki po³±czeniu mo¿liwoci redukcji momentu obrotowego i indywidualnego hamowania ka¿dego z kó³ zapewni bezpieczne i stabilne wyhamowanie pojazdu do odpowiedniej prêdkoci w razie wyst±pienia efektu myszkowania holowanej przyczepy.

System owietlenia adaptacyjnego (Active Front Lighting System AFS) - dziêki któremu reflektory typu HID owietlaj± kierunek, w którym zmierza samochód - bêdzie po raz pierwszy dostêpny w modelu CR-V.

Nowy model jest kompletnie wyposa¿ony w zakresie bezpieczeñstwa biernego i standardowo zawiera dwustopniowe przednie poduszki powietrzne, boczne poduszki dla pasa¿erów siedz±cych na przednich fotelach, pe³nowymiarowe poduszki kurtynowe oraz system przypominaj±cy o zapiêciu pasów bezpieczeñstwa z przodu i z ty³u. We wszystkich wersjach wyposa¿eniowych (oprócz wersji S) dostêpne bêd± równie¿ aktywne przednie zag³ówki.

Na tylnych siedzeniach Honda umieci³a piêæ mocowañ ISOFIX, które umo¿liwiaj± zamocowanie dwóch fotelików dzieciêcych na zewnêtrznych siedzeniach b±d¼ jednego fotelika na siedzeniu centralnym. Tylne siedzenia mog± byæ przesuwane, co daje rodzicowi siedz±cemu na przednim fotelu doskona³y dostêp do dziecka, gdy tylne siedzenia przesuniête s± maksymalnie do przodu. Kolejnym udogodnieniem jest specjalne lusterko 'konwersacyjne', dziêki któremu mo¿na prowadziæ swobodn± rozmowê z pasa¿erami tylnych siedzeñ bez potrzeby odwracania siê w ich stronê lub obserwowaæ siedz±ce z ty³u dzieci. Lusterko pojawia siê po czêciowym otwarciu uchwytu na okulary i standardowo montowane jest w modelach Elegance i Executive.

Poprzedni CR-V wyznaczy³ nowe standardy w zakresie bezpieczeñstwa pojazdu, a nowy model podtrzymuje doskona³± reputacjê poprzednika, dziêki zastosowaniu najnowoczeniejszych technologii bezpieczeñstwa. Struktura nadwozia kompatybilna z technik± zaawansowanej zgodnoci (ACE) zapewnia pe³ne bezpieczeñstwo w przypadku kolizji. Wielok±tna struktura przedniej czêci nadwozia zapobiega niewspó³osiowemu ustawieniu siê pojazdów podczas zderzenia, a górne i dolne elementy poch³aniaj±ce energiê uderzenia optymalizuj± tak¿e jej rozk³ad.

Honda CR-V wyposa¿ona jest w ca³y szereg najnowoczeniejszych rozwi±zañ zwiêkszaj±cych bezpieczeñstwo aktywne (zapobieganie wypadkom) i pasywne (ochrona pasa¿erów w razie zderzenia). Systemy takie jak uk³ad kontroli stabilnoci jazdy (VSA) z kontrol± trakcji zapewniaj± lepsze w³aciwoci jezdne, a system ABS pomaga zapobiegaæ wypadkom. Lampy ksenonowe typu HID w wersjach Executive i dostêpny w opcji uk³ad aktywnych reflektorów (AFS) przyczyniaj± siê do poprawy widocznoci w nocy.

Dodatkowo klienci bêd± mogli wyposa¿yæ auto w pierwsze tego typu systemy w segmencie jak tempomat adaptacyjny (ACC), który automatycznie utrzymuje odpowiedni odstêp od poprzedzaj±cego samochodu, zapewniaj±c kierowcy wysoki komfort podró¿y i bezpieczeñstwo oraz w uk³ad hamowania ³agodz±cy skutki kolizji (CMBS) (patrz sekcja ni¿ej). System ten monitoruje dystans pomiêdzy Hond± CR-V a poprzedzaj±cym j± pojazdem i ostrzega kierowcê przed prawdopodobn± kolizj±, a w razie zderzenia, pomaga zmniejszyæ jego nastêpstwa.

W razie nieuniknionej kolizji, struktura nadwozia opracowana zgodnie z zasad± Techniki Zaawansowanej Zgodnoci (ACE) zapewnia pasa¿erom Hondy ochronny kokon. Dwustopniowe przednie i boczne poduszki powietrzne oraz boczne kurtyny powietrzne wspó³pracuj± ze sob±, aby podczas wypadku zapewniæ pasa¿erom jak najwiêksze bezpieczeñstwo.

G³ówne elementy wp³ywaj±ce na bezpieczeñstwo pasywne w modelu CR-V:
3-punktowe, regulowane na wysokoæ przednie pasy bezpieczeñstwa z ogranicznikami si³y napiêcia i napinaczami
Regulowane przednie zag³ówki zapobiegaj±ce urazom krêgos³upa szyjnego (z wyj±tkiem wersji S)
Trzypunktowe pasy bezpieczeñstwa na wszystkich siedzeniach z ty³u
Piêæ mocowañ ISOFIX na tylnych siedzeniach, umo¿liwiaj±cych zamocowanie fotelika dzieciêcego na fotelach zewnêtrznych b±d¼ na fotelu centralnym
Mocowania baga¿u
Dwustopniowy uzupe³niaj±cy system bezpieczeñstwa biernego (SRS) kierowcy i pasa¿era
Boczne poduszki powietrzne kierowcy i pasa¿era
System poduszek kurtynowych

Dwustopniowe przednie poduszki powietrzne kierowcy i pasa¿era zapewniaj± ochronê przed obra¿eniami g³owy i klatki piersiowej podczas rednio powa¿nych i powa¿nych kolizji. Poduszki s± dwustopniowe, co oznacza, i¿ podczas powa¿nej kolizji obydwa stopnie uruchamiane s± jednoczenie, zapewniaj±c natychmiastowe wype³nienie poduszki. Podczas umiarkowanego zderzenia stopnie uruchamiane s± sekwencyjnie, spowalniaj±c wype³nienie poduszki.

Boczne poduszki kurtynowe montowane s± standardowo we wszystkich wersjach. Podczas bocznego zderzenia poduszki otwieraj± siê z modu³ów dachowych, co zapewnia ochronê pasa¿erom siedz±cym z przodu oraz pasa¿erom tylnych, zewnêtrznych siedzeñ. Poduszki kurtynowe skutecznie przykrywaj± powierzchniê od s³upków A do s³upków C, znacz±co redukuj±c si³ê uderzenia i ryzyko odniesienia obra¿eñ g³owy. Czujniki bocznego uderzenia zlokalizowano zarówno z przodu, jak i z ty³u, a poduszki zostan± uruchomione tylko w przypadku bocznego uderzenia. Je¿eli jednak nast±pi przewrócenie pojazdu, dodatkowe sensory uruchomi± poduszki kurtynowe po obydwu stronach. Czujnik przechy³u oraz liczne sensory si³y G ustalaj± tempo przechy³u i odpowiednio steruj± wype³nieniem poduszek powietrznych.

Aktywne przednie zag³ówki odgrywaj± znacz±c± rolê w ochronie pasa¿erów przed urazami krêgos³upa szyjnego, dlatego Honda spodziewa siê 'dobrej' oceny tej kategorii w testach przeprowadzonych przez niezale¿ny instytut badawczy Thatcham. W przypadku uderzenia w ty³ samochodu, cia³a pasa¿erów z du¿± si³± naciskaj± na czêæ lêd¼wiow± fotela, co powoduje wysuniêcie zag³ówka w górê i przesuniêcie go do przodu, aby zrównowa¿yæ si³y oddzia³uj±ce na g³owê, szyjê i krêgos³up.

Kolejn± innowacj± z zakresu bezpieczeñstwa jest umieszczona na centralnym wywietlaczu kontrolka pasów tylnych siedzeñ, która zapala siê, gdy pasa¿erowie tylnej kanapy nie zapn± pasów bezpieczeñstwa.

Styl
Sportowy styl Hondy CR-V podkrelony jest klinowym kszta³tem nadwozia oraz typowymi dla aut coupe, zwê¿aj±cymi siê bocznymi szybami, które nadaj± sylwetce dynamicznych cech. Przednia czêæ nadwozia prezentuje siê równie dynamicznie za spraw± wyra¼nie zaznaczonej pokrywy silnika i eleganckiej, podwójnej os³ony ch³odnicy, uzupe³nionej reflektorami projektorowymi. Muskularne proporcje dolnej partii nadwozia, du¿y rozstaw kó³ i standardowe 17-calowe obrêcze potwierdzaj± przynale¿noæ modelu CR-V do segmentu SUV. Równie elegancki ty³ auta zawiera zaokr±glon± szybê pokrywy baga¿nika i wyra¼nie wyprofilowan±, otwieran± pionowo klapê baga¿nika. Ko³o zapasowe umieszczono pod pod³og± przedzia³u baga¿owego.

Decyzjê o zastosowaniu pionowo otwieranej pokrywy baga¿nika podjêto na podstawie sugestii klientów, którzy zwrócili uwagê na zalety tego rozwi±zania na zat³oczonych parkingach, gdzie samochody zaparkowane s± bardzo blisko siebie.

Przemylana konstrukcja zawiasów i geometria pokrywy baga¿nika, w po³±czeniu z lekkimi komponentami u¿ytymi do jej wykonania, zapewnia ³atwe opuszczanie pokrywy do wysokiego punktu, w którym klapa zamyka siê pod w³asnym ciê¿arem oraz bezproblemowe jej podnoszenie do ni¿szego punktu otwarcia.

Przeniesienie ko³a zapasowego pod pod³ogê baga¿nika oznacza skrócenie nowej CR-V o 105 mm (do 4530 mm) w stosunku do poprzednika. Nowa Honda jest jednak szersza o 35 mm (1820 mm) oraz ni¿sza o 30 mm (1810 mm ³±cznie z anten± dachow±). Rozstaw osi zmniejszono z 2630 mm do 2620 mm, a rozstaw kó³ z przodu i z ty³u zwiêkszono o odpowiednio 25 mm i 5 mm (do 1565 mm).

Przedzia³ baga¿owy zosta³ powiêkszony dziêki przejêciu miejsca wczeniej zajmowanego przez ko³o zapasowe. Jego pojemnoæ wynosi 556 litrów (VDA) z siedzeniami ustawionymi w normalnej pozycji i 955 litrów (VDA) po roz³o¿eniu siedzeñ (do linii okien).

Wnêtrze
Nowa kabina pasa¿erska ³±czy doskona³± ergonomiê i przemylany system schowków z nowoczesn± architektur±. Ekskluzywne wnêtrze zawiera metaliczne wstawki na desce rozdzielczej i na drzwiach, kontrastuj±ce z g³adkim, czarnym wykoñczeniem kabiny pasa¿erskiej. Przednie fotele s± wiêksze i bardziej komfortowe, a kolumna kierownicy jest regulowana zarówno w pionie, jak i w poziomie. Dr±¿ek zmiany biegów zosta³ przeniesiony na konsolê rodkow±, co oznacza ³atwiejsz± zmianê prze³o¿eñ i wiêcej miejsca miêdzy fotelami. Ca³oci dope³nia zlokalizowany na krawêdzi konsoli centralnej kompaktowy hamulec rêczny z przyciskiem zwalniaj±cym, który dziêki zwartemu mechanizmowi ciêgien zajmuje bardzo ma³o miejsca.

Po lewej stronie tablicy przyrz±dów znajduje siê obrotomierz, a po prawej stronie prêdkociomierz. Bia³e podwietlenie cyfr diodami LED i niebieskie owietlenie t³a dodaje desce rozdzielczej niepowtarzalnego stylu. Pomiêdzy g³ównymi wska¼nikami znajduj± siê kontrolki poziomu paliwa i temperatury p³ynu ch³odz±cego oraz podwietlany progresywnie cyfrowy wywietlacz. Ponad nim znajduje siê lampka kontrolna otwartych drzwi, wska¼nik zewnêtrznej temperatury oraz wywietlacz ukazuj±cy informacje wybrane za pomoc± przycisku na kole kierownicy, takie jak chwilowe spalanie, rednie spalanie, zasiêg pojazdu, rednia prêdkoæ, przybli¿ony czas przejazdu, licznik kilometrów oraz licznik przebiegu okresowego A i B. Wywietlacz trybów pracy automatycznej skrzyni biegów (w wersji z automatyczn± przek³adni±) umieszczono wewn±trz obrotomierza. Wersja Executive zawiera jeszcze bardziej rozbudowany wywietlacz wielofunkcyjny, który pokazuje równie¿ status tempomatu adaptacyjnego ACC (w modelach wyposa¿onych w ACC).

Rozmieszczenie elementów wnêtrza nowej Hondy CR-V zapewnia doskona³± widocznoæ i przestronnoæ, przewy¿szaj±c± t± z poprzedniego modelu. Wiêksze otwory drzwiowe, tylne drzwi otwieraj±ce siê pod k±tem 80 stopni i ni¿ej umieszczone progi u³atwiaj± zajmowanie miejsca w aucie.

Pojemne schowki rozmieszczono w ³atwo dostêpnych miejscach kabiny pasa¿erskiej. Przed podró¿uj±cym na przednim fotelu znajduje siê podwietlany schowek o pojemnoci 6.9 l, a tu¿ nad nim praktyczna, zamykana pó³ka o pojemnoci 3.1 litra. Na oparciu fotela kierowcy umieszczono przydatn± kieszeñ. Obszerne schowki w drzwiach pomieszcz± 500 ml butelki z napojami.

6.5 litrowy pojemnik umieszczony z ty³u konsoli centralnej jest wystarczaj±co pojemny, aby pomieciæ 24 p³yty CD i zawiera przesuwan± pokrywê, daj±c± szybki dostêp do zawartoci schowka. Zlokalizowano tu równie¿ wejcie audio umo¿liwiaj±ce pod³±czenie odtwarzacza MP3 oraz gniazdko 12V. Po prawej stronie pojemnika znajduj± siê dwa uchwyty na kubki, a po jego lewej stronie pó³ka na drobiazgi i prze³±czniki podgrzewanych siedzeñ (wersje wyposa¿one w podgrzewane siedzenia).

Po roz³o¿eniu tylnego pod³okietnika ukazuje siê miejsce na umieszczenie dwóch kubków.

Bardziej ekskluzywna specyfikacja
Mo¿liwoæ wyposa¿enia samochodu (w zale¿noci od wersji) w fotel kierowcy elektrycznie ustawiany w 8 kierunkach, skórzan± tapicerkê, 18-calowe obrêcze aluminiowe, przednie i tylne czujniki parkowania i tyln± kamerê, wiadczy o przynale¿noci modelu CR-V do wy¿szego segmentu rynkowego. Tylna kamera umieszczona jest nad tablic± rejestracyjn± i zapewnia k±t widzenia wynosz±cy 131 stopni w poziomie oraz 91 stopni w pionie. Kolorowy obraz wywietlany jest na ekranie nawigacji satelitarnej (wersje wyposa¿one w nawigacjê).

W sk³ad pakietu czujników cofania wchodz± sensory naro¿ne, umieszczone z przodu i z ty³u oraz dwa dodatkowe sensory tylne, które przekazuj± informacje do ekranu znajduj±cego siê na rodku konsoli centralnej. Zmniejszanie dystansu do przeszkody sygnalizowane jest migaj±cym symbolem graficznym oraz narastaj±cym sygna³em d¼wiêkowym. Tylne sensory uaktywniaj± siê tylko w momencie w³±czenia biegu wstecznego.

Najnowsza generacja systemu nawigacji satelitarnej Hondy, który dostêpny jest w opcji w modelach Elegance i Executive, zawiera 6.5-calowy ekran dotykowy, ³±cze Bluetooth i system obs³ugi g³osowej. System wyposa¿ono w cyfrowy czytnik plików MP3 oraz WMA zapisanych na kartach pamiêci w formatach SD, CompactFlash i Flash ATA. W sk³ad zestawu wchodzi równie¿ system audio dostarczaj±cy 43 W mocy do ka¿dego z czterech kana³ów oraz 80 W do g³onika niskotonowego.

Panoramiczny, przeszklony dach, znany z modeli Civic, jest standardowo dostêpny w modelach Executive, a za dop³at± w wersji Elegance. Laminowane, przyciemniane szk³o ci±gnie siê od przedniej szyby po tyln± czêæ przedzia³u pasa¿erskiego i zapewnia wyj±tkowo pogodn± i przestronn± atmosferê. We wnêtrzu kabiny, szk³o podzielone jest na dwa panele o tych samych wymiarach. Sekcje zawieraj± dwie niezale¿ne, sterowane elektrycznie rolety, które wykoñczono tym samym materia³em, co podsufitkê. W razie potrzeby, okna dachowe mo¿na przys³oniæ.

Tylne siedzenia - których podstawa dzieli siê w stosunku 60:40, a oparcia w stosunku 40:20:20 - mo¿na przesuwaæ w zakresie 150 mm, zapewniaj±c wiêcej miejsca dla pasa¿erów lub baga¿u. Centralna sekcja mo¿e zostaæ z³o¿ona, zapewniaj±c odpowiedni± powierzchniê do transportu d³ugich przedmiotów i wystarczaj±c± iloæ miejsca dla dwojga pasa¿erów. Po ca³kowitym z³o¿eniu tylnych siedzeñ, pojemny baga¿nik pomieci dwa rowery górskie, bez potrzeby demonta¿u ich przednich kó³.

Przedzia³ baga¿owy Double Deck
W czêci baga¿owej nowej Hondy CR-V zastosowano wyj±tkowo praktyczne rozwi±zanie - system 'Double Deck'. To innowacyjne rozwi±zanie, standardowo montowane w wersji Elegance i Executive, a w opcji w wersji Comfort, wprowadza ca³kowicie nowy sposób transportu baga¿u. Du¿a, wyjmowana pó³ka, umieszczona 330 mm nad pod³og±, pozwala na transport standardowej wielkoci wózka dzieciêcego na dolnym pok³adzie. Oznacza to, ¿e baga¿ mo¿na podzieliæ na dwie czêci i na dole umieciæ przedmioty, do których potrzeba ³atwiejszego dostêpu. Pó³ka zawiera zawiasy u³atwiaj±ce jej otwieranie i mo¿e byæ ³atwo zdemontowana lub umieszczona na pod³odze baga¿nika, gdzie doskonale wpasowuje siê w specjaln± wnêkê.

Niew±tpliw± zalet± tego rozwi±zania jest mo¿liwoæ ukrycia zawartoci baga¿nika przed wcibskimi oczami przechodniów oraz lepsze rozplanowanie przestrzeni baga¿owej. Dodatkowym zabezpieczeniem jest wysuwana podwójna roleta ochronna.

Nowy silnik benzynowy 2.0
Do napêdu Hondy CR-V pos³u¿y³ silnik benzynowy o pojemnoci 2.0 litrów oraz poddany dalszym ulepszeniom 140 konny diesel 2.2 i-CTDi.

Nowa, benzynowa jednostka 2.0 pochodzi z tej samej rodziny, co silnik 1.8 SOHC i-VTEC z modeli Civic. Podobnie jak w mniejszej jednostce, silnik 2.0 zawiera najnowoczeniejszy system Honda i-VTEC po³±czony z technologiami redukuj±cymi tarcie. Dodatkow± cech± uk³adu i-VTEC jest mo¿liwoæ opó¼nienia zamkniêcia zaworów dolotowych w po³±czeniu z pe³nym otwarciem przepustnicy podczas jazdy z niewielkim obci±¿eniem, dziêki czemu zredukowane zostaj± straty spowodowane przet³aczaniem mieszanki i zmniejszone zostaje zu¿ycie paliwa.

Moc i moment obrotowy s± podobne do wartoci uzyskiwanych przez poprzedni silnik - 110 kW/150KM przy nieco ni¿szych obrotach - 6200 obr./min. oraz 192 Nm przy 4200 obr./min.

Dziêki wy¿szej sprawnoci silnika, nowym skrzyniom biegów, a tak¿e redukcji wspó³czynnika oporu powietrza, spalanie spad³o z 9.0 i 9.3 l/100 km do znakomitego wyniku 8.1 i 8.2 l/100 km dla, odpowiednio, manualnej i automatycznej skrzyni biegów, w porównaniu z obecnym modelem. Emisja CO2 w modelach ze skrzyni± manualn± i automatyczn± spad³a do odpowiednio 192 i 195 g/km.

Poprawie uleg³y równie¿ osi±gi - czas przyspieszania od 0 do 100 km/h zmniejszy³ siê z 10.8 do 10.2 sekundy (skrzynia manualna) oraz z 13.1 do 12.1 sekundy (skrzynia automatyczna).

Modele z silnikiem benzynowym sprzê¿one s± z now±, 6-biegow± przek³adni± manualn± lub nowym, 5-biegowym automatem.

Uznany silnik wysokoprê¿ny Hondy - 2.2 i-CTDi
Wprowadzenie w 2005 roku do gamy modeli CR-V zawansowanego silnika wysokoprê¿nego 2.2 i-CTDi pozwoli³o na zyskanie jeszcze wiêkszej przewagi nad konkurencj± szczególnie pod wzglêdem elastycznoci na czwartym i pi±tym biegu. Tak doskona³e osi±gi Honda zawdziêcza 140 KM uzyskiwanym przy 4000 obr./min. oraz 340 Nm generowanym przy zaledwie 2000 obr./min.

W trzeciej generacji modelu CR-V silnik przeszed³ kolejne modyfikacje, dziêki czemu zmniejszono zu¿ycie paliwa, a opory aerodynamiczne nowego modelu zmala³y a¿ o 12 procent. W rezultacie, spalanie w cyklu mieszanym spad³o z 6.7 do zaledwie 6.5 l/100 km, a emisja CO2 ze 177 do 173 g/km. Czas przyspieszenia od 0 do 100 km/h równie¿ uleg³ poprawie z 10.6 do 10.3 sekundy.

Modele z silnikiem diesla wspó³pracuj± z 6-biegow± przek³adni± manualn±.

Wydajny system napêdu czterech kó³ Real Time 4WD
Dziêki systemowi napêdu czterech kó³ Real Time 4WD, który w³±cza siê automatycznie tylko wtedy, gdy jest to niezbêdne, Honda CR-V oferuje bezpieczne prowadzenie na liskiej drodze oraz dobre w³aciwoci terenowe na nawierzchni nieutwardzonej. Wszystko to przy zmniejszonym zu¿yciu paliwa.

Kompaktowy i lekki system Real Time 4WD wykorzystuje dwie hydrauliczne pompy wspomagane jednokierunkowym sprzêg³em mechanicznym, które jeszcze precyzyjniej wykrywa moment ulizgu przednich kó³. System przenosi o 20 % wiêcej momentu obrotowego na tylne ko³a ni¿ obecne rozwi±zanie, znacz±co poprawiaj±c stabilnoæ pojazdu podczas ruszania z miejsca lub jazdy po niegu czy liskiej nawierzchni. Pozwala równie¿ zredukowaæ ha³as silnika i szumy toczenia kó³, przyczyniaj±c siê do uzyskania lepszego komfortu akustycznego w kabinie pasa¿erskiej.

W³aciwoci jezdne samochodu osobowego
W³aciwoci jezdne Hondy CR-V zbli¿one s± bardziej do charakteru prowadzenia auta osobowego. W przednim zawieszeniu modelu CR-V zastosowano uk³ad kolumn MacPhersona oraz uk³ad podwójnych wahaczy poprzecznych z ty³u. Jednak¿e obni¿enie o 25 mm rodka ciê¿koci, zwiêkszenie rozstawu kó³ i zastosowanie wiêkszych 17-calowych obrêczy, w po³±czeniu z wprowadzeniem znacz±cych zmian w geometrii, szczególnie uk³adu kierowniczego, zaowocowa³o bardziej precyzyjnymi reakcjami na ruchy kierownic±, mniejszymi przechy³ami nadwozia oraz lepsz± stabilnoci± kierunkow± i zwrotnoci±. Wiêkszy komfort jazdy zapewniaj± ulepszone tuleje podatne i wiêkszy skok zawieszenia.

Wszystkie wersje Hondy CR-V wyposa¿one s± w 4-kana³owy system ABS z elektronicznym rozdzia³em si³y hamowania EBD, który odpowiednio steruje si³± hamowania przednich i tylnych kó³, aby zapewniæ jak najskuteczniejsze hamowanie. We wszystkich wersjach zastosowano 293 mm wentylowane hamulce tarczowe z przodu i 302 mm tarcze lite z ty³u. Dodatkowym atutem jest uk³ad wspomagaj±cy nag³e hamowanie Brake Assist, który automatycznie zwiêksza si³ê hamowania w awaryjnych sytuacjach na podstawie si³y nacisku na peda³ hamulca.

Skok peda³u hamulca jest teraz nieco krótszy, a dzia³anie bardziej miêkkie, co zapewnia lepsz± kontrolê i p³ynne dozowanie si³y hamowania przez kierowcê.

Wspomaganie kierownicy o zmiennej sile dzia³ania (tylko z silnikiem 2.0 i-VTEC) zapewnia wiêksz±, u³atwiaj±c± manewrowanie si³ê wspomagania przy niskich prêdkociach oraz ni¿sz± i precyzyjn± si³ê wspomagania przy wy¿szych prêdkociach.

Modele z silnikiem benzynowym wyposa¿ono w elektryczne wspomaganie kierownicy EPS, a wersje z dieslem w system hydrauliczny.

Rozci±gliwa stal stanowi teraz 56 procent konstrukcji nadwozia - w porównaniu z 33.5 procentami w poprzednim modelu - z czego 9 procent przypada na bardzo wytrzyma³± stal, zastosowan± w elementach pod³ogi i w belkach dachowych. W rezultacie, nadwozie jest l¿ejsze o 28.7 kg, co wiêcej, wytrzyma³e i lekkie materia³y przyczyniaj± siê do zwiêkszenia bezpieczeñstwa podró¿uj±cych. Honda przewiduje osi±gniêcie najwy¿szych wyników w testach zderzeniowych Euro NCAP.

Statyczn± sztywnoæ zginania zwiêkszono o 32 procent, a lepszy balans pomiêdzy przedni± i tyln± sztywnoci± skrêtn± oznacza wiêksz± stabilnoæ prowadzenia i bardziej precyzyjn± reakcjê na polecenia kierowcy.

Celem konstruktorów by³a równie¿ eliminacja wibracji i ha³asu poprzez zastosowanie nowoczesnych materia³ów wyg³uszaj±cych.

Felgi i ogumienie
Modele Comfort i Elegance wyposa¿one s± w 17-calowe, aluminiowe obrêcze z oponami 225/65 R17. 18-calowe felgi standardowo dostêpne s± w modelach Executive, a w wersjach Comfort w opcji. Opony o niskich oporach toczenia przyczyniaj± siê do mniejszego zu¿ycia paliwa.
NADWOZIE
Bardziej op³ywowa stylistyka, nawi±zuj±ca do samochodów osobowych z zachowaniem cech typowych dla SUV-ów
Lekkie nadwozie o wysokiej sztywnoci i odpowiednim balansie zawiera teraz 56 procent rozci±gliwej stali
Struktura nadwozia typu ACE zapewniaj±ca wyj±tkowe bezpieczeñstwo
Zastosowanie najnowoczeniejszych i niespotykanych w tym sektorze systemów takich jak uk³ad aktywnych reflektorów (AFS), tempomat adaptacyjny (ACC) czy uk³ad hamowania ³agodz±cy nastêpstwa kolizji (CMBS)
Wspó³czynnik oporu powietrza ni¿szy o 12 procent
Wiêksze drzwi i ni¿szy próg nadwozia
Ko³o zapasowe przeniesione z tylnej pokrywy pod pod³ogê baga¿nika
Podnoszona pokrywa baga¿nika zastêpuje konstrukcjê otwieran± na bok

Stylistyka nowej Hondy CR-V jest po³±czeniem cech typowych dla samochodów osobowych oraz elementów charakteryzuj±cych SUV-y. Doln± czêæ nadwozia cechuj± masywne kszta³ty, doskonale uwidocznione w muskularnych nadkolach, majestatycznie ³±cz±cych siê z listwami progowymi, natomiast górna czêæ nadwozia odznacza siê p³ynnymi i eleganckimi liniami, tworz±cymi klinowy kszta³t. Wszystkie zabiegi stylistyczne pozwoli³y na zast±pienie tradycyjnego, dwubry³owego kszta³tu SUV-ów przez nowoczesne i ³agodne linie.

Nie oznacza to jednak ca³kowitego wyzbycia siê charakteru auta sportowo-u¿ytkowego. Przynale¿noæ do segmentu SUV podkrelaj± czarne listwy ochronne, biegn±ce wzd³u¿ bocznych progów i wokó³ dolnej czêci zderzaków. Masywne nadkola wype³niaj± ko³a o 17-calowych felgach, które daj± poczucie stabilnoci i bezpieczeñstwa. W dolnej czêci zderzaków umieszczono okr±g³e lampy przeciwmg³owe (w wersjach wyposa¿onych w przednie lampy przeciwmg³owe).

Masywny, przedni zderzak w po³±czeniu z uwypuklon± mask± i podwójn± os³on± ch³odnicy daje poczucie si³y i pewnoci.

Projektorowe reflektory przednie umieszczone pod ciêtymi, eliptycznymi kloszami dodaj± przedniej czêci auta eleganckiego stylu. W sk³ad zespo³u wiate³ wchodzi zewnêtrzny kierunkowskaz, umieszczone po rodku wiat³o mijania oraz wewnêtrzne wiat³o drogowe. Przy projektowaniu reflektorów, o 160 procent zwiêkszono dystrybucjê wiat³a przez lampy drogowe, a o 210 procent przez lampy mijania w porównaniu z poprzednim modelem.

Wersje Executive wyposa¿ono w reflektory ksenonowe typu HID, które daj± d³u¿szy i mocniejszy promieñ wiat³a od konwencjonalnych ¿arówek. Lampy ksenonowe dostêpne s± równie¿ w opcji w modelach Elegance.

Równie elegancki zespó³ wiate³ tylnych ci±gnie siê od spodu linii bocznej do linii dachu i zawiera od do³u lampê przeciwmgieln± (po stronie kierowcy), wiat³o cofania, kierunkowskaz, wiat³o stop zintegrowane ze wiat³em tylnym oraz samodzielne wiat³o tylne.

Uk³ad aktywnych reflektorów AFS, owietlaj±cy kierunek, w którym zmierza samochód, zapewniaj±c wczeniejsze ostrze¿enie przed zbli¿aj±cymi siê pieszymi lub innymi obiektami, dostêpny jest w opcji w modelach Executive (patrz sekcja poni¿ej).

Zwê¿aj±cy siê w tylnej czêci profil bocznych szyb przywodzi na myl auta typu coupe. Linia dachu równie¿ opada w tylnej czêci, jednak pod innym k±tem ni¿ linia okien, dziêki czemu powstaje masywny s³upek D. Chromowanym klamkom zewnêtrznym, które otwieraj± drzwi poprzez poci±gniêcie, nadano elegancki i unikalny kszta³t.

Podobnie jak inne nowoci Hondy na rynku, model CR-V równie¿ zawiera kierunkowskazy z diodami LED umieszczone w lusterkach.

Znacz±c± ró¿nic± w porównaniu z poprzednim modelem jest przeniesienie ko³a zapasowego pod pod³ogê przedzia³u baga¿owego, aby zgodnie z sugestiami klientów mo¿liwe by³o zastosowanie pionowo otwieranej pokrywy baga¿nika.

Mocno wyprofilowan± szybê pokrywy baga¿nika uzupe³nia dolny panel o uniesionym profilu, który potêguje wra¿enie 'off-roadowej' surowoci.

Do wyboru jest kilka nowych, eleganckich kolorów nadwozia: metaliczne Whistler Silver, Champagne Silver, Green Tea, Blueish Silver; per³owe Sparkle Grey, Nighthawk Black i Royal Blue oraz Milano Red.

Wymiary
Przeniesienie ko³a zapasowego pod pod³ogê baga¿nika oznacza skrócenie nowej CR-V o 105 mm (do 4530 mm) w stosunku do poprzednika. Nowa Honda jest jednak szersza o 35 mm (1820 mm) oraz ni¿sza o 30 mm (1810 mm ³±cznie z anten± dachow±). Rozstaw osi zmniejszono z 2630 mm do 2620 mm, a rozstaw kó³ z przodu i z ty³u zwiêkszono o odpowiednio 25 mm i 5 mm (do 1565 mm).

Widok z wnêtrza kabiny Hondy CR-V jest równie dobry, co w poprzednim modelu, a linia wzroku kierowcy na wysokoci 1330 mm równie¿ pozostaje niezmienna. K±t widzenia kierowcy od linii horyzontu do krawêdzi maski wynosi 14 stopni, co zapewnia odpowiedni± widocznoæ.

Kompaktowe wymiary zewnêtrzne modelu CR-V oraz ma³a rednica zawracania czyni± go jednym z najbardziej zwrotnych aut w klasie. Wiêkszoæ czasu Honda CR-V spêdzi na jezdni asfaltowej, jednak du¿y przewit, k±t natarcia wynosz±cy 28 stopni, k±t zejcia wynosz±cy 23 stopnie i k±t rampowy wynosz±cy 18 stopni zapewni± odpowiednie w³aciwoci jezdne w terenie.

Jednym z kluczowych celów in¿ynierów konstruuj±cych Hondê CR-V by³o obni¿enie jej rodka ciê¿koci, aby uzyskaæ wiêksz± stabilnoæ oraz w³aciwoci jezdne zbli¿one do samochodów osobowych. Za³o¿ony cel zosta³ osi±gniêty, a rodek ciê¿koci obni¿ono o 25 mm w porównaniu z poprzednikiem. Przyczyni³y siê do tego ni¿sze mocowania silnika, przeniesienie ko³a zapasowego pod pod³ogê baga¿nika oraz zredukowanie masy takich elementów jak tylna klapa czy przednia maska.

Dziêki samononej konstrukcji nadwozia nowej Hondy uda³o siê osi±gn±æ wiêksze bezpieczeñstwo oraz ni¿sz± wagê ni¿ w konstrukcjach opartych na ramie przy zachowaniu podobnej sztywnoci. W rezultacie model CR-V wyznacza nowe standardy w swojej klasie w zakresie sztywnoci skrêtnej i sztywnoci zginania, uzyskuj±c poziom zbli¿ony do samochodów osobowych z segmentu D.

Rozci±gliwa stal zwiêkszaj±ca wytrzyma³oæ i obni¿aj±ca masê
L¿ejsze nadwozie, wiêksza sztywnoæ i bardziej wytrzyma³e strefy zgniotu to zalety zastosowania a¿ 57 procent rozci±gliwej stali (33.5 procenta w poprzednim modelu). W elementach pod³ogi i w relingach dachowych zastosowano wysokogatunkowy materia³ (780), który stanowi teraz 10 procent konstrukcji (wczeniej tylko 2). Dziêki wszystkim zabiegom zdo³ano odchudziæ pojazd o 28.7 kg oraz stworzyæ wyj±tkowo bezpieczn± konstrukcjê.

Statyczn± sztywnoæ zginania nadwozia zwiêkszono o 32 procent. Uzyskano równie¿ lepszy balans pomiêdzy przedni± i tyln± sztywnoci± skrêtn±, co w po³±czeniu z doskona³± sztywnoci± mocowañ amortyzatorów zaowocowa³o wiêksz± stabilnoci± auta i bardziej precyzyjn± reakcj± na polecenia kierowcy.

Poprzedni model CR-V charakteryzowa³ siê komfortem jazdy zbli¿onym do aut osobowych z segmentu D, a najnowsze wcielenie Hondy jest jeszcze bardziej zaawansowane pod tym wzglêdem, zapewniaj±c mniejszy ha³as silnika oraz mniejsze szumy pochodz±ce z otoczenia. Zwiêkszona sztywnoæ nadwozia oraz wiêksza iloæ zastosowanych materia³ów t³umi±cych ha³asy przyczyni³y siê do znacz±cej poprawy komfortu akustycznego wnêtrza.

Zastosowanie opon o bie¿niku typowym dla samochodów osobowych pozwoli³o na zmniejszenie wp³ywu stopniowego zu¿ycia opon na wzrost ich g³onoci.

Drzwi nowego CR-V to solidna konstrukcja zapewniaj±ca precyzyjne dzia³anie oraz odpowiednie wra¿enia akustyczne przy zamykaniu. Zatrzaski s± tak skonstruowane, ¿e pozwalaj± na zamkniêcie drzwi nawet przy u¿yciu niewielkiej si³y, emituj±c przy tym przyjemny d¼wiêk.

Samochody Honda od zawsze uto¿samiane by³y z doskona³ym spasowaniem i wykoñczeniem elementów. Przywi±zywanie uwagi do najdrobniejszych szczegó³ów widoczne jest w spasowaniu paneli nadwoziowych, które cile przylegaj± do komponentów wnêtrza, pozostawiaj±c minimalne przerwy. W konstrukcji przednich i tylnych zderzaków CR-V zastosowano tak zwan± 'zerow±' lub mniejsz± ni¿ 1 mm przestrzeñ pomiêdzy poszczególnymi elementami. Pomaga to utrzymaæ doskona³y wygl±d oraz zmniejszyæ koszty wymiany elementów podczas kolizji.

Zmniejszony opór powietrza
Jednym z g³ównych czynników wp³ywaj±cych na obni¿enie zu¿ycia paliwa w nowej Hondzie CR-V jest o 12 procent ni¿szy wspó³czynnik oporu powietrza. Znacz±cy wp³yw na tak du¿± redukcjê mia³a wnikliwa analiza przep³ywu powietrza pod pojazdem oraz zastosowanie pasów blachy w okolicach przednich i tylnych kó³, paneli pod kabin± pasa¿ersk± po prawej i lewej stronie oraz tylnej os³ony spodniej, minimalizuj±cej turbulencje.
Op³ywowe nadwozie Hondy CR-V pozwala równie¿ na ograniczenie szumów powietrza, co zosta³o osi±gniête dziêki optymalizacji kszta³tu bocznych lusterek i s³upków A oraz zastosowaniu podwójnego uszczelnienia we wszystkich drzwiach.

Struktura nadwozia typu ACE (Advanced Compatibility Engineering)
CR-V, podobnie jak inne modele koncernu, jest bardzo bezpiecznym pojazdem dziêki opracowanej przez in¿ynierów Hondy strukturze nadwozia kompatybilnej z ACE. Struktura nadwozia typu ACE zapewnia pasa¿erom zwiêkszone bezpieczeñstwo, lepsz± kompatybilnoæ pomiêdzy pojazdami o ró¿nych rozmiarach oraz mniejsze zniszczenia pojazdu, z którym nast±pi³o zderzenie, dziêki ulepszonym strefom absorbuj±cym energiê.

Konwencjonalne struktury nadwozia przenosz± podczas czo³owego zderzenia wiêksz± czêæ energii uderzenia poprzez dwie dolne pod³u¿nice, biegn±ce przez doln± czêæ ramy. Wielok±tna struktura przedniej czêci nadwozia kompatybilna z ACE zosta³a zaprojektowana tak, aby zapobiec deformacji kabiny, rozpraszaj±c energiê zderzenia z dala od przedzia³u pasa¿erskiego poprzez liczne elementy przyjmuj±ce na siebie impakt kolizji.

Nowa struktura zawiera ramê g³ówn± absorbuj±c± energiê zderzenia i przenosz±c± j± na ramê pod³ogi oraz progi. Przednia czêæ struktury ACE zawiera równie¿ belkê poprzeczn± umieszczon± wysoko za przednim panelem oraz pod³u¿nice boczne, które ³±cz± siê z pasem przednim i s³upkami A. Zakoñczenia belek poprzecznych zaginaj± siê tu¿ przed wnêkami na ko³a i ³±cz± siê z doln± ram±, podobnie jak krawêdzie pod³u¿nic bocznych.

Struktura nadwozia Hondy CR-V redukuje jednoczenie ryzyko pionowego i poprzecznego niewspó³osiowego ustawienia samochodów bior±cych udzia³ w zderzeniu, zwiêkszaj±c potencja³ absorpcji energii uderzenia obydwu pojazdów. Liczne elementy przyjmuj±ce na siebie energiê uderzenia przenosz± j± na boczne progi, ramê pod³ogi oraz s³upki A, przyczyniaj±c siê do redukcji stopnia deformacji kabiny pasa¿erskiej.

Konstrukcja skrzynkowa wzd³u¿nych elementów nadwozia zapewnia ich progresywn± deformacjê, dziêki której ryzyko odkszta³cenia kabiny pasa¿erskiej zostaje zminimalizowane.
Honda prowadzi tak¿e badania nad bezpieczeñstwem pieszych, w których wykorzystywany jest Active Safety Vehicle ASV3, jak równie¿ zaawansowane manekiny pieszych oraz symulacje komputerowe wypadków. G³ówne elementy systemu ochrony pieszych w modelu CR-V to:
Du¿a, niczym nieograniczona przestrzeñ pod mask±, pozwalaj±ca na ³atw± deformacjê w momencie zderzenia z pieszym
Zawiasy maski, mocowania przednich b³otników oraz wsporniki ch³odnicy zgniataj±ce siê przy uderzeniu
Belka przedniego zderzaka ulegaj±ca deformacji
Ramiona wycieraczek ulegaj±ce deformacji

Przewidywane wyniki testów zderzeniowych Euro NCAP za zderzenie czo³owe to 5 gwiazdek, 4 gwiazdki za ochronê przewo¿onych dzieci oraz 3 gwiazdki za ochronê pieszych.

Uk³ad aktywnych reflektorów (AFS)
Hondê CR-V wyposa¿ono po raz pierwszy w uk³ad aktywnych reflektorów AFS, które owietlaj± kierunek, w którym zmierza samochód, a nie miejsce, gdzie zwrócony jest jego przód. Lewy reflektor obraca siê w lewo, a prawy w prawo, w pe³ni dowietlaj±c zakrêty i skrzy¿owania. Pomaga to kierowcy unikn±æ niespodziewanych sytuacji, zapewniaj±c wczeniejsze ostrze¿enie przed zbli¿aj±cymi siê pieszymi lub innymi obiektami. Reflektory mog± obróciæ siê nawet o 20 stopni, w zale¿noci od prêdkoci pojazdu i ruchów kierownic±.

System wykorzystuje nastêpuj±ce komponenty:
Czujnik k±ta skrêtu ko³a kierownicy
Czujnik prêdkoci pojazdu
Czujnik cofania (wy³±cza AFS, gdy samochód cofa)
Wy³±cznik na desce rozdzielczej (pozwala kierowcy na wy³±czenie AFS)
Kontrolkê w zestawie wska¼ników (zapalona, gdy AFS jest wy³±czony)
Jednostkê steruj±c± ruchem reflektorów poprzez silnik krokowy i przek³adniê

Uk³ad aktywnych reflektorów (AFS) obraca lewy lub prawy reflektor (nigdy jednoczenie), gdy spe³nione s± nastêpuj±ce warunki (dotyczy modeli z kierownic± po lewej stronie):
K±t skrêtu przekracza 12 stopni
Prêdkoæ pojazdu równa siê lub przekracza 10 km/h (skrêt w lew± stronê)
Prawy reflektor obróci siê nawet gdy samochód stoi w miejscu
System zostaje wy³±czony, gdy prêdkoæ pojazdu spada do 5 km/h (tylko podczas skrêtu w lew± stronê)

Tempomat adaptacyjny (ACC)
Poza utrzymywaniem sta³ej, zadanej przez kierowcê prêdkoci, tempomat adaptacyjny (ACC) automatycznie dostosowuje dystans do jad±cego tym samym pasem pojazdu, redukuj±c trudnoci zwi±zane z jazd± po autostradzie (lub podobnej drodze) oraz zapewniaj±c kierowcy komfort i bezpieczeñstwo.

System wykorzystuje radar umieszczony w os³onie ch³odnicy, który odczytuje prêdkoæ pojazdu poprzedzaj±cego Hondê CR-V. Analiza impulsów wysy³anych i odbieranych przez radar pozwala na precyzyjne okrelenie odleg³oci od poprzedzaj±cego pojazdu oraz jego prêdkoci. Gdy dystans ten niebezpiecznie siê zmniejszy, system przyhamuje samochód, kontroluj±c przepustnicê lub, w razie koniecznoci, uruchamiaj±c hamulce (komunikuj±c siê z uk³adem kontroli stabilnoci jazdy - VSA).

W przypadku, gdy wymagane jest szybsze wytracanie prêdkoci, na przyk³ad podczas gwa³townego hamowania pojazdu znajduj±cego siê z przodu, system ostrze¿e kierowcê o koniecznoci hamowania wiat³em i sygna³em alarmowym. Gdy poprzedzaj±cy Hondê samochód zmieni pas lub znów przyspieszy, system zwiêkszy prêdkoæ do wartoci pierwotnie ustalonej.

Korzystanie z tempomatu adaptacyjnego (ACC) mo¿liwe jest w zakresie prêdkoci od 30 do 180 km/h, a kierowca mo¿e zwiêkszaæ prêdkoæ pojazdu o 5 km/h za pomoc± przycisku ACC umieszczonego na kole kierownicy.

Uk³ad hamowania ograniczaj±cy skutki kolizji (CMBS)
CMBS to rewolucyjny system przewiduj±cy i przeciwdzia³aj±cy potencjalnie niebezpiecznym sytuacjom na drodze. Gdy dystans pomiêdzy Hond± CR-V a poprzedzaj±cym j± samochodem niebezpiecznie siê zmniejszy, system ostrze¿e kierowcê sygna³em wietlnym i d¼wiêkowym o koniecznoci podjêcia czynnoci zapobiegaj±cych wypadkowi. Jeli uk³ad hamowania ograniczaj±cy skutki kolizji (CMBS) wykryje, i¿ niebezpieczna sytuacja zosta³a za¿egnana, system wy³±czy siê. W przypadku, gdy dzia³ania kierowcy nie wp³yn± w wystarczaj±cym stopniu na zredukowanie ryzyka kolizji, system ponowi wietlne i d¼wiêkowe ostrze¿enie oraz zaaplikuje lekkie hamowanie, aby sk³oniæ kierowcê do podjêcia dalszych dzia³añ. Gdy jednak odleg³oæ pomiêdzy pojazdami bêdzie na tyle ma³a, i¿ kolizja stanie siê nieunikniona, CMBS zainicjuje ostre hamowanie w celu zredukowania prêdkoci, a napinacze przednich pasów napn± pasy kierowcy i pasa¿era, aby zwiêkszyæ ich skutecznoæ.

Etap pierwszy: Gdy zaistnieje niebezpieczeñstwo kolizji z samochodem jad±cym z przodu, system w³±czy d¼wiêk ostrzegawczy, a na wielofunkcyjnym wywietlaczu pojawi siê napis "BRAKE" (hamuj).

Etap drugi: Jeli dystans pomiêdzy pojazdami bêdzie siê nadal zmniejsza³, CMBS rozpocznie lekkie hamowanie, a napinacz pasa kierowcy aktywuje elektryczny silnik, który ³agodnie napnie pas dwa lub trzy razy, ostrzegaj±c kierowcê o niebezpieczeñstwie. System ponownie w³±czy d¼wiêk ostrzegawczy, a na wielofunkcyjnym wywietlaczu pojawi siê napis "BRAKE" (hamuj).

Etap trzeci: Jeli po wyemitowaniu g³ównych i drugorzêdnych ostrze¿eñ system stwierdzi, ¿e kolizja jest nieunikniona, napinacze pasów napn± pasy bezpieczeñstwa kierowcy i pasa¿era z si³± wystarczaj±c± do dok³adnego opasania ich cia³, a ostre hamowanie zredukuje prêdkoæ uderzenia i z³agodzi skutki kolizji.

Uk³ad hamowania minimalizuj±cy ryzyko kolizji (CMBS) dzia³a tylko wtedy, gdy Honda CR-V podró¿uje z prêdkoci± przekraczaj±c± 15 km/h oraz gdy ró¿nica prêdkoci pomiêdzy Hond± a poprzedzaj±cym j± pojazdem równa siê lub przekracza 15 km/h. System mo¿e zostaæ wy³±czony za pomoc± przycisku umieszczonego w zestawie wska¼ników. WNÊTRZE
Nowy, ekskluzywny wygl±d wnêtrza
Wiêksza szerokoæ kabiny potêguje wra¿enie nieograniczonej przestrzeni
Wiêksze przednie siedzenia
Dostêpny panoramiczny szklany dach
Tylna pó³ka 'Double Deck' zapewniaj±ca wiêksz± u¿ytecznoæ
Pojemny baga¿nik
Pokrywa baga¿nika o nowej konstrukcji
Przesuwane i sk³adane tylne fotele

Wnêtrze nowego CR-V jest po³±czeniem najlepszych elementów SUV-ów, aut typu MPV i samochodów osobowych, oferuj±c wysok± jakoæ i du¿y komfort podró¿owania oraz zapewniaj±c poczucie bezpieczeñstwa. G³ównym tematem stylistycznym jest typowy dla SUV-ów surowy wygl±d po³±czony z zaawansowanymi technologiami, zwykle uto¿samianymi z samochodami osobowymi.

Kabinê pasa¿ersk± wykoñczono licznymi, metalicznymi wstawkami, które doskonale kontrastuj± z czarnymi i przyjemnymi w dotyku powierzchniami. Pionowe elementy stylistyczne centralnej konsoli i deski rozdzielczej uzupe³niono poziomymi kszta³tami pokrywy pó³ki pasa¿era i dolnej czêci kolumny kierownicy. Podobny motyw powtarza siê w górnej czêci tapicerki drzwi, gdzie umieszczono klamki wewnêtrzne, wykoñczone srebrnymi akcentami.

Progresywne owietlenie nadaje wnêtrzu auta 'powitaln±' atmosferê; po otwarciu drzwi, tablica przyrz±dów budzi siê do ¿ycia, a nastêpnie rozwietla siê progresywnie a¿ do osi±gniêcia 100 procent po przekrêceniu kluczyka w stacyjce. Rozwietlenie siê wskazówek przyrz±dów wiadczy o gotowoci auta do drogi. Po zakoñczeniu podró¿y, owietlenie tablicy przyrz±dów ciemnia siê progresywnie.

Szersze i bardziej komfortowe siedzenia
Przednie siedzenia zapewniaj± wiêkszy komfort dziêki powiêkszeniu ich ram o 10 mm, podstawy o 7 mm oraz poszerzeniu siedzisk o 4 mm i zwiêkszeniu d³ugoci oparæ o 29 mm. Standardowe ustawienie wysokoci fotela zosta³o zwiêkszone z 25 do 40 mm, a wysokoæ reguluje siê teraz za pomoc± d¼wigni, a nie pokrêt³a. Zwiêkszenie o 2 stopnie k±ta ustawienia prowadnic foteli zapewnia lepsze wsparcie pasa¿erów przy ostrym hamowaniu, a fotele mog± byæ przesuniête do ty³u o dodatkowe 20 mm.

Wysoce wytrzyma³a stal stanowi teraz wiêksz± czêæ wewnêtrznej ramy fotela. Materia³ów kompozytowych u¿yto do konstrukcji podstawy i oparcia siedzenia, co pozwoli³o zmniejszyæ wagê i zapewniæ lepszy komfort siedzenia. W podparciach bocznych foteli zastosowano piankê o innej gêstoci, która zapewnia odpowiednie wsparcie cia³a i wysoki komfort siedzenia.

Siedzenie kierowcy w modelach Executive jest elektrycznie regulowane w omiu kierunkach ³±cznie z podparciem lêd¼wiowym. Kierownica zawiera teraz regulacjê zarówno pochylenia, jak i wysokoci w zakresie 30 mm, co pozwala kierowcom zaj±æ odpowiedni± i komfortow± pozycjê za kierownic±. K±t pochylenia kolumny kierownicy zwiêkszono o 2 stopnie. Koñcowym akcentem jest wygodny podnó¿ek. Podczas zmiany pasa ruchu na autostradzie, wystarczy jedynie lekkie pchniêcie d¼wigni kierunkowskazów, co spowoduje trzykrotne migniêcie kierunkowskazu.

Lusterko konwersacyjne
Nowoci±, któr± szczególnie doceni± rodzice dzieci siedz±cych na tylnej kanapie jest lusterko 'konwersacyjne', bêd±ce na wyposa¿eniu bogatszych modeli. Wypuk³e lusterko, które dostêpne jest po czêciowym otwarciu schowka na okulary, zapewnia wizualny kontakt z pasa¿erami siedz±cymi z ty³u bez potrzeby odwracania siê do nich. Pe³ne otwarcie schowka zapewnia dostêp do okularów przeciws³onecznych.

Po lewej stronie tablicy przyrz±dów znajduje siê obrotomierz, a po prawej stronie prêdkociomierz. Bia³e podwietlenie cyfr diodami LED i niebieskie owietlenie t³a dodaje desce rozdzielczej niepowtarzalnego stylu. Pomiêdzy g³ównymi wska¼nikami znajduj± siê lampki kontrolne poziomu paliwa i temperatury p³ynu ch³odz±cego oraz cyfrowy wywietlacz. Ponad nim znajduje siê wska¼nik otwartych drzwi, termometr oraz wywietlacz ukazuj±cy informacje wybrane za pomoc± przycisku na kole kierownicy, takie jak chwilowe spalanie, rednie spalanie, zasiêg pojazdu, rednia prêdkoæ, przybli¿ony czas przejazdu, licznik kilometrów oraz licznik przebiegu okresowego A i B. Wywietlacz trybów pracy automatycznej skrzyni biegów (w wersji z automatyczn± przek³adni±) umieszczono wewn±trz obrotomierza.

Wersje Executive zawieraj± jeszcze bardziej rozbudowany wywietlacz wielofunkcyjny, który pokazuje równie¿ status tempomatu adaptacyjnego ACC (w modelach wyposa¿onych w ACC).

D¼wignia zmiany biegów w desce rozdzielczej
D¼wignia zmiany biegów zarówno w wersji z przek³adni± manualn±, jak i automatyczn± znajduje siê w centralnej czêci deski rozdzielczej. Rozwi±zanie to pozwala równie¿ na wygospodarowanie wiêkszej przestrzeni na stopy. Poni¿ej d¼wigni znajduj± siê dwa schowki, a ponad ni± du¿e pokrêt³a systemu klimatyzacji - manualnej w wersji Comfort oraz automatycznej w modelach Elegance i Executive. Nad panelem klimatyzacji w wersjach Comfort i Elegance znajduje siê radioodtwarzacz AM/FM z jednop³ytowym czytnikiem CD z du¿ymi i wygodnymi w u¿yciu pokrêt³ami i przyciskami oraz dwa przednie i dwa tylne g³oniki w wersji Comfort, a w wersji Elegance dodatkowe g³oniki wysokotonowe. W modelach Executive dodatkowo posiada 6-p³ytow± zmieniarkê CD, system audio o du¿ej mocy oraz g³onik niskotonowy (subwoofer).

Wszystkie przyciski znajduj±ce siê w kabinie pasa¿erskiej, ³±cznie z przyciskami steruj±cymi szybami, centralnym zamkiem, lusterkami, systemem VSA oraz przyciskami na kierownicy, s± podwietlane w celu ³atwej orientacji noc±. Dyskretne owietlenie w podsufitce dachowej rzuca stylowy promieñ wiat³a na centraln± konsolê.

Obszerne schowki
Pojemne schowki rozmieszczono w ³atwo dostêpnych miejscach kabiny pasa¿erskiej. Przed podró¿uj±cym na przednim fotelu znajduje siê podwietlany schowek o pojemnoci 6.9 l, a tu¿ nad nim praktyczna, zamykana pó³ka o pojemnoci 3.1 litra. Na oparciu fotela kierowcy umieszczono przydatn± kieszeñ. Obszerne schowki w drzwiach pomieszcz± butelki z napojami (500 ml).

6.5 litrowy pojemnik umieszczony z ty³u konsoli centralnej jest wystarczaj±co obszerny, aby pomieciæ 24 p³yty CD i zawiera przesuwan± pokrywê, daj±c± szybki dostêp do jego zawartoci. Zlokalizowano tu równie¿ wejcie audio umo¿liwiaj±ce pod³±czenie odtwarzacza MP3 oraz gniazdko 12V. Po prawej stronie pojemnika znajduj± siê dwa uchwyty na kubki, a po jego lewej stronie pó³ka na drobiazgi i prze³±czniki podgrzewanych siedzeñ (tam, gdzie wystêpuj±). Zlokalizowana na krawêdzi konsoli centralnej d¼wignia hamulca postojowego z przyciskiem zwalniaj±cym, dziêki swojej specjalnej konstrukcji, zajmuje bardzo ma³o miejsca. Po roz³o¿eniu tylnego pod³okietnika powstaje miejsce na umieszczenie dwóch kubków.

Honda umieci³a równie¿ na tylnych siedzeniach piêæ mocowañ ISOFIX. Oznacza to, i¿ mo¿na zamocowaæ dwa foteliki dzieciêce na zewnêtrznych siedzeniach b±d¼ jeden fotelik na siedzeniu centralnym. Poszczególne sekcje tylnych siedzeñ s± przesuwane, co daje rodzicowi siedz±cemu na przednim fotelu doskona³y dostêp do dziecka siedz±cego w foteliku na rodkowym siedzeniu z ty³u, a siedz±cemu obok pasa¿erowi zapewnia wysoki komfort jazdy.

Najnowsza generacja systemu nawigacji satelitarnej Hondy, który dostêpny jest w opcji w modelach Elegance i Executive, zawiera 6.5-calowy ekran dotykowy, ³±cze Bluetooth i system obs³ugi g³osowej. System wyposa¿ono w cyfrowy czytnik plików MP3 oraz WMA zapisanych na kartach pamiêci w formatach SD, CompactFlash i Flash ATA. W sk³ad zestawu wchodzi równie¿ system audio o mocy 43 W ka¿dego z czterech kana³ów oraz 90 W g³onika niskotonowego (subwoofera).

Panoramiczne okno dachowe
Panoramiczny, przeszklony dach, znany z modelu Civic, jest standardowo dostêpny w modelach Executive, a za dop³at± w wersji Elegance. Laminowane, przyciemniane szk³o ci±gnie siê od przedniej szyby po tyln± czêæ przedzia³u pasa¿erskiego i zapewnia wyj±tkowo pogodn± i przestronn± atmosferê. We wnêtrzu kabiny, szk³o podzielone jest na dwa panele o d³ugoci 750 mm i szerokoci 354 mm. W centralnym elemencie znajduj± siê dwie elektrycznie sterowane rolety, które zas³aniaj± okno dachowe, a poniewa¿ s± wykonane z tego samego materia³u, co podsufitka, doskonale siê z ni± komponuj±. Pe³ne przesuniêcie prze³±cznika umieszczonego w dachu pozwala elektrycznie zamkn±æ/otworzyæ rolety, a jego czêciowe przesuwanie umo¿liwia manualne sterowanie otwieraniem/zamykaniem.

Zalet± nowej platformy Hondy CR-V jest ³atwiejszy dostêp do wnêtrza kabiny pasa¿erskiej: zarówno z przodu, jak i z ty³u obni¿ono boczny próg wejciowy o 32 mm, co u³atwia wsiadanie i wysiadanie z auta. Co wiêcej, wysokoæ siedziska fotela odpowiada wysokoci bioder przeciêtnego cz³owieka, wiêc pasa¿erowie nie musz± siê 'wspinaæ' na fotele. Tylne otwory drzwiowe zosta³y powiêkszone o 35 mm, a same drzwi otwieraj± siê pod k±tem 80 stopni. Trójstopniowa blokada otwarcia przednich drzwi u³atwia wsiadanie i wysiadanie na zat³oczonych parkingach.

Wymiary kabiny pasa¿erskiej pozosta³y niezmienione w stosunku do poprzednika, co oznacza wiod±c± w klasie przestronnoæ oraz wysoki poziom komfortu, dodatkowo spotêgowany d³u¿szym nadwoziem. Klapa baga¿nika zosta³a przesuniêta do ty³u, wykorzystuj±c miejsce wczeniej zajmowane przez ko³o zapasowe.

Pó³ka baga¿owa Double Deck
Wyj±tkowa praktycznoæ kabiny pasa¿erskiej modelu CR-V czyni z niego pojazd odpowiedni do ka¿dej roli, od wszechstronnego auta rekreacyjnego do pakownego samochodu miejskiego. W czêci baga¿owej nowej Hondy CR-V zastosowano wyj±tkowo praktyczne rozwi±zanie - system 'Double Deck'. To innowacyjne rozwi±zanie, standardowo montowane w wersji Elegance i Executive, a w opcji w wersji Comfort, pozwala na ³atwiejszy i bardziej uporz±dkowany transport baga¿u.

Du¿a ale lekka wyjmowana pó³ka, umieszczona 330 mm nad pod³og±, pozwala na transport standardowej wielkoci sk³adanego wózka dzieciêcego na dolnym pok³adzie. Niew±tpliw± zalet± tego rozwi±zania jest mo¿liwoæ ukrycia zawartoci baga¿nika przed wcibskimi oczami przechodniów oraz lepsze rozplanowanie przestrzeni baga¿owej. Umieszczenie pakunku na samym dole nie musi równie¿ oznaczaæ koniecznoci wyjmowania wszystkich baga¿y, aby do niego dotrzeæ. Pó³ka zawiera tak¿e zawiasy daj±ce ³atwiejszy dostêp do dolnego pok³adu.
Operowanie pó³k± jest niezmiernie ³atwe. W wariancie tworz±cym dwa poziomy, pó³ka opiera siê o wystaj±ce krawêdzie paneli bocznych baga¿nika. Uzyskanie konwencjonalnego przedzia³u baga¿owego oznacza wyjêcie pó³ki z baga¿nika lub umieszczenie jej na pod³odze baga¿nika, gdzie doskonale wpasowuje siê w specjaln± wnêkê.

Wiêksza przestrzeñ ³adunkowa
D³ugoæ przestrzeni ³adunkowej zosta³a powiêkszona do 963 mm - z siedzeniami w standardowej pozycji przesuniêtymi maksymalnie do ty³u - a po ca³kowitym roz³o¿eniu siedzeñ d³ugoæ wynosi 1433 mm. Standardowa pojemnoæ baga¿nika wynosi 524 litry (VDA) z siedzeniami ustawionymi w normalnej pozycji i 955 litrów (VDA) po roz³o¿eniu siedzeñ (do linii okien).
Dziêki du¿ej szerokoci przestrzeni ³adunkowej, wynosz±cej 1402 mm - 1064 mm miêdzy nadkolami - w dolnej czêci baga¿nika Hondy CR-V zmieci siê wózek dzieciêcy lub torba golfowa, a inne przedmioty mog± byæ umieszczone na górnym pok³adzie. Po ca³kowitym roz³o¿eniu siedzeñ powstaje wystarczaj±co du¿o miejsca do przewiezienia czterech du¿ych walizek Samsonite ustawionych pionowo, a prawdziwym wyznacznikiem przestronnoci modelu CR-V jest mo¿liwoæ transportu dwóch rowerów górskich bez potrzeby demonta¿u ich przednich, 26 calowych kó³.

Dodatkow± ochronê baga¿nika zapewnia roleta. Jej tylna czêæ stanowi ca³oæ, a przedni± czêæ podzielono na trzy sekcje odpowiadaj±ce trzem dzielonym oparciom siedzeñ; ka¿dy element ³±czy siê z odpowiednim zag³ówkiem.

Pionowo otwierana pokrywa baga¿nika jest ³atwa w u¿yciu. Wyj±tkowo du¿y otwór tylnej klapy ma wysokoæ 950 mm (o 45 mm wiêcej) i specjalny system zwartych zawiasów. Zwiêkszono równie¿ szerokoæ - o 10 mm, do 1390 mm - i zapewniono niski próg za³adunku, znajduj±cy siê jedynie 689 mm nad ziemi±. Przemylana konstrukcja pokrywy baga¿nika, w po³±czeniu z lekkimi komponentami u¿ytymi do jej wykonania, zapewnia ³atwe opuszczanie i zamykanie pokrywy, a umiejscowienie zewnêtrznej klamki na dolnej krawêdzi pokrywy u³atwia jej unoszenie.

Specjalne zawiasy zapewniaj± relatywnie 'niski' punkt otwarcia i doæ 'wysoki' punkt zamykania. Oznacza to, ¿e pokrywa baga¿nika zaczyna siê samoczynnie otwieraæ ju¿ od wysokoci ³okci i zamykaæ pod w³asnym ciê¿arem przed ca³kowitym opuszczeniem ramienia. Elektroniczny przycisk zwalniaj±cy blokadê zamka oraz wewnêtrzne uchwyty zlokalizowano w dolnej czêci pokrywy i na wewnêtrznym panelu. Zawiasy pokrywy baga¿nika umieszczone s± stosunkowo g³êboko, co umo¿liwia otwarcie baga¿nika na zat³oczonych parkingach i okazuje siê rozwi±zaniem du¿o bardziej praktycznym ni¿ klapa otwierana w poziomie. Dodatkowym atutem jest ochrona przed czynnikami atmosferycznymi jak± zapewnia otwarta pokrywa.

Rozk³adane, dzielone i suwane tylne fotele
Oparcia tylnych foteli s± dzielone w stosunku 40:20:40, a podstawa tylnej kanapy w stosunku 60:40 co oznacza, ¿e centralna sekcja mo¿e zostaæ z³o¿ona, zapewniaj±c odpowiedni± powierzchniê do transportu d³ugich przedmiotów i wystarczaj±c± iloæ miejsca dla dwojga pasa¿erów lub tworz±c praktyczny stolik. W centralnej sekcji umieszczono równie¿ pod³okietnik, w którym znajduj± siê dwa uchwyty na kubki.

Ka¿da sekcja sk³adanej podstawy kanapy przesuwa siê w zakresie 150 mm, zapewniaj±c wiêcej miejsca dla pasa¿erów lub baga¿u. W zale¿noci od przewo¿onego towaru, maksymalne przesuniêcie siedzeñ do przodu mo¿e u³atwiæ jego transport. Ka¿da z trzech sekcji oparæ mo¿e zostaæ pochylona poprzez poci±gniêcie niewielkiego uchwytu, znajduj±cego siê w górnej czêci oparcia. Ten sam uchwyt s³u¿y do zwolnienia zaczepu oparæ przed roz³o¿eniem siedzeñ. Po odchyleniu oparæ, poci±gniêcie drugiego uchwytu powoduje z³o¿enie dzielonych w stosunku 60:40 siedzisk do przodu do pozycji pionowej (nie ma potrzeby wyjmowania zag³ówków). Z³o¿enie tylnych siedzeñ oraz pe³ne z³o¿enie przednich foteli przekszta³ca wnêtrze w komfortowy 'salon' wypoczynkowy.

Czujniki parkowania
Stosunkowo ma³e wymiary Hondy CR-V, dobra widocznoæ z wnêtrza kabiny dziêki wysokiej pozycji z kierownic± oraz ma³a rednica zawracania czyni± z modelu CR-V idealny samochód do poruszania siê w miecie. Dodatkowym udogodnieniem s± równie¿ czujniki parkowania z przodu i z ty³u. System sk³ada siê z czterech czujników umieszczonych w naro¿nikach zderzaków, dwóch dodatkowych czujników tylnych oraz wywietlacza umieszczonego w centrum tablicy rozdzielczej, na którym wywietlany jest migaj±cy symbol graficzny samochodu, wspomagany sygna³em d¼wiêkowym. Tylne czujniki uaktywniaj± siê tylko w momencie w³±czenia wstecznego biegu.

Kamera cofania
Kamera cofania, opcja w modelach Elegance i Executive, czyni manewr cofania jeszcze prostszym. Kamera umieszczona jest nad tabl


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
niggle




Dołączył: 14 Wrz 2012
Posty: 99
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Białystok / Tonsberg
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 17:13, 20 Lis 2014    Temat postu:

O kurde, jakie wypracowanie

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.crvklub.fora.pl Strona Główna -> Eksploatacja / III Gen (2007-2011) Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
cbx v1.2 // Theme created by Sopel & Programy