Forum www.crvklub.fora.pl Strona Główna
Uparty DPF
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.crvklub.fora.pl Strona Główna -> Eksploatacja / III Gen (2007-2011)
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Vithar




Dołączył: 27 Mar 2018
Posty: 8
Przeczytał: 33 tematy

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 16:25, 09 Paź 2018    Temat postu: Uparty DPF

Posiadam Hondę CRV III 2.2 iCtdi 140 km 2008r. Od 4 miesięcy walczę z DPF'em. Na początku zapaliła się lampka od DPF'a pojechałem do mechanika, który specjalizuje się w tej kwestii wykonał diagnostykę, okazało się że uszkodzony jest czujnik różnicy ciśnień i to jego wina, wymieniliśmy, została przeprowadzona procedura wypalenia + wymiana oleju. Pojechałem na mazury około 800 km i już w drodze powrotnej lampka ponownie się zapaliła. Kolejna wizyta polegała na sprawdzeniu turbosprężarki oraz okazało się że delikatnie podcieka jeden wtrysk. Turbosprężarka w porządku, wymieniono podkładki pod wtryskami i kolejna procedura wypalania + olej.
Kolejne 500-600 km powtórka z rozrywki (lampka dpf włączona). Podjąłem męską decyzję i dosyć chyba nie popularną wymieniłem DPF na nowy. Stary rzeczywiście był zadekowany po 190tys km. Problem się rozwiązał na niecały miesiąc po 3000 km (ustawiłem licznik po wymianie) lampka znowu zajaśniała na liczniku. Pojechałem wczoraj na diagnostykę - oczywiście zero błędów co ciekawe nastąpiła procedura wypalania zakończona sukcesem 330 km przed zaświeceniem kontrolki. Mechanik zaleca spróbować wypalić 3 bieg 3000 obrotów, kupiłem zatem ten uszlachetniacz co wlewa się do baku co niby pomaga w wypalaniu i przejechałem już około 300 km próbując wypalić dziada i nic. Co to może jeszcze być? Bo mechanikowi już kończą się pomysły. Miał ktoś jakieś doświadczenia z tym dziadostwem?

Dodam jeszcze, że na początku myślałem, że to może styl jazdy bo mam jeszcze Lancie Lybre 1.9jtd która woli mniejsze obroty natomiast Hondą jeżdżę teraz (tzn od momentu pierwszej lampki) bieg niżej tzn jak w Lancii przy 60km/h 4 to Hondą 3, bo widzę że ten silnik lubi obroty i ma moc wyżej. (Staram się nie mieć niżej jak 2 tys obrotów)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
slapas




Dołączył: 05 Lis 2013
Posty: 536
Przeczytał: 12 tematów

Pomógł: 25 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Europejczyk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 19:04, 09 Paź 2018    Temat postu:

Uporczywe zapychanie DPF moze byc efektem conajmniej kilku problemow, ktore moga trapic silnik diesla ale pierwszym, ktory bym szczegolowo sprawdzil, jest mozliwosc "lania" ktoregos z wtryskiwaczy. Pierwszym krokiem powinna byc kontrola tzw. "korekcji wtrysku" dla poszczegolnych wtryskiwaczy.
Pozdrawiam.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
niggle




Dołączył: 14 Wrz 2012
Posty: 88
Przeczytał: 12 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Białystok / Tonsberg
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 2:37, 10 Paź 2018    Temat postu:

Też walczyłem z DPF. Wymienilem filtr, który już nie mieścił sadzy, bo był mocno zapełniony popiołem po 200tyś km. Miałem spokój przez rok, aż zaczęły się problemy z zaworem sterowania EGR i pojawiającym notorycznie Check-Engine. Wiem, że samochód nie przeprowadzi procedury samoistnego wypalenia DPF bez spełnionych wszystkich warunków, m.in. temp oleju powyżej 70 stopni (chyba), min pół baka paliwa, prędkość powyżej 60 km/h. Możliwe, że również akumulator musi być odpowiednio naładowany i mieć wystarczające napięcie ładowania. Nie może być żadnych błędów. Ja jeździłem z zapalonym checkiem, który blokował procedurę i zapchałem DPF.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Vithar




Dołączył: 27 Mar 2018
Posty: 8
Przeczytał: 33 tematy

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 19:53, 10 Paź 2018    Temat postu:

Co do wtryskiwaczy wszystko jest w porządku mam wydruk z ich kontroli po wymianie podkładek. Natomiast z EGR'em to nie wiem. Co do kontrolki check engine nigdy nie miałem. Czy problem z EGR'em będzie oznaczony kontrolką check engine? Bo diagnostyka HDS'em nie pokazuje żadnego błedu.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
slapas




Dołączył: 05 Lis 2013
Posty: 536
Przeczytał: 12 tematów

Pomógł: 25 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Europejczyk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 20:09, 10 Paź 2018    Temat postu:

A sprezarka nie popuszcza oleju do intercoolera i dalej do kolektora?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Vithar




Dołączył: 27 Mar 2018
Posty: 8
Przeczytał: 33 tematy

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 20:20, 10 Paź 2018    Temat postu:

Tez sprawdzana wszystko ok Razz

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
slapas




Dołączył: 05 Lis 2013
Posty: 536
Przeczytał: 12 tematów

Pomógł: 25 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Europejczyk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 8:09, 11 Paź 2018    Temat postu:

No to jeszcze pozostaje tylko:
- MAF
- MAP
- i wspomniany juz EGR
Very Happy

Natomiast nie bardzo rozumie, co oznacza, ze jak wspomniales wczesniej, "wtryski sprawdzone". Byly wyjmowane, ogladane, byla robiona kontrola przelewowa i stozka rozpylania... bo to wszystko ma znaczenie na "czystosc" procesu spalania.
A sprezarka tez byla testowana pod wysokim obciazeniem, czy na podcisnieniu nie puszcza oleju, czy lopatki VGT nie sa zapchane sadza i przestawiaja sie swobodnie itp.

Nie wszyswtkie problem sa zaraz zapisywane w pamieci sterownika jako blad.

Wierzysz mechanikowi na 100% czy widziales jak to robil? Bo znam przypadki, ze ludzie byli pewni, ze mechanic ustawil zaworki w Hondzie... a potem sie okazywalo, ze glowica do roboty.

No i jeszcze to, na jakim oleju jezdzisz, tez ma znaczenie. Przy DPF wazne aby byl conajmniej Mid-SAPS a w razie problemow to moze sprobowac Low-SAPS.

Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez slapas dnia Czw 8:26, 11 Paź 2018, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Vithar




Dołączył: 27 Mar 2018
Posty: 8
Przeczytał: 33 tematy

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 16:58, 11 Paź 2018    Temat postu:

Powiem tak, a raczej napisze... nie patrzyłem mechanikowi na ręce bo mam inne rzeczy do roboty. Z tego co wiem wyjmował wtryski bo parzył gniazda i wszystko dokładnie oczyścił i sprawdził, ja mu wierze bo facet zna się na rzeczy, co do sprężarki wyjęta oczyszczona nie puszcza oleju. Jedyne co nie było ruszane to ten cholerny EGR. Co do oleju Motul 8100 X-Clean+ C3 SAE 5W30 Mid Saps.
Czujniki MAP i MAF nie wiem ale jeżeli ich wartości są podane w HDS'ie diagnostycznym to są sprawdzone bo mechanik mówił, że przejrzał wszystkie parametry pracy i nie wykrył żadnych nieprawidłowości. W każdym bądź razie w następnym tygodniu pojadę na czyszczenie EGR'a i spytam o MAP i MAF dla spokoju ducha.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Mateo89




Dołączył: 07 Paź 2018
Posty: 13
Przeczytał: 29 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 17:35, 11 Paź 2018    Temat postu:

Masz zły olej on ci zapycha DPF kolego . Nie możesz mieć Mid-SAPS bo on ma dużo osadów że tak to ujmę w sobie i zapycha ci DPF. Musisz mieć Low-SAPS czyli nisko popiołowy olej C3 . Te informacje czyli dwie C3 i Low Saps muszą być na bance. Dzwon po przedstawicielach oleju lub idz do sklepu i na instrukcji na bance musi być to napisane czy to jest C3 z niską zawartością siarki itp czyli Low SAPS. Sam ostatnio założyłem tutaj temat o oleju jak mam zalać i jednak bez konsultacji ze sprzedawcą i instrukcją oleju nic bym nie zrobił i gdybym posłuchał kogoś co mam kupić to zrobił bym wielki bląd.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Mateo89 dnia Czw 17:37, 11 Paź 2018, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
slapas




Dołączył: 05 Lis 2013
Posty: 536
Przeczytał: 12 tematów

Pomógł: 25 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Europejczyk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 20:32, 11 Paź 2018    Temat postu:

Olej powinien byc zgodny z zaleceniami producenta samochodu/silnika.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Mateo89




Dołączył: 07 Paź 2018
Posty: 13
Przeczytał: 29 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 20:36, 11 Paź 2018    Temat postu:

Honda zaleca C3 low saps

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
slapas




Dołączył: 05 Lis 2013
Posty: 536
Przeczytał: 12 tematów

Pomógł: 25 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Europejczyk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 20:56, 11 Paź 2018    Temat postu:

Powtarzam za instrukcja:
do silnikow diesla z DPF Honda zaleca stosowac:
- olej syntetyczny,
- o lepkosci SAE 0W30
- o klasyfikacji ACEA C2 lub C3

Nie ma tam slowa w temacie Low-SAPS!!!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Mateo89




Dołączył: 07 Paź 2018
Posty: 13
Przeczytał: 29 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 21:00, 11 Paź 2018    Temat postu:

Dzwoniłem dzisiaj do Honda ASO i powiedzieli że ma być C3 Low Saps dlatego tak napisałem że zalecają.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
slapas




Dołączył: 05 Lis 2013
Posty: 536
Przeczytał: 12 tematów

Pomógł: 25 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Europejczyk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 21:18, 11 Paź 2018    Temat postu:

Zalecenia producenta i ASO chadzaja niekiedy zupelnie innymi sciezkami. Przykladowo do silnikow K24A producent zaleca olej SAE 0W20 lub 5W20 a niektore serwisy zalewaja np. 5W50 tak na wszelki wypadek zeby ludzie nie narzekali na ubytki oleju.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
slapas




Dołączył: 05 Lis 2013
Posty: 536
Przeczytał: 12 tematów

Pomógł: 25 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Europejczyk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 21:24, 11 Paź 2018    Temat postu:

Vithar napisał:
...pojadę na czyszczenie EGR'a i spytam o MAP i MAF dla spokoju ducha.

Tutaj chodzi o to, ze czujniki a szczegolnie MAF moga z czasem ulegac rozkalibrowaniu (niektore przeplywomierze z czasem zaczynaja przeklamywac) co powoduje nieprawidlowy sklad mieszanki co z kolei skutkuje np. dymienie… no a zwiekszona ilosc sadzy bedzie szybciej zatykac DPF.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.crvklub.fora.pl Strona Główna -> Eksploatacja / III Gen (2007-2011) Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
cbx v1.2 // Theme created by Sopel & Programy