Forum www.crvklub.fora.pl Strona Główna
v tec a ceramizer
Idź do strony Poprzedni  1, 2
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.crvklub.fora.pl Strona Główna -> Eksploatacja / III Gen (2007-2011)
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
slapas




Dołączył: 05 Lis 2013
Posty: 860
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 47 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Europejczyk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 14:23, 07 Paź 2016    Temat postu:

tomiw70 napisał:
wiec skad bierze sie spokojniejsza praca jednostki i zmniejszone zuzycie oleju ?


A o ile ciszej? Zmierzone, porownane? Naprawde trudno bazowac na subiektywnych odczuciach.
Bynajmniej nie neguje Twoich spostrzezen, ale sam wiem jak sie czlowiek potrafi sam zasugerowac i widzi czasem rzeczy, ktore chce widziec.
JAk napisalem wyzej, skladniki Cerateca maja dzialac w ekstremalnych warunkach, kiedy zwykly film olejowy juz sie zrywa a akurat na wolnych obrotach nie biora udzialu w smarowaniu, tylko sobie kraza w oleju jako zawiesina. Ponadto, to co zazwyczaj slyszymy kiedy silnik pracuje na wolnych obrotach, to w wiekszosci efekt spalania czyli wybuchow, jako drgania przenoszone przez metal bloku silnika, glowicy i inch elementow. Do tego dochodza halasy wynikajace z tlumienia drgan calego ukladu napedowego itd itp. Gdybys slyszal jakies stuki metaliczne w silniku, to juz by oznaczalo jego bardzo richly koniec... wiec co mial ten Ceratec wyciszyc?

Pozdrawiam.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mr_maniek




Dołączył: 03 Gru 2016
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Morąg
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 21:12, 16 Gru 2016    Temat postu:

Widzę, że temat się rozwinął więc postanowiłem się wtrącić w dyskusję.
To co piszą użytkownicy na temat LIQUI MOLY CERATEC to jest niestety prawda, silniki pracują ciszej i zużywają mniej oleju, ale tylko dla tego, że ten środek zagęszcza olej.
Lepszym rozwiązaniem jest zastosowanie oleju 10W60 pełnego syntetyku.
Oleje tej gęstości są stosowane w maksymalnie obciążonych silnikach rajdowych.
To że producenci polecają do stosowania oleje o gęstości ....W30, to tylko po to, żeby silniki nie dożyły 500 tyś. km, bo nie zarobili by na nowych autach.
Zresztą zobaczcie co piszą firmy produkujące olej:
"W przypadku drugiej liczby – umieszczonej za literą „W” – mamy odwrotną sytuację. Tutaj powinno nam zależeć, by była ona możliwie jak najwyższa (oznaczenia to: 20, 30, 40, 50, 60), bowiem wynika z niej, że silnik może pracować w bardzo trudnych, pod względem gorąca, warunkach. Ma to szczególne znaczenie przy letnich upałach i wysokich obciążeniach".

U mnie silnik na oleju CASTROL EDGE 5w30 pobierał ok. 1 litr na 4 tyś. km.
Po zalaniu oleju AGIP RACING 10W60 silnik pracuje ciszej i pobiera 1 litr na 8,5 tyś. km.
Do niedawna pełnych syntetyków 10W60 nie było na rynku olejów samochodowych, produkowane były tylko do motocykli wyścigowych, więc skoro weszły na rynek aut to należy z tego korzystać, tym bardziej że cena oleju AGIP RACING 10W60 jest porównywalna do ceny CASTROL EDGE 5w30.


Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.crvklub.fora.pl Strona Główna -> Eksploatacja / III Gen (2007-2011) Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2
Strona 2 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
cbx v1.2 // Theme created by Sopel & Programy