Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
slapas
Dołączył: 05 Lis 2013 Posty: 860
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 47 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Europejczyk Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 14:23, 07 Paź 2016 Temat postu: |
|
|
tomiw70 napisał: | wiec skad bierze sie spokojniejsza praca jednostki i zmniejszone zuzycie oleju ? |
A o ile ciszej? Zmierzone, porownane? Naprawde trudno bazowac na subiektywnych odczuciach.
Bynajmniej nie neguje Twoich spostrzezen, ale sam wiem jak sie czlowiek potrafi sam zasugerowac i widzi czasem rzeczy, ktore chce widziec.
JAk napisalem wyzej, skladniki Cerateca maja dzialac w ekstremalnych warunkach, kiedy zwykly film olejowy juz sie zrywa a akurat na wolnych obrotach nie biora udzialu w smarowaniu, tylko sobie kraza w oleju jako zawiesina. Ponadto, to co zazwyczaj slyszymy kiedy silnik pracuje na wolnych obrotach, to w wiekszosci efekt spalania czyli wybuchow, jako drgania przenoszone przez metal bloku silnika, glowicy i inch elementow. Do tego dochodza halasy wynikajace z tlumienia drgan calego ukladu napedowego itd itp. Gdybys slyszal jakies stuki metaliczne w silniku, to juz by oznaczalo jego bardzo richly koniec... wiec co mial ten Ceratec wyciszyc?
Pozdrawiam.
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
mr_maniek
Dołączył: 03 Gru 2016 Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Morąg Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 21:12, 16 Gru 2016 Temat postu: |
|
|
Widzę, że temat się rozwinął więc postanowiłem się wtrącić w dyskusję.
To co piszą użytkownicy na temat LIQUI MOLY CERATEC to jest niestety prawda, silniki pracują ciszej i zużywają mniej oleju, ale tylko dla tego, że ten środek zagęszcza olej.
Lepszym rozwiązaniem jest zastosowanie oleju 10W60 pełnego syntetyku.
Oleje tej gęstości są stosowane w maksymalnie obciążonych silnikach rajdowych.
To że producenci polecają do stosowania oleje o gęstości ....W30, to tylko po to, żeby silniki nie dożyły 500 tyś. km, bo nie zarobili by na nowych autach.
Zresztą zobaczcie co piszą firmy produkujące olej:
"W przypadku drugiej liczby – umieszczonej za literą „W” – mamy odwrotną sytuację. Tutaj powinno nam zależeć, by była ona możliwie jak najwyższa (oznaczenia to: 20, 30, 40, 50, 60), bowiem wynika z niej, że silnik może pracować w bardzo trudnych, pod względem gorąca, warunkach. Ma to szczególne znaczenie przy letnich upałach i wysokich obciążeniach".
U mnie silnik na oleju CASTROL EDGE 5w30 pobierał ok. 1 litr na 4 tyś. km.
Po zalaniu oleju AGIP RACING 10W60 silnik pracuje ciszej i pobiera 1 litr na 8,5 tyś. km.
Do niedawna pełnych syntetyków 10W60 nie było na rynku olejów samochodowych, produkowane były tylko do motocykli wyścigowych, więc skoro weszły na rynek aut to należy z tego korzystać, tym bardziej że cena oleju AGIP RACING 10W60 jest porównywalna do ceny CASTROL EDGE 5w30.
Post został pochwalony 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group cbx v1.2 //
Theme created by Sopel &
Programy
|